Pytania Ogólne v. 2.1

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Urban
Falubaz
Posty: 1243
Lokalizacja: Zgierz

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: Urban »

Tak samo interpretacja że terrorgheist będąc w combacie może krzyczeć w unit poza combatem (mimo że jest w AB opisane że może krzyczeć tylko w to co ma B2B)
podobnych kwiatków jest więcej, wiec nie zaszkodzi się upewnić

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Tylko jest też pokazany przykład z Potion of Foolhardiness. Imho ewidentnie widać, że rozdzielają w tej kwestii różne części modelu, ale upewnić się możesz. Mnie nic do tego :wink:
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

Urban pisze:
Q: Do all parts of a model with Devastating Charge get +1A when charging?

A: Yes, except those parts with no Attacks characteristics, like chariot chassis. Potion of Foolhardiness grants the special rule only to the drinker, though.
Jak to ma się do zapisu- devastating charge (riders only)
Pytam, ponieważ wiem że faq etc potrafi niektóre rzeczy uściślać wbrew logice i wolę się upewnić jak wygląda to tutaj
a ja się zgadzam z Urbanem.
Euro Faq jest nadrzędny względem każdego innego źródła.
jak w nim jest napisane że cały model dostaje to dostaje i kropka.
Zwłaszcza, że nie mamy wielu innych przypadków Devastating Charge poza Wildami.

Euro Faq jest głupi i deb@!$lny ale skoro mamy na niego grać to też na podobnym poziomie inteligencji.

Tak samo z TG. Skoro napisali że jest inaczej niż w booku i może krzyczeć poza walkę to może i koniec.
Euro Faq rulez :)
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

ironhead
Chuck Norris
Posty: 458

Post autor: ironhead »

@Urban, @White Lion

Co do krzyków to jest jednak subtelna różnica między baśką i terrorem:

Ghostly Howl: "If the Tomb Banshee is engaged in combat, her Ghostly Howl can only target an enemy unit in base contact."
Death Shriek: "If the Terrorgheist is engaged in combat, its Death Shriek may target a unit in base contact."

Dodatkowo GW FAQ odnosi się tylko do krzyku Baśki:
Q: If a Tomb Banshee wishes to use her Ghostly Howl attack in close
combat, does this have to be targeted against an enemy unit that the
Tomb Banshee model is in base contact with? (p31)
A: Yes.
Moim zdaniem euro faq w tej kwesti jest jak najbardziej spójny z zasadami booka i GW faqa: nie widać przeciwskazań dlaczego Terror będąc w combacie nie mógłby krzyczeć do innego combatu.

----
Co do Devastating Charge to wildzi mają przecież "Devastating Charge (Riders only)" a nie "Devastating Charge", które odnosiłoby się do całego modelu a nie tylko jego składowej. A euro faq odnosi się do "Devastating Charge". Sam gram WE i chciałbym, aby jelonki miały 3ataki w szarży, ale raczej tak nie może być.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Pięknie wyjaśnione. Dobrze też było dowiedzieć się, że jest różnica w wordingu obu Krzyków, bo do tej pory myślałem, że to to samo tylko różni się ilością zadawanych obrażeń :)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

In_the_sea_of_blood
Chuck Norris
Posty: 441

Post autor: In_the_sea_of_blood »

Zastanawia mnie taka kwestia filerów.
Jezeli model (bohater), który docelowo powinien stać na podstawce 20mm, stoi na 40mm filerze i znajduję się na flance oddziału, przez co jest jedynym modelem w styku z przeciwnikiem. Czy w takim wypadku jest możliwość "wirtualnie" rozdzielić ataki między bohatera a r&f model?? Niby r&f nie jest w styku, ale gdyby bohater był na "legalnej" podstawce to wtedy by byli.
"Blood Bowl is like a war- no winners, just survivors"

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

ważnego słowa użyłeś - "legalna podstawka"

jak wstawiłeś go na większą to ustal z przeciwnikiem w ktorym miejscu tego fillera stoi, co za problem? :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

In_the_sea_of_blood
Chuck Norris
Posty: 441

Post autor: In_the_sea_of_blood »

