2400 Chaos Euro

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Re: 2400 Chaos Euro

Post autor: Jasiuuu »

na jakie armie są słabsi ?

Knighci nie mają nie oddawać - oni mają zdobywać pkt , razem z resztą armi szczególnie z dyskowcem współpracują dobrze
Chosenów z magami przecież nie chcesz do combatu puszczać więc po co Ci tak drogi klocek przy krawędzi ?
Obrazek
T

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Na wszystkie elfy (HE - WL, WE i DE - KB), na kraski (organy miazdza), na WoCh (brama), na szczury (WLC), na orki (DD), na lizaki (salki + withering) no i uniwersalnie na wszystkie armie z brzytwa albo metalem. Tak mniej wiecej analiza.

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

WL łapie się dyskiem z DE racja w 100% - KB karci mocno ale są na to sposoby, np hero z odp na KB i przyjmujemy hydre na flanke : ] (banner , warbanner, bsb) kloc gwardi łapie dysk a warrirorzy napieprzają się z witchkami, z WE nie ma lipy knighci dają rade bdb z racji magicznych ataków i można puścić je w lancy - 3/3/3 wtedy każde elfickie ścierwo nawet od boku się odbija , Kraśków jest tyle co kot napłakał ale w tej edycji nie wjade w zasięg na dłużej niż ture : P (albo zdejme z dysku) , WoCh i brama lolz kto gra na tzeentchu jeszcze ? combo salkowe brzmi grubo ale obawiałbym się bardziej dużo skinkowych odginaczek : P i 6 koxów na bok

1+ sv 6+ ward + blessing daje rade imo (czasem kulne te 11-12 ; ) i wtedy z każdym można się nasuczać )

ale jak widać taki warhammer na forum uprawiany nie ma sensu bo żal : ) jeszcze troche turów będzie na 2400 to najwyżej pozbęde się tych knightów ale póki co bdb im idzie
Obrazek
T

Awatar użytkownika
Mauler
Wodzirej
Posty: 734

Post autor: Mauler »

Nie pozbywaj się knightów. Kilka edycji juz nimi gram i zawsze byli mocarni jak nie wiem co. Bez żadnych upgrejdów typu sztandary magiczne, rzucone nań czary czy wsparcie herosa i tak są najmocniejszą ciężką kawalerią w WFB. Teraz jeszcze zyskali w stosunku do brety bo ten 1 cal MV to nic jak się rzuci 3k6 w miarę przeciętnie. Blood knighci bez wampirow i szmat magicznych przy chaośnikach to chude mazgaje :).
Marki chaosu dają im taką przewagę, że nawet nie ma ich do czego porównać, jedynie slaanesh słabuje obecnie przy zasadzie Will of chaos i przerzutach z bsb. Ja mam ich zawsze co najmniej 6 w rozpach od 10 lat. Zawsze :mrgreen:
Pakerni choseni miękną przy mobilności rycerzy.
Obrazek

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

jeśli chodzi o porównanie chosenów z rycerzami, to jednak imo choseni wypadają dużo lepiej
tak jak Barbara pisał rycerze są słabsi na kilka armii, a choseni są po prostu uniwersalni na każdą
rycerze mają dużo ciężej ze wszystkim co wali bez save, a z tym osobiście spotykam się b.często [szczególnie krasie z organkami/cannonami/innym strzelaniem; doom divery] czy wspomniane wcześniej KB.
Już nawet zwykłej hordy czegokolwiek z GW można nie przetrwać i przez to rycerze tracą dużo zastosowań w porównaniu do chosenów
oczywiście są szybcy i ogólnie dobrzy, ale ja stawiałbbym jednak chosenów z przodu

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

lolz porównujesz to strasznie na sucho i na papierze a nie bierzesz pod uwage faktu że knighci umożliwiają mi wystawienie 2 exaltedów na konikach - gdzie bezpiecznie mogą dojechać do wroga a później wyskoczyć na cowboye, na inne armie nawet od początku mogą jeździć solo ale nigdy bym ich nie mógł brać bez knightów bo nie miałbym gdzie ich schować i byłbym skazany na dyskowców , a dyskowiec bsb nie może flee dawać i ogólnie jak da mu się warda to nic fajnego się nie wsadzi.. natomiast drugi dyskowiec byłby bez fajnego warda zupełnie...

: ]

poprostu knighci są bardziej ofensywni i gra się nimi INACZEJ...
Obrazek
T

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Czemu dyskowiec BSB nie moze dawac flee?

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Może.

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

pewnie, że może, BSB ginie tylko po niezdanym brejku
ja gram na dyskowcu na preserwation, charmed schield i rzyganiu i całkiem dobrze hula
poza tym na drugi dysk armour of destiny i filakteria, jeśli chodzi o maga dużego
Ty jak widzę wolisz grać na dużym klepaczu, ale ward 3+ i save 3+ z schieldem też jest imo w porządku

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Grałem wczoraj przeciw tej kawalerii. IMO niewiele ustępuje chosenom. Owszem, w kilku przypadkach będzie słabsza (choć nie zaliczyłbym do tego krasi - są odporniejsi na organy i katapki z racji lepszego sv oraz tego, że mniej tur będą narażeni na ostrzał. Choseni traktowani kowadłem co turę nie dojdą w ogóle do combatu...) ale przeciwko każdej armii mają jedną zaletę nad chosenami - mobilność. A ta przydaje się zawsze.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

To wałujesz przeciwnika bo armour of destiny jest za 50 a filakteria za 10 : ]
imo słaba opcja 3+ sv to stanowczo za mało na dysku (on ma 2 rany!)
mi jeden dysk wystarcza tak naprawde ( tak wiem że może dawać flee - chodziło mi o to że bsb nie może uciekać z combata więc jako dyskowiec lepszy jest nie BSB)
mobilny autobus z dwoma kierowcami którzy mogą wyskoczyć- gdy jakiś gang skinkowych motocyklistów zbiera się żeby pobruździć- jest czymś na czym dobrze mi się gra : ]
Obrazek
T

