Poradnik poczatkujacego lizaka

Lizardmen

Moderator: Ziemko

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
meiss
Mudżahedin
Posty: 217
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

Re: Poradnik poczatkujacego lizaka

Post autor: meiss »

Drodzy forumowicze ;)
ETC FAQu
19.4. Q: Engine of Gods spell is Direct Damage. Does it only target units in the front arc?
A: No. It targets all enemies in range, even those in close ccombat.
Wrzuta z przed miesiąca :mrgreen: ciekawe jak do tego podejdzie LS.

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

meiss pisze:Drodzy forumowicze ;)
ETC FAQu
19.4. Q: Engine of Gods spell is Direct Damage. Does it only target units in the front arc?
A: No. It targets all enemies in range, even those in close ccombat.
Wrzuta z przed miesiąca :mrgreen: ciekawe jak do tego podejdzie LS.
Fajna ciekawostka. Widać postanowili odnieść się dosłownie do opisu targetowania bounda z EoTG przy jednoczesnym pominięciu ograniczeń wynikających z klasyfikacji zaklęcia jako direct damage. W sumie analogiczny wording odnośnie zasad targetowania ma też czar Lorda Kroaka (The Deliverance of Itza), tylko że z racji tego, iż to special character, to rozciągnięcia tej interpretacji na niego na ETC FAQ nie znajdziemy..

LS, go boost Venerable Lord Kroak :!: :twisted:
Obrazek

Awatar użytkownika
meiss
Mudżahedin
Posty: 217
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

Post autor: meiss »

A tu kolejna ciekawostka
19.2. Q: Is the Bastiladon's Thunderous Bludgeon S10 attack always carried out?
A: Yes, but the +1 to hit only applies against enemies engaged by the rear.
I link do pełnego ETC FAQ

https://docs.google.com/document/d/11F6 ... 3x6jmf8lk6

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

To akurat z ogonem bastiladona było raczej oczywiste, tak jak ich FAQ odnośnie predatory fighters i piranha blade'a. Ciekawostką jest dopiero ich interpretacja bounda EoTG.

A wracając do thunderous bludgeona, to moim zdaniem brakuje bastiladonowi wbudowanej zasady albo chociaż dodatkowo płatnego upgrade'a, który dawałby temu uderzeniu ogonem zasadę multiple wounds d3 lub killing blowa. Poprawiłoby to nieco jego użyteczność i byłoby całkiem sensowne - hit z mocarnym S10 powinien mieć możliwość zrobienia czegoś więcej, niż zadania w najlepszym wypadku pojedynczego wounda..
Obrazek

Awatar użytkownika
meiss
Mudżahedin
Posty: 217
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

Post autor: meiss »

W Batsidalionie podobają mi się tylko 2 rzeczy
Wygląd i solar engine :lol2:
Pod pozostałymi względami uważam podobnie do Ciebie. To wybrakowany monster, z małym ruchem i miękki jak kaczuszka. Myślę jak nim grać z drugiej lini jako supportem.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3165
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Straszak, po prostu straszak z niezłym boundem. Pewnie, ostatnio w 2 turze jednym strzałem zniszczyłem nim mortis engine w środku armii przeciwnika ;-) ale na ogół to po prostu straszak. Ale potrafi się przydać, bo w mojej rozpie brakowało mi właśnie drugiego pewnego magicznego pocisku z S3+ (high magic, bo na heaven nie polegam, trzeba kulnąć piorun).

No i w ograniczony sposób wspiera, jakieś zombie bez wsparcia basiek czy slavy w kilka tur zmieli, ale wiadomo, że takiej piechoty na stołach jest mało.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

bylik
Plankton
Posty: 3

Post autor: bylik »

Chciałbym się dowiedzieć jak bronić kowboji przed działami, katapultami no i wszystkim na co normalnie miał bym look out sir'a (zakładając że nie biorę kawalerij)?

Awatar użytkownika
Big Boss M.
Falubaz
Posty: 1239

Post autor: Big Boss M. »

1. Charmed shield ( jednorazowo ochroni Cię na +2)
2. Armor of destiny ( daje kowbojowi WSv +4)
3. Można dać Talisman of preservation ( WsV +4)
I zasadniczo tyle standardowych opcji. Można też ustawić jakiś wielo Woundowy model przed kowbojem, jak go armata nie zabije to dalej nie poleci;)

bylik
Plankton
Posty: 3

Post autor: bylik »

Dzięki bo nie wiedziałem o tym że look out sir działa tylko na ten sam typ jednostki i wsadziłem go do skinów myśląc że będzie bezpieczny no ale się pomyyliłem.

