Age of Sigmar - dyskusje, wrażenia, nadzieja i rozpacz

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

Zablokowany
Lucid
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 128
Lokalizacja: Poznań/Słupsk

Re: Age of Sigmar - dyskusje, wrażenia, nadzieja i rozpacz

Post autor: Lucid »

Embir pisze: A czemu starać się dostosować system do bycia bitewniakiem w klasycznym znaczeniu tego słowa, jak to nie jest gra tego typu?
(...)
Abstrahując od tego czy to dobrze czy nie - to jest karcianka, gdzie karty zastępują figurki...
Możesz wytłumaczyć sens twojej myśli? W życiu nie spotkałem się jeszcze z karcianką w której efekty na karcie są "takie jakie ustalisz z przeciwnikiem" a kilka już grałem. Właśnie wręcz przeciwnie, większość karcianek jest bardzo mocno ograniczonych zasadami i niewrażliwych na różnorodność interpretacji reguł gry, co nie ma nic wspólnego z Age of Sigmar. Wręcz powiedział bym, że AoS to odwrotność karcianki. Chyba, że chodzi ci o gry karciane (ale nie będące karciankami w takim sensie jak MtG, Summoner Wars czy chociażby Hearthstone) typu Makao i Kent gdzie każdy z graczy zna inne zasady i podczas spotkania trzeba je z przeciwnikami ustalać jak gramy, to wtedy się zgodzę.
Obrazek
WoC W9 D1 L6

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

4. ignorujemy scenariusz o nagłej śmierci
Proponujesz metode balansowania, poprzez usuniecie podstawowej mechaniki balansującej z silnika? :D
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Lucid
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 128
Lokalizacja: Poznań/Słupsk

Post autor: Lucid »

Jeśli jest debilna to czemu nie?

a pomysł scoutmastera mi sie podoba, chętnie bym to przetestował
Obrazek
WoC W9 D1 L6

scoutmaster
Chuck Norris
Posty: 485

Post autor: scoutmaster »

Bearded Unclean 'Un
proponuję dostosowanie gry turniejowo.
tak by było co porównywać i o czym gadać na forum :mrgreen:

Awatar użytkownika
MadMax
Wodzirej
Posty: 761
Lokalizacja: Pisz

Post autor: MadMax »

Nie wiem czy odpowiedni dział ale zapytam. Pobrał już ktoś zasady PL do AoS ze strony GW? Po kliknięciu polskiej wersji językowej ściąga w jezyku chyba holenderskim. Też tak mieliście?
"War. War never changes".

TRAYE MAGNETYCZNE / PCV / MAGNESY. Najlepsza jakość !!! Najtaniej !!!


Ekspresowa Realizacja !!!

Awatar użytkownika
Hejnewar
Pseudoklimaciarz
Posty: 28

Post autor: Hejnewar »

Sprawdź z jakiego linku to ściągasz. Jest duże prawdopodobieństwo że wystarczy zmienić z nd(?)* na pl na samym końcu linku z którego pobierasz i powinno działać.

*Nie znam skrótu dla Holandii.

Awatar użytkownika
Never
Chuck Norris
Posty: 549

Post autor: Never »

Wszystkie jednostki mają praktycznie sv 4+ ^^ trochę to dziwne.

Armia krasnoludów wydaje się całkiem spoko, czekam teraz na chaos dwarfy.

Swoją drogą Iron Breakerzy super wyglądają na okrągłych podstawkach:)
Potem pojawił się Tauruk, no ten to rzeczywiście ma to co trzeba, gaz w nogach, postawę, może przywalić i odparować cios, umie zasuwać jak dziki! Gdyby nie ta jego francowata pięta!

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

*Nie znam skrótu dla Holandii.
nl
Wszystkie jednostki mają praktycznie sv 4+ ^^ trochę to dziwne.
Tak samo jak T4 i ASv5+ w 8ed :) (jesli obaj mamy na myśli krasnale)
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

a nie lepiej zaczekac na scenariusze?

1) wymazcie z glow sile jednostek z doswiadczen 8 ed. przeebany Skarsnik u Qc to 6W? a skasowanie go zmienialo 50NG w zbieranine do wyciecia.
blodek to 14W z 4+ save. jest przeebany w ataku ale pozostaje mieciutki jak kaczuszka.

2)gra opiera sie na interakcjach.
general supportuje 1 oddzial w pewnej odleglosci....i robi to na ture, do tego przed szarzami, ruchem.
o tym gdzie chce czrowac musze zaplanowac z turowym wyprzedzeniem.
musze miec jednostki blokujace LoS pomiedzy strzelcami a bohaterami.

