Warheim - Fantasy Skirmish - WIP

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4479
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Re: Warheim - Fantasy Skirmish - WIP

Post autor: quidamcorvus »

Kondi pisze:to jak to jest? Przejąłem tego warriora w fazie strzeleckiej, to mogę nim się jeszcze ruszyć?
Nie, faza ruchu jest przed fazą strzelania, wygląda to następująco:

Twoja tura - faza strzelania. Przejmujesz model przeciwnika. Model do końca twojej tury stoi - ewentualnie możesz rzucić na niego jakieś zaklęcie - teraz to model sprzymierzony.
Tura przeciwnika, zdominowany przez Lahmię model stoi i nic nie robi - przeciwnik nie może nim 'sterować'.
Twoja tura - kierujesz modelem jak swoim. Po zakończeniu fazy walki model 'odzyskuje zmysły' i tracisz nad nim kontrolę. Jeżeli zdominowany model walczył z jakimś modelem przeciwnika, to stają 1" od siebie, tak jak w przypadku animozji zielonoskórych.

Awatar użytkownika
Kondi
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 147

Post autor: Kondi »

ok dzięki

to wygląda że ta dominacja słaba jest ;(


Mam jeszcze pytanie co do zombie:
Zombie to wyjątkowo twardzi ożywieńcy, ktorzy walczą
nawet rozczłonkowani. Zombie zostaje Wyłączony z akcji! jedynie przy wyniku 6 w
rzucie na TABEL. EFEKT ZRANIENIA. Wynik 1-5 traktowany jest jako
Oszołomiony!.
To na naturalnym rzucie 6? Czy Z krytyka to popchnięcie też działa?
Obrazek
Dark Elf Army of Druchii:
Win/Draw/Lose (04.01.2010-xxx)
18/1/4

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Ja mam pytanie odnośnie Troll slayera, ma specjalną zasadę, dzięki której może zmieniać swoją broń na początku każdej fazy walki wręcz, czy to znaczy, że można zaszarżować nim z bronią wielką, a w turze przeciwnika używać 2 krasnoludzkich toporów?

Edit: Jeszcze taki mały szczegół, muszkietów się opłaca w ogóle używać? 24" zasięgu s5 na krótki i przebicie pancerza za 25zk, ale strzelasz co 2 rundę, za 20zk masz kusze 30" zasięgu, s4 i strzelasz co rundę.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kondi
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 147

Post autor: Kondi »

teraz po rozgrywce wyszło następne pytanie:

Wampirami pochwyciłem (tabela obrażeń 61) Korsarza i zabijam go.
Według zasad jego eq jest moje, ale to znaczy ze jak posiadał SDC to mój wampir może go nałożyć? (bo według opisu w booku, SCD jest tylko dostępny dla DE. ja to rozumiem ze tylko DE mogą go szukać, ale co jak inna banda tego typu rzeczy zdobędą inną drogą?

i drugie pytanie:
Nieśmiertelni.
Gdy kompania straci w wyniku rzutu na TABELĘ
POWAŻNYCH Obrażeń model stronnika (który nie podlega zasadzie
specjalnej DEMON, ISTOTA ETERYCZNA, LEŚNY DUCH, NIEUMARŁY oraz
DUŻY CEL) automatycznie rekrutuje stronnika tego samego typu.
czy ci stronnicy są rekrutowani od razu z PD?

Np: Grasant z PD 8 padł to z automatu z PD8 grasant jest rekrutowany?
Obrazek
Dark Elf Army of Druchii:
Win/Draw/Lose (04.01.2010-xxx)
18/1/4

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Zauważyłem, że piekielnik i organki są w ogóle nie wyważone względem siebie. Piekielnik wystrzeliwuje 3x na rundę, i każdy model dostaję liczbę trafień równą wynikowi na kostce artyleryjskiej. Organki rzucają kostką i jak wypadnie liczba to poprostu wystrzeliły, każdy model dostaje 1 trafienie, a niewybroniona rana skutkuje k3 obrażeń - cena jest taka sama ;O Coś tu nie gra...

