8 Edycja Warhammera (kontynuacja dyskusji) II

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

Zablokowany
Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3158
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Re: 8 Edycja Warhammera

Post autor: Myth »

Dziwi mnie, że nikt nie wspomniał tu o jednej ważnej rzeczy: czy przypadkiem nie będzie tak, że oddział w chwili break testu będzie musiał się wykazać odpowiednią liczebnością, by mieć stubborn? Bo jeśli tak, to nagle się okaże, że klocek będzie na wstępie musiał liczyć sporo więcej niż to przykładowe 40 wymienione przez Jaba,a to zasadniczo zmienia postać rzeczy w kwestii kosztów takich odziałów.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

tomekjar pisze: Podobają mi się plotki z czarami, skończy się spamowanie danego czaru, trzeba będzie wybierać Lore podczas składania rozpiski. Jak dla mnie bardzo dobre zmiany, tak powinno to wyglądać.
Armię, które opierają się na tym spamie, dalej go będą spamować < czytaj TK albo VC > bo TK znają wszystkie swoje czary a VC mają to jako czar 0 poziomu :|
Myth pisze:Dziwi mnie, że nikt nie wspomniał tu o jednej ważnej rzeczy: czy przypadkiem nie będzie tak, że oddział w chwili break testu będzie musiał się wykazać odpowiednią liczebnością, by mieć stubborn? Bo jeśli tak, to nagle się okaże, że klocek będzie na wstępie musiał liczyć sporo więcej niż to przykładowe 40 wymienione przez Jaba,a to zasadniczo zmienia postać rzeczy w kwestii kosztów takich odziałów.
To prawda, ale woch może spokojnie wystawić "przysłowiowe" 80 maruderów z markiem khorna za całe 450 ptk.

Nie pogadasz, nie wystrzelasz ponieważ robisz mur z psów które po prostu zasłaniają LoSa a katapulty mogą se kłaść wzorniki na psach xD im więcej psów wystrzela tym lepiej bo nie będą zasłaniały "prawdziwym" oddziałom ataku.
Teraz nie będzie "przypadkowego over guessa" że 5 cali dalej i akurat w marasów czy wojowników idzie. Te hity MUSZĄ wejść w pieski ^^
Widzę przyszlośc WoChu w jasnych kolorach :D

No i WoCh ma helene która jest LT, więc ona sobie spokojnie panikuje oddziały, kładąc "pełne" wzorniki widząc dosłownie wszystko :D
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

Klocek 80 typów jest naprawdę duży.
nie wystawisz tak psów, żeby po dwóch turach strzelania ( które to pójdzie w psy) nie było widać maruderów z katapulty.
poza tym, po co klopa, skoro będę miał flejma walącego wszystko, co się zetknie z wzornikiem, z siłą 5. na maruderów starczy.

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Pytanie tylko, czy taki gracz WoChu pozwoli Ci swobodnie strzelać z Flaming cannonu? Pamiętaj o helence która po prostu położy wzornik na twoim cudeńku najpewniej je zniszczy.
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
Lueviel
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 198
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Lueviel »

Jab pisze:Pytanie tylko, czy taki gracz WoChu pozwoli Ci swobodnie strzelać z Flaming cannonu? Pamiętaj o helence która po prostu położy wzornik na twoim cudeńku najpewniej je zniszczy.
A co za problem by gracz krasnoludzki nakrył templetką Helkę? Bez sensu takie gadanie.
WFB: Ogre Kingdoms

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Lueviel pisze: A co za problem by gracz krasnoludzki nakrył templetką Helkę? Bez sensu takie gadanie.
Właśnie nie do końca. Po pierwsze helena ma 5 W co oznacza, że gracz krasnoludzki musi rzucić 5 na zadawaniu obrażeń, a gracz WoChu tylko 3. To spora różnica. Po drugie jak strzelasz w helenę to nie strzelasz w to co w WoChu najgroźniejsze, czyli jednostki bardzo bardzo dobre w CC. Musisz więc zdecydować się co bardziej Ci zagraża, bo nie zdążysz zabić wszystkiego nim dojdzie. <i cały czas nie zapominajmy o pieskach które screenują i fastach, które jadą po twoje armaty :wink: >

