Nasze Rozpiski

Dark Elves

Moderator: Yudokuno

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Re: Nasze Rozpiski

Post autor: Macias »

Ten baner daje piercing tylko w cc.
Wydaje mi się też, że regenka się nie kumuluje (tak jak wsv), ale nie mogę tego w tej chwili nigdzie znaleźć.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

Jak to się regenka nie nie kumuluje, a VC?

W erracie nic nie ma na temat że baner of murder działa na CC.

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Kanadian pisze:Jak to się regenka nie nie kumuluje, a VC?
Ale tam jest wyraźnie napisane, że się kumuluje. Poza tym sam już teraz nie jestem pewien czy regenka się kumuluje czy nie. Zawsze myślałem, że to taki słabszy ward, ale ten przykład z RB o regence 2+ zasiał wątpliwości.
Kanadian pisze: W erracie nic nie ma na temat że baner of murder działa na CC.
Ale jest w opisie zasady specjalnej "Armour Piercing" w RB (str. 67 chyba).
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

ale na koniec jest dodane

If a model has a weapon with the AP rule, only attack's or shots fired with the weapon are AP.

IMO jest tak napisane by np. nasze kusze nie dawały AP w cc.


Co do Regenki, jak dla mnie jest dosyć, jednoznaczne.
Ostatnio zmieniony 16 lip 2012, o 15:30 przez Kanadian, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Paraszczak
Falubaz
Posty: 1088
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Paraszczak »

Dokładnie...kusznik ma kuszę, która daje AP, dlatego ma AP ze strzelania ale w CC już nie ma AP. A jak ma zasadę z Banneru AP to w CC ma, ale na missle weapons nie ma AP.

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

Tylko że, w pierwszym akapicie w nawiasie jest "(or who is attacking with a weapon with this special rule)"

A to już sugeruje że ... muszę się jednak zastanowić

Faktycznie dotyczy to tylko CC, gdyż w przypadku bannera to model dostaje zasadę a nie broń.

A enchanted blades dodaje atakom AP, a nie modelowi.
Ostatnio zmieniony 16 lip 2012, o 15:37 przez Kanadian, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

A baner daje AP kusznikowi, a nie jego kuszy, więc kusze z tym banerem strzelają nadal z -1asv (-2 jeśli siedzi na nich ten czar z metalu).
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

dokładnie.

To może niech któryś z naszych modów, przeniesie dywagacje na temat zasad do naszego działu gdzie pytamy o zasady ;)

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

O ile dobrze pamietam nic z tych rzeczy sie nie kumuluje. Wsv kumuluje sie tylko z mr
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ? :)
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

AP możesz mieć tylko raz - żaden sędzia wam nie uzna -2 do AS z dwóch AP :)
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

Wychodzi na to że się kumuluje.

Furion ładnie opisał w temacie zasad
Furion pisze:
bless pisze:Furion,
zastanów sie jeszcze raz nad odpowiedzią.
strona 66: unless otherwise noted, the effects of multiple special rules are cumulative.
W przypadku Armour Piercing sprawa jest prosta - masz 2 razy armour piercing, to obniżasz mu pancerz o 2.
Macias pisze:Czy regeneracja się kumuluje (np. Strigoi z seed of rebirth ma regenkę na 4+)? Bo nigdzie nie mogę znaleźć, że się nie kumuluje.
IMO tak.

1. Na stronie 44 mamy wyraźnie zaznaczone, że ward save się nie stackują.
2. strona 66 mówi że zasady specjalne się stackują
3. strona 74 mówi że "model with regeneration is permitted to take special regenerate saving throw".

Więc skoro AP się stackuje, to regenka też.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

na bank nie! :D
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

jakiś argument? czy bo ja wam tak mówię?

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

tak mi sędziowali na wielu turniejach :) też bym chciał ,żeby tak było...
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

Mi też na różnych turniejach różnie sędziują. Niemniej akceptuje werdykt, i proszę go o sprawdzenie w miejscu np. strona xx. Wiesz co, czasem wracają i przepraszają za błąd, a czasem mówią że np. ale zasada na stronie xx, jest nadrzędna i to lepiej abym to ja sobie sam doczytał :?.

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

ważniejsze jest to z regenką - to może zmienić wizerunek naszych lordów :)
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

PiotrB pisze:ważniejsze jest to z regenką - to może zmienić wizerunek naszych lordów :)
Ja jeszcze 60 minut temu mógłbym się założyć, że się nie kumuluje, ale sprawdziłem RB w kilku miejscach, sprawdziłem FAQ, sprawdziłem nawet opis Mortisa u VC i nigdzie nie mogłem znaleźć zaprzeczenia. Do tego jeszcze Furion też uznał, że się kumuluje, więc teraz jestem prawie pewien, że się kumuluje.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

poczekajcie na Jankiela - jemu jakoś wierzę:)
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

Też z pół BRB przeczytałem :wink:, fakt że opisu mortisa nie czytałem.

co do zmiany składania lordów, to nie jestem przekonany,

3+ regenka jest fajna, ale wtedy rezygnujesz z Warda na flamingi, i kilku innych ciekawych opcji. IMO nie jest to 0-1 jak w przypadku pendanta. Choć daje to potężną dodatkową opcje, a to jest zawsze plusem, i nie tylko dla Lorda, ale zwykłego pegazisty.

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

no proszę Cię... ile armii ma płonące ataki?
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

ODPOWIEDZ