W WFB różnica między organkami a piekielnikiem jest spora. Organki mają autohity i można przerzucić kostkę artyleryjską jeżeli nie wypadł nie wypał, a jeżeli na przerzucie wypadł, to na tabelce od razu stosuje się wynik równy 6. Piekielnik za to strzela 3x, ale nie ma autohitów i każde trafienie uzyskane na kostce artyleryjskiej musi trafić według BS obsługi + modyfikator za zasięg, osłonę itd.
Obrazek

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4479
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Kondi pisze:to wygląda że ta dominacja słaba jest ;(
Czemu słaba, przez jedną rundę model przeciwnika nie może nic robić, a w drugiej możesz nim kierować. Wg mnie to całkiem niezła zdolność, tym bardziej, że w żaden sposób nie ogranicza wampirzycy, która w tym czasie może rzucać czary, strzelać, itd.

Kondi pisze:Mam jeszcze pytanie co do zombie:
Zombie to wyjątkowo twardzi ożywieńcy, ktorzy walczą
nawet rozczłonkowani. Zombie zostaje Wyłączony z akcji! jedynie przy wyniku 6 w
rzucie na TABEL. EFEKT ZRANIENIA. Wynik 1-5 traktowany jest jako
Oszołomiony!.
To na naturalnym rzucie 6? Czy Z krytyka to popchnięcie też działa?
Liczą się wszystkie modyfikatory do efektu zranienia, a więc także te z krytyków czy umiejętności morderczy atak.
Slayer Zabójców pisze:Ja mam pytanie odnośnie Troll slayera, ma specjalną zasadę, dzięki której może zmieniać swoją broń na początku każdej fazy walki wręcz, czy to znaczy, że można zaszarżować nim z bronią wielką, a w turze przeciwnika używać 2 krasnoludzkich toporów?
Zgadza się.
Slayer Zabójców pisze:Edit: Jeszcze taki mały szczegół, muszkietów się opłaca w ogóle używać? 24" zasięgu s5 na krótki i przebicie pancerza za 25zk, ale strzelasz co 2 rundę, za 20zk masz kusze 30" zasięgu, s4 i strzelasz co rundę.
To zależy, czasem Siła 5 ma znaczenie ;) Poza tym Krasnoludzkie Muszkiety mają jeszcze +1 do trafienia. Muszkiet można też połączyć z krasnoludzkim prochem - kolejne +1 do Siły.
Co do ceny, to kusza też kosztuje 25 zk - jeśli znalazłeś gdzieś zapis że kosztuje 20 zk, daj znać gdzie bo to błąd.

Kondi pisze:Według zasad jego eq jest moje, ale to znaczy ze jak posiadał SDC to mój wampir może go nałożyć? (bo według opisu w booku, SCD jest tylko dostępny dla DE. ja to rozumiem ze tylko DE mogą go szukać, ale co jak inna banda tego typu rzeczy zdobędą inną drogą?
Jeśli w uwagach nie zapisano inaczej, to możesz założyć, podobnie jak każdy inny przedmiot z EKWIPUNKU SPECJALNEGO. Ograniczenia LISTY EKWIPUNKU dotyczą oręża i pancerza.
Kondi pisze:czy ci stronnicy są rekrutowani od razu z PD?

Np: Grasant z PD 8 padł to z automatu z PD8 grasant jest rekrutowany?
Tak, rekrutujesz dokładnie stronnika tego samego typu. A więc z posiadanymi PD.
Slayer Zabójców pisze:Zauważyłem, że piekielnik i organki są w ogóle nie wyważone względem siebie. Piekielnik wystrzeliwuje 3x na rundę, i każdy model dostaję liczbę trafień równą wynikowi na kostce artyleryjskiej. Organki rzucają kostką i jak wypadnie liczba to poprostu wystrzeliły, każdy model dostaje 1 trafienie, a niewybroniona rana skutkuje k3 obrażeń - cena jest taka sama ;O Coś tu nie gra...
Piekielnik ma też znacznie większą szansę na niewypał ;)
Jak za pewne zauważyłeś machiny są dostępne razem z najmitami, w tym przypadku odpowiednio krasnoludzkim ogniomistrzem i człowieczym bombardierem, koszt rekrutacji i utrzymania obu najmitów jest taki sam choć różnią się dostępem do machin i posiadanym ekwipunkiem (oraz zasadami specjalnymi, itd) wynika to z pewnego uproszczenia i ujednolicenia zasad - bo w końcu każda z machin jest dostępna w tej samej cenie.

