Pytania początkującego

Empire

Moderator: #helion#

Zablokowany
Awatar użytkownika
wychwa
Oszukista
Posty: 865
Lokalizacja: Racibórz

Re: Rozpiski Imperialne 8 edycja

Post autor: wychwa »

I co kur... i dupa . Jednak pali jak rydwan . TO jest jakieś chore. Kto to kur... wymyślił co za Einstein :shock: Nie no masakra jakaś.
Przecież to się kupy nie trzyma ani logiki.

I co jeśli rzucę na spaloną szarżę 6 a szarżowałem na 3 caly bo miałem 1 pkt pary to co kur... jadę więcej niż miałem pary. Chyba kur... na luzie. Żenada

Awatar użytkownika
Siena
Chuck Norris
Posty: 512
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże

Post autor: Siena »

Voodoo pisze:
Uściślenia sędziowskie pisze:Czołg palący szarżę
Jeśli steam tank pali szarżę, rzucamy 3k6 (poniewaz jest rydwanem) i wybieramy najwyższy
wynik k6, by określić na ile cali jedzie
Znaczy się, że skoro czołg jest rydwanem, to może gonić uciekający oddział na 3k6 - tak? Sytuacja adekwatna do ww. Co w takim razie z wygenerowanymi punktami pary? Totalna głupota.

Awatar użytkownika
Voodoo
Masakrator
Posty: 2988
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Siena pisze:Znaczy się, że skoro czołg jest rydwanem, to może gonić uciekający oddział na 3k6 - tak?
Nie, zasady czołgu zabraniają mu gonić i overrunować.
Obrazek

Awatar użytkownika
Siena
Chuck Norris
Posty: 512
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże

Post autor: Siena »

Voodoo pisze:
Siena pisze:Znaczy się, że skoro czołg jest rydwanem, to może gonić uciekający oddział na 3k6 - tak?
Nie, zasady czołgu zabraniają mu gonić i overrunować.
Stanowią też, że 1 punkt pary pozwala poruszyć się o 3 cale. Według tego uściślenia paląc 3 calową szarżę mogę maksymalnie poruszyć się czołgiem o 6 cali, mimo że mam wygenerowany jedynie 1 punkt pary.

Ponadto w AB napisane jest, że jeśli pali szarżę, to porusza się na maksymalną, zadeklarowana odległość.
Ostatnio zmieniony 17 paź 2011, o 14:21 przez Siena, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

polhammer :mrgreen: bo wszystko musi być uściślone, żeby było bardziej bez sensu :mrgreen:
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

scoutmaster
Chuck Norris
Posty: 485

Post autor: scoutmaster »

Voodoo pisze:
Siena pisze:Znaczy się, że skoro czołg jest rydwanem, to może gonić uciekający oddział na 3k6 - tak?
Nie, zasady czołgu zabraniają mu gonić i overrunować.

z tego co rozumiem to zmieniono mu zasady przez FAQ a w FAQ nie ma słowa że nie może gonić ani overanować
skoro pali szarżę jak chariot to goni jak chariot
Page 50 – Steam Tank
Change the profile, equipment and special rules for the Steam
Tank on page 50 to:
Page 51 – Steam Points
Change the rules on page 51 as described below:
Steam Tank, Movement phase
Change to “Each SP allows you to move the Steam Tank 3".
To charge with a Steam Tank, first declare the charge as
normal, and then specify how many SP you are using to charge
with. The charge range of the Steam Tank is equal to 3" per SP
that is spent. In addition, each SP spent on the charge adds D3
to the number of Impact Hits inflicted by the Steam Tank in
the Close Combat phase. Note that you do not add the roll of
2D6 to the charge range when a Steam Tank charges, and that
the target unit may make a charge reaction as normal.”

tilt112
Mudżahedin
Posty: 280
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: tilt112 »

wychwa pisze:
Aaa i drugie pytanie donośnie furmanki . Co się z nią dzieje jak spadnie kapłan.
Jesli kapłan dedzi to bryczka pomyka bez niego, lecz nie mozna uzywac speli z Lighta.
Przeciwnik dostaje 100 pkt za generala ( jesli takim jest lektor w twojej armi )
jesli przecwiwnik chce miec pkt za model to musi go wybic do konca... ( altar i kaplan

ciekawostka. Czolg nie jest cwiartkowany. Trzeba go tez wybic do 0

Awatar użytkownika
Voodoo
Masakrator
Posty: 2988
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Siena pisze:Ponadto w AB napisane jest, że jeśli pali szarżę, to porusza się na maksymalną, zadeklarowana odległość.
Ten akapit nie jest już aktualny, został zmieniony w aktualnej erracie na:
Steam Tank, Movement phase
Change to “Each SP allows you to move the Steam Tank 3".
To charge with a Steam Tank, first declare the charge as
normal, and then specify how many SP you are using to charge
with. The charge range of the Steam Tank is equal to 3" per SP
that is spent. In addition, each SP spent on the charge adds D3
to the number of Impact Hits inflicted by the Steam Tank in
the Close Combat phase. Note that you do not add the roll of
2D6 to the charge range when a Steam Tank charges, and that
the target unit may make a charge reaction as normal.”
Nie ma tu nic o ruchu po spalonej szarży.
scoutmaster pisze:z tego co rozumiem to zmieniono mu zasady przez FAQ a w FAQ nie ma słowa że nie może gonić ani overanować
skoro pali szarżę jak chariot to goni jak chariot
Bo FAQ tego nie zmienia...

