Zapytania o zielone zasady

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dasieq
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 151
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Zapytania o zielone zasady

Post autor: Dasieq »

To zmienia postać rzeczy... :D
"Kobieta powinna być na tyle wykształcona, żeby przyciągnąć głupich mężczyzn i na tyle wulgarna, by kusić inteligentnych"

Awatar użytkownika
Ketman
Mudżahedin
Posty: 267

Post autor: Ketman »

pozwole sobie poruszyc jeszcze temat: spiteful shield

otóż na angielskim forum O&G wypisują ze spiteful shield + effigy of mork można razem połączyć - czyli przeciwnik dostaje hita za rzut na 1 i 2 ! co o tym myslec ? jak dorzucic jeszcze czar to juz fajne kombo się robi.

DaBoss
Chuck Norris
Posty: 604
Lokalizacja: rezydent Zadu Trolla w Trójmieście

Post autor: DaBoss »

Anglicy mają specyficzny sposób rozumowania #-o . Wg mnie effigy sprawia, że przeciwnik trafia nie na 4 a na 5, a nie że jego rzut jest niższy o 1.

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

Szkoda, że effigy of mork (-1 w HtH) nie tworzy kombosa z tą tarczą. Wtedy hit z S5 byłby na 1 (bo 1-1 to wciąż 1, nie może być 0) i na 2. Do tego fix it i jest bosko.
No ale shield działa na roll = 1 więc dupa
Obrazek

I może następnym razem ktoś łaskawie napisze co jest nieregulaminowe w podpisie zanim go wypierdzieli?

Awatar użytkownika
Deather
Chuck Norris
Posty: 444

Post autor: Deather »

kiedyś była dyskusja i z niej (nie pamiętam na jakiej podstawie, ale chyba jakis FAQ) wynikało, że hita dostaje się za 1 ale tylko PO przeżucie, czyli tych przerzucanych to nie dotyczyło. Ktoś bardziej kompetentny mógłby to potwierdzić, bo pamięć bywa zawodna (to chyba nawet w tym temacie było)

Dodo Pieniążek
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 43
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Dodo Pieniążek »

cyt:

"Any foe that rolls a 1 when attempting to strike the bearer in lose combat suffers a Strength 5 for each such roll"

Wypadnięcie 1 w każdym rzucie powoduje nadzianie się na kolce.
3rd Legion - Asuryan's Wrath
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

Dokładnie. Jeden z nielicznych przypadków gdy hate DE może się im nie opłacić :twisted:
Obrazek

I może następnym razem ktoś łaskawie napisze co jest nieregulaminowe w podpisie zanim go wypierdzieli?

Khanrad
Wałkarz
Posty: 62
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Khanrad »

Cześć i czołem lub WAAAGH! jak kto woli ;]
Nie chcę zakładać nowego tematu, więc napisze tutaj. Co myślicie o zastosowaniu Savage Boar Boyz? Czy warto ich wystawiać na turniejach. Czy jeszcze się jakkolwiek sprawdzają? No i może jakas taktyka jak ich skutecznie użyć?

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

Dzikowa jazda nigdy się nie sprawdza, w dodatku jest droga i zajmuje slot spec. co bardzo boli, jedynym sensowanym specem poza squigami są czaki, które dobre są tylko w dużej ilości.
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

A ja czasami wystawiam 6 savage boar big unsów z bannerem rzeznickim lub waaagh. Ilość ataków z S5 jaką generują w szarży sprawia, że prawie wszystko wciągają. Trzeba tylko bardzo uważać, żeby ich przeciwnik nie wyciągnął (frenzy). Warto zaskanować ich przez pierwsze 2 tury za jakimś laskiem, a później jak przeciwnik nie ma czym ich wymanewrować ruszamy do ataku. Gdyby tylko mieli lepszy Sv, albo big unsa za standardową cenę byliby niezłym unitem.
Obrazek

I może następnym razem ktoś łaskawie napisze co jest nieregulaminowe w podpisie zanim go wypierdzieli?