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Niby tak, ale może zbliżyć organki do tych z WFB? Zamiast k3 ran dać im tyle trafień na modelu, ile wypadło na kostce artyleryjskiej, dać im też przerzut kostki(ale nie przerzucamy niewypału), a jeżeli wypadnie niewypał to na tabelce niewypału od razu jest 6 (przy przerzucie) i wszystkie modele pod wzornikiem są trafiane automatycznie, nawet jeżeli go trochę zachaczyło - dobrze odwzorowywuje to Battlowskie organki. Piekielnik ma więcej strzałów, lecz jak kogoś przykryje częściowo to trafia na 4+ (w battlu trzeba trafiać według bsa załogi) i ma większą szansę na niewypał. Oczywiście można zmienić tu coś i tam coś, ale mógłbyś się przyjrzeć battlowskim organkom i piekielnikowi, a później pomyśleć o zmianach (Piekielnik ma większą siłę zniszczenia (3x artyleryjska) ale jest bardziej zawodny (chociaż 5 i 6 na tabelce nie są takie złe)mniej dokładny(musi trafiać), organki są precyzyjne i mniej zawodne(autohity, przerzut kostki jeżeli nie wypadł niewypał).
Obrazek

Doman-
Wodzirej
Posty: 775
Lokalizacja: K-ce

Post autor: Doman- »

i takie organki wypaczyłyby grę, na razie jest dobrze jak jest...
Machina ma nie wygrywać potyczek, tylko ma być support dla bandy.

Awatar użytkownika
Kondi
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 147

Post autor: Kondi »

dzięki i to strzelanie (myśleliśmy z kolegami ze albo dominuje albo strzelam) dlatego pomyślałem że słabo.

Sorki ze co chwila pytam, ale (kto nie pyta ten błądzi) a fajny system to chcemy wszystko wiedzieć :)

Następne pytania:

1. takie małe uściślenie bo jakoś w księdze nie znalazłem, podczas szarży można wykonać skręt? czy tylko linia prosta?

2. zasada "Ruch lub strzał": Czy jednostka która aktualnie znajduje się w Karocy/rydwanie który wykonał ruch może strzelać? (bo niby sam model nie wykonał ruchu).

3. Regeneracja: Czy jeśli model został zdjęty z płonącego ataku, to w sekwencji po potyczce nadal obowiązuje go ta zasada na Tabele Obrażeń? Jeśli tak to Strigoi`a i Varghulfa nie da się ubić :P

4. Księga wiedzy tajemnej:zwiększa poziom Czarującego? czyli jak Mag ma 1 Czar i z księgi pozna 2 to jest 2lvl Magiem?
pytam by jak będziemy rozgrywać nie było nieścisłości :)

Potem jak jakieś nowe nieścisłości znajdziemy to zapytam :) i dzięki za odpowiedzi
PS: Zróbcie Bandę Nippon :D Daimao(dowódca), Samurai, Fujo-sama(kapłanka)
Stronnicy: Ashigaru, Chłopy, Mnisi
Oni 0-1 lub Fan dacer 0-3
Machina: Ołtarz Boga ziemi
Obrazek
Dark Elf Army of Druchii:
Win/Draw/Lose (04.01.2010-xxx)
18/1/4

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

zielonatrawa pisze:i takie organki wypaczyłyby grę, na razie jest dobrze jak jest...
Machina ma nie wygrywać potyczek, tylko ma być support dla bandy.
Masz rację, ale w tym momencie piekielnik też wypacza grę.
Obrazek

Doman-
Wodzirej
Posty: 775
Lokalizacja: K-ce

Post autor: Doman- »

właśnie widzę piekielnik nie jest przystosowany do mikroskali :wink:
zerknąłem na szybko, wieczorem w głębie się w zasady

