Pytania o zasady 8ed VC
Moderator: misha
- 4 karabiny
- Beast from the East
- Posty: 1188
- Lokalizacja: Moria Green Team
Re: Pytania o zasady 8ed VC
Misha to wiem, pytanie jest do jakiej formacji się odnosimy w tej sytuacji?
w momencie rzutu czaru - to raczej oczywiste jak dla mnie
masz 2 szeregi, więc masz ustaloną formację
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
masz 2 szeregi, więc masz ustaloną formację
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- 4 karabiny
- Beast from the East
- Posty: 1188
- Lokalizacja: Moria Green Team
Oki. A teraz idąc dalej, kolejna tura:
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- wrogi unit
- wampir
- bk
- wrogi unit
nie mogę do przedniego ranku, mam miejsce w tylnym bo już nie ma z tyłu friendly unit, więc mogę dostawić z tyłu?
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
nie mogę do przedniego ranku, mam miejsce w tylnym bo już nie ma z tyłu friendly unit, więc mogę dostawić z tyłu?
jeśli jednostki nie walczą ze sobą to nie możesz wskrzeszając wejść 1 " od nich w żaden sposób (także reformem - uscislenia sedziowskie zdaje sie), więc o ile ten wrogi unit jest gdzieś z boku to możesz dostawić odpowiednią ilość modeli z drugiej strony
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- 4 karabiny
- Beast from the East
- Posty: 1188
- Lokalizacja: Moria Green Team
Nie dopisałem oddziały są już w walce. To, że nie mogę cal od wroga to wiem.
jak masz wroga od boku tak jak na schemacie to normalnie wskrzeszasz w tylnim szeregu, nic ci tego nie blokuje i mozesz dostawić do B2B normalnie
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- 4 karabiny
- Beast from the East
- Posty: 1188
- Lokalizacja: Moria Green Team
Czyli reasumując jeżeli są dwa ranki, z przodu nie, o ile jest miejsce z tyłu bez problemu.
Thx![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Thx
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
no tak, jak masz 1 rank to idziesz do 5 modeli (3 modeli do monstrous) i albo dalej robisz 1 szereg, albo dorabiasz już w 2 szeregu
wątpliwa może mogłaby być sytuacja gdy masz kowboja na tyle, czy w ogóle możesz do tylnego szeregu cokolwiek dowskrzesić - nie ma tego w FAQ, tylko zapis RFW, tam jest zakaz zastępowania modeli przeciwnika jedynie
czy możesz wskrzesić 3 modele po prawej stronie czy żadnego
imo łamać formacji nie powinniśmy mając przeciwnika na tyle
ktoś ma jakies przemyślenia?![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
wątpliwa może mogłaby być sytuacja gdy masz kowboja na tyle, czy w ogóle możesz do tylnego szeregu cokolwiek dowskrzesić - nie ma tego w FAQ, tylko zapis RFW, tam jest zakaz zastępowania modeli przeciwnika jedynie
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
czy możesz wskrzesić 3 modele po prawej stronie czy żadnego
imo łamać formacji nie powinniśmy mając przeciwnika na tyle
ktoś ma jakies przemyślenia?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- 4 karabiny
- Beast from the East
- Posty: 1188
- Lokalizacja: Moria Green Team
Właśnie pic na tym polega.
Przód i ranki są rozstrzygnięte ok.
I teraz tak poza kombatem nie możemy bliżej niż cal ok.
W kombacie cal nie obowiązuje ok.
I teraz tak, mój tok myślenia i przynajmniej wcześniej tak grałem jest:
(pomijam oczywistą sytuację gdy miejsca nie ma, czyli w przykładzie opisywanym sytuację pierwszą)
kowboj jest corner to corner ok - mam miejsce tylnym szeregu ok - zasada >niż cal nie obowiązuje w kombacie ok = imo mogę wskrzesić - bo mam miejsce( w moim konkretnym przypadku było 4 - i tak max mogłem 5 - bo pełny stan unitu) - na tych 4 mam miejsce w tylnym szeregu, a w wypadku kowboja corner to corner nawet miejsce na 5 zakładajc, żę w kombacie nie obowiązuje cal.