Khanrad
Wałkarz
Posty: 62
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Khanrad »

Czyli jednak warto nimi wciąż grać? ;]

Awatar użytkownika
Dasieq
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 151
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Dasieq »

Pewnie, ostatnio używałem ich w starciu z bretonią i w szarży miażdżą :)
Jedyną bolączką jest to że się kłucą i mają kiepski save no ale coś za coś...ilość ataków jest spora i siła również. Wszystkiego mieć nie można.
Najważniejsze żeby dojechali do celu....tylko jakiegoś dobrego.
"Kobieta powinna być na tyle wykształcona, żeby przyciągnąć głupich mężczyzn i na tyle wulgarna, by kusić inteligentnych"

tetsuo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 177

Post autor: tetsuo »

Dzikowa jazda nigdy się nie sprawdza, w dodatku jest droga i zajmuje slot spec. co bardzo boli, jedynym sensowanym specem poza squigami są czaki, które dobre są tylko w dużej ilości.
Raczej bym sie klucil, wszystkie specjale oprocz boar boyzow i wolf chariotow sa grywalne. Boar boyzi nie maja sily przebica, a goblinski rydwanik zajmujacy specjal to kicha jakich malo, panikuje od wszysykiego, tylko 3W i 4T, boi sie elfow, ogolnie porazka. A reszta mozna spokojnie grac a juz napewno gola 5 lub 6 savage boar boyzow to jak najbardziej, jeden model ma 4 ataki, w tym 2 z 5S z dzika, ewentualnie mozna dac magiczny sztandar, do tego nie panikuja, nie musza zdawac na strach czy terror. Wiadomo frenzy na kawalerii to ciekza sprawa, ale moim zdaniem warto wydac na nich punkty.

Khanrad
Wałkarz
Posty: 62
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Khanrad »

Jak dwa ataki z dzika mogą być, przecież on ma tylko jeden?
I jak w końcu jest z tą tarczą i effigy? Jak ktoś wyrzuci 2 lub 1 to dostaje hita czy tylko na 1 mimo effigy?

I tak jeszcze zapztam, czy ktoś z was ma może polski AB do O&G i zechciałby udostępnić skany samego fluffu i/lub opisu jednostek. Posiadam oczywiście oryginalny AB w języku angielskim, ale nigdy nie miałem okazji poczytać naszego rodzimego tłumaczenia. Z góry dzięks;]

Awatar użytkownika
Dasieq
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 151
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Dasieq »

Khanrad pisze:Jak dwa ataki z dzika mogą być, przecież on ma tylko jeden?
I jak w końcu jest z tą tarczą i effigy? Jak ktoś wyrzuci 2 lub 1 to dostaje hita czy tylko na 1 mimo effigy?
Jeśli jeździeć ma franzy to jego wierzchowiec również, dlatego ta jednostka jest opłacalna w użyciu.
Tylko na 1.
"Kobieta powinna być na tyle wykształcona, żeby przyciągnąć głupich mężczyzn i na tyle wulgarna, by kusić inteligentnych"

Awatar użytkownika
Wiewior-lbn
Chuck Norris
Posty: 484

Post autor: Wiewior-lbn »

Witam
zakupiłem sobie 2 battaliony do orków i goblinów. ale muszę się przyznać , zę w tej armii jestem zupełnie zielony.
Narazie mam tylko stary podręcznik i jestem ciekaw co do zasad do goblin wolf chariot.
w poprzedniej kosztował 60pkt, a teraz ile?
wczesniej 2 zajmowały jeden slot rar, teraz tez?
można było dokupic dodatkowego wilka za 7 kto, czy teraz tez i za ile ?
mozna mieć 4 załogantów , a teraz?
zaloga moze miec spear za 1pkt.?
mozna dokupić laser za 0.5pkt?

mam jeszce jedno pytanie, ile kosztuja pkt spiderriders i jaki jest ich zasięg szarży

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

Prawda jest taka, że aby zagrac jakąkolwiek armią konieczny jest army book i powinienieś go kupić razem z armią (albo i wcześniej).
Wolf chariot zgodnie z AB zajmuje slot special. Na zasadach wprowadzonych przez LS możesz wstawiac 2 na 1 slot special.

Kosztów itp raczej nikt Ci tu nie będzie wymieniał bo wszytsko jest kwestia konfiguracji.
Obrazek

I może następnym razem ktoś łaskawie napisze co jest nieregulaminowe w podpisie zanim go wypierdzieli?

