Nowa Edycja

Tomb Kings

Moderator: Shino

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Raamiel
Wodzirej
Posty: 776

Re: Nowa Edycja

Post autor: Raamiel »

Czy z obecnie udzielających się "Maruderów" ktoś miał w łapce już booka ? Bezskutecznie szukam pdf na google i nic :(
Czy obecnie TK są tak mało popularne że nikt nie zabiega o dopadniecie knigi czy może GW tak dobrze chroni booka :) ?

PS.
Co do wypowiedzi niektórych spamujących tutaj graczy, jak potrzebujecie taktycznej rozgrywki zamieńcie ludziki GW na pół wiaderka koszmarków do Warzone i pograjcie w UWZ.... Taktyki i kombinowania nie brakuję..... :)

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Raamiel pisze:Czy z obecnie udzielających się "Maruderów" ktoś miał w łapce już booka ? Bezskutecznie szukam pdf na google i nic :(
Ja nie jestem maruderem, ale booka miałem w łapkach. Całkowicie legalnie zresztą. ;)
W zasadzie wszystko co jest w podsumowaniu plotek się zgadza.

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Domino pisze:Prf, podczas strzelania to może bo chodzi tylko o wystrzał na klopę :P. Ja mówię jak dojdzie do normalnej gry i trzeba się tak poustawiać, by pozachodzić na boki itd, po prostu komuś wklepać. I tak, to jest kmina. Zauważ, że dla TK cała taktyka opierała się na magii, więc faza magii wymagała zdecydowanie większego przemyślenia, bo właśnie w tym momencie ustawiało się grę. Shina i Malala zbyt dużo na 8 edycji nie widziałem, ale jeśli grają rozpiskami podobnymi do Kalesonera (to nie jest żaden wjazd, inny styl gry) to faktycznie jest to mniej skomplikowane, modlenie się by przeciwnik nie doszedł i wsio. Nie zgodzę się więc z Tobą absolutnie, TK były niesamowicie taktyczną armią, więc dlatego najbardziej mnie boli w zmanie booka właśnie utrata tego niepowtarzalnego stylu gry.
OK. A mi się podoba wielki kloc gwardii z Kingiem, dużo kostek, które wystarczą by ta gwardia w kluczowym momencie weszła w Combat z hordami przeciwnika i nie przegrała (nie w kresce z kingiem z przodu - bo to raz że idiotyczne wyglądało, dwa, że ręce nie raz opadały jak Muminek ustawiał tych gwardzistów godzinę, a potem zwijał drugą).
Z 6 WSa i łatwością w pozyskiwaniu kostek magii uważam, że ten unit nie będzie bez szans w walce z elitami wroga. Chciałbym zobaczyć minę Delfa jak jego 30 skotłowanych korsarzy w to wpadnie (sytuacja bez boostów z obu stron, sam kocioł i frenzy u Delfów). W Króla nie bijemy bo na 6 się nie opyla :twisted:
60 ataków, 30 trafia, 45 po rerolu, 15 rani, zabija 10 , bo mam 5+ sejwa.
Teraz Król sadza 3, a 20 gwardzistów kolejnych 12. Od następnej tury Korsarze są bez hate i bez frenzy i płyną.
To tak przykładowo.
Ale skoro ktoś tam uważa, ze tak złożony król z gwardzistami są słabe bo tak, to pewnie na 100% ma rację. No bo bez kosiary, krechy i ikony ten unit to totalny plew.
Halabardy nieopłacane - a ja myślę, że wręcz przeciwnie. Skoro mam dobrego WS i 4 T, to w wymianie z każdą słabo bijącą piechotą lepiej zabijać na 2+ niż stracić 3-4 łebków mniej. Przy podwajaniu ataków to wychodzi jeszcze lepiej. Ale pan Fluffy już osądził, ze halabarda za 2 pkt się nie opłaca, .... bo kosztuje 2 pkt i już.
Zajebiście się opłaca mój drogi Fluffy. Jakbyś tego nie liczył. Tak to wychodzi jak biją się wielkie kloce piechoty, a nie Król i jego kilometrowy ogon gwardzistów.
P.S. Jak wpadnie w ciebie piechota z 2 ręcznymi pałami to też chyba lepiej walnąć jej z siłą 5 zamiast 4, a ten save 4+ i 6+ ward wiele przecież nie zmieni. Lepiej chyba zabić tych typów z 2 rakami o kilku więcej niż potem turlać 6 na warda.
Klucz to zabezpieczyć Kinga i ja zrobiłem to w taki sposób jak napisałem. Pewnie jest kilka lepszych, ale to wyjdzie w praniu.
@Fluffy zmontowałem coś na wzór wcześniejszego standardu, bo uważam, ze to ma sens.
Nie wyobrażam sobie gry bez łuków (maxa łuków) skoro to moze sie okazać najlepsze lekkie strzelanie w grze. 6 pkt za łebka, który ma w dupie covery - dla mnie bomba.
Klopy - czemu nie. Wszystkie armie, które mogą, wystawiają je w ilościach maksymalnych.
Kaszkiet - czemu nie, +d3 kostki, czyli taki droższy BoS, a dodatkowo straszak, który wręcz wymusza trzymanie kostek by go rozproszyć - IMO będzie zajebiście ustawiał fazę magii.
Rydwany - też są ok. Widze jak grają nowe orkasy u mnie w klubie. Goblińskie rydwany, jak się okazuje, świetnie zmiękczają wrogie elity zanim dojdzie do starcia. Kemrijskie dodatkowo strzelają i nie są ścięte brakiem marszu. Gobbo rydwany mają wprawdzie 5 siły, ale wasze są w corach, więc czemu nie.
Reszta armi zakopana, więc co mnie obchodzi, że nie maszeruje.
Taką mam wizję nowych TK. Może słuszną może nie, ale jak czytam opinie "ekspertów", którzy jak Domino słusznie zauważył, grali zupełnie inną armią (opartą na unikalnych zasadach) to mi się scyzoryk w kieszeni otwiera. :P :P :P
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Młody
Niszczyciel Światów
Posty: 4074
Lokalizacja: SNOT- Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Młody »