I tu już nawet nie chodzi o wałowanie czy nie tylko po prostu uściślenie tego bo takie kwiatki w miarę często się zdarzają w multikombatach.
Przód i ranki są rozstrzygnięte ok.
I teraz tak poza kombatem nie możemy bliżej niż cal ok.
W kombacie cal nie obowiązuje ok.
I teraz tak, mój tok myślenia i przynajmniej wcześniej tak grałem jest:
(pomijam oczywistą sytuację gdy miejsca nie ma, czyli w przykładzie opisywanym sytuację pierwszą)
kowboj jest corner to corner ok - mam miejsce tylnym szeregu ok - zasada >niż cal nie obowiązuje w kombacie ok = imo mogę wskrzesić - bo mam miejsce( w moim konkretnym przypadku było 4 - i tak max mogłem 5 - bo pełny stan unitu) - na tych 4 mam miejsce w tylnym szeregu, a w wypadku kowboja corner to corner nawet miejsce na 5 zakładajc, żę w kombacie nie obowiązuje cal.
I tu już nawet nie chodzi o wałowanie czy nie tylko po prostu uściślenie tego bo takie kwiatki w miarę często się zdarzają w multikombatach.
Jakby miał niepełny szereg z tyłu i kowboj dostawiałby się do tego wysuniętego, to mógłby dowskrzesić do pełnego szeregu i koniec. Dalsze wskrzeszenie spowodowałoby przesunięcie wroga - a na to nie pozwalają zasady Resurrecting fallen warriors.wątpliwa może mogłaby być sytuacja gdy masz kowboja na tyle
Zielony to wróg?....strzałka to?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Imo żadnego nie może - wskrzeszenie spowoduje przesunięcie wroga do tyłu.czy możesz wskrzesić 3 modele po prawej stronie czy żadnego
- 4 karabiny
- Beast from the East
- Posty: 1188
- Lokalizacja: Moria Green Team
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Imo w tej sytuacji nie można, uważam tak samo jak Asmodai. Nastąpiło by przesunięcie kowboja.
A co z sytuacją:
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Gdzie kowboj jest z tyłu corner to corner.
?
Jakiś konsensus istnieje?
pomijam fakt karabin, że nie możesz tak dostawić modelu, no chyba, że to jedyny sposób na maksymalizację, ale to tak małe prawdopodobieństwo, że rozkmina nie ma sensu ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
no ale to czym taka sytuacja róg w róg różni się od tej jak model stoi gdzieś po środku, dorabiając modele do tyłu, łamiemy formację, przeciwnik zaszarżował na tył dostawił się do tylnego szeregu, jak dorabiasz to ostatni model jest już dalej, więc żeby zachować formację powinieneś już przestawić model przeciwnika, czego nie można zrobić
podsumowująć wg mnie jeśli cokolwiek jest na tyle to nie powinno się dać wkrzeszać
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
no ale to czym taka sytuacja róg w róg różni się od tej jak model stoi gdzieś po środku, dorabiając modele do tyłu, łamiemy formację, przeciwnik zaszarżował na tył dostawił się do tylnego szeregu, jak dorabiasz to ostatni model jest już dalej, więc żeby zachować formację powinieneś już przestawić model przeciwnika, czego nie można zrobić
podsumowująć wg mnie jeśli cokolwiek jest na tyle to nie powinno się dać wkrzeszać
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- 4 karabiny
- Beast from the East
- Posty: 1188
- Lokalizacja: Moria Green Team
W tej konkretnej sytuacji to był jedyny sposób bo teren.
W momencie pełnego szeregu mamy konsensus ok.
