Nowa Edycja

Tomb Kings

Moderator: Shino

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Re: Nowa Edycja

Post autor: Barbarossa »

Pogramy, zobaczymy.

A na pocieszenie - aktualnie najbardziej przegięte w tym kodeksie wydają się dziesiątki carrionów. 30 ataków S4 I3, 240 punktów - nie taki zły deal, dopchnąć z lighta albo lore of Nehekhara i całkiem przyzwoity oddział uderzeniowy wychodzi. Tylko front przydługi :(

Malal
Kretozord
Posty: 1729

Post autor: Malal »

A jak dostawisz 10 carrionow ? Przeciez to nie ma 3 atakow z 2 szeregu:D
Ale przyznam ze nie sa zle
podpis nieregulaminowy - administracja

Awatar użytkownika
Alexander
Wałkarz
Posty: 66
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Alexander »

Jakie staty bd mieli tomb guardzi ? Czy z tym killing blowem coś dadzą radę ugrać czy tylko blow im pozostaje ? Kolejne baaaardzo ładne modele które mogą pójść na zmarnowanie ? :? :?:
Co cię nie zabije to cię wzmocni

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Malal - do klocka 10x10 dostawia się 7 modeli, czyli 21AS4. 28 z ASF, jak rzucisz szóstkę z lighta. Potencjał to jakiś ma, bo przeciwnika można okrążyć, podstawić pod nos skorpa a potem z dwóch stron carrionami wjechać...

W sumie 8 carrionów to około 200 pkt, nie cierpią za bardzo z braku marszu (bo aż 10 cali robią), dobry zasięg szarży... Może to ma sens, bo lekkie jednostki gwałci, a na twardsze możesz dać albo zmiękczający ostrzał, albo próbować kombinować szarżę z prosiakami. Patrząc na zdolności prosiąt to są to takie przydrogie Warghulfy z T8 zamiast regenki, ale może coś zrobią w masie - wszystkich się nie da zapitować, mają opcję na zionięcia S4 płonące.

Tomb Guard - dokładnie jak teraz, trójki WS/BS/I, czwórki S/T, Ld 8, killing blow. Tracą magiczne ataki (bo czemu k...wa nie). 11 pkt hw+s+light armour, 13 pkt halabarda. Takie mocno przeciętne. To tak na gorąco. IMO lepiej mieć 3x21 mobilnych ataków S4 za 600 punktów, niż płacić niewiele mniej za jeden nieruchawy kloc gwardii.

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

TG są ok, tylko nie wiem czemu zabrali im magiczne ataki. No, w sumie to są za drodzy, ale będą na pewno wystawiani.
Co do sfinksa, to teraz tak myślę, że może nie jest tak źle- ma łączone statystki, więc testy zdaje na I3, pitka już tak cholernie nie boli. No i ten thundercrush, co prawda S3 brzmi wybitnie marnie, ale jak już się trafi to kładziesz nad wrogim bohaterem templatkę i dostaje z S9 d3 woundów, do tego 4 ataki z góry z kb, ten sfinks w sumie może fajnie bohaterów mordować.

Malal
Kretozord
Posty: 1729

Post autor: Malal »

Z tym przydrogawe varghulfy to przesadzasz:D

Masz 9 mv i marsz, dajesz w 6 calach marsz.....wole Varga nie wiem czemu;]

Co do gwardii to zmienila sie ich rola. Teraz musza byc kowadelkiem, poniewaz nic innego nie moze:D
podpis nieregulaminowy - administracja

Awatar użytkownika
Alexander
Wałkarz
Posty: 66
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Alexander »

Jeżeli Hierotitan jest nowością(???) to jest szansa nie tylko na niezłą jednostkę(chyba) ale i może fajny model...

Fajnie jakby nowych Ushabti wydali bo te modele są opór klimatyczne....Nie znam fluffu TK wgle niestety ale jako sylwetki podobne do starożytnych bóstw egipskich np. Anubis mogliby być chyba mocniejsi....

Oby wydali ładne plastikowe cariony ale to wszystko wishlist, chociaż mam nadzieję że tak się stanie i byłoby to całkiem logiczne patrząc na ostatnie ruchy GW...

Czy ktoś by mógł mi przybliżyć OCB z konstruktami bo na razie nie mam dostępu do kodeksu, na szczęście we wtorek sobie poczytam bo u Faberów jest i chyba ramki do TK tyż heheheh

@Barbarossa
Chciałeś o TG mi powiedzieć że turniejowo po prostu rydwany lepsze. Przyjąłem. Czyli szkoda znowu bo nie ukrywam że lubię pograć na czillu ale turnieje nigdy mi dotychczas w 40k nie przeszkadzały wręcz przeciwnie i raczej będę się pojawiał czasami jak już się zdecyduję na armię a to wyklucza niestety stracone punkty, w tym wypadku TG... ehhhh

@Malal
kowadełkiem ?
Co cię nie zabije to cię wzmocni

Malal
Kretozord
Posty: 1729

Post autor: Malal »

Jak w 40k. Unit do przyjecia czegos na klate i potem skontrowania tej walki radosnie
podpis nieregulaminowy - administracja

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

constructy, 5+ save, jeden mniej sypanie, można im leczyć 1 rane, tyle
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Nie wiem, czy turniejowo rydwany lepsze od TG.

Problem jest taki, że biorąc kloc TG jako centrum armii (niech będzie z kingiem i necrotectem i halabardami) zyskujesz po prostu w opór kijową wersję gwardii VC z regeną (bez marszu, 1 mniej ASV, brak regeny, WS i Hate zdejmowalne, jak coś zabije bohaterów, nie dopchniesz do szarży z popchnięcia).

