Możesz wytłumaczyć sens twojej myśli? W życiu nie spotkałem się jeszcze z karcianką w której efekty na karcie są "takie jakie ustalisz z przeciwnikiem" a kilka już grałem. Właśnie wręcz przeciwnie, większość karcianek jest bardzo mocno ograniczonych zasadami i niewrażliwych na różnorodność interpretacji reguł gry, co nie ma nic wspólnego z Age of Sigmar. Wręcz powiedział bym, że AoS to odwrotność karcianki. Chyba, że chodzi ci o gry karciane (ale nie będące karciankami w takim sensie jak MtG, Summoner Wars czy chociażby Hearthstone) typu Makao i Kent gdzie każdy z graczy zna inne zasady i podczas spotkania trzeba je z przeciwnikami ustalać jak gramy, to wtedy się zgodzę.Embir pisze: A czemu starać się dostosować system do bycia bitewniakiem w klasycznym znaczeniu tego słowa, jak to nie jest gra tego typu?
(...)
Abstrahując od tego czy to dobrze czy nie - to jest karcianka, gdzie karty zastępują figurki...
Age of Sigmar - dyskusje, wrażenia, nadzieja i rozpacz
Re: Age of Sigmar - dyskusje, wrażenia, nadzieja i rozpacz
WoC W9 D1 L6
- Bearded Unclean 'Un
- Kretozord
- Posty: 1506
Proponujesz metode balansowania, poprzez usuniecie podstawowej mechaniki balansującej z silnika?4. ignorujemy scenariusz o nagłej śmierci
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."
-
- Chuck Norris
- Posty: 485
Bearded Unclean 'Un
proponuję dostosowanie gry turniejowo.
tak by było co porównywać i o czym gadać na forum
proponuję dostosowanie gry turniejowo.
tak by było co porównywać i o czym gadać na forum
Nie wiem czy odpowiedni dział ale zapytam. Pobrał już ktoś zasady PL do AoS ze strony GW? Po kliknięciu polskiej wersji językowej ściąga w jezyku chyba holenderskim. Też tak mieliście?
"War. War never changes".
TRAYE MAGNETYCZNE / PCV / MAGNESY. Najlepsza jakość !!! Najtaniej !!!
Ekspresowa Realizacja !!!
TRAYE MAGNETYCZNE / PCV / MAGNESY. Najlepsza jakość !!! Najtaniej !!!
Ekspresowa Realizacja !!!
Wszystkie jednostki mają praktycznie sv 4+ ^^ trochę to dziwne.
Armia krasnoludów wydaje się całkiem spoko, czekam teraz na chaos dwarfy.
Swoją drogą Iron Breakerzy super wyglądają na okrągłych podstawkach:)
Armia krasnoludów wydaje się całkiem spoko, czekam teraz na chaos dwarfy.
Swoją drogą Iron Breakerzy super wyglądają na okrągłych podstawkach:)
Potem pojawił się Tauruk, no ten to rzeczywiście ma to co trzeba, gaz w nogach, postawę, może przywalić i odparować cios, umie zasuwać jak dziki! Gdyby nie ta jego francowata pięta!
- Bearded Unclean 'Un
- Kretozord
- Posty: 1506
nl*Nie znam skrótu dla Holandii.
Tak samo jak T4 i ASv5+ w 8ed (jesli obaj mamy na myśli krasnale)Wszystkie jednostki mają praktycznie sv 4+ ^^ trochę to dziwne.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."
a nie lepiej zaczekac na scenariusze?
1) wymazcie z glow sile jednostek z doswiadczen 8 ed. przeebany Skarsnik u Qc to 6W? a skasowanie go zmienialo 50NG w zbieranine do wyciecia.
blodek to 14W z 4+ save. jest przeebany w ataku ale pozostaje mieciutki jak kaczuszka.
2)gra opiera sie na interakcjach.
general supportuje 1 oddzial w pewnej odleglosci....i robi to na ture, do tego przed szarzami, ruchem.
o tym gdzie chce czrowac musze zaplanowac z turowym wyprzedzeniem.
musze miec jednostki blokujace LoS pomiedzy strzelcami a bohaterami.
3) ubogosc gry ?
gra jest inna. pominmy caly fluff. to nie wfb bis tylko zupelnie inna gra bo silnik jest inny. akcenty sa postawione w innych miejscach.
do domowego grania wydaje sie fajne
1) wymazcie z glow sile jednostek z doswiadczen 8 ed. przeebany Skarsnik u Qc to 6W? a skasowanie go zmienialo 50NG w zbieranine do wyciecia.
blodek to 14W z 4+ save. jest przeebany w ataku ale pozostaje mieciutki jak kaczuszka.