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4479
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Kondi pisze:dzięki i to strzelanie (myśleliśmy z kolegami ze albo dominuje albo strzelam) dlatego pomyślałem że słabo.
Uściślając, w fazie strzelania możesz albo strzelić albo użyć dominacji (ale za to możesz rzucić zaklęcie w fazie magii i zdominować model w fazie strzelania). W kolejnej rundzie gdy sterujesz modelem przeciwnika możesz strzelić.
Kondi pisze:1. takie małe uściślenie bo jakoś w księdze nie znalazłem, podczas szarży można wykonać skręt? czy tylko linia prosta?
Odpowiedź na twoje pytanie znajduje się na bodajże 20 stronie:
4. Ruchy szarżujących pisze:Model szarżujący wykonując ruch szarży powinien pokonać dystans dzielący go od przeciwnika po najkrótszej możliwej drodze i zakończyć ruch szarży dostawieniem do najbliższej krawędzi podstawki przeciwnika. Jeżeli dostawienie do najbliższej krawędzi jest niemożliwe, na przykład model przeciwnika pozostaje związany walką wręcz z innym modelem, należy dostawić model do kolejnej krawędzi, o ile pozwala na to zasięg szarży.
Ponadto, należy zauważyć, że jeżeli trasa szarży przebiega przez teren trudny lub teren bardzo trudny to model może ominąć taki teren, o ile pozwala na to zasięg szarży, co należy zaznaczyć w czasie deklarowania szarży.
Jeżeli w wyniku nietrafnej oceny dystansu szarży model nie może być dostawionie do krawędzi podstawki przeciwnika lub nie może ominąć terenu trudnego lub terenu bardzo trudnego to szarża jest nieudana.
Kondi pisze:2. zasada "Ruch lub strzał": Czy jednostka która aktualnie znajduje się w Karocy/rydwanie który wykonał ruch może strzelać? (bo niby sam model nie wykonał ruchu).
Nie może, model wykonał ruch - to czy na własnych nogach, czy w pojeździe, czy za pomocą zaklęcia nie ma znaczenia.
Kondi pisze:3. Regeneracja: Czy jeśli model został zdjęty z płonącego ataku, to w sekwencji po potyczce nadal obowiązuje go ta zasada na Tabele Obrażeń? Jeśli tak to Strigoi`a i Varghulfa nie da się ubić :P
Ano, nie da się. Ale bohatera można pojmać lub ograbić.
Kondi pisze:4. Księga wiedzy tajemnej:zwiększa poziom Czarującego? czyli jak Mag ma 1 Czar i z księgi pozna 2 to jest 2lvl Magiem?
pytam by jak będziemy rozgrywać nie było nieścisłości :)
Nie. Księga pozwala na posługiwanie się dodatkowym czarem, a nie na naukę dodatkowe zaklęcia.
Kondi pisze:PS: Zróbcie Bandę Nippon :D Daimao(dowódca), Samurai, Fujo-sama(kapłanka)
Stronnicy: Ashigaru, Chłopy, Mnisi
Oni 0-1 lub Fan dacer 0-3
Machina: Ołtarz Boga ziemi
A masz jakiś sensowny fluff?
Slayer Zabójców pisze:
zielonatrawa pisze:i takie organki wypaczyłyby grę, na razie jest dobrze jak jest...
Machina ma nie wygrywać potyczek, tylko ma być support dla bandy.
Masz rację, ale w tym momencie piekielnik też wypacza grę.
Oba zostały dostosowane do skirmisha, a korzystanie z wzornika płomienia oznacza, że machiny wciąż pełnią rolę wsparcia i nie są w stanie jednym strzałem wybić drużyny - no chyba, że przeciwnik sobie na to pozwoli ;)

Awatar użytkownika
Kondi
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 147

Post autor: Kondi »

fluff można wziąć stąd: http://www.scribd.com/doc/33025584/Warh ... ies-Nippon

Uściślając, w fazie strzelania możesz albo strzelić albo użyć dominacji (ale za to możesz rzucić zaklęcie w fazie magii i zdominować model w fazie strzelania). W kolejnej rundzie gdy sterujesz modelem przeciwnika możesz strzelić.
dla mnie to jednak spore ograniczenie ;/ bo dominacja niby fajna ale za to cholernie ryzykowna, 6" i przeciwnik zdaje CP z -1 (za uwodzenie) to taki Elfiak zbytnich problemów ze zdaniem nie ma, a wampir ma potem problem.
ten strzał robił dużo bo w planie miałem 2xPistolety (wiec dominka nie wychodzi) to poprawka z pistoletów, ale cóż chyba za bardzo przyzwyczaiłem się do Mordka gdzie Kult opętanych miał Fajniejsza dominę. "Pokusa Slaanesha".