Nie masz 5+ sejwa bo masz tylko LA ;),
A tak serio to ja nie widzę halabard na tym unicie, dużo lepsze bedzie za te 60 pkt wziecie rydwanu więcej i zrobieniu unitów po 4 wózki.
Najgorsze że strasznie podoba mi się ta kawaleria na kobrach, sejw 3+ w TK to wypas :), szkoda że drodzy i za tą cenę u mnie w rozpie mam dylemat między nimi a klopami :)
Pozdro
Młody

Snot Fanpage

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

A tak serio to ja nie widzę halabard na tym unicie
To sobie przyklej i wtedy zobaczysz. :P
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Szalejesz dzisiaj Piotrek ;-D

Awatar użytkownika
Młody
Niszczyciel Światów
Posty: 4074
Lokalizacja: SNOT- Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Młody »

Nudzi mu się chyba ;),
Dobra, zobaczymy cwaniaku rozpy TK za 2 miesiace ;p
Pozdro
Młody

Snot Fanpage

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Młody pisze:Nudzi mu się chyba ;),
Dobra, zobaczymy cwaniaku rozpy TK za 2 miesiace ;p
Mam nadzieje, że nie Twoją, bo za 2 miesiące to ja chcę zobaczyc rozpę ale skavenów. :twisted:
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Młody
Niszczyciel Światów
Posty: 4074
Lokalizacja: SNOT- Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Młody »

Tą już mam :p
Pozdro
Młody

Snot Fanpage

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Informacje z booka odnośnie jednostek z zasadą Entombed Beneath the Sands (ładna nazwa nawiasem mówiąc ;) ): Wykopywaczek nie można już wystawić normalnie w swojej strefie rozstawienia, muszą być zakopane. Jeśli nie wyjdą do końca gry traktujemy je jak straty. W każdej turze (a więc w pierwszej też) wychodzą na 3+, marker jest deklarowany w momencie wychodzenia, a nie wcześniej.
Informacja jakoby tabelka misfire dla wykopywaczek nie uległa zmianie jest błędna! Tabelka została złagodzona. Efekt 1-2 to autodestrukcja tak jak było wcześniej. Efekt 3-4 to wyjście jednostki z losowo wybranej krawędzi stołu (a nie tak jak wcześniej niepojawienie się jej w ogóle na stole). Efekt 5-6 to po prostu zmarnowana tura i jednostkę możemy wykopywać normalnie w następnej.

Pozdrawiam
Naviedzony

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

swieta_barbara pisze:Szalejesz dzisiaj Piotrek ;-D
Dobra wychodzę już z tego tematu. Armia to syf i nie warto sobie nią głowy zawracać, natomiast każdy gracz, który zrobi nią wynik powyżej 8:12 jest mistrzem. :mrgreen:
P.S. Mi to wygląda na spisek Muminów. Wmówmy wszystkim, że mamy najsłabszy kodeks, a wtedy w razie wtop powie się:
O co Ci biega stary, przecież ja gram TK. Plewa z ciebie, że mi dałeś te dwa punkciory ugrać.
szacuneczek i do zobaczenia na turniejach :wink:
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Ty to wiesz, ja to wiem, ale poliszynel ma swoje prawa ;-)

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

podsumowanie polotek: pisze:Golden Death Mask - causes terror; enemy unit within 6" cannot use General's Ld
Scrolls of Mighty Incantation - One use; gain dice to use on this spell equal to caster level; these are not power dice.
To jest nieprecyzyjne.