Zostały zmienione Movement phase, Magic phase oraz Shooting phase. Dalej obowiązują akapity o generowaniu punktów pary, walce wręcz (w którym jest napisane, że nie goni), Impactach oraz Testach charakterystyk.
Obrazek

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

ale bzdura, tym bardziej że starą wykładnię śmiało mogli zastosować w Polhammerze, nic by się nie zmieniało, ale ktoś uznał, że to przegięcie i należy kulnąć jak za Chariot ](*,) ...żal
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
wychwa
Oszukista
Posty: 865
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: wychwa »

No ja też nie widzę żeby GW coś gdzieś napisało że czołg pali jak rydwan. Jeśli nie ma żadnej wzmianki że pali jak rydwan to znaczy że pali po staremu i tyle

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

LS to chyba po pijaku uściślała - tank nie ma w zasadzie żadnej wzmianki w ab czy erratach żeby kiedykolwiek mógł poruszać się losowo - zawsze jeździ na 3'' za 1 SP. Totalnie głupie zwłaszcza że ma zapis że nie dorzuca 2d6 do szarży więc czemu ma rzucać na palenie?

scoutmaster
Chuck Norris
Posty: 485

Post autor: scoutmaster »

#helion# pisze:ale bzdura, tym bardziej że starą wykładnię śmiało mogli zastosować w Polhammerze, nic by się nie zmieniało, ale ktoś uznał, że to przegięcie i należy kulnąć jak za Chariot ](*,) ...żal
A ile osób w LS gra Empire? :wink:
voodoo masz rację :oops:

Awatar użytkownika
Siena
Chuck Norris
Posty: 512
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże

Post autor: Siena »

#helion# - proszę wydziel nasze ostatnie rozważania nt. steam tanka, bo śmietnik się robi w imperialnych rozpiskach.

PS. Po przeczytaniu FAQ tym bardziej utwierdzam się, że rzucanie 3k6 przy spalonej szarży jest bez sensu.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Ot się obudzili z ręką w nocniku #-o Toż wiadome to już jest odkąd wyszedł FAQ do empire. Chłopaki na LS dawno już nad tym głosowali. Trzeba było czytać ich forum ;p

Dla mnie to jest zrozumiałe. Jest rydwanem i pali jak rydwan. Nie ma już wzmianki że paląc szarżę jedzie full distance więc nie ma do tego podstaw aby tak było. Możemy za to przedeklarować szarżę, więc nie jest źle :)
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

dyskusja przeniesiona, dział: rozpiski zostawić w spokoju :wink:

toż się zgodzę, że redirect jest genialny, jak szarżować już czołgiem to w coś pakernego, tak aby nie uciekło lub odporne na psychę wtedy nie zwieje, jedyny problem to przeszkadzajki, których trza się pozbyć w miarę szybko
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

pytanie: czy po takim redirekcie można ponownie zadeklarować ilość punktów pary przeznaczoną na dojazd? czy musimy redirektować w coś co było w zasięgu szarży jednostki która zrobiła flee? np: w odległości od czołgu 6 cali stoi sobie he orzełek natomiast 12 cali od czołgu, nieco po prawej, lecz w forward arc, jest inna jednostka elfów na którą redirect leci po ucieczce orła - zadeklarowałem 2 punkty pary do orła czy po redirekcie mogę zadeklarować 4 punkty pary (które mam na czołgu) aby dojechać do tej jednostki oddalonej 12 cali?
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

Awatar użytkownika
Piotr
Masakrator
Posty: 2186
Lokalizacja: XIII Kohorta Zławieś Mała

Post autor: Piotr »

rob pisze:pytanie: czy po takim redirekcie można ponownie zadeklarować ilość punktów pary przeznaczoną na dojazd? czy musimy redirektować w coś co było w zasięgu szarży jednostki która zrobiła flee? np: w odległości od czołgu 6 cali stoi sobie he orzełek natomiast 12 cali od czołgu, nieco po prawej, lecz w forward arc, jest inna jednostka elfów na którą redirect leci po ucieczce orła - zadeklarowałem 2 punkty pary do orła czy po redirekcie mogę zadeklarować 4 punkty pary (które mam na czołgu) aby dojechać do tej jednostki oddalonej 12 cali?
Deklaracja ilości używanych punktów pary jest przed deklaracjami szarż, wiec nie możesz zmienić ilości punktów pary w momencie redirecta.

Niestety...

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

i jeszcze chciałbym rozwiać jedną wątpliwość - jeżeli jest jednostka w zasięgu np 9 cali (czyli 3 punktów pary) a ja mam na czołgu wygenerowane 5, to mogę zadeklarować więcej punktów pary w szarżę niż 3 i wykorzystać je wszystkie w impactach? czy muszę deklarować tyle ile jest niezbędne do doszarżowania a reszta przepada?
Ostatnio zmieniony 17 paź 2011, o 20:06 przez rob, łącznie zmieniany 1 raz.
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

deklarujesz dowolnie i bijesz za ile zadeklarowałeś

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

no to ok. dzięki panowie za szybkie odpowiedzi. pozdrawiam
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

Zablokowany