A takie dziecinne gadanie w stylu, "To ja moim strzelaniem zabije wszystko" to nie argument...
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Powiedz mi gdzie w plotkach powiedzieli, że maszyny będę musiały kłaść template w swoim LOS-ie? Ja nigdzie takiego zapisu nie widziałem, a patrząc na to, że GW ściąga tą zasadę z WH40k (a tam można kłaść template'a gdzie się chce byle w zasięgu, rozrzut jest większy gdy nie widzisz celu), mogę się spodziewać czegoś innego. W takim przypadku ściana z psów mnie mało obchodzi i strzelam w marasów.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Tak, może się tak zdarzyć, że masz rację, jednak póki co bazujemy na plotkach, które znamy. A napisane jest że kładziesz templaty bez mierzenia, nie napisali, że zmieniają zasady strzelania na zasady strzelania z 40-tki, albo że strzelanie nie wymaga LoSa. <to by było zbyt piękne prawda? :wink: >
W tym przypadku muszę się z Tobą nie zgodzić. Gdyby było tak jak mówisz to armia np. WE nie miałaby żadnych szans z krasnoludami ponieważ po prostu byś kład templaty na las, albo strzelał w smoka za lasem. Albo nawet byś ustawiał katapultę w lesie, żeby się "lepiej" z niej strzelało :wink:
Także mówię, to by było zbyt piękne dla krasi i prowadziłoby do wielu przegięć :wink:
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
-SaH-
Chuck Norris
Posty: 601
Lokalizacja: Zad Trolla Koszalin
Kontakt:

Post autor: -SaH- »

Hmm, choć czytam wiele to kilka "powracających" plot znowu mnie zaskoczyło, jak np. z tą modyfikacją AS od siły 5.

Ale panowie, to nadal tylko ploty :) Choć sam lubię sobie pobujać w obłokach jak to będzie, to jednak nie kłóciłbym się kto kogo znacznikiem przykryje:) A działa nadal będą kosić, bo zmierzy się odległość, odejmie 8-10" i będzie po wszystkim ciężkim na stole.

Jedno jest natomiast pewne. Duże klocuszki to duże ryzyko. Nie wierzę w żadne takie zasłonienie się, by nie wpaść na taki klocek od boku czymkolwiek, byle ustało pierwszą turę. Po drugie jak przy tych marauderach jesteśmy to ile wystawisz klocuszków takich? Po 80 to jeden maks, 60 to może jakoś dwa. Procenty procentami, ale pamiętajmy że dwa klocki z tego co piszesz to już 900pkt. Jako Imperialista które całe życie gra na piechocie powiem jedno. Mało. Dwa to mało. Aby sama piechota dawała radę trzeba 3 (mi od biedy dwa starczą, bo mam detki). A gdzie wsparcie? a gdzie siła ognia? Gdzie bohaterowie.
Wystawienie samych takich oddziałów nie załatwi w WoChu sprawy. Nie załatwi też sprawy u krasnoludów, lizaków. HE i DE (bez elit, bo te to patrz wcześniej, sprawy nie załatwią), Imperium, Orki, myślę że i Bestie - tutaj sama corowa piechota to również mało. Trzeba zacząć się bać naprawdę Skavenów i Goblinów (Night godobsy z włóczniami, nettersami i fanatykami to PG powoli się robi). One mogą właśnie 2 takie klocki wystawić bez jakiekolwiek wręcz wpływu na resztę kompozycji armii. Znajdzie się tam miejsce i na silną ale mało liczną piechotę, kawalerię lekką i ciężką, maszyny i bohaterów. Tu możemy zacząć drżeć, a nie tam 60marauderów z flailami.
O Imperium się nie boję (te z mojej wizji) - nieco zmian i idea się zachowa, a nawet ulegnie wzmocnieniu jako że gram piechotą a ta edycja ma to wspierać. Natomiast WE i Ogry - tutaj najgorzej mi coś przewidzieć. Ogry mogą dostać naprawdę kopa dzięki jednemu atakowi dodatkowemu i szeregowi od 3 ale to jeszcze babcia na dwoje wróży. WE to zależy jak skirmish obskoczy i jak się sprawdzą Eternale i Glade Guardy...

Jedno wiem na pewno... Zmieni się tyle, że przez pierwszy rok będę z dużą większą determinacją wybierał się na turnieje żeby ogarnąć temat. I o to w tym chodzi:)

Ps. I zawsze wierzyłem, że dwurakom nie zabiorą ataku z 2ch rzędów :D
To fight Chaos on the battlefields, not to grow rich and fat in the golden halls of the capital, that is the purpose of our Cult! - Boomed Luthor's voice at the Council

Awatar użytkownika
Delight
Chuck Norris
Posty: 374

Post autor: Delight »

Ja bym chciał jednak widzieć w Wochu wojowników a nie marasów.

Teraz nawet FAQ taktyczny dla tej armii:
Pyt: "Jakiej jednostki nie powinienem wystawiać?"
Odp: Odpowiedź na to pytanie znajduję się na okładce podręcznika wypisana dużymi białymi literami.


Magia zapowiada się ciekawie- czyżby skończył się spam pocisków tzeencha?

