Dyskusja o balancing patchu

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Alister pisze: @kokesz - wiadro PD nie jest tak "rzeznickie" jak operujesz 8 bazowymi lorami.
tez jest.

na format Euro było sporo armii z lordem magiem i całkiem dobrze sobie radziły (z tych co widziałem HE, DE, Imperium, no i VC, szczury)
ograniczenia przycinaja magie, przycinaja tez maszyny strzeleckie..
Do comabatu nie zawsze trzeba wchodzic - mozna sie przed nim pozasłaniac lub pouciekac.
Obrazek

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Alister, wybacz, ale nie chce mi się już dyskutować. Pojedź na 2 turnieje BEZ BP i na Z BP i zobacz różnicę.

Krótko mówiąc, ograczenie magii sprawia, że Ty wciaż mając lorda+maga rzezasz magią, a ja nie potrzebuje 2,3, 4 magów, zeby miec szanse z wampirami...
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Wiesz, magia VC jest dlatego tak potężna, że stanowi integralną część armii. VC nie mają strzelania. VC mają słabą manewrowość. VC nie mają opcji flee, więc nie uratujesz drogiej jednostki ani lorda przed szarżą thirstera. Wsparcie (baty, wilki) to szajs totalny.

Wrzucanie lorda na smoka to wariant kamikadze - generalnie lord do walki wręcz to słaba opcja, bo raz, że jego koszt (450 punktów) nie odzwierciedla jego możliwości w walce wręcz (porównaj: dwóch lordów DE/HEkosztuje 50% tego, lord chaosu jest znacząco tańszy). Bohater za 200 punktów ma save 2+, 3 ataki z siła 6 i infinite hate - to naprawdę słabo, (porównaj z innymi bohaterami za 200 punktów - herald korna na juggerze, nowi chaośnicy. Nawet u DE i HE bohaterowie za 130 punktów dostają porównywalny killpower i lepszą wytrzymałość). A więc w armii defensywnej magicznie dostajesz 1 DD za 70 punktów na wampirze.

Więc z założenia trzeba inwestować w magię. Magia została przez Gava wpisana w ten AB. Problem polega na tym, że została również przesadzona - i w BP trzeba wypośrodkować pomiędzy udupieniem VC a ograniczeniem najgorszego przegięcia.

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Alister pisze: Strzelanie tez wymaga rzutow, walka to samo. Jedynie ruch jest bezkostkowy, wiec argument, ze magia to "kostkologia" jest chybiony. Trzeba wiedziec co gdzie i kiedy rzucic, zeby zmaksymalizowac efekt.
Jeden z bardziej znanych argumentów, osób broniących gry bez ograniczeń magii. Odpierany dosyć łatwo. Przed strzałami bronimy się na wiele różnych sposobów, a i przeciwnik dobrze musi się do nich ustawić (poza plutonem na górce ;-)). O szarżach już nie wspomnę bo tu jeszcze więcej kombinacji jest możliwych. Natomiast magia jest taką dziedziną tej gry, w której kombinować trzeba najmniej. Żeby walnąć czar wystarczy widzieć jeden model, albo i go nie widzieć. Nie ma konieczności się zmieścić, jak przy szarży, albo przewidzieć reakcji przeciwnika. Nie ma konieczności ustawiania całego oddziału, żeby widział, jak przy strzale. Magia to turlanie. Oczywiście to też trzeba dobrze rozgrywać. I jasne, że są klimaty strzeleckie średnio skomplikowane no i dosyć tępe ofensy, ale z bazy to magia jest najbardziej kostkologiczna. Co więcej, tak jak kilka osób wcześniej pisało: BP+R obcina również tępe ofensy i plutony egzekucyjne.
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

Trikk ale zobacz -- 12PD nie jest to mało, ale jak jakaś armia ma 10-11DD to robi się już nie fajnie...
Więc jak sobie postanowię po części oprzeć grę na magii, to mogę się śmiało w d..e pocałować przy takiej ochronie magicznej.
Więc nawet 15PD przy 8-9DD nie jest jakimś specjalnym zagrożeniem.
Jak ktoś nie umie ocenić jaki czar może wejść a DS wykorzysta na d6 z s4 lub na nowy oddział zombich to gratuluje :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Gobos
Falubaz
Posty: 1090
Lokalizacja: Strefa Zero/Poznań

Post autor: Gobos »

