A czasami nie jest tak że ktokolwiek dołączony bez fasta i wtedy tracą ?krilan pisze:1.Co do zasięgu to trudno, trza ich używać na flakach wrażych oddziałów.
1.W zasadach fast cawalary jest napisane że jeśli dołączony bohater ma konia z bardingiem to wtedy tracą. Kapitan ma konia bez bardingu więc nie tracą fast cawalary. A czy można go dołączyć, nigdzie nie znalazłem przeciwwskazań, myślę że tak.
Outridersi a Pistoliersi
Moderator: #helion#
Re: Outridersi a Pistoliersi
oczywiście że tracą, i jest to w tym samym paragrafie, lub przy herosach, musisz mieć charaktera z tą zasadą inaczej idzie się walić szybka kawaleria
co do porównania, to niestety nie da się porównać obu tych jednostek, pistolety robią za wabia, odciągacza, a outridersi muszą trzymać przeciwnika na odległość, tym bardziej że mają tak dużą siłę ognia
co do porównania, to niestety nie da się porównać obu tych jednostek, pistolety robią za wabia, odciągacza, a outridersi muszą trzymać przeciwnika na odległość, tym bardziej że mają tak dużą siłę ognia
No, pistolety mogą robić nie tylko za wabia, taka dyszka wypluje z siebie 20 strzałów z dużą siłą mając nadal niesamowitą mobilność.
Z drugiej strony, mając vanguard, outridersi mogą teraz podejść kawałeczek przed bitwą by w 1 turze móc strzelać.
Z drugiej strony, mając vanguard, outridersi mogą teraz podejść kawałeczek przed bitwą by w 1 turze móc strzelać.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
a dlaczego nie
Vanguard jest przed bitwą, przychodzi I tura, nie poruszasz ich, nie wykonywali ruchu, więc mogą strzelać, tyle z filozofii

Ok rozumiem. Tej zasady z herosem bez fasta jakoś nie doczytałem, mój błąd. Co do wyboru to mi bardziej pistoliersi siadają, mobilność i kombinowanie. Właśnie przez nich zbieram empire bo mi się pierwsi spodobali z jednostek
Nie głupi też jest vanguard u outraiderów nie powiem. Może ktoś mi powiedzieć gdzie znalazły się zasady z tym vanguardem? Dzienks...

Trochę nekromancji.
Dzisiaj rozegrałem swoje pierwsze dwie bitwy imperium po kilkuletniej przerwie.
Testowałem rozpiskę na małe punkty (1000) z 2 oddziałami outriderów.
Są rewelacyjni. Nadrabiają brak innych strzelców w armii.Dzięki czemu zamiast zapychać cory kuszami czy muszkietami robimy to używając halabard.
Dzięki Vanguardowi już od pierwszej tury karają jakieś śmieciuchy wroga.
Jeśli coś na nich jedzie to albo 15 pestek na twarz albo flee i zbieramy się znów waląc do wroga.
Świetny oddział.
Dzisiaj rozegrałem swoje pierwsze dwie bitwy imperium po kilkuletniej przerwie.
Testowałem rozpiskę na małe punkty (1000) z 2 oddziałami outriderów.
Są rewelacyjni. Nadrabiają brak innych strzelców w armii.Dzięki czemu zamiast zapychać cory kuszami czy muszkietami robimy to używając halabard.
Dzięki Vanguardowi już od pierwszej tury karają jakieś śmieciuchy wroga.
Jeśli coś na nich jedzie to albo 15 pestek na twarz albo flee i zbieramy się znów waląc do wroga.
Świetny oddział.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.
KFC-Karl Franz Chicken
KFC-Karl Franz Chicken
nie możesz strzelać w tej samej turze co zebrałeś się nimi, możesz się ruszyć pełnym ruchem za to i ustawić się przed następną turą strzelaniaReyki pisze:Jeśli coś na nich jedzie to albo 15 pestek na twarz albo flee i zbieramy się znów waląc do wroga.

- krystian1wielki
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4143
- Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk
W outridersach boli mnie tylko jedno 5+sv na modelu wartym 21 pkt. Sam na nich do niedawna grałem i nie powiem byli przydatni chociaż może nie zbyt często strzelałem bo trzeba ich często chować ale nawet jadąc mogą się przydać jak np. w 6 szt staną na flance wrogiego kloca to ten długo sie zastanowi czy do nich sie nie odwrócić bo 18 szotów z s4 i AP zaboli nawet krasie czy VC
nie oszukujmy się są słabi na rozgrywki turniejowe, wolę już wsadzić 10 scoutów zamiast nich, tamci przynajmniej są od razu bliżej maszyn przeciwnika i dają lepsze wsparcie mojemu Pegazowi (ogarniają lżejszy śmietnik) a outriderzy są pierwszą rzeczą do odstrzału czy to z magii czy lekkiego strzelania
- krystian1wielki
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4143
- Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk
trza ich niańczyć fakt ale chcieć to móc i uważam że nie są tak niegrywalni jak większość myśli
Ja na najbliższy turniej wystawię 2x5 outriderów 2x kawaleria i kloc piechoty do tego 2 maszyny, mag i bsb.
Pytanie w co przeciwnik będzie czarował mając pociętą magię (k6+k3). Na małe punkty uważam że to zajefajny oddział.
Na większe faktycznie trochę żal ich wystawiać bo i przeciwnik ma więcej magii i strzelania a i zastosowanie się zmienia wtedy dla outów. Na większe punkty 5 pistoilerów z muzykiem jest ciekawszą opcją.
Pytanie w co przeciwnik będzie czarował mając pociętą magię (k6+k3). Na małe punkty uważam że to zajefajny oddział.
Na większe faktycznie trochę żal ich wystawiać bo i przeciwnik ma więcej magii i strzelania a i zastosowanie się zmienia wtedy dla outów. Na większe punkty 5 pistoilerów z muzykiem jest ciekawszą opcją.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.
KFC-Karl Franz Chicken
KFC-Karl Franz Chicken
- Brushlicker
- Falubaz
- Posty: 1037
- Lokalizacja: Gdynia
JochnyWalker pisze:-Jak sie maja pistolersi/ouriderzy w VIIIed.?
-czy tego typu jednostki maja zastosowanie przy armii defensywnej? (spam piechty i 2-3 dziala)
Za te punkty lepiej wystawić kolejne działo/moździerz. W VIIIed pistoliersi są niegrywalni.
- krystian1wielki
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4143
- Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk
Średnio, czasem wystawiam jednych bądź drugich ale jednak nie są raczej jednostką turniejową - za rzadko sie spłacają jednak