Pytania wszelakie ... ;)

Warriors of Chaos

Moderator: JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
RAFIX
Falubaz
Posty: 1264
Lokalizacja: WAWA Przyczółek Inkwizytorów

Re: Pytania wszelakie ... ;)

Post autor: RAFIX »

impakty by się przydały( mają lizaki i nowe szczury na tych swoich drewnianych machinach i co fajniejsze żadna nie jest rydwanem) choć uważam że lepsze były by magiczne ataki

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Jednostka obdarzona markiem Khorna podlega zasadom frenzy a więc stąd kilka pytań:
- czy po przegranej walce tracą zdolność szał? (w końcu nadal mają piętno, które daje im tę zdolność)
- jeśli jednostka będzie ścigała przeciwnika poza krawędź stołu i wróci w następnej turze to czy ma prawo do wykonania szarży? (w podręczniku jest napisane, że nie może deklarować szarży ale skoro wykonanie szarży jest przymusowe i nie wymaga deklarowania to moim zdaniem może to zrobić)
- szał dotyka i wierzchowców i jeźdźców, a więc rycerze mogą wykonać po 3 ataki a ich wierzchowce po 2?

Awatar użytkownika
Manfred
Postownik Niepospolity
Posty: 5906
Lokalizacja: Cobra Kai

Post autor: Manfred »

-nie
-nie
- tak ,ale nie wiem czy khornici nie mają inaczej wg jakiegoś Faqa ;)

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

-tak (Manfred się myli, podręcznik str. 52.)
-nie
-jeźdźcy mają po 3 ataki a chabety po 2 do czasu aż przegrają walkę i szał minie... (podręcznik str.52) Fajny faq który zmienia zapis: "w przypadku jeźdźców szal dotyka zarówno jeźdźców jak i ich wierzchowców"...
Ostatnio zmieniony 23 lis 2009, o 14:52 przez Grolshek, łącznie zmieniany 2 razy.

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Masz rację w FAQ jest, że mark daje dodatkowe ataki tylko dla jeźdźców/załogi rydwanów :(

To mam jeszcze jedno pytanie:
- szarżuję pomiotem chaosu, przeciwnik deklaruję ucieczkę, jak ustalić dystans pościgu? rzutem 2k6 czy 3k6? a może jeszcze inaczej? w faq jest opisana ta zasada ale za cholerę nie umiem tego przetłumaczyć :p

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

2k6

Eltazar
Pseudoklimaciarz
Posty: 23
Lokalizacja: Kluczbork

Post autor: Eltazar »

Jak czaruję snajperkę nurgla w herosa na rydwanie, to mogę wybrać za cel herosa, czy losuję kto dostał?
Jeśli losuję to na ile dostanie rydwan, heroes i jeździec?
Fear me mortals!!!

Awatar użytkownika
RAFIX
Falubaz
Posty: 1264
Lokalizacja: WAWA Przyczółek Inkwizytorów

Post autor: RAFIX »

1-4 rydwan 5 obsługa 6 bohater

Fangart
Plankton
Posty: 2

Post autor: Fangart »

Witam wszystkich, to mój pierwszy post na forum.

Od pewnego czasu zacząłem po paroletniej przerwie interesować sie warhammerem. Mam juz 3 armie, kolejny wybór padł na WoCh. Jutro zamierzam kupić oddział pieszych warriorsów, a następnie jakiegoś lorda. I tu problem, nie wiem czym sie charakteryzują khorne, slaneesh itp. Mógłby ktoś w skrócie opisać ? Chciałbym grać defensywnie, i jak najmniej magii.

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Powinieneś mieć army booka :)

Każda jednostka może mieć piętno jednego z bogów Chaosu, dzięki czemu posiada szczególną właściwość i tak:
* Khorne - daje frenzy (szał)
* Slaanesh - odporność na psychologię
* Tzeenth - ochrona magiczna 6+ (kumulująca się z innymi)
* Nurgle - WS i BS przeciwnika -1

W przypadku pomiotów i olbrzyma niektóre piętna wyglądają inaczej.

Oprócz tego każdy bożek ma własną domenę magiczną (oprócz Khorna - czarodzieje nie mogą nosić piętna tego bożka).

Warriorsami Chaosu nie da się grać defensywnie bez magii. W ogóle ciężko jest zrobić coś sensownego defensywnie a bez magii to już kompletnie.

Awatar użytkownika
Delight
Chuck Norris
Posty: 374

Post autor: Delight »

Fangart pisze:Witam wszystkich, to mój pierwszy post na forum.
Od pewnego czasu zacząłem po paroletniej przerwie interesować sie warhammerem. Mam juz 3 armie, kolejny wybór padł na WoCh. Jutro zamierzam kupić oddział pieszych warriorsów, a następnie jakiegoś lorda. I tu problem, nie wiem czym sie charakteryzują khorne, slaneesh itp. Mógłby ktoś w skrócie opisać ? Chciałbym grać defensywnie, i jak najmniej magii.
cześć,
NIE KUPUJ WARRIORÓW. to raz ;]
Dwa: jeżeli chciałbyś grać wochem defensywnie bez magii .... zmień armie. Woch niczym nie strzela - to armia baaaaardzo ofensywna.

Przed kupnem czegokolwiek zachęcam do przeczytania armybooka. Koniecznie. Na tym forum możesz też znaleźć odpowiedź na pytanie "co w ogóle opłaca się kupić?".

Pomożemy ;)

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

A teraz ja się spytam czy do charakterystyk rycerzy jest wliczony do siły ten punkt za zaklętą broń?

