Pytania krótkobrodego - zasady

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Quaki
Falubaz
Posty: 1006
Lokalizacja: Katowice

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: Quaki »

Koszt żyrka w porównaniu do jego zdolności bojowych jest faktycznie gruuubo przesadzony ale faktycznie, może to być spowodowane odmiennością tej jednostki w porównaniu do całej armii z M3. Co do tego że autorzy mieli zamysł zostawić trafianie po staremu - nie zgodzę się, raczej nikt o tym nie pomyślał i zotawili jak jest.
X.Maciek pisze:Ale pamiętajmy że w chaosie nie ma żadnego strzelania. Jednostki chaosu można odginać bez żadnego problemu. I nie oszukujmy się że oddział maruderów nie dojdzie do strefy rozstawienia krasnali.
Helenka! Każdemu chyba narobiła problemów!
Co do odginania - nie przeczę, niestety piszemy na forum armii która z tanimi i mobilnymi odginaczkami ma spory problem ;)

Awatar użytkownika
crovaxus
Kretozord
Posty: 1834
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Starogard Gd.
Kontakt:

Post autor: crovaxus »

A co do waszej ideologi wyższościu marud nad LB to ja nie wiem jakie ty masz rzuty że Ci oni przegrywają. Trafia na 4+, rani w 1 turze na 3+ (w 1 turze flail ma siłę 5, później miętkie 3). Co z tego że maja po 2 ataki skoro mają większe podstawki i będzie ich biło mniej niż oddających LB nawet w hordzie. A trafienie między naszym 3+ a ich 4+ to bardzo dużo. 1 turę LB stoją w najgorszym wypadku a w 2 turze tłuką z palcem w nosie. I poza tym dziwne jest że dajesz sobie dobiec takiej ilości do siebie a jak już dobiega 20+ z frenzy to stoję 5x6 by mieć steadfast a potem już tłuc.
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1444
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

crovaxus pisze:A co do waszej ideologi wyższościu marud nad LB to ja nie wiem jakie ty masz rzuty że Ci oni przegrywają. Trafia na 4+, rani w 1 turze na 3+ (w 1 turze flail ma siłę 5, później miętkie 3). Co z tego że maja po 2 ataki skoro mają większe podstawki i będzie ich biło mniej niż oddających LB nawet w hordzie. A trafienie między naszym 3+ a ich 4+ to bardzo dużo. 1 turę LB stoją w najgorszym wypadku a w 2 turze tłuką z palcem w nosie. I poza tym dziwne jest że dajesz sobie dobiec takiej ilości do siebie a jak już dobiega 20+ z frenzy to stoję 5x6 by mieć steadfast a potem już tłuc.
W hordzie bijesz się 10 na 10 pomimo podstawek. Poza tym maruderów się z greatami wystawia. Flaile to badziew.
"Armia baranów dowodzona przez lwa jest silniejsza niż armia lwów dowodzona przez barana"

Obrazek

Awatar użytkownika
crovaxus
Kretozord
Posty: 1834
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Starogard Gd.
Kontakt:

Post autor: crovaxus »

Z GW? Na pomorzu nie widuję tego w ogólę.
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed

GromTG
Pseudoklimaciarz
Posty: 29
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: GromTG »

Zastanawia mnie czy jest sens dawać inżynierowi mRoChallenge? Dla przyciągania jakiegoś śmiecia chcącego szarżować na maszyny.

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

Zależy od rozpy. Ale ogólnie jest to całkiem niezły pomysł. M.inż z Bop i +1Sv kroi samotnie harpie i większość fastów. Pamiętajmy też że można inżyniera wsadzić do klocka, co jest przydatne jeśli mamy górkę na krawędzi, do obsługi zostanie tylko jedna z maszyn lub gdy możemy sobie pozwolić na jedną turę oddalić się od jednej z maszyn (na przykład przez misfire lub gdy maszyna nic nie widzi).
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
Felu
Mudżahedin
Posty: 205
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Felu »

Mam pytanko odnośnie ME. W Army Booku jest napisane, że jeżeli ME DOŁĄCZA się do obsługi jakieś maszyny, maszyna ma określone bonusy. Natomiast w Army Builderze jest informacja, że bonusy przysługują w promieniu 3". To jak to jest? ^^

Z góry dzięki za odpowiedz.

Awatar użytkownika
Smh
Masakrator
Posty: 2203
Lokalizacja: Danzig / Breslau

Post autor: Smh »

Felu pisze:Mam pytanko odnośnie ME. W Army Booku jest napisane, że jeżeli ME DOŁĄCZA się do obsługi jakieś maszyny, maszyna ma określone bonusy. Natomiast w Army Builderze jest informacja, że bonusy przysługują w promieniu 3". To jak to jest? ^^

Z góry dzięki za odpowiedz.
book jest z 7edycji więc ściągnij FAQ ze strony GW bo tam się sporo zmienia
Moje morskie krasie z Barak Varr teraz także na blogu www.BarakVarr.pl

- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.

