Wielka Inkwizycja - zapowiedz
Zbyszek, Robert (jeden i drugi) i Tomek dajcie sobie na wstrzymanie - to nie czas i miejsce żeby takie kwestie roztrząsać - lepiej zawsze osobiście jeśli już się chce. Dla mnie osobiście idea BP+R też jest z czapy (o czym niejednokrotnie pisałem i mówiłem) ale nie jest to powód żeby się na forum brać za łby. Zbyt duże różnice ideologiczne są między Wami żebyście się mogli zgodzić że drugą stroną, a na forumowa "wymiana zdań" i tak do niczego nie doprowadzi poza może tym, że przestaniesie sobie podawać rękę.
Mogę tylko powtórzyć za Darkiem, mowiłem Ci Zbyszek wprost co mi sie w bp nie podoba( na przyklad w poznaniu apropo VC i chyba na priv kiedyś ze 2 razy) ale żebym sugerował stronniczość to przesada, daj linka
zresztą mieliśmy spięcie co do sposobu sędziowania jeżeli już, a nie bp+r wiec ja już nie czaje co się dzieje
zresztą mieliśmy spięcie co do sposobu sędziowania jeżeli już, a nie bp+r wiec ja już nie czaje co się dzieje
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
W porządku, kończmy temat (znaczy się ad personam).
Co do sugestii Darka odnośnie indywidualnej oceny rozpisek - wolałbym jakieś kryteria mimo wszystko, bo inaczej to będzie mało spójne. Szczególnie, że Sojusz 2200+2200 też można przegiąć, a rozumiem, że weryfikacji byłyby poddawane wyłącznie armie 4400 - więc może się nagle okazać (przykładowo), że drakenhoff + hełm + 2x7 wraithów jest ok w sojuszu z dwoma czołgami, ale nie jest ok w samoistnej armii, gdzie resztę rare stanowią np. warghulfy.
Muszę się przyznać, że wolę wolną amerykankę od uznaniowości. Natomiast jeśli uznaniowości nie chcecie, to naprawdę - jest lista rzeczy, które są "za bardzo" i można spokojnie wprowadzić ograniczenia 0-1, 0-2, 0-3 wedle uznania:
Wraithy
Flamery
Master of sorcery
Forbidden lore
Khornowiec na juggerze
GD (np. tylko jeden w armii 4400)
Drakenhoff i hełm (np jedno z dwojga, ale nie oba)
Latające oddziały 0-3
Psy 0-2
Nie chcę wchodzić w szczegóły, bo to Wasza broszka, ale to naprawdę jest lepsze od systemu uznaniowego, szczególnie, gdyby miał dotyczyć tylko połowy armii (bo po prostu chore comba będą w sojuszach).
Co do sugestii Darka odnośnie indywidualnej oceny rozpisek - wolałbym jakieś kryteria mimo wszystko, bo inaczej to będzie mało spójne. Szczególnie, że Sojusz 2200+2200 też można przegiąć, a rozumiem, że weryfikacji byłyby poddawane wyłącznie armie 4400 - więc może się nagle okazać (przykładowo), że drakenhoff + hełm + 2x7 wraithów jest ok w sojuszu z dwoma czołgami, ale nie jest ok w samoistnej armii, gdzie resztę rare stanowią np. warghulfy.
Muszę się przyznać, że wolę wolną amerykankę od uznaniowości. Natomiast jeśli uznaniowości nie chcecie, to naprawdę - jest lista rzeczy, które są "za bardzo" i można spokojnie wprowadzić ograniczenia 0-1, 0-2, 0-3 wedle uznania:
Wraithy
Flamery
Master of sorcery
Forbidden lore
Khornowiec na juggerze
GD (np. tylko jeden w armii 4400)
Drakenhoff i hełm (np jedno z dwojga, ale nie oba)
Latające oddziały 0-3
Psy 0-2
Nie chcę wchodzić w szczegóły, bo to Wasza broszka, ale to naprawdę jest lepsze od systemu uznaniowego, szczególnie, gdyby miał dotyczyć tylko połowy armii (bo po prostu chore comba będą w sojuszach).
