Jak zostać Generałem - czyli początkującego pytań kilka
Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello
Re: Jak zostać Generałem - czyli początkującego pytań kilka
Przed zmierzeniem, czy szarża jest konieczna, gracz deklaruje zastosowanie magicznego
sztandaru. Jeśli mimo tego nie dojdzie do szarży, sztandar traktujemy jako zużyty
(jeśli oczywiście był one use only)
...za uściśleniami
sztandaru. Jeśli mimo tego nie dojdzie do szarży, sztandar traktujemy jako zużyty
(jeśli oczywiście był one use only)
...za uściśleniami
Mieli do wyboru wojnę, lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli także.
Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"
I love this game...
Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"
I love this game...

Jeśli ktoś zapomniał o szarzy, to primo możemy mu jej nie wpuścićCzyli uściślenie tyczy się tylko tych "dziwnych szarż" (freenzy, ruch polegający na rzucie kostką) a nie normalnych?? Bo w takim wypadku coś mi się pokiełbasiło. Wydawało mi się, że można zmienić decyzję, po deklaracji kolejnej. Tzn najpierw i tak są szarże a później deklaracje, ale jak to w życiu, komuś się umyśli a jeszcze tym wjade, imo wtedy my powinniśmy mieć prawo zmiany decyzji.

hej, dzisiaj grałem z TK i spotkały mnie kopaczki, które zabiły mi 4 repety i 10 łuków z magiem
macie może jakieś magiczne sposoby na to ścierwo??
macie może jakieś magiczne sposoby na to ścierwo??
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!
Nie wiem czy umieściłem temat w dobrym dziale, w razie czego prosze o przeniesienie.
Jest to mój pierwszy post i chciałbym zapytać Was o kilka spraw, które mnie nękają.
1)Jak to jest z tymi kostkami Mocy i Rozproszenia? Czy one się zużywają/wykorzystują? I jeżeli czarodziej ma 1 poziom (czyli ma dwie kostki do rzucenia czaru, tak?) to czy przysługują mu 2 następne z puli kostek Mocy?
2)Jaki jest sens ustawiania np. 10 gromowladnych w 2 szeregach skoro tylko 1 szereg moze strzelac?
3)Czy w Warszawie np. w sklepie Cytadeli są organizowane jakieś "kółka" apropo Warhammera?
4)Z czego są robione wzgórza czy pagórki? Karton? Styropian?
To narazie tyle, ale pewnie później do głowy jeszcze mi coś wpadnie.
Proszę o jasną odpowiedź
Pozdrawiam
EDIT:
Co się mieści w pudełku batalionu HE poza figurkiami? Nic?
Asassello: czy to jakaś prowokacja była? czy na prawdę trudno było znaleźć ten wątek (i to jeszcze o takim samym tytule co przez Ciebie założony)
Choć proponuję pytania natury ogólnej zadawać tu: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 97#p470897
Edit2
Faktycznie, sorki, nie pomyślałem.
Jest to mój pierwszy post i chciałbym zapytać Was o kilka spraw, które mnie nękają.
1)Jak to jest z tymi kostkami Mocy i Rozproszenia? Czy one się zużywają/wykorzystują? I jeżeli czarodziej ma 1 poziom (czyli ma dwie kostki do rzucenia czaru, tak?) to czy przysługują mu 2 następne z puli kostek Mocy?
2)Jaki jest sens ustawiania np. 10 gromowladnych w 2 szeregach skoro tylko 1 szereg moze strzelac?
3)Czy w Warszawie np. w sklepie Cytadeli są organizowane jakieś "kółka" apropo Warhammera?
4)Z czego są robione wzgórza czy pagórki? Karton? Styropian?
To narazie tyle, ale pewnie później do głowy jeszcze mi coś wpadnie.
Proszę o jasną odpowiedź

