Rozpiski WE - (8 edycja od strony 339)
Moderator: Gremlin
Pierwsza rozpiska lepsza, dobry pomysł z tym przedmiotem na ostrzał i pociski ale jednak wydaje mi się, że mógłbyś potraktować alterów jako coś co zawsze może przywalić te 5 ataków z S6. Chociażby w gościa na smoku.
Przed Cs grałem czymś takim mniej więcej takim.
Unnamed2250 Pts - Wood Elves Army
1 * Alter Highborn @ 282 Pts
Alter; Great Weapon; Longbow; Light Armour; Shield
Bow of Loren [35]
Stone of the Crystal Mere [30]
Arcane Bodkins [25]
1 * Alter Noble @ 158 Pts
Alter; Great Weapon; Longbow; Light Armour
Hail of Doom Arrow [30]
Hel of the Hunt [30]
1 Spellsinger @ 140 Pts
Magic Level 1; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Spellsinger @ 140 Pts
General; Magic Level 1; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
Core:
10 Glade Guard @ 120 Pts
Longbow
10 Glade Guard @ 120 Pts
Longbow
10 Glade Guard @ 120 Pts
Longbow
10 Glade Guard @ 120 Pts
Longbow
5 Glade Riders @ 120 Pts
Spear; Longbow
5 Glade Riders @ 120 Pts
Spear; Longbow
5 Glade Riders @ 120 Pts
Spear; Longbow
Special:
5 Wild Riders @ 130 Pts
Spear; Light Armour; Musician
5 Wild Riders @ 130 Pts
Spear; Light Armour; Musician
5 Wild Riders @ 130 Pts
Spear; Light Armour; Musician
Rare:
5 Waywatchers @ 120 Pts
2ndWeapon; Longbow
Teraz za obciętych łuczników wrzuciłbym 4 warhawki. Z jednych wildów zrobił 6 z warbannerem i może zamienił caddyego na wardancera z kamykiem i dał mały oddział żeby wyskakiwał na flance.
Przed Cs grałem czymś takim mniej więcej takim.
Unnamed2250 Pts - Wood Elves Army
1 * Alter Highborn @ 282 Pts
Alter; Great Weapon; Longbow; Light Armour; Shield
Bow of Loren [35]
Stone of the Crystal Mere [30]
Arcane Bodkins [25]
1 * Alter Noble @ 158 Pts
Alter; Great Weapon; Longbow; Light Armour
Hail of Doom Arrow [30]
Hel of the Hunt [30]
1 Spellsinger @ 140 Pts
Magic Level 1; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Spellsinger @ 140 Pts
General; Magic Level 1; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
Core:
10 Glade Guard @ 120 Pts
Longbow
10 Glade Guard @ 120 Pts
Longbow
10 Glade Guard @ 120 Pts
Longbow
10 Glade Guard @ 120 Pts
Longbow
5 Glade Riders @ 120 Pts
Spear; Longbow
5 Glade Riders @ 120 Pts
Spear; Longbow
5 Glade Riders @ 120 Pts
Spear; Longbow
Special:
5 Wild Riders @ 130 Pts
Spear; Light Armour; Musician
5 Wild Riders @ 130 Pts
Spear; Light Armour; Musician
5 Wild Riders @ 130 Pts
Spear; Light Armour; Musician
Rare:
5 Waywatchers @ 120 Pts
2ndWeapon; Longbow
Teraz za obciętych łuczników wrzuciłbym 4 warhawki. Z jednych wildów zrobił 6 z warbannerem i może zamienił caddyego na wardancera z kamykiem i dał mały oddział żeby wyskakiwał na flance.
@ Laik - nie mogę 4 takich samych corów mieć
@ Lindal - nie wywalaj drugiego kadiego, bo CSy i BP+R nie ograniczają, aż tak bardzo magii, żebyś mógł sobie na to pozwolić. Kamyk w dobie jawnych rozpisek niestety nie spełnia swojego zadania, na tajne rozpiski natomiast bardzo chętnie go biorę, najchętniej w tancerzach. Teraz, jeśli dostosowywałbyś rozpę do restricted to musiałbyś obciąć nie tylko łuki ale i jednych wildów.
Do mojej rozpy wildzi natomiast nie pasują w ogóle.
@Dzidzia, sam chciałeś wayów, ale może po prostu nie zauważyłeś, że w 1 rozpie już byli.
