
Zapytania o zielone zasady
Moderator: Kołata
Re: Zapytania o zielone zasady
To zmienia postać rzeczy... 

"Kobieta powinna być na tyle wykształcona, żeby przyciągnąć głupich mężczyzn i na tyle wulgarna, by kusić inteligentnych"
pozwole sobie poruszyc jeszcze temat: spiteful shield
otóż na angielskim forum O&G wypisują ze spiteful shield + effigy of mork można razem połączyć - czyli przeciwnik dostaje hita za rzut na 1 i 2 ! co o tym myslec ? jak dorzucic jeszcze czar to juz fajne kombo się robi.
otóż na angielskim forum O&G wypisują ze spiteful shield + effigy of mork można razem połączyć - czyli przeciwnik dostaje hita za rzut na 1 i 2 ! co o tym myslec ? jak dorzucic jeszcze czar to juz fajne kombo się robi.
Szkoda, że effigy of mork (-1 w HtH) nie tworzy kombosa z tą tarczą. Wtedy hit z S5 byłby na 1 (bo 1-1 to wciąż 1, nie może być 0) i na 2. Do tego fix it i jest bosko.
No ale shield działa na roll = 1 więc dupa
No ale shield działa na roll = 1 więc dupa
kiedyś była dyskusja i z niej (nie pamiętam na jakiej podstawie, ale chyba jakis FAQ) wynikało, że hita dostaje się za 1 ale tylko PO przeżucie, czyli tych przerzucanych to nie dotyczyło. Ktoś bardziej kompetentny mógłby to potwierdzić, bo pamięć bywa zawodna (to chyba nawet w tym temacie było)
-
- Powergamer Rozpiskowy
- Posty: 43
- Lokalizacja: Katowice
cyt:
"Any foe that rolls a 1 when attempting to strike the bearer in lose combat suffers a Strength 5 for each such roll"
Wypadnięcie 1 w każdym rzucie powoduje nadzianie się na kolce.
"Any foe that rolls a 1 when attempting to strike the bearer in lose combat suffers a Strength 5 for each such roll"
Wypadnięcie 1 w każdym rzucie powoduje nadzianie się na kolce.
3rd Legion - Asuryan's Wrath




Cześć i czołem lub WAAAGH! jak kto woli ;]
Nie chcę zakładać nowego tematu, więc napisze tutaj. Co myślicie o zastosowaniu Savage Boar Boyz? Czy warto ich wystawiać na turniejach. Czy jeszcze się jakkolwiek sprawdzają? No i może jakas taktyka jak ich skutecznie użyć?
Nie chcę zakładać nowego tematu, więc napisze tutaj. Co myślicie o zastosowaniu Savage Boar Boyz? Czy warto ich wystawiać na turniejach. Czy jeszcze się jakkolwiek sprawdzają? No i może jakas taktyka jak ich skutecznie użyć?
Dzikowa jazda nigdy się nie sprawdza, w dodatku jest droga i zajmuje slot spec. co bardzo boli, jedynym sensowanym specem poza squigami są czaki, które dobre są tylko w dużej ilości.
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
A ja czasami wystawiam 6 savage boar big unsów z bannerem rzeznickim lub waaagh. Ilość ataków z S5 jaką generują w szarży sprawia, że prawie wszystko wciągają. Trzeba tylko bardzo uważać, żeby ich przeciwnik nie wyciągnął (frenzy). Warto zaskanować ich przez pierwsze 2 tury za jakimś laskiem, a później jak przeciwnik nie ma czym ich wymanewrować ruszamy do ataku. Gdyby tylko mieli lepszy Sv, albo big unsa za standardową cenę byliby niezłym unitem.
Pewnie, ostatnio używałem ich w starciu z bretonią i w szarży miażdżą 
Jedyną bolączką jest to że się kłucą i mają kiepski save no ale coś za coś...ilość ataków jest spora i siła również. Wszystkiego mieć nie można.
Najważniejsze żeby dojechali do celu....tylko jakiegoś dobrego.

Jedyną bolączką jest to że się kłucą i mają kiepski save no ale coś za coś...ilość ataków jest spora i siła również. Wszystkiego mieć nie można.
Najważniejsze żeby dojechali do celu....tylko jakiegoś dobrego.