Pozdrawiam
EDIT:
Co się mieści w pudełku batalionu HE poza figurkiami? Nic?
Asassello: czy to jakaś prowokacja była? czy na prawdę trudno było znaleźć ten wątek (i to jeszcze o takim samym tytule co przez Ciebie założony)
Choć proponuję pytania natury ogólnej zadawać tu: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 97#p470897
Edit2
Faktycznie, sorki, nie pomyślałem.
Ostatnio zmieniony 31 gru 2009, o 12:57 przez Dragan, łącznie zmieniany 1 raz.
Asassello zrobi porządek a na pytania odpowiem (częściowo bo nie znam realiów Wawy) jak już zostanie przeniesiony 
a więc skoro już można
:
1) Kostki oczywiście się zużywają, 1lvl mag ma 1 kostkę własną, choć czary może rzucać z max. 2 kości. Może również korzystać z kości ogólnych.
2) Ustawienie strzelaczy w dwóch szeregach pozwala na strzelanie wszystkimi modelami z górki i do Dużych Celów a jednocześnie zajmowanie mniejszej powierzchni w strefie rozstawienia. Poza tym gdy dojdzie do walki wręcz otrzymujesz bonus +1 do wyniku walki.
3) - nie wiem, ale pewnie jak w większości sklepów tak.
4) przeważnie gracze używają styroduru (można powiedzieć, że to taki bardziej twardy styropian) lub oryginalnych z plastiku
W batalionie są tylko figurki.

a więc skoro już można

1) Kostki oczywiście się zużywają, 1lvl mag ma 1 kostkę własną, choć czary może rzucać z max. 2 kości. Może również korzystać z kości ogólnych.
2) Ustawienie strzelaczy w dwóch szeregach pozwala na strzelanie wszystkimi modelami z górki i do Dużych Celów a jednocześnie zajmowanie mniejszej powierzchni w strefie rozstawienia. Poza tym gdy dojdzie do walki wręcz otrzymujesz bonus +1 do wyniku walki.
3) - nie wiem, ale pewnie jak w większości sklepów tak.
4) przeważnie gracze używają styroduru (można powiedzieć, że to taki bardziej twardy styropian) lub oryginalnych z plastiku
W batalionie są tylko figurki.
Mieli do wyboru wojnę, lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli także.
Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"
I love this game...
Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"
I love this game...

@up
Dzieki, ale jeszcze zapytam :p
Narazie kupiłem bitwe o przełęcz czaszki i chce rozegrać bitwe z użyciem magii. Jak to ma wyglądać? Szaman rzuca kostkami (iloma i czemu?) a potem krasnoludzi też rzucają kostkami (iloma i czemu?). Jak szaman wyrzuci więcej to czar się udał(a każdy czar można użyć tylko 1 w jednej grze, tak?) a jak krasnoludzi rzucą więcej to czar się rozproszył i rzucamy 2K6 na "niepowodzenie czaru" (tabelka w podr.). Chodzi mi tylko o te kostki Mocy i Rozproszenia, czemu ich jest tyle ile jest i ile mozna ich uzyc za 1 razem?
EDIT
Zapomnialem ;d Jak sie liczy punkty w armii HE albo DE? Kazda jednostka ma okreslona liczbe punktów, ale gdzie jest to napisane? W księgach armii?
Dzieki, ale jeszcze zapytam :p
Narazie kupiłem bitwe o przełęcz czaszki i chce rozegrać bitwe z użyciem magii. Jak to ma wyglądać? Szaman rzuca kostkami (iloma i czemu?) a potem krasnoludzi też rzucają kostkami (iloma i czemu?). Jak szaman wyrzuci więcej to czar się udał(a każdy czar można użyć tylko 1 w jednej grze, tak?) a jak krasnoludzi rzucą więcej to czar się rozproszył i rzucamy 2K6 na "niepowodzenie czaru" (tabelka w podr.). Chodzi mi tylko o te kostki Mocy i Rozproszenia, czemu ich jest tyle ile jest i ile mozna ich uzyc za 1 razem?
EDIT
Zapomnialem ;d Jak sie liczy punkty w armii HE albo DE? Kazda jednostka ma okreslona liczbe punktów, ale gdzie jest to napisane? W księgach armii?
proponuje jeszcze raz, a może nawet dwa razy przeczytać to co napisano w księdze zasad na temat magii i rzucania czarów. Widać u Ciebie brak podstawowego zrozumienia tych kwestii, aby Ci to wytłumaczyć trzeba by wkleić tu z pół podręcznika.
A zasady poszczególnych armii znajdują właśnie w księgach armii, które trzeba dodatkowo zakupić.
Na początek proponuję poczytać zasady i pograć z kumplem albo udać się do jakiegoś sklepu. Tam na 99% ktoś będzie mógł Cię wprowadzić w zasady rozgrywając z Tobą przykładową bitwę
pozdrawiam
ps. i ponownie proponuję przenieść się do działu ogólnego - tam więcej osób zagląda.
A zasady poszczególnych armii znajdują właśnie w księgach armii, które trzeba dodatkowo zakupić.
Na początek proponuję poczytać zasady i pograć z kumplem albo udać się do jakiegoś sklepu. Tam na 99% ktoś będzie mógł Cię wprowadzić w zasady rozgrywając z Tobą przykładową bitwę

