Pytania Ogólne v. 2.1
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Pytania Ogólne v. 2.1
Tak samo interpretacja że terrorgheist będąc w combacie może krzyczeć w unit poza combatem (mimo że jest w AB opisane że może krzyczeć tylko w to co ma B2B)
podobnych kwiatków jest więcej, wiec nie zaszkodzi się upewnić
podobnych kwiatków jest więcej, wiec nie zaszkodzi się upewnić
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
a ja się zgadzam z Urbanem.Urban pisze:Jak to ma się do zapisu- devastating charge (riders only)Q: Do all parts of a model with Devastating Charge get +1A when charging?
A: Yes, except those parts with no Attacks characteristics, like chariot chassis. Potion of Foolhardiness grants the special rule only to the drinker, though.
Pytam, ponieważ wiem że faq etc potrafi niektóre rzeczy uściślać wbrew logice i wolę się upewnić jak wygląda to tutaj
Euro Faq jest nadrzędny względem każdego innego źródła.
jak w nim jest napisane że cały model dostaje to dostaje i kropka.
Zwłaszcza, że nie mamy wielu innych przypadków Devastating Charge poza Wildami.
Euro Faq jest głupi i deb@!$lny ale skoro mamy na niego grać to też na podobnym poziomie inteligencji.
Tak samo z TG. Skoro napisali że jest inaczej niż w booku i może krzyczeć poza walkę to może i koniec.
Euro Faq rulez
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
@Urban, @White Lion
Co do krzyków to jest jednak subtelna różnica między baśką i terrorem:
Ghostly Howl: "If the Tomb Banshee is engaged in combat, her Ghostly Howl can only target an enemy unit in base contact."
Death Shriek: "If the Terrorgheist is engaged in combat, its Death Shriek may target a unit in base contact."
Dodatkowo GW FAQ odnosi się tylko do krzyku Baśki:
----
Co do Devastating Charge to wildzi mają przecież "Devastating Charge (Riders only)" a nie "Devastating Charge", które odnosiłoby się do całego modelu a nie tylko jego składowej. A euro faq odnosi się do "Devastating Charge". Sam gram WE i chciałbym, aby jelonki miały 3ataki w szarży, ale raczej tak nie może być.
Co do krzyków to jest jednak subtelna różnica między baśką i terrorem:
Ghostly Howl: "If the Tomb Banshee is engaged in combat, her Ghostly Howl can only target an enemy unit in base contact."
Death Shriek: "If the Terrorgheist is engaged in combat, its Death Shriek may target a unit in base contact."
Dodatkowo GW FAQ odnosi się tylko do krzyku Baśki:
Moim zdaniem euro faq w tej kwesti jest jak najbardziej spójny z zasadami booka i GW faqa: nie widać przeciwskazań dlaczego Terror będąc w combacie nie mógłby krzyczeć do innego combatu.Q: If a Tomb Banshee wishes to use her Ghostly Howl attack in close
combat, does this have to be targeted against an enemy unit that the
Tomb Banshee model is in base contact with? (p31)
A: Yes.
----
Co do Devastating Charge to wildzi mają przecież "Devastating Charge (Riders only)" a nie "Devastating Charge", które odnosiłoby się do całego modelu a nie tylko jego składowej. A euro faq odnosi się do "Devastating Charge". Sam gram WE i chciałbym, aby jelonki miały 3ataki w szarży, ale raczej tak nie może być.
-
- Chuck Norris
- Posty: 441
Zastanawia mnie taka kwestia filerów.
Jezeli model (bohater), który docelowo powinien stać na podstawce 20mm, stoi na 40mm filerze i znajduję się na flance oddziału, przez co jest jedynym modelem w styku z przeciwnikiem. Czy w takim wypadku jest możliwość "wirtualnie" rozdzielić ataki między bohatera a r&f model?? Niby r&f nie jest w styku, ale gdyby bohater był na "legalnej" podstawce to wtedy by byli.
Jezeli model (bohater), który docelowo powinien stać na podstawce 20mm, stoi na 40mm filerze i znajduję się na flance oddziału, przez co jest jedynym modelem w styku z przeciwnikiem. Czy w takim wypadku jest możliwość "wirtualnie" rozdzielić ataki między bohatera a r&f model?? Niby r&f nie jest w styku, ale gdyby bohater był na "legalnej" podstawce to wtedy by byli.