2)gra opiera sie na interakcjach.
general supportuje 1 oddzial w pewnej odleglosci....i robi to na ture, do tego przed szarzami, ruchem.
o tym gdzie chce czrowac musze zaplanowac z turowym wyprzedzeniem.
musze miec jednostki blokujace LoS pomiedzy strzelcami a bohaterami.
3) ubogosc gry ?
gra jest inna. pominmy caly fluff. to nie wfb bis tylko zupelnie inna gra bo silnik jest inny. akcenty sa postawione w innych miejscach.
do domowego grania wydaje sie fajne
W sumie to trzeba by było zrobić coś na zasadzie starych AB gdzie jest obowiązek brania hq Troops itd. Nie ma co gdybac bo w sumie każde jednostki są +- takie same. Ale to herosi dodają im fajne opcje ale są strasznie łatwe do ubicia.
Co do treji łatwo użyć ich gdy będziemy liczyć od środka treja odległość. I oby nie robić nadużyć szarże też liczymy od środka.
Co do treji łatwo użyć ich gdy będziemy liczyć od środka treja odległość. I oby nie robić nadużyć szarże też liczymy od środka.
Dla mnie jest jedno troszeczkę dziwne. Gra z jednej strony jest napisana (z resztą IHMO napisana dość nieelegancko) jak B&P, ale główny nacisk postawiony jest na składanie combosów. Taka powergamerska gra dla pseudo-nie-powergamerów.
Co nie zmienia faktu, że marketingowo totalnie genialne (ponownie chylę czoła przed marketingowcami GW!). Będzie fajny wyścig zbrojeń przy wydawaniu nowych figurek: nowe scrolle pewnie będą bardziej gięte i będą wywracać standardy do góry nogami, a luźna kompozycja armii będzie nakręcała sprzedaż bez kosztownego i długotrwałego procesu opracowywania army booków. Z resztą już to widać chociażby na tym forum: dwa dni temu darli szaty i cięli się suchymi bułkami z rozpaczy, a teraz już kminią nad combosami
Co nie zmienia faktu, że marketingowo totalnie genialne (ponownie chylę czoła przed marketingowcami GW!). Będzie fajny wyścig zbrojeń przy wydawaniu nowych figurek: nowe scrolle pewnie będą bardziej gięte i będą wywracać standardy do góry nogami, a luźna kompozycja armii będzie nakręcała sprzedaż bez kosztownego i długotrwałego procesu opracowywania army booków. Z resztą już to widać chociażby na tym forum: dwa dni temu darli szaty i cięli się suchymi bułkami z rozpaczy, a teraz już kminią nad combosami
Czytam te propozycje balansu i wszystkie kminią jak tylko zrobić, żeby jednostki bazowe były wyceniane i jakoś wystawialne. Ale to imho jest mały pikuś przy tym jak wygląda balans bohaterów... Jakich ograniczeń nie widzę to one w praktycznie żaden sposób nie oddają różnicy między Nagashem a necromancerem. Co z tego, że będzie kosztował trochę więcej, bo ma więcej żywotności skoro jego główny power to to, że może sobie rzucać 8 summonów co turę praktycznie, dzięki corpse cartowi i mortisowi ma +milion do casta i nie muszę w deploymencie wystawiać nic innego niż 3 modele, żeby mieć praktycznie gwarancję wygranej...
Tak. Wesrsję pl ściągnąłem klikając w obrazek.MadMax pisze:Nie wiem czy odpowiedni dział ale zapytam. Pobrał już ktoś zasady PL do AoS ze strony GW? Po kliknięciu polskiej wersji językowej ściąga w jezyku chyba holenderskim. Też tak mieliście?
O tu:
http://www.games-workshop.com/en-PL/age ... id=5564228
Ostatnio zmieniony 5 lip 2015, o 09:19 przez Siweusz, łącznie zmieniany 1 raz.
GrimgorIronhide pisze:Tą logiką Kudłaty jest wzorem uczciwości i nieprzekupnościZiemko pisze:Cholera jak od lapowek sie lysieje to gdzie moje miliony
Eh, juz przerabialismy bany na specherosow/poszczegolnych herosow, niewiele sie w tej materii zmieni.Abrasus pisze:Czytam te propozycje balansu i wszystkie kminią jak tylko zrobić, żeby jednostki bazowe były wyceniane i jakoś wystawialne. Ale to imho jest mały pikuś przy tym jak wygląda balans bohaterów... Jakich ograniczeń nie widzę to one w praktycznie żaden sposób nie oddają różnicy między Nagashem a necromancerem. Co z tego, że będzie kosztował trochę więcej, bo ma więcej żywotności skoro jego główny power to to, że może sobie rzucać 8 summonów co turę praktycznie, dzięki corpse cartowi i mortisowi ma +milion do casta i nie muszę w deploymencie wystawiać nic innego niż 3 modele, żeby mieć praktycznie gwarancję wygranej...