Co do czarów Nekro są hmm mało ofensywne (2 na 11 czarów) wiec ów czarowanie ma sens gdy masz 6 lub 12 :)
I jeśli można ponarzekać to czar nekro 1-2 jest hmm jak by to ująć krzywdzący dla Wampirów bo przed bitwą K3 tych zombie i do końca bitwy (takiego nekrosa) mogę sobie wsadzić, a jak rzucę nawet te 3 zombiaki to po paru rozgrywkach z Grasantami stwierdzam ze to darmowy PD dla bohaterów przeciwnika :P
Obrazek
Dark Elf Army of Druchii:
Win/Draw/Lose (04.01.2010-xxx)
18/1/4

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4479
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Kondi pisze:fluff można wziąć stąd: http://www.scribd.com/doc/33025584/Warh ... ies-Nippon
Przetłumaczysz?
Kondi pisze:Co do czarów Nekro są hmm mało ofensywne (2 na 11 czarów) wiec ów czarowanie ma sens gdy masz 6 lub 12 :)
I jeśli można ponarzekać to czar nekro 1-2 jest hmm jak by to ująć krzywdzący dla Wampirów bo przed bitwą K3 tych zombie i do końca bitwy (takiego nekrosa) mogę sobie wsadzić, a jak rzucę nawet te 3 zombiaki to po paru rozgrywkach z Grasantami stwierdzam ze to darmowy PD dla bohaterów przeciwnika :P
Nekromancja to nie magia ognia ;) A dobrze użyte K3 zombie często wpływały na przebieg rozgrywki.

Awatar użytkownika
Kondi
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 147

Post autor: Kondi »

jak znajdę czas to mogę przetłumaczyć.



dalej pytania:
Jeśli zdominuje Wojownika w Turze A i w tej samej turze Rzuce na niego czar "wiedźm`i Lot" (bo jest w tej chwili już sojusznikiem) to czy w turze A będę mógł go włączyć w HtH? I czy w następnej turze B (turze przeciwnika) jesli walka będzie się dalej toczyła to nadal będzie walczył? Jako mój Protegowany?
Obrazek
Dark Elf Army of Druchii:
Win/Draw/Lose (04.01.2010-xxx)
18/1/4

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4479
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Kondi pisze:Jeśli zdominuje Wojownika w Turze A i w tej samej turze Rzuce na niego czar "wiedźm`i Lot" (bo jest w tej chwili już sojusznikiem) to czy w turze A będę mógł go włączyć w HtH? I czy w następnej turze B (turze przeciwnika) jesli walka będzie się dalej toczyła to nadal będzie walczył? Jako mój Protegowany?
Nie. Faza magii jest przed strzelaniem. A więc kiedy rzucasz zaklęcie to model nie może być twoim sojusznikiem, bo jeszcze go nie zdominowałeś.

Awatar użytkownika
Kondi
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 147

Post autor: Kondi »

Zdominowany Model, komu przeszkadza w Biegu? Czy w ogóle przeszkadza?
I następne: Odminowałem jakiegoś Warka i obok niego był model z Furią, czy model z furią musi szarżować na zdominowanego?
Obrazek
Dark Elf Army of Druchii:
Win/Draw/Lose (04.01.2010-xxx)
18/1/4

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4479
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Kondi pisze:Zdominowany Model, komu przeszkadza w Biegu? Czy w ogóle przeszkadza?
Na czas trwania dominacji model traktowany jest jak sprzymierzeniec - czyli przeszkadza w biegu tak jak każdy inny model należący do drużyny.
Kondi pisze:I następne: Odminowałem jakiegoś Warka i obok niego był model z Furią, czy model z furią musi szarżować na zdominowanego?
Dopóki model pozostaje zdominowany traktowany jest jak sprzymierzeniec - a więc twój model nie szarżuje na niego.

Awatar użytkownika
Kondi
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 147

Post autor: Kondi »

Dopóki model pozostaje zdominowany traktowany jest jak sprzymierzeniec - a więc twój model nie szarżuje na niego.
a model przeciwnika z furią?
Obrazek
Dark Elf Army of Druchii:
Win/Draw/Lose (04.01.2010-xxx)
18/1/4

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4479
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Kondi pisze:
Dopóki model pozostaje zdominowany traktowany jest jak sprzymierzeniec - a więc twój model nie szarżuje na niego.
a model przeciwnika z furią?
Jeżeli w zasięgu szarży nie ma innego wrogiego modelu, to musi szarżować.

ODPOWIEDZ