"Blood Bowl is like a war- no winners, just survivors"
ważnego słowa użyłeś - "legalna podstawka"
jak wstawiłeś go na większą to ustal z przeciwnikiem w ktorym miejscu tego fillera stoi, co za problem?
jak wstawiłeś go na większą to ustal z przeciwnikiem w ktorym miejscu tego fillera stoi, co za problem?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
-
- Chuck Norris
- Posty: 441
Wiesz, zawsze jest, że odległość liczysz do podstawki, styk liczysz do podstwaki, LoS też do podstwaki a nie do modelu, lub jakiejś jego części, dlatego mnie to zastanawia jak to wygląda w ww. przypadku. Co jest decydujące, model czy podstawka?
Oczywiście nie mówie tu o skrajnościach jak np. filer 100x20 mm w pierwszym szeregu wyłączający całkowicie r&f, bo to już gruba przesada by była.
Oczywiście zgadzam się z Tobą i też uważam, że to dobre wyjście.
Oczywiście nie mówie tu o skrajnościach jak np. filer 100x20 mm w pierwszym szeregu wyłączający całkowicie r&f, bo to już gruba przesada by była.
Oczywiście zgadzam się z Tobą i też uważam, że to dobre wyjście.
"Blood Bowl is like a war- no winners, just survivors"
nie widze osobiscie problemu w stosowaniu filerow i sadzaniu tam bohatera, bo ktos sobie wymodelowal scenke czy cos, ale na potrzeby gry powinno byc jasne gdzie stoi bohater w rozmiarze wlasciwym swojej legalnej podstawki
jesli wiadomo gdzie stoi to wszystko inne to modele rank and file zazwyczaj
nie to wszystkie kwestie sporne moga byc rozstrzygane na niekorzyść takiego gracza przez sedziego
to rodzi zupelnie zbedne problemy przy stole
- bije 6 atakami z Killing Blowem po herosie
- ej czekaj ale on jest na filerze tutaj
- no co ty przeciez stoi tu gdzie jest
- no nie przestawilem go przeciez 2 turzy wczesniej
- to bije w ten model
- to jest przeciez champion, wbijesz 1 ranę
- sęęęędziaaaaa, On wałuje!
jesli wiadomo gdzie stoi to wszystko inne to modele rank and file zazwyczaj
nie to wszystkie kwestie sporne moga byc rozstrzygane na niekorzyść takiego gracza przez sedziego
to rodzi zupelnie zbedne problemy przy stole
- bije 6 atakami z Killing Blowem po herosie
- ej czekaj ale on jest na filerze tutaj
- no co ty przeciez stoi tu gdzie jest
- no nie przestawilem go przeciez 2 turzy wczesniej
- to bije w ten model
- to jest przeciez champion, wbijesz 1 ranę
- sęęęędziaaaaa, On wałuje!
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
normalny test głupoty na poczatku fazy, nie zdasz to D6 do przodu i kwitniesz, nie mozesz wykonac zadnej akcji w tej turze
dispelowanie to tez akcja masz w FAQ
pomysl z flee lekko nie trafiony bo to przeciez faza w ktorej oddzial testuje glupote a nie przeciwnika bylby
dispelowanie to tez akcja masz w FAQ
pomysl z flee lekko nie trafiony bo to przeciez faza w ktorej oddzial testuje glupote a nie przeciwnika bylby
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Normalny unit ze stupidem jak np. trolle ma ITP zawsze.
Ale jeśli ktoś dostaje jednorazowego stupida z czaru lub zdolności to ma ITP tylko na czas bycia głupim.
Czyli do kiedy?
a) do końca tury w której oblał stupida
b) do początku swojej kolejnej tury (czyli też w turze przeciwnika)
Ale jeśli ktoś dostaje jednorazowego stupida z czaru lub zdolności to ma ITP tylko na czas bycia głupim.