Więc nie wiem, jaki jest sens to brać, skoro VC mająlepszy regon jako centrum armii, a systemu jakoś nie miażdżą. Owszem, z szóstką z lighta może toto zamieść, ale z drugiej strony z szóstką z shadowa dużo tańsze regimenty zamiatają lepiej... więc nadal sensu nie widać. A jako kowadło.... jak bym już coś brał jako kowadło, to może 40 szkieli. Tanie jak barszcz (230 pkt z pancerzem i FCG), szarżę może i przyjmie (reform?), a z ASFem to nawet może cośtam nabroić.

Rydwany imo przy losowym kulaniu na szarżę ssą po bandzie - jak dostaniesz szarżę to zwiną się od byle czego. Drogie, łatwo zdjąć szereg, a 3D6 S4 impactów powala chyba tylko w wypadku HElfów, np. z ghulami to sobie możesz te impacty wypłacać...

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Tak mi się rzuciło w oczy "podstawianie pod nos skorpa"... teraz będzie z tym większy problem, skoro MUSI się zakopać, to i nie wiadomo gdzie i w której turze się wykopie. :/

40 szkieli wydają się naprawdę dobrą inwestycją, zboostowane z magii moga powalczyć, a są 3 razy tańsze od TG.
Obrazek

Awatar użytkownika
szirer
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 187
Lokalizacja: Skoczów
Kontakt:

Post autor: szirer »

Kalesoner pisze:Tak mi się rzuciło w oczy "podstawianie pod nos skorpa"... teraz będzie z tym większy problem, skoro MUSI się zakopać, to i nie wiadomo gdzie i w której turze się wykopie. :/

40 szkieli wydają się naprawdę dobrą inwestycją, zboostowane z magii moga powalczyć, a są 3 razy tańsze od TG.

Dlaczego tylko 40? Nie mówcie że nie zdjęli nam górnego limitu :) ja już mam 50tke sklejoną ;)

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Raz, ograniczenia euro, dwa, 40 to takie optimum, oczywiscie nie w hordzie. Z buffami z czarów są całkiem przyzwoite, w cenie 5 pkt za model ze sprzętem mozna brac :)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Hm, posty Barbarosssy trochę mnie dołują, bo wychodzi, że ta armia top już nie ma nic fajnego, poza szkielami i carrionami. Ja tam mam zrobioną rozpiskę i na Gwardii, i na śwince i na Ushabti i nie wierzę, by to aż tak źle się sprawdzało. Porównanie do gwardii vc nie ma sensu, zawsze byliśmy słabszą armią, a dało się wygrać. Kloc 30 gwardzistów bez halabard z tanim princem w środku to ok. 500 pkt, może to faktycznie dużo, ale wg mnie warto. Bo tak to same szkiele i co ma zabic?

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Tzn. uczciwie piszę, że nie widzę silnych buildów. Skład na gwardii z prince'em + świniak albo dwa - nawet nie byłoby to takie tragiczne (solidny klocek uderzeniowy + 2 zionięcia na jego flankach), gdyby nie brak marszu, który naprawdę bardzo szkodzi.

Zachęcam do rozkminiania i testowania, może nie jest to beznadziejne, ale na razie nie widzę za bardzo możliwości wypimpowania tego. Gwardia z halabardami i szóstką z lighta jest OK, ale inne armie mają podobne frykasy taniej i z możliwością marszu.

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Mam lepszy pomysł. 8)

Cała armia zakopana, na stole tylko cory i hierofanta, wykopują się w piątej turze i przegrywamy w każdej bitwie tylko 14-6. :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Ja rozkminiam w tym momencie coś podobnego - rydwany, kawalerie, carriony, kloc szkielich zakopany w bannerze, troche skorpów i inszych zakopanych przeszkadzajek. Jak to ładnie się zgra to w trzeciej turze bedzie mozna myslec o jakiejś konkretnej kanapce, moze bedzie to miało sens..
Kulanie magią a'la Malal czy inne warzywa będzie nudne :mrgreen:

Awatar użytkownika
Alexander
Wałkarz
Posty: 66
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Alexander »

Czyli generalnie na start batalion się opłaca bo mamy początkowy klocek 25 warriorów + 16 łuczników + 3 rydwany i tylko te 10 kuni na allegro bo do czego one? Nie dość że brzydkie to jeszcze nic nie robią, chyba że jako stoper jakiś pod bydlaków?

później dokupić box warriorów i zrobić z tego łuczników, tam z 4 przerobić na łuczników z warriorów z batalionu i jest już fajna baza....

Później zabawki/wykoparki itd czyli skorpy z 3, carriony(10?) :P , bohaterowie, klopy, no i jakieś tg/ushabti

A właśnie myślicie, że na nową edycję Khalida i legion łuczników da radę ???
Co cię nie zabije to cię wzmocni

Malal
Kretozord
Posty: 1729

Post autor: Malal »

Postaraj sie znalezc stary batalion. Jest tanszy o 25% od nowszego...a masz tylko 8 szkieletow mniej
podpis nieregulaminowy - administracja

Awatar użytkownika
Alexander
Wałkarz
Posty: 66
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Alexander »

Dobra, znalazłem dzieny !!! :D Jest tańszy o 30% =D>

A co z tą całą Khalidą na nową edycję, da to to radę ? :wink:

I ten hierotitan tonowa jednostka? jest do tego model ? będzie pewnie right ? :wink:
Co cię nie zabije to cię wzmocni

ODPOWIEDZ