Orzeł sam nie jest mi potrzebny i jeśli go wystawię to tylko pod bohaterem, sam jest za słaby zęby coś ugrać, a jest stosunkowo drogi, jęśli mam już 2x warchlaki to orzeł jest mi niepotrzebny. Z muzykami na GR... hmm wiem, że może się przydadzą, ale punkty punkty, na wszystkim trzeba oszczędzać... ale jeszcze pokombinuję nad tą rozpą.
@ Lindal - nie wywalaj drugiego kadiego, bo CSy i BP+R nie ograniczają, aż tak bardzo magii, żebyś mógł sobie na to pozwolić. Kamyk w dobie jawnych rozpisek niestety nie spełnia swojego zadania, na tajne rozpiski natomiast bardzo chętnie go biorę, najchętniej w tancerzach. Teraz, jeśli dostosowywałbyś rozpę do restricted to musiałbyś obciąć nie tylko łuki ale i jednych wildów.
Do mojej rozpy wildzi natomiast nie pasują w ogóle.
@Dzidzia, sam chciałeś wayów, ale może po prostu nie zauważyłeś, że w 1 rozpie już byli.
Orzeł sam nie jest mi potrzebny i jeśli go wystawię to tylko pod bohaterem, sam jest za słaby zęby coś ugrać, a jest stosunkowo drogi, jęśli mam już 2x warchlaki to orzeł jest mi niepotrzebny. Z muzykami na GR... hmm wiem, że może się przydadzą, ale punkty punkty, na wszystkim trzeba oszczędzać... ale jeszcze pokombinuję nad tą rozpą.
Jawne czy nie jawne kamyczek się opłaca. Jak go nie masz przeciwnik idzie na magów w oddziale a jak masz to albo podejdzie i mu uciekniesz albo w ogóle nie podejdzie. Nad wildami się zastanów.
Szarża w magów w oddziale czy coś takiego może się spłacić gdy masz 5 siły. I zawsze mają większą przeżywalność od reszty jednostek.
Szarża w magów w oddziale czy coś takiego może się spłacić gdy masz 5 siły. I zawsze mają większą przeżywalność od reszty jednostek.
Co o tym sadzicie?
Alter Highborn
Bow of Loren,Arcane Bodkins,LA,Enchanted Shield,GW,Glamourweave
Alter Noble
Helm i Hoda, GW,LA
2x Caddy (4 scrolle w sumie)
10 GG muzyk
10 GG muzyk
10 GG muzyk
3 Warhawk
3 Warhawk
6 WW
Treemen
5 WR
War Banner
5 WR
Banner
Strzelajaco, unikajaca - ale mogaca uderzyc
Alter Highborn
Bow of Loren,Arcane Bodkins,LA,Enchanted Shield,GW,Glamourweave
Alter Noble
Helm i Hoda, GW,LA
2x Caddy (4 scrolle w sumie)
10 GG muzyk
10 GG muzyk
10 GG muzyk
3 Warhawk
3 Warhawk
6 WW
Treemen
5 WR
War Banner
5 WR
Banner
Strzelajaco, unikajaca - ale mogaca uderzyc
O to mój pomysł na rozpę. Cory i Speciale nie są odkrywcze ale eRki to poważna, chyba nie spotykana zmiana i bohowie też parę zmian w stosunku do standardu.
BP + R tylko dodam i oto rozpa:
1 Spellweaver @ 330 Pts
General; Magic Level 4;
Wand of Wych Elm - re-rol dispell rolli
Dispel Scroll
1 Branchwraith @ 165 Pts
Magic Level 1
Cluster of Radiants (+1DD)
Murder of Spites (+d6A S2 poison, magic)
1 Spellsinger @ 175 Pts
Magic Level 2;
Dispel Scroll
Befuddlement of Mischiefs (BS, stupidy)
1 Spellsinger @ 175 Pts
Magic Level 2; Lore of Athel Loren; Longbow
Deepwood Sphere (przerzuty do tree singing i hity S5 dla przeciwników w tym samym lesie)
Resplendence of Luminescents (magiczne ataki oddziału)
8 Dryads @ 96 Pts
8 Dryads @ 96 Pts
8 Dryads @ 96 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts
6 Wild Riders @ 199 Pts
Standard;
War Banner [25]
6 Wild Riders @ 174 Pts
Standard;
5 Wardancers @ 122 Pts
1 Bladesinger
6 Wardancers @ 108 Pts
10 Norse Marauders @ 90 Pts
Flail; Shield
9 Duellists @ 63 Pts
2ndWeapon
Casting Pool: 12 = 11PD + 1BS
Dispel Pool: 12 = 8DD + re-rol(1) + DS(1) + DS(2)
Models in Army: 101
Total Army Cost: 2249
Przy 2350 dodam:
2 dancerów (36) i muzyka (7) do WD1
2 dancerów (36), muzyka (7) i championa (14) do WD2
I jak? Da radę?