Wiesz, zawsze jest, że odległość liczysz do podstawki, styk liczysz do podstwaki, LoS też do podstwaki a nie do modelu, lub jakiejś jego części, dlatego mnie to zastanawia jak to wygląda w ww. przypadku. Co jest decydujące, model czy podstawka?
Oczywiście nie mówie tu o skrajnościach jak np. filer 100x20 mm w pierwszym szeregu wyłączający całkowicie r&f, bo to już gruba przesada by była.
Oczywiście zgadzam się z Tobą i też uważam, że to dobre wyjście.
"Blood Bowl is like a war- no winners, just survivors"

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

nie widze osobiscie problemu w stosowaniu filerow i sadzaniu tam bohatera, bo ktos sobie wymodelowal scenke czy cos, ale na potrzeby gry powinno byc jasne gdzie stoi bohater w rozmiarze wlasciwym swojej legalnej podstawki

jesli wiadomo gdzie stoi to wszystko inne to modele rank and file zazwyczaj

nie to wszystkie kwestie sporne moga byc rozstrzygane na niekorzyść takiego gracza przez sedziego
to rodzi zupelnie zbedne problemy przy stole
- bije 6 atakami z Killing Blowem po herosie
- ej czekaj ale on jest na filerze tutaj
- no co ty przeciez stoi tu gdzie jest
- no nie przestawilem go przeciez 2 turzy wczesniej
- to bije w ten model
- to jest przeciez champion, wbijesz 1 ranę
- sęęęędziaaaaa, On wałuje!

:D
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9572
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Jak długo utrzymuje się efekt stupida po oblaniu go np. z transmutacji? Czy taki oddział może dawać flee? czy mag może dispellowac?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

normalny test głupoty na poczatku fazy, nie zdasz to D6 do przodu i kwitniesz, nie mozesz wykonac zadnej akcji w tej turze
dispelowanie to tez akcja masz w FAQ

pomysl z flee lekko nie trafiony bo to przeciez faza w ktorej oddzial testuje glupote a nie przeciwnika bylby :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9572
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Normalny unit ze stupidem jak np. trolle ma ITP zawsze.

Ale jeśli ktoś dostaje jednorazowego stupida z czaru lub zdolności to ma ITP tylko na czas bycia głupim.
Czyli do kiedy?
a) do końca tury w której oblał stupida
b) do początku swojej kolejnej tury (czyli też w turze przeciwnika)

:?:

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

a o to ci chodzilo :) masz zasadach ogolnych gry
jesli jest jakies odniesienie to "turn" to znaczy to "players turn", strona 10 czy 12 na początku, musisz zerknac jak chcesz dokladnie cytat

w opisie stupidity jest, że nie wykonujesz akcji w tej turze, czyli w turze gracza
zatem jesli niezdasz glupoty to w kolejnej nastepujacej turze przeciwnika dzialasz juz normalnie i mozesz deklarowac akcje, rozpraszac channelowac itd
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9572
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Poczytałem i jednak mam inne zdanie. Skoro głupi mag nie może channelowac DD tzn ze stupid dziala przez pełną turę obu graczy.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

nad konstrukcją turn, player turn, game turn trudno będzie dyskutować :)
a co o tym sądzi euro faq? jest tam coś sprawdzales? w sumie nie pierwszy raz byloby ze jest napisane cos co nie ma sensu sie wydarzyc ale co tam
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

ślivek
Kretozord
Posty: 1686

Post autor: ślivek »

Wind Blast a Mangler squig (czy fanatyk).