Poprawię rysunek, powyższy był poglądowy:
Problem dla mnie jest w takiej sytuacji:
i jak wyżej
- bk
- kowboj corner to corner z tyłu oczywiście.
Czy nie można wskrzeszać bo jest z tyłu i koniec?
Czy można wskrzeszać do uzupełnienia ranku?
Po uzupełnieniu ranku jasne, że nie można (bo nie tyle zmiana formacji bk - nadal jest zachowana, ale bardziej przesunięcie kowboja).
Edit:
Pomijając w tej konkretnej sytuacji (w powyższych rysunkach) to jest na flance jest jeszcze kawa. Ale dla dalszych rozważań nie ma to znaczenia. Bo chodzi o tył.
W momencie pełnego szeregu mamy konsensus ok.
Poprawię rysunek, powyższy był poglądowy:
Problem dla mnie jest w takiej sytuacji:
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
i jak wyżej
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Czy nie można wskrzeszać bo jest z tyłu i koniec?
Czy można wskrzeszać do uzupełnienia ranku?
Po uzupełnieniu ranku jasne, że nie można (bo nie tyle zmiana formacji bk - nadal jest zachowana, ale bardziej przesunięcie kowboja).
Edit:
Pomijając w tej konkretnej sytuacji (w powyższych rysunkach) to jest na flance jest jeszcze kawa. Ale dla dalszych rozważań nie ma to znaczenia. Bo chodzi o tył.
wskrzeszasz do uzupełnienia ranku, nie wypychasz modelu przeciwnika, nie zmieniasz formacji
normalna sprawa
tak samo jakby wyglądało tu jakaś horda ghouli z 1 modelem w ostatnim szeregu i kowboj/oddział dostawiony
uzupełniasz ostatni szereg normalnie do pełnego stanu
normalna sprawa
tak samo jakby wyglądało tu jakaś horda ghouli z 1 modelem w ostatnim szeregu i kowboj/oddział dostawiony
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
uzupełniasz ostatni szereg normalnie do pełnego stanu
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- 4 karabiny
- Beast from the East
- Posty: 1188
- Lokalizacja: Moria Green Team
No i zajebiście bo o to mi chodziło
Reasumując:
Jeżeli tylny rank jest pełny - enemy jest z tyłu nie można.
Jeżeli tylny rank jest niepełny - enemy jest z tyłu(niezależnie od pozycji)można, do uzupełnienia ranku. Więcej oczywiście nie, bo nastąpi przesunięcie enemy.
Bingo. Bo nie powiem, że sytuacja jest częsta ale mi osobiście zdarzyła się wielokrotnie. I o ile w sytuacji guli to jeszcze pół biedy, to w sytuacji bk gdzie w autobusie jest często i kierowca i pilot
- to np tych 4 bk ma duże znaczenie.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Reasumując:
Jeżeli tylny rank jest pełny - enemy jest z tyłu nie można.
Jeżeli tylny rank jest niepełny - enemy jest z tyłu(niezależnie od pozycji)można, do uzupełnienia ranku. Więcej oczywiście nie, bo nastąpi przesunięcie enemy.
Bingo. Bo nie powiem, że sytuacja jest częsta ale mi osobiście zdarzyła się wielokrotnie. I o ile w sytuacji guli to jeszcze pół biedy, to w sytuacji bk gdzie w autobusie jest często i kierowca i pilot
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
o ile zachowasz 1" od unengaged unit, impassable terrain itp.Jeżeli tylny rank jest niepełny - enemy jest z tyłu(niezależnie od pozycji)można, do uzupełnienia ranku.
Może być sytuacja, gdzie coś niekoniecznie zaszarżuje, ale Ci się ustawi w 1" od tyłu jednostki w której robisz wskrzeszenie, latacz jakiś albo coś. I też jest lipa.
