Pytania początkującego

Empire

Moderator: #helion#

Zablokowany
Perturabo
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 36

Re: Pytania początkującego

Post autor: Perturabo »

Nie wiem czy odpowiedni temat wybrałem, bo to i pytanie początkującego i pytanie o rozpiskę, w każdym razie...

Po ponad roku głównie kolekcjonowania figurek różnego rodzaju, różnych armii w celu pomalowania i przyozdobienia półeczki stwierdziłem, że czas na zdecydowanie się na którąś armię. Mój wybór padł na Imperium głównie z przyczyn klimatycznych. Po rozważeniu za i przeciw wszystkich prowincji zdecydowałem się na Nordland.

I tutaj pojawia się pytanie. Na razie zakupiłem kilka pudełek state troops. Chciałbym jednak dowiedzieć się co zbierać dalej, ewentualnie jak sklejać. Dlatego potrzebuję rozpiski wg której mógłbym właśnie dokonać odpowiednich zakupów. Czytam ciągle podręcznik, armybook, temat z rozpiskami i pojawia się kilka problemów:

1. Wszędzie halabardnicy, chciałbym jednak mieć w armii Nordland swordsmenów, ot jakoś sobie ubzdurałem, że Marines z Nordlandu bardziej pasuje miecz niż halabarda :) Pytanie, czy swordsmeni są naprawdę tacy beznadziejni, a jeśli nie czy można ich stosować zamiennie z halabardnikami, czy może pełnią raczej inne role ? ze względu na tarcze, może bardziej nadają się do obrony czyli np. rozpiski z magami czy parkiem maszynowym jeśli dobrze rozumiem
2. Właśnie, rozpiska obronna, tzw. defens czy jakoś tak ? :) Dużo magów albo dużo maszyn, albo to i to. Dużo maszyn chyba może być skuteczne chociaż wolałbym tego uniknąć, jeśli już wolę dużo magów, lubię fluff związany z kolegiami magii dlatego mam pytanie czy zainwestować w boxy z magami ?
3. Sens wystawiania Knightly Orders, piechota lepsza ale ponownie, ze względów fluffowych chciałbym dorzucić np. 2 gołe piątki rycerzy pantery, sprawdza się to ?

W skrócie, rozpiska ze swordsmenami zamiast halabard, parkiem maszynowym ograniczonym na rzecz magów, plus dodatkiem w postaci paru rycerzy no i greatswordów ma prawo działać ? A i zapomniałbym, w przypadku takiej rozpiski, war altar konieczny ? Raz, że figurkę trzeba właściwie samemu robić, dwa, że warrior priest to powinien walczyć na piechotkę :) Zaznaczam, że nie chcę być żadnym power gamerem, nie chciałbym jednak ciągle przegrywać.

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

1. jak robisz defens to oddajesz zazwyczaj inicjatywę przeciwnikowi a obecnie jak oddasz inicjatywę to ciężko będzie wyciągnąc nawet remisik, jeżeli trafisz na gracza, który cokolwiek kuma w tą grę. I tutaj dochodzimy do starej zasady podwórkowej - "najlepszą obroną jest atak", czyli jeżeli nie chcesz byc chłopakiem do bicia to musisz jak najszybciej dostac się w strefę rozstawienia przeciwnika i po prostu zgnieśc jego najcięższe oddziały, które mogą w dalszych turach zrobic krzywdę twojej armii, czyli wymaksowac swoją rozpę. Obecnie najpotężniejsze uderzenie w naszej armii ma czołg parowy, kawaleria i niektóre oddziały piechoty (greatswords) i na tych jednostkach należałoby opierac silne rozpy imperialne maksując support w postaci magii i strzelania (w naszym przypadku maszyn).
2. Myślę, że każda jednostka z naszego booka, w dobrych rękach może przechylic szalę zwycięstwa na korzysc imperium, tutaj z kolei ważne jest ogranie, a więc graj na razie tymi jednostkami, które uznasz za stosowne i sam dochodź do tego, które jednostki odpowiadaja ci najbardziej. klucz do dobrej zabawy zawsze leży na dojściu samemu do rozwiązań, które wygrywają gry - tutaj na forum, jak poczytasz temat o rozpiskach to zobaczysz jak ewoluowały.
3. jeżeli chodzi o to czy swordsmeni to plewy a halabardy to super oddział - halabardy są ok, lecz giną jak muchy i musi ich by dużo w regimencie, swordsmeni są mocniejsi w obronie i najlepsze efekty grania tą jednostką odnosi się wówczas gdy rozstawi się ją w formacji steadfast (czyli jak najwięcej rzędów - w każdym po pięc modeli aby utrzymac "steadfast" czyli formację, która przechodzi breaktesty na niezmodyfikowanej wartości dowodzenia oddziału (Ld), wówczas taki wagonik sworsmenów potrafi powstrzymac na jedną lub dwie tury najgorszy oddział przeciwnika dając tobie mozliwośc skontrowania i wejścia na flankę wrogiej jednostki - jeżeli chodzi o to który oddział core imperium jest przeznaczony do walki i zadawania ran to halabardy są najlepsze z uwagi na siłę 4
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

a ja mam pytanie o rod power - jeżeli chcę przenieśc 1 kośc w rodzie do następnej fazy magii to rozumiem że przechodzi z automatu, dopiero przy dwóch kościach testuję czy na rzucie 1 spowoduje wyparowanie kostek z roda, tak?