Aro pisze:Trikk ale zobacz -- 12PD nie jest to mało, ale jak jakaś armia ma 10-11DD to robi się już nie fajnie...
ma wtedy tylko jednego scrolla :wink:
na dipel zazwyczaj zuzywa sie wiecej kostek niz na cast, wiec 12 vs. 10 bedzie sie czesc przebijac.
Jesteś Aspołecznie Nastawionym Kutafonem, Inspirującym Ekstatyczne Lamenty Tłumu, Oraz Imbecylem Demonstrującym Ignorancję, Ogarniającym Tylko Alfabet.

kurka_z_podworka
Kretozord
Posty: 1568
Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra

Post autor: kurka_z_podworka »

@ Aro, próbowałeś kiedyś się postawić po drugiej strony barykady, nie każdego bawi chowanie się lordem do lasu i kulanie magii. Przy tak magicznych armiach jak nie obcięte wampiry rozpiski do walki bez 7 DD nie bardzo mają czego szukać.
Aro pisze:Jak ktoś nie umie ocenić jaki czar może wejść a DS wykorzysta na d6 z s4 lub na nowy oddział zombich to gratuluje :D
Odgięcie każdej szarży rzucane z recastem na 5+ to słaby czar?

EDIT: literówki
Ostatnio zmieniony 18 sty 2009, o 15:03 przez kurka_z_podworka, łącznie zmieniany 2 razy.
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Aro pisze:Trikk ale zobacz -- 12PD nie jest to mało, ale jak jakaś armia ma 10-11DD to robi się już nie fajnie...
Więc jak sobie postanowię po części oprzeć grę na magii, to mogę się śmiało w d..e pocałować przy takiej ochronie magicznej.
Więc nawet 15PD przy 8-9DD nie jest jakimś specjalnym zagrożeniem.
Jak ktoś nie umie ocenić jaki czar może wejść a DS wykorzysta na d6 z s4 lub na nowy oddział zombich to gratuluje :D
Podaj mi armie, ktora wyciąga 10-11 DD na bp?! Chyba, że liszysz scrolle, któe zjadają 3-5 DD z puli przez całą bitwę. Ale wtedy masz jakieś 12 PD na jego 5 kostek, więc uważam, że masz dużą przewagę w magii, którą TY musisz umiejętnie wykorzystać.

Powiedz mi, ile armii ma na ogół 8-9 PD, bo jak dla mnie to tylko armie na 4 magach mają szanse to wycisnać, czyli jak Ty masz 15 PD, a ja mam 4 magów, w tym lorda, to twoja magia nie jest specjalnym zagrozeniem,
A jak ja chce zagrać na 1 caddym, lub 2?
To mam 4 kostki, na twoje 15 z recastami. To nie jest tak, że ja muszę oceniać co wpuścić a co nie, ja mogę próbować czegoś nie wpuścić.

Wciąż tego nie rozumiesz?
Ja grałem na zasadach euro, na 10 PD i wcale nie narzekałem na magię. Na BP+R mając 12 kostek można naprawdę dużo zdziałać.

Krótka piłka: Mając na BP 12 kostek magii i tak dominujesz w fazie magii, i Ty musisz bardziej myśleć na co wydawać kostki. Bo przeciwnik faktycznie może coś zablokować, ważną popychaczkę czy co.
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

kurka_z_podworka pisze:@ Aro, próbowałeś kiedyś się postawić po drugiej strony barykady, nie każdego bawi chowanie się lordem do lasu i kulanie magii. Przy tak magicznych armiach jak nie obcięte wampiry rozpiski do walki bez 7 DD nie bardzo mają czego szukać.
Aro pisze:Jak ktoś nie umie ocenić jaki czar może wejść a DS wykorzysta na d6 z s4 lub na nowy oddział zombich to gratuluje :D
Odgięcie każdej szarży rzucane z recastem na 5+ to słaby czar?

EDIT: literówki
Gralem chaosem 10 może nawet więcej lat, więc wiem jak to jest kiedy Ty masz 3-4DD i 1/2DS a przeciwnik 16PD i jeszcze boundy. Jakoś sobie radziłem, i nie płakałem jak mój Lord na smoku przez 3 tury nie mógł się ruszyć tylko przyjmował na klate bolce. W końcu czar nie wyszedł i moglem coś zrobić. Nie ryłem sobie glowy, że ktoś miał porno magiczne.