Awatar użytkownika
Jasif
Masakrator
Posty: 2978

Post autor: Jasif »

Kiedyś tak było (7ed) :) Niestety teraz zostały nam już tylko przedmioty magiczne do ochrony :x
paulinka17 pisze:Mówiłem, jabaniutki nawet oczka zmrużył z rozkoszy.
Dziedzic pisze:JH i UD razem, piekło zamarzło i serce Szaitisa pękło.

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

NO i potencjalnie kawaleria z look out sir ( tak kawaleria i jej grywalnosc :D 8) 8) :roll:

kevinior
Chuck Norris
Posty: 535

Post autor: kevinior »

hej wszystkim mam pytanie czy ancient stegadon ma 2 blow pipe ??czy ile bo nigdzie nie moge znalezc tego w booku ewentualnie poprosze o namiary strony na ktorej to znajde :) i ewentualne dokladniejsze wspolzedne. Oraz pytanie czy jezeli np wystawie slanna z mrs d3 i np ktos strzeli do mnie z magicznej armaty z magicznymi atakami to mamy od niego dodatkowego warda ??
Ja na moim kutrze, sam sobie sterem, wędkarzem i rybą !

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Magic Resistance nie chroni przed magicznymi atakami, tylko przed ranami otrzymanymi z zaklęć.

Ancient Stegadon ma 2x blowpipe. Każdy blowpipe ma mulitple shots (2k6). W jednej turze ancient stegadon strzela więc 4k6 strzałów z poisonem. Zasięg 18 cali.

kevinior
Chuck Norris
Posty: 535

Post autor: kevinior »

obstawialem ze ma x2 ale nie moglem nigdzie znalezc w booku ze ma x2 (w starym bylo jasno i wyraznie napisane przy anciencie ze ma x2 a tutaj no nie moge znalezc) jezeli ktos by mogl mi wskazac dokladniejsza pozycje (na wypadek jak by ktos sie na turnieju chcial klocic czy cos w tym guscie) byl bym niezmiernie wdzieczny
Ja na moim kutrze, sam sobie sterem, wędkarzem i rybą !

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

kevinior pisze:obstawialem ze ma x2 ale nie moglem nigdzie znalezc w booku ze ma x2 (w starym bylo jasno i wyraznie napisane przy anciencie ze ma x2 a tutaj no nie moge znalezc) jezeli ktos by mogl mi wskazac dokladniejsza pozycje (na wypadek jak by ktos sie na turnieju chcial klocic czy cos w tym guscie) byl bym niezmiernie wdzieczny
AB, s. 45:

Giant Blowpipe:Two giant blowpipes are affixed to an Ancient Stegadon's howdah.

Instead of firing another missile weapon in the Shooting phase, up to two Skink Crew may each fire a single giant blowpipe.
Obrazek

kevinior
Chuck Norris
Posty: 535

Post autor: kevinior »

DZIEKUJE ! :D
Ja na moim kutrze, sam sobie sterem, wędkarzem i rybą !

Awatar użytkownika
daszkowy10
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 148
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: daszkowy10 »

Czyli strzelając z wielkich słomek, odejmujemy 2 skinki? Czy nadal mogą strzelać z javelinów x5 + 4d6?

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

daszkowy10 pisze:Czyli strzelając z wielkich słomek, odejmujemy 2 skinki? Czy nadal mogą strzelać z javelinów x5 + 4d6?
Odejmujemy, więc: 3 javeliny + 4d6 strzałek.
Obrazek

Awatar użytkownika
lwieserce85
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3082
Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew

Post autor: lwieserce85 »

4d6 strzalow ale z minusem do trafienia z racji zasady multuple shots? Pytam bo caly czas gralem bez tego minusu lecz ktos ostatnio staral sie mnie uswiadomic ze waluje wiec rozwiac chcialem wszelkie niejasnosci...
Obrazek

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

lwieserce85 pisze:4d6 strzalow ale z minusem do trafienia z racji zasady multuple shots? Pytam bo caly czas gralem bez tego minusu lecz ktos ostatnio staral sie mnie uswiadomic ze waluje wiec rozwiac chcialem wszelkie niejasnosci...
No niestety, giant blowpipy mają zasadę Multiple Shots (2D6), a użycie tej zasady skutkuje poza zmasowanym ostrzałem także minusem do trafienia.

W skrócie jeżeli chcesz strzelać dużymi dmuchawami i zachować poison, to musisz albo strzelać na krótki zasięg, albo Ancient Stegadon nie może poruszać się. Ewentualnie można rzucić na niego hand of glory Slannem, ale już nawet lepszym celem dla tego zaklęcia jest 10 skinków z blowpipe'ami. :wink:
Obrazek

ODPOWIEDZ