propozycja
armie na 2222p
14 leveli i bsb tradycja WI
3 same core units/ 2 spec /1 rare
armie na 4444p
4 core/3spec/1 powtorzony rare i co najważniejsze tylko 1 LORD. anty grejterom, vc lordom i slanom! bo smiem twierdzić że obecnie najlepsza armia na 4444 po VC to -> lizzardy.
bless będzie płakał po tym lordzie ale cóż życie
wpadlismy na pomysł, żeby nie ciąć itemów i jednostek bo tego jest za dużo i każdy będzie miał inne odczucie subiektywne, czy jugger jest bardziej przegięty, czy drakenhoff czy pedant... a jak pedant tak to i pupet, a jak pupet to i hotek, sundering... i tak dalej.
dlatego zasugerowałem, aby dac armiom typu bestie/dow/ogry/ opcje na 1 item z dowolnej innej armi ( zaczerpnięte z BP) stare animozje dla orków i mutacje dla bestyjek.
czekam z niecierpliwościa na final V.
I przemyślcie jeszcze wprowadzenie 5 bitew w proponowaniej rpzeze mnie wersji, mało osób się na ten temat wypowiadało, ale większość jak pamiętam była za.
jak przewidywałem jankiel z blessem juz się ustawili na 1 bitwe, więc te kilka osob grających na 4444p nie będzie przszkodą dla tego systemu, a dodatkowo dobry sojusz będzie musiał mieć 2 dobrych graczy a nie 1 dobrego ze statystą do noszenia figórek i jedzenia.
armie na 2222p
14 leveli i bsb tradycja WI
3 same core units/ 2 spec /1 rare
armie na 4444p
4 core/3spec/1 powtorzony rare i co najważniejsze tylko 1 LORD. anty grejterom, vc lordom i slanom! bo smiem twierdzić że obecnie najlepsza armia na 4444 po VC to -> lizzardy.
bless będzie płakał po tym lordzie ale cóż życie
wpadlismy na pomysł, żeby nie ciąć itemów i jednostek bo tego jest za dużo i każdy będzie miał inne odczucie subiektywne, czy jugger jest bardziej przegięty, czy drakenhoff czy pedant... a jak pedant tak to i pupet, a jak pupet to i hotek, sundering... i tak dalej.
dlatego zasugerowałem, aby dac armiom typu bestie/dow/ogry/ opcje na 1 item z dowolnej innej armi ( zaczerpnięte z BP) stare animozje dla orków i mutacje dla bestyjek.
czekam z niecierpliwościa na final V.
I przemyślcie jeszcze wprowadzenie 5 bitew w proponowaniej rpzeze mnie wersji, mało osób się na ten temat wypowiadało, ale większość jak pamiętam była za.
jak przewidywałem jankiel z blessem juz się ustawili na 1 bitwe, więc te kilka osob grających na 4444p nie będzie przszkodą dla tego systemu, a dodatkowo dobry sojusz będzie musiał mieć 2 dobrych graczy a nie 1 dobrego ze statystą do noszenia figórek i jedzenia.
Ostatnio zmieniony 1 mar 2009, o 16:36 przez Robson, łącznie zmieniany 2 razy.
Owszem, zaluje, ale tylko dlatego, ze niie zaryzykuje przy armii na 4444 wystawienia generała na smoku (wystawilbym smoka jako drugiego lorda). Wiec smok nie zagra a szkoda, bo wg wszelkich glosow jakie slysze, jest plewny do bólu. Za to bede mogl dopakowac jednostki. Armia straci na roznorodnosci... na pewno nie bedzie jednak slabsza. Jakos to przezyje.Robson pisze: bless będzie płakał po tym lordzie ale cóż życie
Choc tak, tak, tak... jest mi przykro, bo uwielbiam swojego plewnego smoczka.