Awatar użytkownika
Wiewior-lbn
Chuck Norris
Posty: 484

Post autor: Wiewior-lbn »

Ok
mam podrecznik, na razie pożyczony ale zawsze jest.
Przyglądam sobie jednostki i dochodzę do takiego wniosku , że goblin wolf chariot jest super zaje.... jednostką. Za 66 pkt, mamy rydwan z ostrzami na kołach, z zasięgiem 18 cal szarży,4goblinami które maja łuki i włócznie. a i jeszcze sa 3ataki od wilków.
Czy mi się wydaje czy to jest naprawdę dobra jednostka.
Dalej mam parę pytań.
jakim jednostkom najlepiej dawać łuki.
myślę , że goblinom nie warto , szkoda punktów, ale już night goblinom tak. No i co lepiej 2razy więcej night golbinów z łukiami czy lepiej dać orków z łukami.
Co proponujecie na speical(punkty na 1500, żeby mozna było dać 3 speciale). Jeden slot mam zamiar poswięcic na 2 goblinskie czarioty, jeden chyba na balisty , i zostaje jeszcze jeden , co polecacie?
No i co jest lepsze pająki czy wilki ? (nie chodzi mi tu o cene w zł , tylko o grywalność )
jesli im dać to samo uzbrojenie (włócznie, łuki, tarcza lub lekka zbroja) to kaszta są takie same.różnica jest taka , że pająki mają zatrute ataki a wilki maja o 2 cale więcej ruchu(przy szarży to bardzo dużo)
i nie wiem co wybrać:(
co do orków to obowiązkowo cos koło 25 modeli w regimencie, tylko nie wim czy lepiej dać im 2chopt czy `za te same pkt. uzbroić ich we włócznie i tarcze , maja taka sama ilość ataków ale save jest wiekszy o jeden przy strzelaniu i o 2 przy walce w recz.
to chyba na razie tyle jak by co to jeszcze sie o cps spytam

Awatar użytkownika
Dasieq
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 151
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Dasieq »

Gobliński rydwan jest nawet dobry ale zależy na jakie punkty i z jaką armią grasz... na turniejach raczej kiepsko się sprawdzają. Mają sporo wad. Mała liderka więc panikują często, boją się elfów i są mało wytrzymałe troche. Co innego jak są 2 na slot. Jak lubisz szybko lecieć do przodu całą armią to dajesz kilka rydwanów, trochę boarów i do tego jakiegoś orka na rydwanie i to już potrafi coś zdziałać. Ostatnio się o tym przekonałem jak w 2 tury rozwaliłem armię bretońską xP
Ale na turniejach bywa z nimi bardzo różnie z tymi rydwanami, generalnie bardziej spłąca się jakaś artyleria.

N. Gobliny jak mają fanoli i stoją koło maszyn żeby ich chronić to dla nich łuki się nadają. Fasty też. Pająkom dawaj. Fasty mają to do siebie że dużo mieszają na polu bitwy a mogą ściągać jakieś pojedyńcze cele. Np bardzo groźny ratling albo ganiające skirmishe czy coś takiego.
Pająki są dobrą jednostką i często ich używam. Wilki mają 4 cale więcej w szarży a nie o 2 jak napisałeś. Naprawdę szybko się przemieszczają po całym polu bitwy.
Orkowie...jak twierdzi większość tutejszych najlepsi są w kombinacji choppa+shield. Z włóczniami używam tylko savage bo to wtedy tyle ataków że mało co wytrzymuje.
Co do zwykłych to czasem skuszę się na danie 2 chopp. Są wtedy drodzy niestety ale dużo mogą zdziałać.
"Kobieta powinna być na tyle wykształcona, żeby przyciągnąć głupich mężczyzn i na tyle wulgarna, by kusić inteligentnych"

Awatar użytkownika
Wiewior-lbn
Chuck Norris
Posty: 484

Post autor: Wiewior-lbn »

Witam ponownie
trochę susze głowę ale strasznie podjarałem sie nową armią.
Mam takie pytania dotyczące herosa w rydwanie
Jesli dokupuje herosowi wilczy rydwan , to zapełnia on slot special?
Można mieć 4 w załodze rydwanu, a jak się dokupi herosa to można mieć herosa i 3 załogantów?, i czy jeśli tak to trzeba załoganta dokupować czy heros zajmuje miejscę tego czwartego?
I najważniejsze co sądzicie o goblinskim herosie w rydwanie? Jakie byście mu dali przedmioty , może jakiś sztandar?
Z tego co patrzyłem to zadnej szmatki nie ma fajnej, ale są ciekawe przedmioty.
Np.
Porkos bigstikka o ile modele w rydwanie licza sie jako mounted
jak działa the collar of zorga ?, jakos nie moge załapać.

ODPOWIEDZ