W ETC FAQ nie ma nic o tym, w faq gw także (tylko tyle, żeby table edge traktować jak impassable), ani w uściśleniach nawet. Potrzebne cytaty:
Ker-splat! pisze:If the Mangler Squigs' move would end within a unit, then they automatically bounce through the it - place the Mangler Squigs 1" beyond the unit, in direction in which they were moving.
Watch Out! pisze:If [Mangler Squigs'] move would take them into contact with a Building, Impassable Terrain or off a table edge then they must take Dangerous Terrain test and will stop 1" short of the obstruction.
Wind Blast pisze:If the target unit comes into contact with impassable terrain it stops 1" away and suffers D6 Strength 3 hits. If the target unit comes into contact with another unit it stops 1" away and both units suffer D6 Strength 3 hits.
Moim zdaniem albo odpala się Ker-splat! w momencie Wind Blasta albo się nie odpala. Jeśli się odpala to dwa efekty - przestawienie manglera za oddział oraz hity. Jak się nie odpali tylko Wind Blast działa w pełni to także przestawia Manglera (zatrzymuje go) oraz wypłaca hity ale inne i zarówno w Manglera jak i inny oddział. Ktoś ma inne pomysły? Jeśli nie to moim zdaniem rozwiązanie tutaj problemu można zastosować trojakie:
1) Ten ruch to efekt czaru i przypadek trafienia w coś jest dokładnie opisany więc nie powinno się ruszać innych zasad skoro sam opis czaru załatwia sprawę w pełni i klarownie. (Poza tym jest interpretacja, że Ker-splat! działa tylko w movement phase) Czyli Mangler się zatrzymuje.
2) Zasada Manglera jest szczegółową względem zaklęcia przez co powinna przerwać działanie czaru tak samo jak np. Wypuszczenie fanatyków podczas przenoszenia jakiegoś oddziału bliżej niż 8" od oddziału z fanatykami czarem (weźmy pierwszy z brzegu - Hand of Gork) jest obowiązkowe do wykonania mimo tego, że przerywa czar. Ponadto może go zakończyć jeśli fanatycy dosięgną teleportowanego oddziału i go zdejmą ze stołu. Stosując analogię - Mangler przelatuje za oddział.
3) Są to zasady działające w tym samym momencie (Mangler ma dotknąć oddziału) więc decydować która się uruchomi jako pierwsza powinien aktywny gracz.

Zacytowałem także zasadę "Watch Out!" gdyż także w podobny sposób współdziałać może z Wind Blastem. Jako, że tutaj przemieszczenie Manglera jest takie samo w obu efektach (zasady i czaru) to czy obydwa efekty zajdą w pełni i Mangler powinien zdawać Dangerous Terrain test oraz dostać hity z Wind Blasta, czy też znowu tak jak powyżej efekt może zajść tylko jeden?

Swoją drogą - jeśli by nikt nie miał lepszych pomysłów to arbitralną decyzję teraz powinno się uzyskiwać na TWF w dziale ETC FAQ, tak?
Obrazek

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Pytanko o Siveijr's Hex Scroll. Odpalam to i Czarodziej przeciwnika zamienia się w Żabę, ale pozostają 3 kwestie:

1. Czy zmienia się (myślę, że nie, ale wolę zapytać) Troop Type jednostki? Np. zamieniony Daemon Prince przestaje być Monsterem i może wejść do oddziału? :)

2. Czy przemieniony Daemon Prince, Greater Daemon lub Herald nadal podlega dodatkowym obrażeniom z Lore of Light, będąc Żabą? ;)

3. Przemieniony model traci nie tylko Maagiczne Przedmioty, ale także zwykły ekwipunek (zbroję, broń itp.). Czy to oznacza, że Wierzchowiec również znika? Jak to się ma wtedy do punktu 1 i pytania o Troop Type, gdy Czarodziej jeździł konno, a także co w momencie gdy dosiada Monstera/Rydwanu i jest modelem dwuczęściowym? 8)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

ślivek
Kretozord
Posty: 1686

Post autor: ślivek »

ETC FAQ pisze:6.7. Q: Does a Wizard turn into a frog if the Sivejir’s Hex Scroll is used on him while casting Transformation of Kadon? Is any mount transformed too? Does his unit type change?
A: Yes. Yes, unless the mount can be targeted separately. No.
To odpowiada na pytanie 1 i 3.
Co do pytania 2 to w opisie czaru nic nie ma o tym, że ma tracić zasady specjalne więc wciąż jest to demoniczna żaba i imho dodatkowe obrażenia przysługują.
Obrazek

In_the_sea_of_blood
Chuck Norris
Posty: 441

Post autor: In_the_sea_of_blood »

Atrybuty, z tego co pamiętam odpalają się razem z czarem, więc też mi się wydaje, że wciąż ma zasade demoniczny, nawet jeżeli by znikła po transformacji.
"Blood Bowl is like a war- no winners, just survivors"

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Czyli taki Arcymag na Smoku staje się Żabą na Smoku, a Arcymag na Koniku zmienia się w Żabę razem z Koniem, tak? ;)

P.S.: Żaba z Thunderstompem ftw :mrgreen:
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

ODPOWIEDZ