Poki co wydaje mi sie ze gra bez konkretnego compa jest troszke bez sensu, ale bazowe zasady choc uproszczone wydaja mi sie fajne.
Uerph.
Jak na początku gry przeciwnik ma o 1/3 figurek więcej to możesz wybrać sudden death:
Przeciwnik wybiera herosa/monstera i musisz go zabić
Musisz przetrwać do 6 tury
Przeciwnik wybiera oddział 5+ modeli. Musisz go zabić
Musisz pod koniec 4 tury mieć model przy terenie na połowie przeciwnika.
Jak Ci się uda masz "major victory"
Przeciwnik wybiera herosa/monstera i musisz go zabić
Musisz przetrwać do 6 tury
Przeciwnik wybiera oddział 5+ modeli. Musisz go zabić
Musisz pod koniec 4 tury mieć model przy terenie na połowie przeciwnika.
Jak Ci się uda masz "major victory"
Release the Przemcio!
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Chyba bany na wszelkie zdolności przyzywające, skoro lord chaosu na 4+ może przyzwać nieskończenie duży oddział z zasadą slaves to darkness (np. 100 trolli) i w innych armiach też jest tona summoningu na podobnych "zasadach".Ratzing pisze: Eh, juz przerabialismy bany na specherosow/poszczegolnych herosow, niewiele sie w tej materii zmieni.
Poki co wydaje mi sie ze gra bez konkretnego compa jest troszke bez sensu, ale bazowe zasady choc uproszczone wydaja mi sie fajne.
A to ledwo ułamek zmian potrzebnych, by ugrywalnić ten szajs.
SUDDEN DEATH VICTORIESAron_Banalny pisze:jak działa sudden death
Sometimes a player may attempt to achieve
a sudden death victory. If one army has
a third more models than the other, the
outnumbered player can choose one
objective from the sudden death table
a er generals are nominated. A major
victory can be claimed immediately
when the objective is achieved by the
outnumbered£player.
TRIUMPHS
A er any sudden death objectives have been
chosen, if your army won a major victory
in its previous battle, roll a dice and look up
the result on the triumph table to the right.=>
THE TRIUMPH TABLE
Roll Triumph
1-2 Blessed: You can change the result
of a single dice to the result of your
choosing once during the battle.
3-4 Inspired: You can re-roll all of the
failed hit rolls for one unit in your
army in one combat phase.
5-6 Empowered: Add 1 to your
general’s Wounds characteristic.
THE SUDDEN DEATH TABLE
Assassinate: e enemy player picks
a unit with the Hero, Wizard,
Priest or Monster keyword in
their army. Slay the unit that
they£pick.
Blunt: e enemy player picks a unit
with ve or more models in their army.
Slay the unit that they pick.
Endure: Have at least one model
which started the battle on the
battle eld still in play at the end of the
sixth battle£round.
Seize Ground: Pick one terrain feature
in enemy territory. Have at least one
friendly model within 3" of that feature
at the end of the fourth battle round.
imo Katapulta (2 strzaly na 4+ zadajace d6W praktycznie na calym stole bez LoS) + dobre scenariusze rozwiazuja kwestie takiej taktyki.Barbarossa pisze:Chyba bany na wszelkie zdolności przyzywające, skoro lord chaosu na 4+ może przyzwać nieskończenie duży oddział z zasadą slaves to darkness (np. 100 trolli) i w innych armiach też jest tona summoningu na podobnych "zasadach".Ratzing pisze: Eh, juz przerabialismy bany na specherosow/poszczegolnych herosow, niewiele sie w tej materii zmieni.
Poki co wydaje mi sie ze gra bez konkretnego compa jest troszke bez sensu, ale bazowe zasady choc uproszczone wydaja mi sie fajne.
A to ledwo ułamek zmian potrzebnych, by ugrywalnić ten szajs.
w grach "wybic przeciwnika" zwykle wygra ten ktory ma przyzywanie dodatkowych sił.
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Opowiedz mi więcej o tej wspaniałej grze strategicznej.quas pisze:2 strzaly na 4+ zadajace d6W praktycznie na calym stole bez LoS
Chcę słuchać jeszcze!
I rozumiem, że jeśli Ty wystawisz 10 katapult a ja 10 lordów chaosu z przyzywaniem nieskończonej liczby modeli, to wygrywa ten, kto będzie miał 1 turę? A nie, poczekaj, w sumie wystarczy, że przeżyje jeden lord chaosu i na 4+ przyzwie 100 trolli. Jakie to ekscytujące.