Czyli do kiedy?
a) do końca tury w której oblał stupida
b) do początku swojej kolejnej tury (czyli też w turze przeciwnika)
a o to ci chodzilo masz zasadach ogolnych gry
jesli jest jakies odniesienie to "turn" to znaczy to "players turn", strona 10 czy 12 na początku, musisz zerknac jak chcesz dokladnie cytat
w opisie stupidity jest, że nie wykonujesz akcji w tej turze, czyli w turze gracza
zatem jesli niezdasz glupoty to w kolejnej nastepujacej turze przeciwnika dzialasz juz normalnie i mozesz deklarowac akcje, rozpraszac channelowac itd
jesli jest jakies odniesienie to "turn" to znaczy to "players turn", strona 10 czy 12 na początku, musisz zerknac jak chcesz dokladnie cytat
w opisie stupidity jest, że nie wykonujesz akcji w tej turze, czyli w turze gracza
zatem jesli niezdasz glupoty to w kolejnej nastepujacej turze przeciwnika dzialasz juz normalnie i mozesz deklarowac akcje, rozpraszac channelowac itd
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
nad konstrukcją turn, player turn, game turn trudno będzie dyskutować
a co o tym sądzi euro faq? jest tam coś sprawdzales? w sumie nie pierwszy raz byloby ze jest napisane cos co nie ma sensu sie wydarzyc ale co tam
a co o tym sądzi euro faq? jest tam coś sprawdzales? w sumie nie pierwszy raz byloby ze jest napisane cos co nie ma sensu sie wydarzyc ale co tam
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Wind Blast a Mangler squig (czy fanatyk).
W ETC FAQ nie ma nic o tym, w faq gw także (tylko tyle, żeby table edge traktować jak impassable), ani w uściśleniach nawet. Potrzebne cytaty:
1) Ten ruch to efekt czaru i przypadek trafienia w coś jest dokładnie opisany więc nie powinno się ruszać innych zasad skoro sam opis czaru załatwia sprawę w pełni i klarownie. (Poza tym jest interpretacja, że Ker-splat! działa tylko w movement phase) Czyli Mangler się zatrzymuje.
2) Zasada Manglera jest szczegółową względem zaklęcia przez co powinna przerwać działanie czaru tak samo jak np. Wypuszczenie fanatyków podczas przenoszenia jakiegoś oddziału bliżej niż 8" od oddziału z fanatykami czarem (weźmy pierwszy z brzegu - Hand of Gork) jest obowiązkowe do wykonania mimo tego, że przerywa czar. Ponadto może go zakończyć jeśli fanatycy dosięgną teleportowanego oddziału i go zdejmą ze stołu. Stosując analogię - Mangler przelatuje za oddział.
3) Są to zasady działające w tym samym momencie (Mangler ma dotknąć oddziału) więc decydować która się uruchomi jako pierwsza powinien aktywny gracz.
Zacytowałem także zasadę "Watch Out!" gdyż także w podobny sposób współdziałać może z Wind Blastem. Jako, że tutaj przemieszczenie Manglera jest takie samo w obu efektach (zasady i czaru) to czy obydwa efekty zajdą w pełni i Mangler powinien zdawać Dangerous Terrain test oraz dostać hity z Wind Blasta, czy też znowu tak jak powyżej efekt może zajść tylko jeden?
Swoją drogą - jeśli by nikt nie miał lepszych pomysłów to arbitralną decyzję teraz powinno się uzyskiwać na TWF w dziale ETC FAQ, tak?
W ETC FAQ nie ma nic o tym, w faq gw także (tylko tyle, żeby table edge traktować jak impassable), ani w uściśleniach nawet. Potrzebne cytaty:
Ker-splat! pisze:If the Mangler Squigs' move would end within a unit, then they automatically bounce through the it - place the Mangler Squigs 1" beyond the unit, in direction in which they were moving.
Watch Out! pisze:If [Mangler Squigs'] move would take them into contact with a Building, Impassable Terrain or off a table edge then they must take Dangerous Terrain test and will stop 1" short of the obstruction.
Moim zdaniem albo odpala się Ker-splat! w momencie Wind Blasta albo się nie odpala. Jeśli się odpala to dwa efekty - przestawienie manglera za oddział oraz hity. Jak się nie odpali tylko Wind Blast działa w pełni to także przestawia Manglera (zatrzymuje go) oraz wypłaca hity ale inne i zarówno w Manglera jak i inny oddział. Ktoś ma inne pomysły? Jeśli nie to moim zdaniem rozwiązanie tutaj problemu można zastosować trojakie:Wind Blast pisze:If the target unit comes into contact with impassable terrain it stops 1" away and suffers D6 Strength 3 hits. If the target unit comes into contact with another unit it stops 1" away and both units suffer D6 Strength 3 hits.