Z tym maszerowaniem kawalerii trochę mnie uspokoili :)

niema co teraz płakać co ta edycja da/odbierze. Zewrzeć poślady i miesiąc przeczekać. To już bliżej niż dalej ;)

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

SaH 1+

Tylko pozwól że dodam jeszcze jedną rzecz. Nowe zasady - nowe standardy. Tam gdzie kiedyś trzeba było 3 klocków mniejszych teraz mogą wystarczyć dwa, zmiany zasad ruchu, darmowe reformy, losowe szarże, zupełnie nowy system magii a co najważniejsze misje.

To wszystko może wymusić zmianę sposobu myślenia graczy i układania rozpisek.
Teraz nawet FAQ taktyczny dla tej armii:
Pyt: "Jakiej jednostki nie powinienem wystawiać?"
Odp: Odpowiedź na to pytanie znajduję się na okładce podręcznika wypisana dużymi białymi literami.
1+
Paskudny uśmiech power gamera

Kasztan de True
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 48

Post autor: Kasztan de True »

Za to warriorzy w chaosie byli jak dotąd w każdej rozpisce...
w mojej rospisce praktycznie zawszem ialem przynajmniej 12-15 wojownikow z halabardami i tarczami, szkoda ze udupili ten save- przydawal se na swinstwa/hydranty albo rydwany/stanki

czas konczyc malowanie wojownikow , bo zwieksze ich model count o 200% :D
najważniejsze by najważniejsze było najważniejsze

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Jedno jest pewne - nowa edycja wszystko totalnie zmieni. To już będzie zupełnie inna gra. Nawet przeświadczenia o "przegiętości" jakichś rozwiązań mogą być zupełnie mylne, bo wychodzą z obecnych zasad.

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

Jedna rzecz mi się podoba: nowe zasady czarów uwalają popychaczkę wampirom. 1 w armii+książka to już nie tragedia, szczególnie że wystarczy zablokować recasty w Balancing patchu...

Awatar użytkownika
Mhroczny Rycerz
Falubaz
Posty: 1146

Post autor: Mhroczny Rycerz »

Głupi jest moim zdaniem ten pomysł z niezdejmowalnym savem 6+ za tarcze... No bo nawet taki przykład: wpada sobie Blady z siłą 10 w jednego nocnika (cudem przeżył). I napierdziela go z maksymalną siłą jaka tylko może w grze wystąpić a gobo rzuca 6 i przeżywa, mimo że cios powinien go zmiażdżyć...
White Lion pisze:Mam prośbę :)

Nie, nie masz. Chyba że znudziło Ci się to forum, to wtedy możesz kontynuować nakłanianie do piractwa -- Tomash
Why so serious? ;)

Awatar użytkownika
Pretor
Chuck Norris
Posty: 428
Lokalizacja: Wrocław/Edinburgh

Post autor: Pretor »

dwie jednostki stoją do siebie bokiem w odległości ok 1-1,5m ale siebie nie widzą.... nie szukaj logiki w WFB :wink:

Awatar użytkownika
Legion
Kradziej
Posty: 936
Lokalizacja: Ostland

Post autor: Legion »

Pretor pisze:dwie jednostki stoją do siebie bokiem w odległości ok 1-1,5m ale siebie nie widzą.... nie szukaj logiki w WFB :wink:
To idzie wyjaśnić, wiadomo że się widzą, ale trochę trudno jest oddziałowi 20 paru chłopa rozkazać:
"No panowie, teraz robimy szybki zwrot na prawo i zarzynamy tych z boku"
Vae victis!

Awatar użytkownika
kubon
Falubaz
Posty: 1048

Post autor: kubon »

A co powiesz o oddziałach z szałem :D ?
‎... And then God said 'Let metal bands have the most insanely awesome, twisted, kickass music videos known to man'.

And Satan said 'That's what I was thinking'.

Zwolin
Falubaz
Posty: 1118
Lokalizacja: Podkowa Leśna - Warszawa

Post autor: Zwolin »

wystarczy machnąć ręką
na polu walki w średniowieczu nikt nie wydawał rozkazów mówiąc tylko chorągwiami i innymi sposobami

btw. to nie problem poinformować 20 chłopa że obok jest przeciwnik i że teraz go napierdolimy od flanki bo zwarta formacja 20 chłopa (5x4) to około 4.5m szerokości i 3.6m długości
poza tym nie było by żadnego zwrotu tylko by się rzucili na pałę na przeciwnika nawet jak by był 20m dalej
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą

Awatar użytkownika
kubon
Falubaz
Posty: 1048

Post autor: kubon »

Tak samo jest zresztą z potworami. Przecież mi nie powiesz że Treeman nie może się odwrócić i zaatakować jakiś klocek po jego prawicy :roll:
‎... And then God said 'Let metal bands have the most insanely awesome, twisted, kickass music videos known to man'.

And Satan said 'That's what I was thinking'.

Zablokowany