opis w rodzie brzmi:
"if the result is equal or higher..."

przy jednej kości musiałbym rzucic 0 co jest niewykonalne.
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

Perturabo
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 36

Post autor: Perturabo »

Ok, rozumiem, czyli swordsmeni to dobre kowadło, potrzebują jednak młota w postaci np. greatswordów czy rycerzy

Chciałem się upewnić, fluff fluffem, klimat klimatem ale wygrać czasami też jest fajnie

Awatar użytkownika
Siena
Chuck Norris
Posty: 512
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże

Post autor: Siena »

Perturabo pisze:Ok, rozumiem, czyli swordsmeni to dobre kowadło, potrzebują jednak młota w postaci np. greatswordów czy rycerzy

Chciałem się upewnić, fluff fluffem, klimat klimatem ale wygrać czasami też jest fajnie
Swordsmeni to raczej taka szpilka lub drzazga w palcu :D Młotem będą jednostki, które mają siłę 4 i więcej.

Sprawa jest prosta. Swordsmeni trafiają zazwyczaj na 3-4, a ranią na 4-5. Halabardnicy trafiają zazwyczaj na 4, a ranią na 3-4. Greatswordzi natomiast trafiają na 3-4, a ranią na 2-3. Podstawa to wyprowadzić dużą liczbę ataków (przydaje się tutaj hate z księdza) i zadać jak najwięcej ran.

kowaljl
Chuck Norris
Posty: 391

Post autor: kowaljl »

Dla mnie Swordmeni to zdecydowanie zajebista jednostka. Atakuja szybciej dzieki wyzszej inicjatywie. a to daje spora przewage. Save na +5 szalu nie robi ale zawsze jest ciut lepszy no i na koniec Parysave. ja robie zawsze taki mix, Tank plus swordmeni i niezle sie spisuja. Albo zatrzymuja i czolg wbija w bok albo oni wbijaja w cos co walczy z czołgiem. Pozatym w co drugim loze sa czary ktore powoduja ze ta jednostka baprawde niezle sie leje sama, a halabardnicy jak gineli tak beda ginac nadal:P

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

ja też swordów lubię, a jak ma się arcymaga z shadow to brak siły można łatwo zneutralizować - brzytwa/obniżenie T . Dodatkowo WS4 i nienajgorsze sejwy sprawiają że jestto idealna gwardia dla maga w domku - potrafią się tam bronić 3-4 tury bez konieczności wystawiania maga do walki :wink:

Reinar von Drache
Plewa
Posty: 7

Post autor: Reinar von Drache »

Witam, mam takie pytanie: bitwa z O&G. Forest gobliny na pająkach wyskakują z vanguarda 12" do przodu. Gracz orków zaczyna grę. Forest gobliny rzucają 1 na animozję i muszą szarżować na najbliższego wroga(wynik 2-5 coś na s). Czy w takim wypadku mogą deklarować szarżę, czy stoją i nic nie robią? Zagraliśmy że mogą szarżować i zaklepali mi oddział kuszników z magiem :(

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Vanguard sprawia, że nie możesz deklarować szarży.
Jeśli ten wynik na animozje oznaczał, że musiały deklarować szarżę - to nie mogły jej wykonać (tak samo jak z modelami z frenzy).
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

Miałem podobną sytuację ale z kumplem uznaliśmy że właśnie tak jak mówi Byro i jego gobasy stały i patrzyły się na moje unity

kowaljl
Chuck Norris
Posty: 391

Post autor: kowaljl »

Krystian sprostuj jesli mozesz, czy mag z shadow moze byc umieszczony np. w srodku oddzialu albo w ostatnim szeregu i jednoczesnie czarowac? Było by to wspaniałe rozwiazanie dla mnie.
Pytanie 2 czy rzucajac klatwy z shadow trzeba widziec ta jednostke?? W Angielskim i Polskim podreczniku jest rozbierznosc w tabelce na koncu podrecznika. W polskim jest ze nie musi ani byc w przedniej strefie ani nie musi widziec. W Orginalnym podreczniku jest ze w strefie przedniej faktycznie nie musi byc ale widziec musi. Co sie kupy nie trzyma bo przecierz w czarach jest jak byk napisane ze jesli nie jest wyraznie napisane w opisie czaru to czarodziej nie musi widziec jednostki na ktora ten czar rzuca. Mogłby mnie ktos wyprowadzic z bledu jesli sie myle.