1) Ten ruch to efekt czaru i przypadek trafienia w coś jest dokładnie opisany więc nie powinno się ruszać innych zasad skoro sam opis czaru załatwia sprawę w pełni i klarownie. (Poza tym jest interpretacja, że Ker-splat! działa tylko w movement phase) Czyli Mangler się zatrzymuje.
2) Zasada Manglera jest szczegółową względem zaklęcia przez co powinna przerwać działanie czaru tak samo jak np. Wypuszczenie fanatyków podczas przenoszenia jakiegoś oddziału bliżej niż 8" od oddziału z fanatykami czarem (weźmy pierwszy z brzegu - Hand of Gork) jest obowiązkowe do wykonania mimo tego, że przerywa czar. Ponadto może go zakończyć jeśli fanatycy dosięgną teleportowanego oddziału i go zdejmą ze stołu. Stosując analogię - Mangler przelatuje za oddział.
3) Są to zasady działające w tym samym momencie (Mangler ma dotknąć oddziału) więc decydować która się uruchomi jako pierwsza powinien aktywny gracz.
Zacytowałem także zasadę "Watch Out!" gdyż także w podobny sposób współdziałać może z Wind Blastem. Jako, że tutaj przemieszczenie Manglera jest takie samo w obu efektach (zasady i czaru) to czy obydwa efekty zajdą w pełni i Mangler powinien zdawać Dangerous Terrain test oraz dostać hity z Wind Blasta, czy też znowu tak jak powyżej efekt może zajść tylko jeden?
Swoją drogą - jeśli by nikt nie miał lepszych pomysłów to arbitralną decyzję teraz powinno się uzyskiwać na TWF w dziale ETC FAQ, tak?
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Pytanko o Siveijr's Hex Scroll. Odpalam to i Czarodziej przeciwnika zamienia się w Żabę, ale pozostają 3 kwestie:
1. Czy zmienia się (myślę, że nie, ale wolę zapytać) Troop Type jednostki? Np. zamieniony Daemon Prince przestaje być Monsterem i może wejść do oddziału?
2. Czy przemieniony Daemon Prince, Greater Daemon lub Herald nadal podlega dodatkowym obrażeniom z Lore of Light, będąc Żabą?
3. Przemieniony model traci nie tylko Maagiczne Przedmioty, ale także zwykły ekwipunek (zbroję, broń itp.). Czy to oznacza, że Wierzchowiec również znika? Jak to się ma wtedy do punktu 1 i pytania o Troop Type, gdy Czarodziej jeździł konno, a także co w momencie gdy dosiada Monstera/Rydwanu i jest modelem dwuczęściowym?
1. Czy zmienia się (myślę, że nie, ale wolę zapytać) Troop Type jednostki? Np. zamieniony Daemon Prince przestaje być Monsterem i może wejść do oddziału?
2. Czy przemieniony Daemon Prince, Greater Daemon lub Herald nadal podlega dodatkowym obrażeniom z Lore of Light, będąc Żabą?
3. Przemieniony model traci nie tylko Maagiczne Przedmioty, ale także zwykły ekwipunek (zbroję, broń itp.). Czy to oznacza, że Wierzchowiec również znika? Jak to się ma wtedy do punktu 1 i pytania o Troop Type, gdy Czarodziej jeździł konno, a także co w momencie gdy dosiada Monstera/Rydwanu i jest modelem dwuczęściowym?
To odpowiada na pytanie 1 i 3.ETC FAQ pisze:6.7. Q: Does a Wizard turn into a frog if the Sivejir’s Hex Scroll is used on him while casting Transformation of Kadon? Is any mount transformed too? Does his unit type change?
A: Yes. Yes, unless the mount can be targeted separately. No.
Co do pytania 2 to w opisie czaru nic nie ma o tym, że ma tracić zasady specjalne więc wciąż jest to demoniczna żaba i imho dodatkowe obrażenia przysługują.
-
- Chuck Norris
- Posty: 441
Atrybuty, z tego co pamiętam odpalają się razem z czarem, więc też mi się wydaje, że wciąż ma zasade demoniczny, nawet jeżeli by znikła po transformacji.
"Blood Bowl is like a war- no winners, just survivors"