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Knighci mają siłę 4, z magiczną bronią 5.

Awatar użytkownika
Kotlet
Wodzirej
Posty: 763
Lokalizacja: Nemezis P.P.S.

Post autor: Kotlet »

Delight pisze: Dwa: jeżeli chciałbyś grać wochem defensywnie bez magii .... zmień armie. Woch niczym nie strzela - to armia baaaaardzo ofensywna.
Ja tam gram defensem. Chaos ma kilka swietnych jednostek strzelajacych: mengile, armata, marudy z toporami no i oczywiscie helupa. 8)
Obrazek

Eltazar
Pseudoklimaciarz
Posty: 23
Lokalizacja: Kluczbork

Post autor: Eltazar »

Jeśli chce rzucić snajperke nurgla w maga khemri, który ma cascet to czy dostaje tą ranę, czy się rozlosowuje kto ją dostanie? Jeśli opcja druga to jak rozlosowujemy?

Jak gramy bitwę z Khemri do 2000 punktów, to ogólnie jest to dość dobry metchup dla nas, czy raczej jesteśmy na straconej pozycji? Jak ogólnie grać z Khemri?

Z góry dzięki za odpowiedzi.
Fear me mortals!!!

Awatar użytkownika
Izo
Falubaz
Posty: 1112
Lokalizacja: Front Wyzwolenia Pragi

Post autor: Izo »

Kotlet pisze:Chaos ma kilka swietnych jednostek strzelajacych: mengile, armata...
To nie chaos, a poszed mnie z tym ^^

Awatar użytkownika
Wiewior-lbn
Chuck Norris
Posty: 484

Post autor: Wiewior-lbn »

wg.mnie w chaosie strzelanie , to tylko w postaci magicznych pocisków . Przy 3 magach tzeentcha i szmatce oraz paru przedmiotach można tego sporo nazbierać
Zaczynam grać chaosem na piechote,narazie bez szczegółów , jak coś będzie mi wychodziło to dam znać :)

pytanie
Dlaczego choseni i warriorsi są tacy drodzy, warrior jest w cenie prawie 2 Graveguardów a raczej jest od nich gorszy?
a choseni to cena konnicy:))) (bez komentarza)
ORGANIZUJEMY SPOTKANIA MALARZY FIGUREK W LUBLINIE , A W DZIALE SPRZEDAM SPRZEDAJE FIGURKI;)

Awatar użytkownika
Szymon
Kretozord
Posty: 1685
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Szymon »

Zobacz na ich staty i na zasady

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Szymon94 pisze:Zobacz na ich staty i na zasady
Patrzę, no i? Biorąc pod uwagę np walkę naszych ekstra Warriorów z
- Black Guardami najpierw uderzą oni, jak biję Hand Weaponami trzymając Shielda, to zabiją nam 2 a my im też 2.
- Swordmasterami w liczbie nawet 6 na nasz oddział 10. Biją pierwsi i zabijają 3 naszych zanim my oddamy. Zabijając jednego jeśli walczymy z HW i Shield.
- Grave Guardzi: tu nawet bijemy pierwsi i trafiamy na 3+. Ale co z tego, skoro ich jest dużo więcej, a samymi ranami nie wygramy. Inna sprawa, że trudno się walczy z klockiem zombie na boku ;)

Nie wiem, czy zauważyłeś tendencję do brania dużych oddziałów piechoty jedynie z następujących powodów:
- Stubborn
- ASF i mocne ataki
- CR

A nasi Warriorzy mają tego pecha, że nie mają możliwości bicia najpierw, nie mają Stubborna (nie liczę bannera z wiadomych przyczyn), a wystawienie ich tak, by mieli CR statyczny zżera niebotyczne ilości punktów. Ponadto M4 i możliwość posiadania popychaczki tylko na lordzie (no, i 1/6 na Book of Secrets) sprawia, że bardzo łatwo się takim oddziałem przeciwnikowi manewruje. Poza tym mamy Ld 8, przez co czasem można srodze zdziwić się próbując zaszarżować coś z fearem. Gdy damy Slaanesha nie podnosi to ani naszej przeżywalności, ani zdolności w walce wręcz, z kolei Khorne (mój ulubiony na piechocie) sprawia, że łatwo taki oddział wodzić za nos. No i na koniec charakter armii: zgodzimy się wszyscy, że to armia ofensywna. Czyli musi gnać do wroga, który to wróg zwykle próbuje podczas naszej jazdy zmiękczyć nas jak najbardziej. Zakładając brak obciętego marszu i bieg na pałę na wprost Warriorzy / Choseni potrzebują co najmniej 3 tur na dojście do miejsca z którego mogą szarżować. Jeden fast / latajka / cokolwiek (a nie mamy za bardzo czym się tego śmiecia pozbywać) po drodze i okazuje się, że szarżują dopiero w 5tej lub 6tej turze. A jak już się płaci setki punktów za oddział to lepiej, żeby miał szansę powalczyć z takimi statystykami. Stąd Knechci zamiast Warriorów.


Inna sprawa, że czasem klocuszek wystawię, głównie do trzymania tam magów, wtedy ktoś się połasi czasem i sam do nich przyjdzie ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Archiwista85
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 191
Lokalizacja: Klub Rebelia Łomianki

Post autor: Archiwista85 »

Hej!
Małe pytanko: Czy choseni z banner of rage i helm of many eyes na czempionie zdają głupotę?

ODPOWIEDZ