BP + R tylko dodam i oto rozpa:
1 Spellweaver @ 330 Pts
General; Magic Level 4;
Wand of Wych Elm - re-rol dispell rolli
Dispel Scroll
1 Branchwraith @ 165 Pts
Magic Level 1
Cluster of Radiants (+1DD)
Murder of Spites (+d6A S2 poison, magic)
1 Spellsinger @ 175 Pts
Magic Level 2;
Dispel Scroll
Befuddlement of Mischiefs (BS, stupidy)
1 Spellsinger @ 175 Pts
Magic Level 2; Lore of Athel Loren; Longbow
Deepwood Sphere (przerzuty do tree singing i hity S5 dla przeciwników w tym samym lesie)
Resplendence of Luminescents (magiczne ataki oddziału)
8 Dryads @ 96 Pts
8 Dryads @ 96 Pts
8 Dryads @ 96 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts
6 Wild Riders @ 199 Pts
Standard;
War Banner [25]
6 Wild Riders @ 174 Pts
Standard;
5 Wardancers @ 122 Pts
1 Bladesinger
6 Wardancers @ 108 Pts
10 Norse Marauders @ 90 Pts
Flail; Shield
9 Duellists @ 63 Pts
2ndWeapon
Casting Pool: 12 = 11PD + 1BS
Dispel Pool: 12 = 8DD + re-rol(1) + DS(1) + DS(2)
Models in Army: 101
Total Army Cost: 2249
Przy 2350 dodam:
2 dancerów (36) i muzyka (7) do WD1
2 dancerów (36), muzyka (7) i championa (14) do WD2
I jak? Da radę?
Nie, nie żart
Mała odmiana bo nic innego z rarów nie zamierzam wystawiać na razie bo nie jestem przekonany.
Zapomniałem dopisać, że jak będę miał tylko trochę materiałów i chęci to pokonwertuję trochę te oddziały z DoW.
W zamiarach norsi mają dać profil dla wspólnoty alterów, bo wszystkie wspólnoty (oprócz glamurwave) mają jakąś jednostkę a alterzy tylko boha.
Dueliści mają być młodymi elfami - młode WD'ki.
Tylko jest problem - bitsy ;/ Muszę sklepy z bitsami przeszukać.
Mała odmiana bo nic innego z rarów nie zamierzam wystawiać na razie bo nie jestem przekonany.
Zapomniałem dopisać, że jak będę miał tylko trochę materiałów i chęci to pokonwertuję trochę te oddziały z DoW.
W zamiarach norsi mają dać profil dla wspólnoty alterów, bo wszystkie wspólnoty (oprócz glamurwave) mają jakąś jednostkę a alterzy tylko boha.
Dueliści mają być młodymi elfami - młode WD'ki.
Tylko jest problem - bitsy ;/ Muszę sklepy z bitsami przeszukać.
1 Alter Noble @ 154 Pts
Alter; Great Weapon; Longbow
Stone of the Crystal Mere [30]
Helm of the Hunt [20]
1 Noble @ 109 Pts
General; Great Weapon; Longbow
Hail of Doom Arrow [30]
8 Dryads @ 96 Pts
8 Dryads @ 96 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts
7 Wardancers @ 126 Pts
Wardancer Weapons
5 Wild Riders @ 148 Pts
Standard;
5 Wild Riders @ 130 Pts
1 Great Eagle @ 50 Pts
Casting Pool: 2
Dispel Pool: 2
Models in Army: 56
Total Army Cost: 1149
co wy na coś takiego na turniej z ograniczeniem magii sporym i brakiem modeli o większym koszcie niż 170pkt?