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

kowaljl pisze:Krystian sprostuj jesli mozesz, czy mag z shadow moze byc umieszczony np. w srodku oddzialu albo w ostatnim szeregu i jednoczesnie czarowac? Było by to wspaniałe rozwiazanie dla mnie.
Pytanie 2 czy rzucajac klatwy z shadow trzeba widziec ta jednostke?? W Angielskim i Polskim podreczniku jest rozbierznosc w tabelce na koncu podrecznika. W polskim jest ze nie musi ani byc w przedniej strefie ani nie musi widziec. W Orginalnym podreczniku jest ze w strefie przedniej faktycznie nie musi byc ale widziec musi. Co sie kupy nie trzyma bo przecierz w czarach jest jak byk napisane ze jesli nie jest wyraznie napisane w opisie czaru to czarodziej nie musi widziec jednostki na ktora ten czar rzuca. Mogłby mnie ktos wyprowadzic z bledu jesli sie myle.
A mogę ja? ;P

Co do tabelek hexów i augmentów to wszystko jest w erracie:
Reference Section – Spell Types, Augment/Needs line of
sight?
Change “Y” to “N”
Reference Section – Spell Types, Hex/Needs line of sight?
Change “Y” to “N”


Hero musi być w 1 szeregu - chyba, że nie ma dla niego miejsca bo zajmuje je np. command group + 2 innych herosów :P). Z drugiego szeregu bierze pole widzenia z modelu go poprzedzającego.

Awatar użytkownika
Tral
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 168
Lokalizacja: Piaseczno koło Wa-wy

Post autor: Tral »

Proste pytanie. Czy Batalion się opłaca i co ewentualnie po batalionie. Gdyż mój Perkusista bardzo chciał bardzo zagrać w WFB i jego wybór padł na Imperium.A ja jako jego Kolega che mu porostu jak najlepiej doradzić co i jak.

Awatar użytkownika
Siena
Chuck Norris
Posty: 512
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże

Post autor: Siena »

Tral pisze:Proste pytanie. Czy Batalion się opłaca i co ewentualnie po batalionie. Gdyż mój Perkusista bardzo chciał bardzo zagrać w WFB i jego wybór padł na Imperium.A ja jako jego Kolega che mu porostu jak najlepiej doradzić co i jak.
Oczywiście, że się opłaca. W batalionie masz 20 żołnierzy, których składasz jako( mieczników/halabardników/włóczników). Do tego 10 strzelców (kusze/muszkiety), 10 greatswordów i 8 rycerzy. Zakup dwóch batalionów + artyleria (armata,moździerz, helstorm), bohaterowie i jest armia na prawie 2000 punktów. Z czasem dokupisz flagelantów i mamy armię na 2400.

Awatar użytkownika
r@fix
Masakrator
Posty: 2385
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: r@fix »

a ja mam takie pytanie czy uda mi się wsadzić figurkę imperialnego generała na bretońskiego pegaza ?
Obrazek

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

tak, ale Pegaz ma część siodła z tyłu wystającą, będziesz musiał po prostu odciąć/spiłować ją a reszta zmieści się; ja posadziłem Borgio z DoW na Bretońskiego Pegaza, po tej operacji znalazło się nawet miejsce na wmontowanie magnesów :wink:
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
r@fix
Masakrator
Posty: 2385
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: r@fix »

ok super, bardzo mi poprawiłeś humor bo kupiłem właśnie boxa z generałem i boxa z Pegazem
Obrazek

Awatar użytkownika
krilan
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 141

Post autor: krilan »

Czy "pidgeon plucker pendant" działa na oddział w którym jest heros który go posiada, czy tylko na herosa?

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

A czemu miałby na oddział?
Tylko na herosa.
Chyba tylko Ironcurse Icon daje też oddziałowi.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Peroox
Mudżahedin
Posty: 204

Post autor: Peroox »

Imperialna Braci.

Jak wygląda rekrutowanie do naszych wspaniałych armii jednostek Psów Wojny i Kislevu w 7ed?

Podobno na stronie 32, lub sławetnej stronie z rar jednostkami jest odpowiedni zapisek. Niestety mój podręcznik jest w tym niekompletny, a jeżeli jest taka możliwość to zaciągnąłbym jakoś Skrzydlatą Husarię z Kislevu, bądź nawet przerobił na nich rycerzy.

Pytanie także.

Jak najlepiej zrobić i z czego chorągwie na kopie. W wielkościach duże kwadratowe i małe trójkątne.
For Sigmar and the Empire!

Zablokowany