Golden Death Mask - nie tylko powoduje Terror i zabrania oddziałom w 6" używać LD generała, ale jeszcze zabrania im używać przerzutu Liderki od BSB!

Scrolls of Mighty Incantation - one use only, działa identycznie jak Power Scroll (!!!) i dodatkowo daje na to jedno zaklęcie tyle kostek ile wynosi level maga trzymającego przedmiot (ale i tak trzeba wydać przynajmniej jedną kostkę z puli power dice'ów, żeby rzucić to zaklęcie).

Awatar użytkownika
Młody
Niszczyciel Światów
Posty: 4074
Lokalizacja: SNOT- Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Młody »

Te scrollsy dostaną szybko bana, to dość proste i oczywiste, a ta maska fajna, szkoda ze za 60 pkt, trzeba na kinga albo liczke wrzucac.
Pozdro
Młody

Snot Fanpage

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Naviedzony pisze:Informacje z booka odnośnie jednostek z zasadą Entombed Beneath the Sands (ładna nazwa nawiasem mówiąc ;) ): Wykopywaczek nie można już wystawić normalnie w swojej strefie rozstawienia, muszą być zakopane. Jeśli nie wyjdą do końca gry traktujemy je jak straty. W każdej turze (a więc w pierwszej też) wychodzą na 3+, marker jest deklarowany w momencie wychodzenia, a nie wcześniej.
Informacja jakoby tabelka misfire dla wykopywaczek nie uległa zmianie jest błędna! Tabelka została złagodzona. Efekt 1-2 to autodestrukcja tak jak było wcześniej. Efekt 3-4 to wyjście jednostki z losowo wybranej krawędzi stołu (a nie tak jak wcześniej niepojawienie się jej w ogóle na stole). Efekt 5-6 to po prostu zmarnowana tura i jednostkę możemy wykopywać normalnie w następnej.

Pozdrawiam
Naviedzony

Bardzo niedobre info, wkleję do tematu obok.

Skoro ilość wykopek się tak bardzo nie liczy do wystawień to oficjalnie zaczynam rozważać stalkerów. :D
Bardzo mi się podoba, ze Dębek wlazł ze swoimi bretońskimi buciorami do tematu, bo zamiast narzekania jest konstruktywne narzekanie i kminienie. Najs.


Nawiedzony, w ogóle nie zrozumiałem tego co pisałeś wcześniej o wystawianiu casceta, możesz to napisać jaśniej?
Obrazek

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

swieta_barbara pisze:No prosze Cie, co bylo w tej armii taktycznego?!

Gralem z Shino wiele razy i doskonale wiem jak to wygladalo. Przez pierwsze dwie tury strzelanie z klop, potem wykopywanie (zwlaszcza skorpiony byly bardzo taktycznym mykiem) i na koniec dozynka krolem. TK nigdy nie byly armia taktyczna, bo byly ofensem, opartym na wykopkach. Jednoczesnie byly jedna z najbardziej niezawodnych armii, co wykluczalo jakies poslizniecia (bez miskastow, bez psychologii).