Alter; Great Weapon; Longbow
Stone of the Crystal Mere [30]
Helm of the Hunt [20]
1 Noble @ 109 Pts
General; Great Weapon; Longbow
Hail of Doom Arrow [30]
8 Dryads @ 96 Pts
8 Dryads @ 96 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts
7 Wardancers @ 126 Pts
Wardancer Weapons
5 Wild Riders @ 148 Pts
Standard;
5 Wild Riders @ 130 Pts
1 Great Eagle @ 50 Pts
Casting Pool: 2
Dispel Pool: 2
Models in Army: 56
Total Army Cost: 1149
co wy na coś takiego na turniej z ograniczeniem magii sporym i brakiem modeli o większym koszcie niż 170pkt?
Zestawienie jest nie standardowe bo będę chciał poeksperymentować a przy BP + R to jest trochę trudno coś złożyć.
O te przedmioty chyba chodzi, więc moja argumentacja
Resplendence of Luminescents - po to by w łucznikach mieć magiczne strzały na eteryki, inne WElfy czy coś innego, później żeby po szarży w oddział z magiem eteryka nie było rzezi
Befuddlement of Mischiefs - stupidy może się przydać w paru momentach, hardcorowo może 1DD komuś zjeść
Deepwood Sphere - oddział z magami w lesie nie jest już freefragiem czy zajęciem na 2 tury combatu, S5 hit dla każdego modelu jest ciekawe, albo można kogoś sprowokować -> szarżę na oddział częściowo w lesie, wtedy podchodzi mag i jest jatka
A eRki - wiedziałem że to będzie kontrowersja trochę ale do odważnych świat należy.
W WE u mnie siła uderzenia między 1,3-1,5k a 2k+ zmienia się jedynie WD'kami. To trochę za mało i postanowiłem zwiększyć ją norsami. Dodatkowo brakuje dużego S. S4 wyciągam łatwo - WR stojąc, WD szarża, dryady zawsze. Na S5 mogę tylko liczyć w szarży WR, więc tego postanowiłem dodać do armii.
A Dueliści - mało punktów zostało a 2A z W4 nie jest aż tak łatwo zdobyć. Dodatkowo skrimish i od 8.
O te przedmioty chyba chodzi, więc moja argumentacja
Resplendence of Luminescents - po to by w łucznikach mieć magiczne strzały na eteryki, inne WElfy czy coś innego, później żeby po szarży w oddział z magiem eteryka nie było rzezi
Befuddlement of Mischiefs - stupidy może się przydać w paru momentach, hardcorowo może 1DD komuś zjeść
Deepwood Sphere - oddział z magami w lesie nie jest już freefragiem czy zajęciem na 2 tury combatu, S5 hit dla każdego modelu jest ciekawe, albo można kogoś sprowokować -> szarżę na oddział częściowo w lesie, wtedy podchodzi mag i jest jatka
A eRki - wiedziałem że to będzie kontrowersja trochę ale do odważnych świat należy.
W WE u mnie siła uderzenia między 1,3-1,5k a 2k+ zmienia się jedynie WD'kami. To trochę za mało i postanowiłem zwiększyć ją norsami. Dodatkowo brakuje dużego S. S4 wyciągam łatwo - WR stojąc, WD szarża, dryady zawsze. Na S5 mogę tylko liczyć w szarży WR, więc tego postanowiłem dodać do armii.
A Dueliści - mało punktów zostało a 2A z W4 nie jest aż tak łatwo zdobyć. Dodatkowo skrimish i od 8.