pozdrawiam
ps. i ponownie proponuję przenieść się do działu ogólnego - tam więcej osób zagląda.

zagrałem ostatnio z ogrami i pomijając ogólny przebieg bitwy, chciałbym tu coś zauwarzyć i podzielić się spostrzeżeniami
to co przeciwnikowi zrobiło największe kuku strzelanie i smok który zjadł generała ale generalnie słabo go wykożystałem
to co zrobiło mi wielkie kuku to moje mc na magu który w 2 i 3 turze próbował conflorgation z 3 kości zabijając siebie i oddział - ogólnie to żaden czar nie wszedł ;( no i takie coś co wyłazi z krawędzi zjadło mi 2 bolce
handguny zmasakrowały mi kawalerię a impakty zjadły WL - dla wyjaśnienia każdy ogr daje impakty
za 2-3 tygodnie rewanż, początkowo chciałem dać arcy ale postaniowiłem zostać przy SD i nie rezygnować z mogii za to dać 3 bolce i igłe a nie 2+2, skasować lewki, skrócić DP do 5, dodać jakiegos fasta i dopakować PG do 7
co zostanie spróbuje jakoś sensownie zagospodarować - np. więcej muzyków
takie pytanie:
czy TK mają jakiś niebezpiecznych SC?
bo zamierzam zagrać na 2500 z jednym SLordem i bez BP+r na Teclisie i 3 magach albo 2 magach i BSB z revem
czy wirek działa na TK?
to co przeciwnikowi zrobiło największe kuku strzelanie i smok który zjadł generała ale generalnie słabo go wykożystałem
to co zrobiło mi wielkie kuku to moje mc na magu który w 2 i 3 turze próbował conflorgation z 3 kości zabijając siebie i oddział - ogólnie to żaden czar nie wszedł ;( no i takie coś co wyłazi z krawędzi zjadło mi 2 bolce
handguny zmasakrowały mi kawalerię a impakty zjadły WL - dla wyjaśnienia każdy ogr daje impakty
za 2-3 tygodnie rewanż, początkowo chciałem dać arcy ale postaniowiłem zostać przy SD i nie rezygnować z mogii za to dać 3 bolce i igłe a nie 2+2, skasować lewki, skrócić DP do 5, dodać jakiegos fasta i dopakować PG do 7
co zostanie spróbuje jakoś sensownie zagospodarować - np. więcej muzyków
takie pytanie:
czy TK mają jakiś niebezpiecznych SC?
bo zamierzam zagrać na 2500 z jednym SLordem i bez BP+r na Teclisie i 3 magach albo 2 magach i BSB z revem
czy wirek działa na TK?
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą
Sposoby są dwa:hej, dzisiaj grałem z TK i spotkały mnie kopaczki, które zabiły mi 4 repety i 10 łuków z magiem
macie może jakieś magiczne sposoby na to ścierwo??
-rozstaw bolce na całej długości stołu, a magami idz do przodu. Dzięki temu nie zabije wszystkich od razu. Niestety, nie da sie całkowicie zabezpieczyć przed wykopkami

-jeśli wiesz, że będziesz grał z TK, nie wystawiaj bolców w ogóle. Zamiast tego daj 2 orły, podpakuj odziały i do przodu

Z tego co pamiętam mają kolesia na rydwanie i taką jedną czarodziejkę, nic specjalnego. Jak weźmiesz high na Teclisie i powyłączasz im przedmioty powinno być spokoczy TK mają jakiś niebezpiecznych SC?