"Kobieta powinna być na tyle wykształcona, żeby przyciągnąć głupich mężczyzn i na tyle wulgarna, by kusić inteligentnych"
Raczej bym sie klucil, wszystkie specjale oprocz boar boyzow i wolf chariotow sa grywalne. Boar boyzi nie maja sily przebica, a goblinski rydwanik zajmujacy specjal to kicha jakich malo, panikuje od wszysykiego, tylko 3W i 4T, boi sie elfow, ogolnie porazka. A reszta mozna spokojnie grac a juz napewno gola 5 lub 6 savage boar boyzow to jak najbardziej, jeden model ma 4 ataki, w tym 2 z 5S z dzika, ewentualnie mozna dac magiczny sztandar, do tego nie panikuja, nie musza zdawac na strach czy terror. Wiadomo frenzy na kawalerii to ciekza sprawa, ale moim zdaniem warto wydac na nich punkty.Dzikowa jazda nigdy się nie sprawdza, w dodatku jest droga i zajmuje slot spec. co bardzo boli, jedynym sensowanym specem poza squigami są czaki, które dobre są tylko w dużej ilości.
Jak dwa ataki z dzika mogą być, przecież on ma tylko jeden?
I jak w końcu jest z tą tarczą i effigy? Jak ktoś wyrzuci 2 lub 1 to dostaje hita czy tylko na 1 mimo effigy?
I tak jeszcze zapztam, czy ktoś z was ma może polski AB do O&G i zechciałby udostępnić skany samego fluffu i/lub opisu jednostek. Posiadam oczywiście oryginalny AB w języku angielskim, ale nigdy nie miałem okazji poczytać naszego rodzimego tłumaczenia. Z góry dzięks;]
I jak w końcu jest z tą tarczą i effigy? Jak ktoś wyrzuci 2 lub 1 to dostaje hita czy tylko na 1 mimo effigy?
I tak jeszcze zapztam, czy ktoś z was ma może polski AB do O&G i zechciałby udostępnić skany samego fluffu i/lub opisu jednostek. Posiadam oczywiście oryginalny AB w języku angielskim, ale nigdy nie miałem okazji poczytać naszego rodzimego tłumaczenia. Z góry dzięks;]
Jeśli jeździeć ma franzy to jego wierzchowiec również, dlatego ta jednostka jest opłacalna w użyciu.Khanrad pisze:Jak dwa ataki z dzika mogą być, przecież on ma tylko jeden?
I jak w końcu jest z tą tarczą i effigy? Jak ktoś wyrzuci 2 lub 1 to dostaje hita czy tylko na 1 mimo effigy?
Tylko na 1.
"Kobieta powinna być na tyle wykształcona, żeby przyciągnąć głupich mężczyzn i na tyle wulgarna, by kusić inteligentnych"
- Wiewior-lbn
- Chuck Norris
- Posty: 484
Witam
zakupiłem sobie 2 battaliony do orków i goblinów. ale muszę się przyznać , zę w tej armii jestem zupełnie zielony.
Narazie mam tylko stary podręcznik i jestem ciekaw co do zasad do goblin wolf chariot.
w poprzedniej kosztował 60pkt, a teraz ile?
wczesniej 2 zajmowały jeden slot rar, teraz tez?
można było dokupic dodatkowego wilka za 7 kto, czy teraz tez i za ile ?
mozna mieć 4 załogantów , a teraz?
zaloga moze miec spear za 1pkt.?
mozna dokupić laser za 0.5pkt?
mam jeszce jedno pytanie, ile kosztuja pkt spiderriders i jaki jest ich zasięg szarży
pozdrawiam
zakupiłem sobie 2 battaliony do orków i goblinów. ale muszę się przyznać , zę w tej armii jestem zupełnie zielony.
Narazie mam tylko stary podręcznik i jestem ciekaw co do zasad do goblin wolf chariot.
w poprzedniej kosztował 60pkt, a teraz ile?
wczesniej 2 zajmowały jeden slot rar, teraz tez?
można było dokupic dodatkowego wilka za 7 kto, czy teraz tez i za ile ?
mozna mieć 4 załogantów , a teraz?
zaloga moze miec spear za 1pkt.?
mozna dokupić laser za 0.5pkt?
mam jeszce jedno pytanie, ile kosztuja pkt spiderriders i jaki jest ich zasięg szarży
pozdrawiam
Prawda jest taka, że aby zagrac jakąkolwiek armią konieczny jest army book i powinienieś go kupić razem z armią (albo i wcześniej).