Wszystko pięknie tylko powiedz mi, ci łucznicy z magiem będą stać w lesie? Czy planujesz trzymać jakiś walczący oddział całą grę w lesie licząc, że ktoś Ci w niego zaszarżuje i potem liczyć, że taki oddział wytrzyma szarżę, a potem dobiegać tam magiem? Jeśli łucznicy w lesie to możesz mieć troszkę problem z ich sensownym wystawieniem, jeśli to drugie to IMO się nie sprawdzi. To żadna taktyka wystawiać się na szarże żeby tylko móc skorzystać z jednego przedmiotu, zwłaszcza jeśli nie ma się w armii jednostek które mogą taką szarżę przyjąć i wytrzymać. Jednostki takie z kolei przydadzą się raczej z przodu niż przy magu i łucznikach. Poza tym pamiętaj, że jeśli oddział jest tylko częściowo w lesie to i modele atakujących będą tylko niektóre w lesie.MiM pisze: Resplendence of Luminescents - po to by w łucznikach mieć magiczne strzały na eteryki, inne WElfy czy coś innego, później żeby po szarży w oddział z magiem eteryka nie było rzezi
Deepwood Sphere - oddział z magami w lesie nie jest już freefragiem czy zajęciem na 2 tury combatu, S5 hit dla każdego modelu jest ciekawe, albo można kogoś sprowokować -> szarżę na oddział częściowo w lesie, wtedy podchodzi mag i jest jatka
Fakt źle itemki ustawione -> wymiana Deepwood Sphere z DS na drugim magu -> więc magiczne strzały jedno a hity w lesie to drugi mag.mdłości pisze: Jeśli łucznicy w lesie to możesz mieć troszkę problem z ich sensownym wystawieniem
A odnośnie Deepwood Sphere
a) oddział nie musi przetrwać -> wystarczy żeby przeciwnik został w lesie, np. duelistow można poświęcić w takim wypadku, po za tym jeśli wytrzyma może wygrać z oslabionym przeciwnikiem
b) magowie są bezpieczniejsi nawet sami w lesie, szczególnie jak upchnie się takiego wiećej niż 2' od krawędzi lasu, przeciwnik wchodzi do lasu i dopiero w następnej może szarżować, a mag może odpalić S5 i jeszcze uciec, po za tym zawsze są przerzuty do treesingingu
A czemu przeciwnik ma zostać w lesie? Czemu ma nie zrobić overruna albo gonienia i to w kierunku, który sobie wcześniej zaplanował dostawiając się przy taktycznej szarzy na skirmisz? No chyba, że dasz flee, ale i tak wtedy Twój plan może nie wyjść.
Przeciwnik wchodzi do lasu? Bardzo wątpliwe, a już na pewno nie jak masz rozpe z 4 magami.
Przeciwnik wchodzi do lasu? Bardzo wątpliwe, a już na pewno nie jak masz rozpe z 4 magami.
Powiem tak nawet jeśli plan nie wypali to 25pkt to nie jest tak dużo żeby ustawić przeciwnika by nie wchodził do lasów.
Po za tym można nastraszyć przeciwnika albo skitrać maga z tym spitem w lesie jeśli jest źle i albo oszczędzić punkty za maga albo poranić oddział żeby WD/WR ich wykończyli.
Po za tym można nastraszyć przeciwnika albo skitrać maga z tym spitem w lesie jeśli jest źle i albo oszczędzić punkty za maga albo poranić oddział żeby WD/WR ich wykończyli.
tutaj mam 2 rozpy jedna jest do sojuszu z vc (standardowe chyba takie wrauth varghulf lord z chelmem itp)
spellsinger 2levele
deep wood sphere
dispeal scroll
alter noble
hoda
hoth
gw la shield
2x8dryad
10 glade quard
muzyk
5x wild riders
banner warbanner
7xwaywatchers
shadow sentinel
998pkt calosc
i na czas apokalipsy cos hmm wyjechanego
wood elf wardancer lord
blades od loec
amber of pendant
netlingi
bsb na koniu
la
hoda
luczek
2xkadi
2x 8 dryad
3x 10 glade guard
8xwardancer troups
5x wild riders
banner warbanner
noi cos co mnie miazdzy w tej rozpie
10x waywatchersow
5x waywatchersow
to jest na chyba 2000 pkt rowno
spellsinger 2levele
deep wood sphere
dispeal scroll
alter noble
hoda
hoth
gw la shield
2x8dryad
10 glade quard
muzyk
5x wild riders
banner warbanner
7xwaywatchers
shadow sentinel
998pkt calosc
i na czas apokalipsy cos hmm wyjechanego
wood elf wardancer lord
blades od loec
amber of pendant
netlingi
bsb na koniu
la
hoda
luczek
2xkadi
2x 8 dryad
3x 10 glade guard
8xwardancer troups
5x wild riders
banner warbanner
noi cos co mnie miazdzy w tej rozpie
10x waywatchersow
5x waywatchersow
to jest na chyba 2000 pkt rowno
Ostatnio zmieniony 8 gru 2008, o 19:03 przez Tutajec, łącznie zmieniany 2 razy.