3) ubogosc gry ?
gra jest inna. pominmy caly fluff. to nie wfb bis tylko zupelnie inna gra bo silnik jest inny. akcenty sa postawione w innych miejscach.
do domowego grania wydaje sie fajne

Awatar użytkownika
Kopyt
Kradziej
Posty: 928

Post autor: Kopyt »

W sumie to trzeba by było zrobić coś na zasadzie starych AB gdzie jest obowiązek brania hq Troops itd. Nie ma co gdybac bo w sumie każde jednostki są +- takie same. Ale to herosi dodają im fajne opcje ale są strasznie łatwe do ubicia.
Co do treji łatwo użyć ich gdy będziemy liczyć od środka treja odległość. I oby nie robić nadużyć szarże też liczymy od środka.
Obrazek

MKG
Mudżahedin
Posty: 230

Post autor: MKG »

Dla mnie jest jedno troszeczkę dziwne. Gra z jednej strony jest napisana (z resztą IHMO napisana dość nieelegancko) jak B&P, ale główny nacisk postawiony jest na składanie combosów. Taka powergamerska gra dla pseudo-nie-powergamerów.
Co nie zmienia faktu, że marketingowo totalnie genialne (ponownie chylę czoła przed marketingowcami GW!). Będzie fajny wyścig zbrojeń przy wydawaniu nowych figurek: nowe scrolle pewnie będą bardziej gięte i będą wywracać standardy do góry nogami, a luźna kompozycja armii będzie nakręcała sprzedaż bez kosztownego i długotrwałego procesu opracowywania army booków. Z resztą już to widać chociażby na tym forum: dwa dni temu darli szaty i cięli się suchymi bułkami z rozpaczy, a teraz już kminią nad combosami :D

Awatar użytkownika
Abrasus
Falubaz
Posty: 1031
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Abrasus »

Czytam te propozycje balansu i wszystkie kminią jak tylko zrobić, żeby jednostki bazowe były wyceniane i jakoś wystawialne. Ale to imho jest mały pikuś przy tym jak wygląda balans bohaterów... Jakich ograniczeń nie widzę to one w praktycznie żaden sposób nie oddają różnicy między Nagashem a necromancerem. Co z tego, że będzie kosztował trochę więcej, bo ma więcej żywotności skoro jego główny power to to, że może sobie rzucać 8 summonów co turę praktycznie, dzięki corpse cartowi i mortisowi ma +milion do casta i nie muszę w deploymencie wystawiać nic innego niż 3 modele, żeby mieć praktycznie gwarancję wygranej...

Awatar użytkownika
Siweusz
Kretozord
Posty: 1884

Post autor: Siweusz »

MadMax pisze:Nie wiem czy odpowiedni dział ale zapytam. Pobrał już ktoś zasady PL do AoS ze strony GW? Po kliknięciu polskiej wersji językowej ściąga w jezyku chyba holenderskim. Też tak mieliście?
Tak. Wesrsję pl ściągnąłem klikając w obrazek.
O tu:
http://www.games-workshop.com/en-PL/age ... id=5564228
Ostatnio zmieniony 5 lip 2015, o 09:19 przez Siweusz, łącznie zmieniany 1 raz.
GrimgorIronhide pisze:
Ziemko pisze:Cholera jak od lapowek sie lysieje to gdzie moje miliony :(
Tą logiką Kudłaty jest wzorem uczciwości i nieprzekupności :mrgreen:

Awatar użytkownika
Ratzing
Kretozord
Posty: 1549

Post autor: Ratzing »

Abrasus pisze:Czytam te propozycje balansu i wszystkie kminią jak tylko zrobić, żeby jednostki bazowe były wyceniane i jakoś wystawialne. Ale to imho jest mały pikuś przy tym jak wygląda balans bohaterów... Jakich ograniczeń nie widzę to one w praktycznie żaden sposób nie oddają różnicy między Nagashem a necromancerem. Co z tego, że będzie kosztował trochę więcej, bo ma więcej żywotności skoro jego główny power to to, że może sobie rzucać 8 summonów co turę praktycznie, dzięki corpse cartowi i mortisowi ma +milion do casta i nie muszę w deploymencie wystawiać nic innego niż 3 modele, żeby mieć praktycznie gwarancję wygranej...
Eh, juz przerabialismy bany na specherosow/poszczegolnych herosow, niewiele sie w tej materii zmieni.