Awatar użytkownika
Quaki
Falubaz
Posty: 1006
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Quaki »

Zarzucę koledze linkiem żeby się nie męczył ;) :
http://www.games-workshop.com/gws/conte ... id=2058343

Awatar użytkownika
Felu
Mudżahedin
Posty: 205
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Felu »

Quaki pisze:Zarzucę koledze linkiem żeby się nie męczył ;) :
http://www.games-workshop.com/gws/conte ... id=2058343
Heh, dzięki poszperałem i znalazłem ;)

Misiek40k
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 37
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Misiek40k »

Czy magnesy o średnicy 3mm i wysokości 2mm zmieszczą się pod podstawkę? Planuje zrobić magnetyczne traye i nie wiem czy kupić o wysokości 2 czy 1 mm do podstawek.

Awatar użytkownika
Robo
Chuck Norris
Posty: 417

Post autor: Robo »

Gram za 40 minut więc proszę o szybką odpowiedź :) . Wydaje mi się że to normalne zagranie, ale jakoś nigdy go nie widziałem- chcę zrobić spory oddział Rangersów i wziąć dla BSB runę dającą ruch przed rozpoczęciem gry. Czy Rangersi będąc w zasięgu tej runy i stojący np na środku stołu, będą przed rozpoczęciem gry mogli podejść na 6cali do przeciwnika i zaszarżować w pierwszej turze z kowadła?

Pisząc to zastanowiłem się, i jestem pewien że mogą, ale przeciwnik musiałby mieć pierwszeństwo więc pewnie zmiótł by oddział stojący 6" od niego :x

W takim razie inna opcja :P . Oddział jest złożony z ok 60 rangersów i siedzi w nim koleś z rune of challenge i ewentualnie Oath Stonem, zmusza przeciwnika do szarży osłaniając się przed ostrzałem i większością magii w ten sposób. Turę później dochodzi reszta chłopaków i bitwa wygrana. Co Wy na to?

Awatar użytkownika
Quaki
Falubaz
Posty: 1006
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Quaki »

Scouci nie mogą dobrowolnie zaszarżować w pierwszej turze jeśli zaczynasz. Popychaczka z kowadła pod to podpada, więc niestety to se ne da.
Co do drugiego pytania - pomysł realny ale to jednak dość drogi oddział który możesz łatwo stracić a jak koleś będzie pomysłowy to może wystawić się tyłem i na początku walnąć swifta :]
Z kim ta gra tak w ogóle?

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Misiek40k pisze:Czy magnesy o średnicy 3mm i wysokości 2mm zmieszczą się pod podstawkę? Planuje zrobić magnetyczne traye i nie wiem czy kupić o wysokości 2 czy 1 mm do podstawek.
Wysokość 2mm jest akurat. Średnica to już według własnego uznania i tego do czego będą te magnesy przyczepione, ciężar figurki itd.

Awatar użytkownika
Akadera
Falubaz
Posty: 1349
Lokalizacja: Białystok - Front Wschodni

Post autor: Akadera »

Krotkie pytanie przed łódzkim masterem: Czy gdy mam kraski w parze to dodaje do rzutow na dispel do lvl mojego maga +2 za krasnoludy czy kozystam z tego bonusu tylko gdy moj mag nie moze z jakiegos powodu dispelowac.

Z gory dzieki za odpowiedz.
Pozdrawiam.
kudłaty pisze:Wiadomo alkohol jest dla ludzi, ale śliwowica jest dla frontu wschodniego

Misiek40k
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 37
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Misiek40k »

W rulebooku jest napisane, że Bonus +2 do dispela kraśki mają tylko wtedy, kiedy sojusznicy ni mają magów :P

Awatar użytkownika
Shin Ryu
Mudżahedin
Posty: 275
Lokalizacja: Piła

Post autor: Shin Ryu »

Apropo magów. Na początku gry jako sojusznika biorę sobię maga i z zasad wynika że tracę wtedy premię +2 do dispela. Czy jak mag zginie dostaję z powrotem tą premię?
GOLD and GLORY - DOGS of WAR
Galeryjka Figurek
Shin Ryu Minis Blog

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

tak, bo nie ma wiecej magow w sojuszu.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Jak bije się inżynier z brace of pistols?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Quaki
Falubaz
Posty: 1006
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Quaki »

Ma 2 ataki zamiast jednego i tyle (no i może zrobić s&S oczywiście).

ODPOWIEDZ