Cieszy mnie, ze ten niepowtarzalny styl gry odszedl juz do lamusa, i ze nareszie generalowie TK beda musieli troche kminic w czasie wystawiania i ruchow, bo nie wszystko bedzie sie dalo skorygowac popychaczka.
O Boże, jesteś pewny, że grałeś z nim na 8 edycję? Naprawdę podobne posty aż mnie bolą, po co się wypowiadać na tematy, o których się nie ma pojęcia. Fajnie, że Shino, on gra w ogóle na 8 edycję? Pograłbyś sobie TK to byś zobaczył, co było w tej armii taktycznego, w porównaniu do reszty rozpisek na 8 ed większości armii, które opierają się na ławie kloców sunących do przodu to była nawet bardzo taktyczna.
Dębek- no ogólnie mądrze prawisz, nie wiem tylko jak to się ma do cytowanego przez Ciebie mojego posta. Co do kreski gwardii, nigdy jej nie robiłem, jedyne kreski to z łuczników, ustawiało się szybciej :D. Co do halabard, sam nie jestem ich pewny, dlatego też zapytałem się reszty graczy o opinię, od tego jest forum. I w sumie nadal nie wiem, jest to droższe, jestem bez save'a, ale faktycznie wali o wiele lepiej. Myślę, że to się zobaczy. I nie wiem, czemu ciągle mówi o kresce gwardzistów, kto ją robił na 8 edycji? Wasze opinie odnoszą się do 7 edycji, nie rozumiem tego.
Twoje zdanie co do Klopy, Casketu, łuków i rydwanów podzielam, z resztą moja rozpiska jest przedstawiona parę stron wstecz.
Tekst o wynikach 8:12 przesadzony, dosyć rzadko przegrywałem Tomb Kingami na 8 ed. i nie czuję się mistrzem.
Scrolla nam raczej nie zbanują- w podobnym wypadku powinni zbanować Poka itd, chyba nie ma ani jednego armijnego przedmiotu, który jest zbanowany, obojętnie jaki jest gięty. Common items to zrozumiałe, bo są common :P. Ale ten scroll jest częścią armii, więc serio wątpię, by to usunęli.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Na 8ma gralem z TK tylko raz - z Kalesonerem. Tam faktycznie trzeba bylo troche pomyslec, bo armia byla rozpaczliwie niedostosowana do realiow 8mej edycji. Dzieki za sygnaturke, wychwyciles (autentycznie) clue mojej wypowiedzi.

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Domino pisze:I nie wiem, czemu ciągle mówi o kresce gwardzistów, kto ją robił na 8 edycji? Wasze opinie odnoszą się do 7 edycji, nie rozumiem tego.
Ja tak grałem ostatnie trzy turnieje. 25 gwardzistów z 4 herosami, reform na 8 cali, jeszcze swift na dwa modele do przodu i dwa do tyłu z drugiego 4modelowego szeregu i obrócenie się w odpowiednią stronę, ruch i popychaczka
łącznie: 20cm+4cm + 4 cale ruchu +2D6+4 cali szarży, na ogół wygrany combat i combat reform, ładnie żarło ale zdechło z nowym bookiem.
Domino pisze:Scrolla nam raczej nie zbanują- w podobnym wypadku powinni zbanować Poka itd, chyba nie ma ani jednego armijnego przedmiotu, który jest zbanowany, obojętnie jaki jest gięty. Common items to zrozumiałe, bo są common :P. Ale ten scroll jest częścią armii, więc serio wątpię, by to usunęli.
Zbanować nie zbanują, po prostu na euro będzie zabierał 2PD i będziesz musiał wybrać albo to albo kaszkiet. :/
Obrazek

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Aha i jeszcze jedno. Przy cascet of souls jest taka notka, że nie ma żadnej podstawki, kładziemy jego model bezpośrednio na stole, wyznaczając LOS jak nam wygodnie. Jego bound spell ma status "direct damage".
Kalesoner pytał, czy mogę jaśniej. Okej, mogę, ale sam zapis jest już dostatecznie niejasny i będzie wprowadzał wiele zamieszania, jak sądzę. Zostało bowiem zaznaczone, że model zwany Cascet of Souls nie posiada żadnej ustawowo przyznanej podstawki, a jego "forward arc" na potrzeby Light of Death (zaklęcia Direct Damage, które przecież musi być rzucane w strefie przedniej modelu) mierzymy od bliżej nieokreślonych "krańców kupy kości". Powstaje pytanie co z tym zrobić i jak wyznaczyć forward arc modelu, który nie ma podstawki.

Tak poza tym, to nie ma żadnej notki, która mówiłaby o tym, że cascet nie może się poruszać, co oznacza, że może. We wszystkich pozostałych kwestiach traktowany jest jak War Machine. Jeśli zostanie zniszczony, to wszystkie jednostki (sojusznicze też) w promieniu 12 cali na 4+ dostają k6 hitów z S:6. Ma załogę składającą się z trzech Tomb Guardów.

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

A to ja tak nie grałem, rzadko kiedy wbijałem się samymi gwardzistami do combatu, raczej czekałem aż dojdą i kanapkowałem ;). Ale myk fajny. Co do scrolla to możesz mieć rację, nie pomyślałem o tym... No to szkoda faktycznie by było.
Barbara- no popatrz, a my mówimy o 8 edycji! Szok! No clue Twojej wypowiedzi, świadczące, że TK to niemal nobrainer, tak mi się spodobało, że nie mogłem się oprzeć.

Co do casketu- to może, skoro jest traktowany jak maszyna, będzie można go po prostu obrócić i to, gdzie jest przód nie będzie miał takiego znaczenia?

ODPOWIEDZ