- 4 karabiny
- Beast from the East
- Posty: 1188
- Lokalizacja: Moria Green Team
1 apart jest jasne. Najgorsze, że ze względu na lakoniczny zapis RFW w gruncie rzeczy nie mamy rozstrzygniętej sytuacji - enemy z tyłu corner to corner.
I tu imo trzeba przyjąć wykładnię tylko do uzupełnienia szeregu więcej nie.
Ale uściślonego tego nigdzie nie ma.
I tu imo trzeba przyjąć wykładnię tylko do uzupełnienia szeregu więcej nie.
Ale uściślonego tego nigdzie nie ma.
Może nie musi być uściślone - weź pod uwagę, że nawet jeśli jest coś corner/corner, to wciąż wiadomo, z której strony jest atak - czy jest to flank, czy nie.
Nawet, jak coś jest corner, to wciąż wiadomo, gdzie model wirtualnie powinien być - to jest w RB. Wiadomo też, jak powinien wyglądać kolejny szereg. Zostaje tylko pilnować 1"apart i nie przesuwania modeli innych jednostek.
Dla przykladu, olanie zapisu o przesuwaniu modelu wroga w cornerze spowoduje, że fizycznie dopchasz tego BK do tego kowboja....tylko wtedy kowboj zamiast atakować tył, będzie stykał się od boku z BK. Absurd.
To wynika wprost z zasady Resurrecting Fallen Warriors.I tu imo trzeba przyjąć wykładnię tylko do uzupełnienia szeregu więcej nie.
Nawet, jak coś jest corner, to wciąż wiadomo, gdzie model wirtualnie powinien być - to jest w RB. Wiadomo też, jak powinien wyglądać kolejny szereg. Zostaje tylko pilnować 1"apart i nie przesuwania modeli innych jednostek.
Dla przykladu, olanie zapisu o przesuwaniu modelu wroga w cornerze spowoduje, że fizycznie dopchasz tego BK do tego kowboja....tylko wtedy kowboj zamiast atakować tył, będzie stykał się od boku z BK. Absurd.
- 4 karabiny
- Beast from the East
- Posty: 1188
- Lokalizacja: Moria Green Team
Właśnie o to chodzi, że nie wynika wprost.
Nie ma nic o uzupełnieniu ostatniego szeregu.
Jest zapis o tym, że musi być miejsce.
A sytuacja rawowo - wróg corner to corner z tyłu o ile nie będzie konsensusu (o uzupełnieniu ostatniego ranka) - rawowo pozwala na wskrzeszanie dalej.
Tylko powtarzam stosując rules as writen.
Nie ma nic o uzupełnieniu ostatniego szeregu.
Jest zapis o tym, że musi być miejsce.
A sytuacja rawowo - wróg corner to corner z tyłu o ile nie będzie konsensusu (o uzupełnieniu ostatniego ranka) - rawowo pozwala na wskrzeszanie dalej.
Tylko powtarzam stosując rules as writen.
kombinujesz za dużo
, tak samo reformem corner to corner nie powinieneś zmienić strefy ataku, nie ma tego napisanego wprost w RB, a jednak nie gramy w ten sposób
przykład z serii tych nieprawdopodobnych, jak pozwoliłeś sobie wcisnąć kowboja róg w róg będąc tyłem do belisku czy innego oddziału to dałeś dupy![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
w tej sytuacji zmieniasz formację oddziału, czyli de fakto powinieneś przesunąć wrogi model o 1 szereg do tyłu, a tego nie powinieneś zrobić jak dla mnie
![Laughing :lol2:](./images/smilies/icon_lol.gif)
przykład z serii tych nieprawdopodobnych, jak pozwoliłeś sobie wcisnąć kowboja róg w róg będąc tyłem do belisku czy innego oddziału to dałeś dupy
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
w tej sytuacji zmieniasz formację oddziału, czyli de fakto powinieneś przesunąć wrogi model o 1 szereg do tyłu, a tego nie powinieneś zrobić jak dla mnie
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A