Ograniczenia magii - wersja beta

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Re: Ograniczenia magii - wersja beta

Post autor: Shino »

Wych pisze:Okej to ja mam pytanie. Moze glupie, ale w watku nie znalazlem na nie odpowiedzi. Mianowicie jak ma sie zapis "...jednostek i zdolności dających stałą liczbę kości co turę..." do Banner of sorcery? czy jest traktowana jako dajaca stala ilosc kosci?
Konkretnie: Mam sobie rozpiske HE dajaca mi 9 pd (zalozmy duzy mag, maly mag + jewel). Bazowo nie moge miec wiecej niz 12 kosci, BoS obcina mi ten limit o 2, czyli wychodzi 10. I teraz pytanie - czy kosci wygenerowane przez BoS pozwalaja mi na przekroczenie tych 10 ? Czy sa traktowane jako stala ilosc i w tym konretnym przypadku nie moge wygenerowac wiecej niz 1?
Z gory dzieki za odpowiedz :)
banner of sorcery liczy sie jako 2 kosci niezaleznie od tego co wyrzucisz. w trakcie bitwey nie liczysz ile kosci masz tylko przy robieniu rozpiski :)
Przeczytalem 7 stron i jestem coraz bardziej za brakiem ograniczania magii...
czuje, ze ktos wlasnie gdzies rozkminil jak rzucic trzeciego engina do rozpy

;)

Awatar użytkownika
Croq'Gar
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 39

Post autor: Croq'Gar »

być może przeoczyłem ale Plague of Tepok nie zabiera już kości?

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Nie Shino , chodzi mi o to , ze bardzo dlugo nie bylo na turniejach stalych ograniczen w magii i jakos nikt nie narzekal.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Croq'Gar pisze:być może przeoczyłem ale Plague of Tepok nie zabiera już kości?
nigdy nie zabieral ;) to tylko dodatkowy czar :)
Nie Shino , chodzi mi o to , ze bardzo dlugo nie bylo na turniejach stalych ograniczen w magii i jakos nikt nie narzekal.
bpr powstal z narzekan na przegietosc kilku armii ;)

choc fakt jakby bylo kilka turniei bez ograniczen to pewnie byloby inne podejscie do bpr

Awatar użytkownika
Rzymek
Kretozord
Posty: 1569
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: Rzymek »

Hurra ...zdejmijmy ograniczenie magii z VC...ciekawe co sie wtedy stanie;)

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Rzymek pisze:Hurra ...zdejmijmy ograniczenie magii z VC...ciekawe co sie wtedy stanie;)
Nie pitol , bo pamietam jak gralem 3x z VC pod rzad na jednym z MB swiezo po wyjsciu kodexu i jakos dalem rade , a armie byly mocno magiczne.

Nie jestem za zdjeciem wszystkich ograniczen , ale do magii moznaby podejsciej bardziej liberalnie , bo obecne mega ciecia sa imho z dupy...

Awatar użytkownika
Rzymek
Kretozord
Posty: 1569
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: Rzymek »

Obecnie tak ale jak wyluzujesz do zera ... sory ale pomysl co bedzie jak wrocą hordy Fell Batów/Ghouli i popychanie dowolnych niemal oddziałów.

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

Niestety warhammer bez ograniczeń magii to gra w papier-nożyce. Ograniczenia magii z EURO są naprawdę swietne.

Zresztą pograj sobie w ogarniętym demonem, wampirem czy lizakiem na maksie magii to zmienisz zdanie Ziemko.
Obrazek

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

No nie wiem, na większości turniejów na które jeżdżę obowiązuje BP+Limited i jakoś nie ma wielkich problemów z magią. Co prawda te tury są na Śląsku, a tam panuje ponoć magiczna depresja ;)
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Handełek
Chuck Norris
Posty: 501
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Handełek »

Ziemko pisze:Cupped Hands of the Old Ones 1 PD? To czemu wszystkie przedmioty ignorujace miscasty lub na wplywajacenie zabieraja PD?? Generowanie kosci ok, ale zmiana miscasta zmniejsza limit - sorry jak dla mnie glupota.
Zgadzam sie w pełnej rozgiągłości.

Ten sapis to jakies porno. :shock2:

Dobrze, że to jeszcze wersja beta. 8)

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Fisch pisze:Niestety warhammer bez ograniczeń magii to gra w papier-nożyce. Ograniczenia magii z EURO są naprawdę swietne.
Nie do końca, bo jedne armie są mocne np. w magii, inne w strzelaniu, tak więc przegiętość jednych armii np. w strzelaniu jest kompensowana przegiętością innej np. w walce wręcz i tylko kwestia kto jak wykorzysta swoje atuty. Gorzej, jak GW produkuje armię dobrą we wszystkim, lub przynajmniej narusza te proporcje. Gorzej jak na jakimś turnieju jeden tylko aspekt armii jest ograniczony - wtedy mamy do czynienia z "promowaniem" pewnych armii lub pewnych rozpisek.

A ograniczenia magii a la EURO są tak świetne, że potem wszystkie DE grają na smokach, hotekach i pendantach i ludzie narzekają na te przedmioty :D Jak nie ma innej alternatywy to tak jest. Poza tym wiemy dobrze jak fantastycznie tną Wampiry. Ograniczenia EURO były ok w czasach gdy większość booków to była 6 edycja, a nie było jeszcze VC i Demonów.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Mysle ,ze ograniczenia magiczne nie powinny uderzac wszystkich armii , ale wlasnie np. same przegiecia. Co za problem ograniczyc liczbe recastowania wskrzen ghuli czy cos pod ten desen i obciac tylko jakies tam mega przegiecie , a reszte zostawic w spokoju?

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

@ Shino - czekamy na procenty :) - najlepiej w wersji % udział armii na turnieju i % zajęte miejsce

miłego,
Żaba

Awatar użytkownika
Uki
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 131
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Uki »

Wg. mnie dobrym pomysłem jest pocięcie magii tylko niektórym (vc,demony) ,przez nałożenie jakichś limitów, czy jak wcześniej zostało wspomniane przez zakaz recastownia niektórych czarów.

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Zgadzam się. Natomiast resztę zostawiłbym w spokoju.

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

ksuM pisze:Zgadzam się. Natomiast resztę zostawiłbym w spokoju.
i tu zaczyna sie temat do dyskusji czym magia demonow jest lepsza od DE czy Lizakow ;)

jak juz ciac wybiorczo to IMO (i to dosc obiektywnie bo sam na full magii w demonach nigdy nie gralem) to tylko VC bo to glownie one wygrywaja bitwy w fazie magii
w demonach jedyne co jest game breaking to wrona z przerzutem i master of sorcery a to i tak wchodzi na kazdego compa

Awatar użytkownika
Uki
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 131
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Uki »

No masz rację, demony jak już to ciąć kompozycyjnie, więc jestem za ograniczeniami dla vc'tów.


Może jakaś ogólna ankieta na ten temat?

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Jasne, dawaj ankietę. Ankiety są dobre na wszystko.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

@ Turion o magii DE to chyba nie będziemy tutaj mówić po szkoda miejsca na podanie 10 wyraźnych przewag demonów w magii - tak w skrócie - magia DE ssie po same kule, i proszę nie powtarzajmy tu mitu o przegiętej magii De

pzdr,
Ż.
Ostatnio zmieniony 27 lip 2009, o 19:59 przez Żaba, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

thurion pisze: jak juz ciac (...)to tylko VC bo to glownie one wygrywaja bitwy w fazie magii
No, trudno, żeby wygrywały w fazie strzelania jak niektóre inne armie... ;)
Obrazek

ODPOWIEDZ