Nieczy wirek działa na TK?
co do Ogrów..
na okolo 2000 to dobre sa 4 bolce albo 3 bolce i nobel na orle z RB
ponadto spermeny (raz obserwatorek niedosłyszał i zapytał " oni się sperma meni nazywają?" do końca tury nie wiem co się działo
)
spermenów 20 i gonimy ogry tanim kosztem na CR dobrze jest ich zaszarżować bo i tak bijemy z 2 ranków a impactów ni ma
WL z fcg.. LS-szmata i klepiemy strike firstem mocno po ryju
muszę wypróbować kiedyś lwi rydwam.. wydaje sie bardzo sensowny..
PG zawsze są genialni
mają mniejszą zawodność niż DP
jazda to oczywiste.. najlepiej wpadać z boku tak by hero z white swordem sie stykał.. wtedy zamienia ogry w kotlety
magikowie hmm... powiedział bym 2 magów.. lory- high i co kto woli
na okolo 2000 to dobre sa 4 bolce albo 3 bolce i nobel na orle z RB
ponadto spermeny (raz obserwatorek niedosłyszał i zapytał " oni się sperma meni nazywają?" do końca tury nie wiem co się działo

spermenów 20 i gonimy ogry tanim kosztem na CR dobrze jest ich zaszarżować bo i tak bijemy z 2 ranków a impactów ni ma
WL z fcg.. LS-szmata i klepiemy strike firstem mocno po ryju
muszę wypróbować kiedyś lwi rydwam.. wydaje sie bardzo sensowny..
PG zawsze są genialni

jazda to oczywiste.. najlepiej wpadać z boku tak by hero z white swordem sie stykał.. wtedy zamienia ogry w kotlety
magikowie hmm... powiedział bym 2 magów.. lory- high i co kto woli
na ogry cokolwiek weźmiesz jest mocne...
najbardziej się boisz dżordżów, więc repety wystawiasz za radą andrzeja daleko od siebie
resztę w hth klepiesz jak chcesz, musisz tylko uważać na tych strzelaczy
najbardziej się boisz dżordżów, więc repety wystawiasz za radą andrzeja daleko od siebie
resztę w hth klepiesz jak chcesz, musisz tylko uważać na tych strzelaczy
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!
mantikora nie jest jakaś tam super mocna - zależy też na jakie pkt
a bać się trzeba strzelania
a bać się trzeba strzelania
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą
- Master of reality
- Oszukista
- Posty: 833
- Lokalizacja: Warszawa
Mantysia to nasz Gryf tylko z killing blowem i ujeżdżana przez herosa. i ma hate dzięki górze
I sold my soul for rock'n roll
Koleś na koniu nie może nosić White Sword'aProch pisze:jazda to oczywiste.. najlepiej wpadać z boku tak by hero z white swordem sie stykał

Mieli do wyboru wojnę, lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli także.
Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"
I love this game...
Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"
I love this game...

Mantikora schodzi nawet z łuków, tak więc się nią nie przejmuj - rozstrzelasz sukę, zanim zdąży coś zrobić. Rozpiski DE są całkiem różnorodne, spodziewaj się jednak harpii i dark ridersów (będą atakować bolce, próbować zajść Cię z boku, odginać szarże) oraz masy lekkiego strzelania. Uważaj zwłaszcza na shade'ów - są bardzo niebezpieczni dla Twojej armii i niektóre oddziały (np. swordmasterów) po prostu annihilują.Mortipher pisze:czego najbardziej bać się u de no poza bg?
Mantikora jest mega groźna czy są na nia jakieś skuteczne sposoby.
i co może wystawic przeciwnik na okolo 1500 ?
hotek jest prawie w każdej rozpie DE.Mortipher pisze:a jak z magia przeciw de?
hotek wyłacza ja calkiem? w sensie ciagłych mc na magu?i czy często jest spotykany w rozpach?
Ale wbrew pozorom nie wyłącza całkowicie naszej magii.
Trzeba rzucać czary o niskich wartościach (max z 3 kostek) lub czary, które są odporne na hoteka (np kometa) albo wybierać słabsze cele spoza zasięgu.
Ogólnie jest trudniej, ale nie niemożliwie.
pozdrawiam