To tylko była moja propozycja, jednym ścięciem lorda ograniczamy duzo problemow jak: wrona + bloodek, czy 2 bloodki, ale przypominam ze wersja ostateczna należy do chłopaków z " i "
póki co możemy ich tylko przekonywać, ja z chęcią przyjmę calkiem inny lepszy system aby była jak największa różnorodność sojuszy.
szkoda natowmiast, ze raptem kilka osob zabrało głos w dyskusji.
póki co możemy ich tylko przekonywać, ja z chęcią przyjmę calkiem inny lepszy system aby była jak największa różnorodność sojuszy.
szkoda natowmiast, ze raptem kilka osob zabrało głos w dyskusji.
W sumie inne armie beda mialy dwoch przegietych lordow...Robson pisze:To tylko była moja propozycja, jednym ścięciem lorda ograniczamy duzo problemow jak: worna + blodek, czy 2 blodki, ale przypominam ze wersja ostateczna należy do chłopaków z " i "
póki co możemy ich tylko przekonywać, szkoda natowmiast, ze raptem kilka osob zabrało głos w dyskusji.
moze i tak. dlatego zapodaj swój pomysł może okaże się lepszy.
*dla armi na 4444
*na 2222
*I czy 5 bitew uważasz za dobry pomysł:
( 1 runda single jak na normalnym masterze na 2222p, osoby z armiami na 4444p grają 1 runde tylko między sobą, czyli Ty z Jankielem i tyle wynik x2) mozna zrobic ograniczenie ze z 1 rundy sojusz moze miec max ... 34pkt na przykład.
Co zmieni 5 bitew?
-inne rozpy ale to chyba nie problem, zeby kazdy mial na przykald w soju po 3 zwoje a nie tylko 1 z graczy 6sztuk
-lepsze tasowanie przy wiekszej ilości rund.
-oszczędzamy minimum 2godziny, bedzie mozna zrobic test i dokładniejszą ocenę malowania.
- mocny sojusz, będzie musiał mieć 2 dobrych graczy
z technicznegop punktu widzenia też da się to zrobić, 1 runda na stołach 48/48 kolejne na 96/48, więc nic nie trzeba przemeblowywać
ja widzę same pozytywy
*dla armi na 4444
*na 2222
*I czy 5 bitew uważasz za dobry pomysł:
( 1 runda single jak na normalnym masterze na 2222p, osoby z armiami na 4444p grają 1 runde tylko między sobą, czyli Ty z Jankielem i tyle wynik x2) mozna zrobic ograniczenie ze z 1 rundy sojusz moze miec max ... 34pkt na przykład.
Co zmieni 5 bitew?
-inne rozpy ale to chyba nie problem, zeby kazdy mial na przykald w soju po 3 zwoje a nie tylko 1 z graczy 6sztuk
-lepsze tasowanie przy wiekszej ilości rund.
-oszczędzamy minimum 2godziny, bedzie mozna zrobic test i dokładniejszą ocenę malowania.
- mocny sojusz, będzie musiał mieć 2 dobrych graczy
z technicznegop punktu widzenia też da się to zrobić, 1 runda na stołach 48/48 kolejne na 96/48, więc nic nie trzeba przemeblowywać
ja widzę same pozytywy
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Problme z dwoma lordami jest taki, że comba się robią trochę miażdżące. W zwykłych HE arcymag z książką na koniu + shadow + stardragon, w VC lord "popychacz" + lord "morderca na smoku", u demonów wrona + blodzio.
W zwykłych sojuszach nie można rzucać czarów jednym lordem na drugiego, więc synergia mniejsza. Stąd jakośtam popieram pomysł, choć może on oznaczać, że się VCtami nie wystawię na 4444 - za dużo punktów.
W zwykłych sojuszach nie można rzucać czarów jednym lordem na drugiego, więc synergia mniejsza. Stąd jakośtam popieram pomysł, choć może on oznaczać, że się VCtami nie wystawię na 4444 - za dużo punktów.
Zależy jaką armią. 48/48 na 2222 punktów dla niektórych armii to porażka po całości bo nie mam mowy o taktyce, a o tym żeby jakoś jednostki zmieścić pomiędzy terenami.Robson pisze:...z technicznegop punktu widzenia też da się to zrobić, 1 runda na stołach 48/48 kolejne na 96/48, więc nic nie trzeba przemeblowywać ...