Poki co wydaje mi sie ze gra bez konkretnego compa jest troszke bez sensu, ale bazowe zasady choc uproszczone wydaja mi sie fajne.
Uerph.

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2170
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

jak działa sudden death
Obrazek

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Jak na początku gry przeciwnik ma o 1/3 figurek więcej to możesz wybrać sudden death:

Przeciwnik wybiera herosa/monstera i musisz go zabić

Musisz przetrwać do 6 tury

Przeciwnik wybiera oddział 5+ modeli. Musisz go zabić

Musisz pod koniec 4 tury mieć model przy terenie na połowie przeciwnika.

Jak Ci się uda masz "major victory"
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Ratzing pisze: Eh, juz przerabialismy bany na specherosow/poszczegolnych herosow, niewiele sie w tej materii zmieni.

Poki co wydaje mi sie ze gra bez konkretnego compa jest troszke bez sensu, ale bazowe zasady choc uproszczone wydaja mi sie fajne.
Chyba bany na wszelkie zdolności przyzywające, skoro lord chaosu na 4+ może przyzwać nieskończenie duży oddział z zasadą slaves to darkness (np. 100 trolli) i w innych armiach też jest tona summoningu na podobnych "zasadach".

A to ledwo ułamek zmian potrzebnych, by ugrywalnić ten szajs.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

Aron_Banalny pisze:jak działa sudden death
SUDDEN DEATH VICTORIES
Sometimes a player may attempt to achieve
a sudden death victory. If one army has
a third more models than the other, the
outnumbered player can choose one
objective from the sudden death table
aŽ er generals are nominated. A major
victory can be claimed immediately
when the objective is achieved by the
outnumbered£player.

TRIUMPHS
AŽ er any sudden death objectives have been
chosen, if your army won a major victory
in its previous battle, roll a dice and look up
the result on the triumph table to the right.=>

THE TRIUMPH TABLE
Roll Triumph
1-2 Blessed: You can change the result
of a single dice to the result of your
choosing once during the battle.
3-4 Inspired: You can re-roll all of the
failed hit rolls for one unit in your
army in one combat phase.
5-6 Empowered: Add 1 to your
general’s Wounds characteristic.

THE SUDDEN DEATH TABLE
Assassinate: e enemy player picks
a unit with the HeroŠ‹Œ, WizardŽ‘’‹“,
Priest‹ŽŠ”• or MonsterŒ–”•Š‹ keyword in
their army. Slay the unit that
they£pick.
Blunt: e enemy player picks a unit
with ve or more models in their army.
Slay the unit that they pick.
Endure: Have at least one model
which started the battle on the
battle eld still in play at the end of the
sixth battle£round.
Seize Ground: Pick one terrain feature
in enemy territory. Have at least one
friendly model within 3" of that feature
at the end of the fourth battle round.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

Barbarossa pisze:
Ratzing pisze: Eh, juz przerabialismy bany na specherosow/poszczegolnych herosow, niewiele sie w tej materii zmieni.

Poki co wydaje mi sie ze gra bez konkretnego compa jest troszke bez sensu, ale bazowe zasady choc uproszczone wydaja mi sie fajne.
Chyba bany na wszelkie zdolności przyzywające, skoro lord chaosu na 4+ może przyzwać nieskończenie duży oddział z zasadą slaves to darkness (np. 100 trolli) i w innych armiach też jest tona summoningu na podobnych "zasadach".

A to ledwo ułamek zmian potrzebnych, by ugrywalnić ten szajs.
imo Katapulta (2 strzaly na 4+ zadajace d6W praktycznie na calym stole bez LoS) + dobre scenariusze rozwiazuja kwestie takiej taktyki.
w grach "wybic przeciwnika" zwykle wygra ten ktory ma przyzywanie dodatkowych sił.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

quas pisze:2 strzaly na 4+ zadajace d6W praktycznie na calym stole bez LoS
Opowiedz mi więcej o tej wspaniałej grze strategicznej.
Chcę słuchać jeszcze!

I rozumiem, że jeśli Ty wystawisz 10 katapult a ja 10 lordów chaosu z przyzywaniem nieskończonej liczby modeli, to wygrywa ten, kto będzie miał 1 turę? A nie, poczekaj, w sumie wystarczy, że przeżyje jeden lord chaosu i na 4+ przyzwie 100 trolli. Jakie to ekscytujące.

Zablokowany