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

gerald_tarrant pisze: poza tym na drugi dysk armour of destiny i filakteria, jeśli chodzi o maga dużego
limit jest 100 przecież :roll:

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

przecinek w złym miejscu mnie zmylił : P, duży mag na dysku to coś czym grałem w 7ed kiedy PD nie były losowe - w 8ed jak brać dużego to szkoda 50 pkt na magu dużym żeby tracić go na warda lepiej żeby był pieszo w klocku poprostu bo inaczej koniec limitu i lord stubborniarz nie wejdzie na dysku .. w dodatku lord mag z 3+sv .... strach strach strach (a nawet 4+ bo magowi nie dasz tarczy zwykłej)
Obrazek
T

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

Duży mag mi nie pasi. Na Babice potestuje drugiego dyskowca i zobaczymy czy będzie klawiej:

Chaos Lord of Tzeentch 370
Mark of Tzeentch; General; Chaos Armour; Shield
Talisman of Preservation
Crown of Command
Stream of Corruption
Sword of Might

Disc of Tzeentch

Exalted Hero of Tzeentch 216
Mark of Tzeentch; Shield; Battle Standard; Barding
Bitting Blade
Bronze Armour of Zhrakk
Talisman of Endurance

Barded Chaos Steed

Exalted Hero of Tzeentch 199
Mark of Tzeentch; Flail; Shield
Armour of Destiny

Disc of Tzeentch

Chaos Sorcerer 185
Lore of Death; Magic Level 2
Third Eye of Tzeentch
Infernal Puppet
Favour of the Gods


5 Chaos Warhounds 30

5 Chaos Warhounds 30

21 Chaos Warriors of Khorne 437
Mark of Khorne; Frenzy; Halberd; Shield;
FCG
Rapturous Standard


30 Chaos Marauders of Khorne 200
Mark of Khorne; FCG; Flail


8 Chaos Knights of Tzeentch 395
Mark of Tzeentch
Standard, Musician
War Banner

Chaos Warshrine 130


Hellcannon 205


Models in Army: 76


Total Army Cost: 2397
Obrazek
T

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Na jednym małym magu trochę biednie to wygląda...
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

po co drugi mag ? rzucam snajperke z 6ciu i z tylu co zostanie drugą snajperke (jak mam) albo inny czar z deatha ( w deathie wszystkie poza jednym są fajne) dodatkowo znam czary przeciwników w LoSie więc na co kości przeznaczyć będzie... ładowanie więcej pkt w magi byłoby fajne (jakiś mały czarownik ognia ze scrollem) ale z czego?
Obrazek
T

Awatar użytkownika
Siweusz
Kretozord
Posty: 1884

Post autor: Siweusz »

Karli, trzecie oko daje znajomość czarów maga przeciwnika w losie. Jest na co wydać kości. A jak nie ma losa, to z defa też przywali. :wink:
GrimgorIronhide pisze:
Ziemko pisze:Cholera jak od lapowek sie lysieje to gdzie moje miliony :(
Tą logiką Kudłaty jest wzorem uczciwości i nieprzekupności :mrgreen:

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

A to w takim razie charaszo :)

Obrazek
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

Karli pisze:A to w takim razie charaszo :)

Obrazek
zniszczyło mnie :)
Piąty Mroczny Bóg :mrgreen:

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

Chaos Lord of Tzeentch 370 (2+sv 3+ward)
Mark of Tzeentch; General; Chaos Armour; Shield
Talisman of Preservation [45.0]
Crown of Command [35.0]
Stream of Corruption [20.0]
Sword of Might [20.0]

Disc of Tzeentch

Exalted Hero of Tzeentch 216 (odp na KB, poison,psyche, ward 4+ sv 1+ )
Mark of Tzeentch; Shield; Battle Standard; Barding
Bitting Blade
Bronze Armour of Zhrakk
Talisman of Endurance

Barded Chaos Steed

Exalted Hero of Tzeentch 195 (sv 1+, ward na 2+ 3+/6+)
Mark of Tzeentch; ; Shield
Dragon Helm, Trickster Shard,
Golden Eye of Tzeentch

Disc of Tzeentch

Chaos Sorcerer 185
Lore of Death; Magic Level 2
Third Eye of Tzeentch
Infernal Puppet
Favour of the Gods


5 Chaos Warhounds 30

5 Chaos Warhounds 30

21 Chaos Warriors of Khorne 437
Mark of Khorne; Frenzy; Option Qualifier; Halberd; Chaos Armour; Shield;
FCG
Rapturous Standard


27 Chaos Marauders of Khorne 185
Mark of Khorne; FCG; Flail


8 Chaos Knights of Tzeentch 415
Mark of Tzeentch
FCG;War Banner

Chaos Warshrine 130


Hellcannon 205


Casting Pool: 2

Dispel Pool: 2

Models in Army: 76


Total Army Cost: 2400

Taką rospą jade do białego, sprawdza się dobrze nawet mimo iż wałowałem się i sam przeżucałem swoje udane wardy z trickster sharda : ]

jest jeszcze jedna rzecz nad jaką się zastanawiam

wywalam trickster sharda i daje odp na maga od deatha/nurgla (+automatyczne zdawanie statystyk) i zostaje mi 5pkt na maraudera/magiczny mieczyk . Nie moge tego zrobic teraz mimo ze pkt na magu są bo zostało mi 4pkt na bohaterów do rozdzielenia : ]
Obrazek
T

ODPOWIEDZ