Wolf chariot zgodnie z AB zajmuje slot special. Na zasadach wprowadzonych przez LS możesz wstawiac 2 na 1 slot special.
Kosztów itp raczej nikt Ci tu nie będzie wymieniał bo wszytsko jest kwestia konfiguracji.
Wolf chariot zgodnie z AB zajmuje slot special. Na zasadach wprowadzonych przez LS możesz wstawiac 2 na 1 slot special.
Kosztów itp raczej nikt Ci tu nie będzie wymieniał bo wszytsko jest kwestia konfiguracji.
- Wiewior-lbn
- Chuck Norris
- Posty: 484
Ok
mam podrecznik, na razie pożyczony ale zawsze jest.
Przyglądam sobie jednostki i dochodzę do takiego wniosku , że goblin wolf chariot jest super zaje.... jednostką. Za 66 pkt, mamy rydwan z ostrzami na kołach, z zasięgiem 18 cal szarży,4goblinami które maja łuki i włócznie. a i jeszcze sa 3ataki od wilków.
Czy mi się wydaje czy to jest naprawdę dobra jednostka.
Dalej mam parę pytań.
jakim jednostkom najlepiej dawać łuki.
myślę , że goblinom nie warto , szkoda punktów, ale już night goblinom tak. No i co lepiej 2razy więcej night golbinów z łukiami czy lepiej dać orków z łukami.
Co proponujecie na speical(punkty na 1500, żeby mozna było dać 3 speciale). Jeden slot mam zamiar poswięcic na 2 goblinskie czarioty, jeden chyba na balisty , i zostaje jeszcze jeden , co polecacie?
No i co jest lepsze pająki czy wilki ? (nie chodzi mi tu o cene w zł , tylko o grywalność )
jesli im dać to samo uzbrojenie (włócznie, łuki, tarcza lub lekka zbroja) to kaszta są takie same.różnica jest taka , że pająki mają zatrute ataki a wilki maja o 2 cale więcej ruchu(przy szarży to bardzo dużo)
i nie wiem co wybrać:(
co do orków to obowiązkowo cos koło 25 modeli w regimencie, tylko nie wim czy lepiej dać im 2chopt czy `za te same pkt. uzbroić ich we włócznie i tarcze , maja taka sama ilość ataków ale save jest wiekszy o jeden przy strzelaniu i o 2 przy walce w recz.
to chyba na razie tyle jak by co to jeszcze sie o cps spytam
mam podrecznik, na razie pożyczony ale zawsze jest.
Przyglądam sobie jednostki i dochodzę do takiego wniosku , że goblin wolf chariot jest super zaje.... jednostką. Za 66 pkt, mamy rydwan z ostrzami na kołach, z zasięgiem 18 cal szarży,4goblinami które maja łuki i włócznie. a i jeszcze sa 3ataki od wilków.
Czy mi się wydaje czy to jest naprawdę dobra jednostka.
Dalej mam parę pytań.
jakim jednostkom najlepiej dawać łuki.
myślę , że goblinom nie warto , szkoda punktów, ale już night goblinom tak. No i co lepiej 2razy więcej night golbinów z łukiami czy lepiej dać orków z łukami.
Co proponujecie na speical(punkty na 1500, żeby mozna było dać 3 speciale). Jeden slot mam zamiar poswięcic na 2 goblinskie czarioty, jeden chyba na balisty , i zostaje jeszcze jeden , co polecacie?
No i co jest lepsze pająki czy wilki ? (nie chodzi mi tu o cene w zł , tylko o grywalność )
jesli im dać to samo uzbrojenie (włócznie, łuki, tarcza lub lekka zbroja) to kaszta są takie same.różnica jest taka , że pająki mają zatrute ataki a wilki maja o 2 cale więcej ruchu(przy szarży to bardzo dużo)
i nie wiem co wybrać:(
co do orków to obowiązkowo cos koło 25 modeli w regimencie, tylko nie wim czy lepiej dać im 2chopt czy `za te same pkt. uzbroić ich we włócznie i tarcze , maja taka sama ilość ataków ale save jest wiekszy o jeden przy strzelaniu i o 2 przy walce w recz.
to chyba na razie tyle jak by co to jeszcze sie o cps spytam
Gobliński rydwan jest nawet dobry ale zależy na jakie punkty i z jaką armią grasz... na turniejach raczej kiepsko się sprawdzają. Mają sporo wad. Mała liderka więc panikują często, boją się elfów i są mało wytrzymałe troche. Co innego jak są 2 na slot. Jak lubisz szybko lecieć do przodu całą armią to dajesz kilka rydwanów, trochę boarów i do tego jakiegoś orka na rydwanie i to już potrafi coś zdziałać. Ostatnio się o tym przekonałem jak w 2 tury rozwaliłem armię bretońską xP
Ale na turniejach bywa z nimi bardzo różnie z tymi rydwanami, generalnie bardziej spłąca się jakaś artyleria.