A licky boom boom down!!!
Moim zdaniem jeden lord to słaba koncepcja. Na tym polega możliwość połączenia 2 armii na 2222, żeby się wzajemnie uzupełniały i dawało to efekty lepsze niż granie jedną armią. Z kolei współdziałanie arcymaga i stardragona może ten efekt wzajemnego uzupełniania się jakoś zrównoważyć. Poza tym arcymag musi jeszcze popychadło wylosować, wampir popychacz musi rzucić ifkę bo mu nikt rozsądny kluczowego vanhela nie wpuści. Z demonami jest większy problem, bo potencjał mają większy (np. wrona+blodzio). Ale jeśli się ograniczy greatery do max jednego (zachęcam do zwrócenia uwagi na moje propozycje na str piątej bodajże), to wrona popychająca daemon princa już jest dla mnie do zaakceptowania.
Nie należy przesadzać z ograniczeniami bo zrobi się z tego kolejny bpr, a organizatorom nie o to najwyraźniej chodzi.
na bitwy singlowe też nie mam ochoty, to nie ten turniej. Odgórne ograniczenia dla wszystkich są lepsze od uznaniowości.
Nie należy przesadzać z ograniczeniami bo zrobi się z tego kolejny bpr, a organizatorom nie o to najwyraźniej chodzi.
na bitwy singlowe też nie mam ochoty, to nie ten turniej. Odgórne ograniczenia dla wszystkich są lepsze od uznaniowości.
-
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 104
- Lokalizacja: http://wfbpaint.bnx.pl/news.php
- Kontakt:
Mam pytanko. Czy mozna wpasc na WI starymi Lizardami??
Panie i Panowie,
Wczoraj (i jeszcze dziś przez tel.) po zajadałej dyskuscji (Shino świadkiem ) i wymianie pogladów doszliśmy co consensusu jeśli chodzi o zasady. Ostateczny ich kształt wrzuci Holan najpewniej jutro. Ostatecznie robimy 4 bitwy - wszystkie szczegóły będa w regulaminie.
Dziękuje bardzo za cenne uwagi (jak Marka Golana czy Kacpra B.) - część wzieliśmy pod uwagę i znalazło się to w ostatecznym kształcie zasad.
Wczoraj (i jeszcze dziś przez tel.) po zajadałej dyskuscji (Shino świadkiem ) i wymianie pogladów doszliśmy co consensusu jeśli chodzi o zasady. Ostateczny ich kształt wrzuci Holan najpewniej jutro. Ostatecznie robimy 4 bitwy - wszystkie szczegóły będa w regulaminie.
Dziękuje bardzo za cenne uwagi (jak Marka Golana czy Kacpra B.) - część wzieliśmy pod uwagę i znalazło się to w ostatecznym kształcie zasad.
Witam wszystkich.
Za moment wrzucę gotowy regulamin.
Tym samym chciałbym podziękować wszystkim za pomysły. Z niektórych skorzystaliśmy tworząc regulamin. Dzięki również dla Shino za pomoc merytoryczną przy tworzeniu tego regulaminu.
Pozostaje mi już tylko w imieniu klubu "Inkwizytor" zaprosić Was na turniej, co też z przyjemnością czynię.
Pozdrawiam serdecznie i do zobaczenia na turnieju.
Holan
Za moment wrzucę gotowy regulamin.
Tym samym chciałbym podziękować wszystkim za pomysły. Z niektórych skorzystaliśmy tworząc regulamin. Dzięki również dla Shino za pomoc merytoryczną przy tworzeniu tego regulaminu.
Pozostaje mi już tylko w imieniu klubu "Inkwizytor" zaprosić Was na turniej, co też z przyjemnością czynię.
Pozdrawiam serdecznie i do zobaczenia na turnieju.
Holan
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
...i
bo jestem bardzo ciekaw tego regulaminu
bo jestem bardzo ciekaw tego regulaminu
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
Ja równiez czekam, czekam i doczekac sie nie moge
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ?
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...