Trikk możesz zmaksymalizować DD kosztem DS ale tak jak napisał GOBOS masz 1DS

@EDIT -- takie małe pytanie do tych co na magię narzekają:
Kto z Was grał ze Starymi TK ?? one magicznie przegięte nie były ;)
Ostatnio zmieniony 18 sty 2009, o 15:13 przez Aro, łącznie zmieniany 1 raz.

kurka_z_podworka
Kretozord
Posty: 1568
Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra

Post autor: kurka_z_podworka »

Aro pisze:Ty masz 3-4DD i 1/2DS a przeciwnik 16PD i jeszcze boundy. Jakoś sobie radziłem, i nie płakałem jak mój Lord na smoku przez 3 tury nie mógł się ruszyć tylko przyjmował na klate bolce.
To dlaczego płaczesz teraz, że nie możesz mieć 15PD?
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash

Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

kurka_z_podworka pisze:
Aro pisze:Ty masz 3-4DD i 1/2DS a przeciwnik 16PD i jeszcze boundy. Jakoś sobie radziłem, i nie płakałem jak mój Lord na smoku przez 3 tury nie mógł się ruszyć tylko przyjmował na klate bolce.
To dlaczego płaczesz teraz, że nie możesz mieć 15PD?
Stary Ty kumasz o czym ja piszę ?? Mi R nie pasi ograniczenia magiczne mi nie paszą IMO.
Akceptuję BP ale nie R - kumasz ??
Obrazek

kurka_z_podworka
Kretozord
Posty: 1568
Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra

Post autor: kurka_z_podworka »

Kumam doskonale.
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

OK ARO
2 z puli+2 za lorda+3 za malych= 7 DD
Więcej nie wyciągne, mogę mieć staff of sorcery, moge miec tongue i puppeta czyli w sumie 10, bez zadnego scrolla. Więcej nie wyciągne, bo nie mam jak.
Pamiętaj, że marka khorne`a nie daje DD.

Jak przeciętna armia niemagiczna ma 2 caddych to ma 4 kostki i 4 scrolle czyli 11 DD wedlug BR+R.
Czy uważasz, że to Cię powstrzyma przy 16 PD? Ja uwazam, ze na 1 turę.
Czyli, żebyś Ty mógł się bawić 15 kostkami, każdy musi brać lorda maga i 3 magów+ przedmioty do dispela, zeby móc zrobić cokolwiek z Twoją magią?

Aro: to naucz sie grać na 12 kostkach i będzie po problemie

ARO, I powiedz mi mój 10 letni mistrzu, ile armii wyciska 9 DD o0?! podaj mi złożenia herosów, cokolwiek chcesz, ale podaj. Bo ja tu widzę dwarfy na samych runesmithach i stary chaos bez smoka na samym khornie+ demony
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Aro 8-9DD to dla mnie kosmos. Żeby go osiągnąć muszę zagrać na lordzie magu, dwóch małych magach i branchwraith z cluster of radiance (mam wówczas 8DD), nie wydaje Ci się, że to trochę zbyt dużo tylko po to, żeby mieć osłonę magiczną, czyli coś z zasady biernego, nie do grania a do turlania?
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Jerzyn
Zły Dotyk
Posty: 1072
Lokalizacja: Barcelona, Moria Śmoria
Kontakt:

Post autor: Jerzyn »

ja nie wiem ludzie czy wy gracie w ta sama gre co ja... 12PD to jest duzo! 4 magow tyle wyciaga standardowo... ja gralem przez ok4 lata cultem slaanesha i przy 11PD moi przeciwnicy drżeli ze strachu przed magia(a mialem praktycznie tylko jeden czar ofensywny z 12" zasiegu... ). spokojnie tyle wsytarczy, przez 2 tury sie nie przebije, jak przeciwnik ma duzo scrolli, ale potem juz jest ok. poza tym granie na magii nie jest wcale bezmozgie, trzeba wiedziec co gdzie i jak rzucic, szczegolnie, jesli sie nie ma za wiele oprocz magii wlasnie. wiem ze wszyscy sie podniecaja tymi wszystkimi pociskami xd6 z sila miliard, ale imo to nie te czary sa najgrozniejsze.
a i aro, jak grales 10lat chaosem, to kiedy widziales armie z 16pd + boundy? bo ja je widze dopiero od niecalego roku... (chyba ze mowisz o turniejach 3000+ ;) ) sa chyba tylko 3 w porywach do 4. takze obciecie magii w stylu 12PD nie jest wielkim obcieciem imo. dobra, demony czy vc nie wystawia sobie 20pd, ale za to beda mialy wiecej punktow na oddzialy. de nie beda pociskac miliona kosci na ture, ale z drugiej strony wystarczy im jeden mag lord do zrobienia 12pd :P i duzo pounktow na oddzialy. dzieki temu gra sie staje fajniejsza, bo kazdy czuje ze ma jako takie szanse ze wszystkimi armiami, a nie tak, ze trafiajac na cos, moze pakowac figurki, albo grac nudny defens liczac na remis lub mala przegrana...
to tyle ode mnie i pozdrawiam wszystkich milosnikow 46 pd i 10 armat! zyjcie w zdrowiu!
RaptorJesus jest fajny, ale trochę za duży.

Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

Trikk przecież my cały czas rozmawiamy o Restricted.
Więc tak jak napisałeś przeciętna armia wg R ma 11DD czyli 7 za DS(4), 2 podstawowe i po jednej za magów.
Krasie z samym kowadełkiem mają 7
Trikk do tego pominę MR(1/2/3)

Jerzyn - nie chcę teraz skłamać ale kiedyś w GW jak gadaliśmy większą grupą to sam stwierdziłeś, że wku... Ciebie porno HE wyciągające od 12-15 kostek z boundami właśnie. |Mogę się mylić ale to chyba Ty powiedziałeś.

Trikk obecnie mam VC z 9 kostakmi do czarowania i jest spoko ;) pamiętaj, że muszę mieć kogoś do walki w Vampirach więc udupić ponad 1200pkt w 4 vampach dla magii nie widzi mi się.
Z drugiej strony wampiry bez magii giną i to bardzo szybko.

Dobra teraz musze wybyć na chwilkę - jak coś to później odpiszę.
Pozdro
Obrazek

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Aro pisze:Trikk przecież my cały czas rozmawiamy o Restricted.
Więc tak jak napisałeś przeciętna armia wg R ma 11DD czyli 7 za DS(4), 2 podstawowe i po jednej za magów.
Krasie z samym kowadełkiem mają 7
Trikk do tego pominę MR(1/2/3)

Jerzyn - nie chcę teraz skłamać ale kiedyś w GW jak gadaliśmy większą grupą to sam stwierdziłeś, że wku... Ciebie porno HE wyciągające od 12-15 kostek z boundami właśnie. |Mogę się mylić ale to chyba Ty powiedziałeś.

Trikk obecnie mam VC z 9 kostakmi do czarowania i jest spoko ;) pamiętaj, że muszę mieć kogoś do walki w Vampirach więc udupić ponad 1200pkt w 4 vampach dla magii nie widzi mi się.
Z drugiej strony wampiry bez magii giną i to bardzo szybko.

Dobra teraz musze wybyć na chwilkę - jak coś to później odpiszę.
Pozdro
Ja pierdziele:
Aro, Dwarfy są armią naturalnie antymagiczną, więc mają te 7 DD + 2 scrolle. Ale i tak na bank mając 12 PD coś Ci wchodzi co turę.
MR Cię nie boli, bo działa chyba tylko na 2D6 S4, który akurat nie jest największym magicznym przegięciem wampirów, nie jest go też AŻ tak dużo.

9 kostek? To zrób sobie 10, lord z przyzywaniem, 1 bound i 10 kostek, z tego 7 duzym magu. Musisz mieć coś do walki: Varg, BK, GG nie są złe i nie wymagają aż tak dużo magicznej ochrony.

Jakoś np Kielon grał ostatnio na zasadach Euro (10 kostek powera) VC i nie szło mu źle, Holan to samo. Mieli po 10 kostek i szło im czarowanie i wygrywanie bitew z mocnymi przeciwnikami...
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

Aro:

armia którą podałeś nie ma 11DD . ma 4 DD i 4 scrolle . i nie jest to przeciętna armia.
poprostu scrolle zjadają limit DD posiadanych w armii.
jaka to różnica? ano taka że ty 12 pd masz co ture a scrolle są jednorazowe.
pozatym już nie żartuj że w VC mr cie boli : ) lub ze ogólnie jest to poważny problem dla armi magicznych bo tak nie jest.

Jerzyn w swoim poście nie powiedział nic co kłóciłoby by się z tym co przytoczyłeś .

nie musisz odmeldowywać się po każdym poście .

pzdr

Awatar użytkownika
Jerzyn
Zły Dotyk
Posty: 1072
Lokalizacja: Barcelona, Moria Śmoria
Kontakt:

Post autor: Jerzyn »

no dobra, zapomnialem o HE i ichnim bannerku :P lizaki tez moga wycisnac cos kolo tego, ale sek w tym, ze nie przychodzi im to tak latwo, bo wtedy nie ma praktycznie nic poza magia, a w demonach czy vc jest jednak tego tyle, ze zapewnia nie 0-1 gre
RaptorJesus jest fajny, ale trochę za duży.

Malal
Kretozord
Posty: 1729

Post autor: Malal »

Coz ja w demonach po wyjsciu DE<czyli wyjsciu lataczy po 55 pkt robiacych flee> odczuwam wzmozona potrzebe posiadania 14 pd :wink:
Brak strzelania jak nigdy boli przeciw takiemu badziewiu :?
podpis nieregulaminowy - administracja

ODPOWIEDZ