N. Gobliny jak mają fanoli i stoją koło maszyn żeby ich chronić to dla nich łuki się nadają. Fasty też. Pająkom dawaj. Fasty mają to do siebie że dużo mieszają na polu bitwy a mogą ściągać jakieś pojedyńcze cele. Np bardzo groźny ratling albo ganiające skirmishe czy coś takiego.
Pająki są dobrą jednostką i często ich używam. Wilki mają 4 cale więcej w szarży a nie o 2 jak napisałeś. Naprawdę szybko się przemieszczają po całym polu bitwy.
Orkowie...jak twierdzi większość tutejszych najlepsi są w kombinacji choppa+shield. Z włóczniami używam tylko savage bo to wtedy tyle ataków że mało co wytrzymuje.
Co do zwykłych to czasem skuszę się na danie 2 chopp. Są wtedy drodzy niestety ale dużo mogą zdziałać.
Ale na turniejach bywa z nimi bardzo różnie z tymi rydwanami, generalnie bardziej spłąca się jakaś artyleria.
N. Gobliny jak mają fanoli i stoją koło maszyn żeby ich chronić to dla nich łuki się nadają. Fasty też. Pająkom dawaj. Fasty mają to do siebie że dużo mieszają na polu bitwy a mogą ściągać jakieś pojedyńcze cele. Np bardzo groźny ratling albo ganiające skirmishe czy coś takiego.
Pająki są dobrą jednostką i często ich używam. Wilki mają 4 cale więcej w szarży a nie o 2 jak napisałeś. Naprawdę szybko się przemieszczają po całym polu bitwy.
Orkowie...jak twierdzi większość tutejszych najlepsi są w kombinacji choppa+shield. Z włóczniami używam tylko savage bo to wtedy tyle ataków że mało co wytrzymuje.
Co do zwykłych to czasem skuszę się na danie 2 chopp. Są wtedy drodzy niestety ale dużo mogą zdziałać.
"Kobieta powinna być na tyle wykształcona, żeby przyciągnąć głupich mężczyzn i na tyle wulgarna, by kusić inteligentnych"
- Wiewior-lbn
- Chuck Norris
- Posty: 484
Witam ponownie
trochę susze głowę ale strasznie podjarałem sie nową armią.
Mam takie pytania dotyczące herosa w rydwanie
Jesli dokupuje herosowi wilczy rydwan , to zapełnia on slot special?
Można mieć 4 w załodze rydwanu, a jak się dokupi herosa to można mieć herosa i 3 załogantów?, i czy jeśli tak to trzeba załoganta dokupować czy heros zajmuje miejscę tego czwartego?
I najważniejsze co sądzicie o goblinskim herosie w rydwanie? Jakie byście mu dali przedmioty , może jakiś sztandar?
Z tego co patrzyłem to zadnej szmatki nie ma fajnej, ale są ciekawe przedmioty.
Np.
Porkos bigstikka o ile modele w rydwanie licza sie jako mounted
jak działa the collar of zorga ?, jakos nie moge załapać.
trochę susze głowę ale strasznie podjarałem sie nową armią.
Mam takie pytania dotyczące herosa w rydwanie
Jesli dokupuje herosowi wilczy rydwan , to zapełnia on slot special?
Można mieć 4 w załodze rydwanu, a jak się dokupi herosa to można mieć herosa i 3 załogantów?, i czy jeśli tak to trzeba załoganta dokupować czy heros zajmuje miejscę tego czwartego?
I najważniejsze co sądzicie o goblinskim herosie w rydwanie? Jakie byście mu dali przedmioty , może jakiś sztandar?
Z tego co patrzyłem to zadnej szmatki nie ma fajnej, ale są ciekawe przedmioty.
Np.
Porkos bigstikka o ile modele w rydwanie licza sie jako mounted
jak działa the collar of zorga ?, jakos nie moge załapać.