Pytania początkujących i niepewnych
Moderator: Yudokuno
Re: Pytania początkujących i niepewnych
Czy dodatkowy atak z kociołka działa na mounty?
Lidder pisze:To akurat proste - chodzi o podwyżki cen.-There's something large & nurgle-y coming first
- Andronicus
- Chuck Norris
- Posty: 566
- Lokalizacja: Warszawa
Nie jestem pewien. Kiedy ginie lord to zdejmujemy ze stołu model lorda natomiast smok zostaje. Sam się zawsze zastanawiałem jak to jest z tym RoDXet pisze:uważam podobnieBlasz pisze:ale chyba lord na smoku stanowi jeden model, bo jesli te 40 pkt ma tylko chronić lorda to szkoda je wydawać
@Dunderson
Blessings of Khaine nie działa na mounty.
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
Co do RoD poruszałem tą kwestie jakiś czas temu
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... oD#p350484
strona 17.
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... oD#p350484
strona 17.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
- Andronicus
- Chuck Norris
- Posty: 566
- Lokalizacja: Warszawa
Przeczytałem. Czyli wychodzi na to że atakując smoka przeciwnik nie ma społowionego ws ale jak to jest z tym bs?? Napisane jest "character or their unit" ale nie ma wyszczególnionego mounta.
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
Strzelając do np. lorda na smoku ma społowiony BS. Chociażby dla tego że rozdzielasz strzały jeździec-mount po trafieniu w model, fizycznie nie możliwe jest społowienie BS ataków trafiających wyłącznie w jeźdźca. pozatym wydaje mi się że jeździec+ mount tworzą oddział składający się z herosa i potwora analogiczny w tym przypadku do oddziału heros+ zwykły klocek. tego ostatniego nie jestem pewien, natomiast pewien jestem że strzelając do herosa z RoD "na czymś" ma społowionego BSa.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
Mam pytanie odnośnie kuszy w zasadach ogólnych pisze ze kusza powtarzalna ma
siłę 3 i 2x strzela w podręczniku DE pisze to samo z tym ze jeszcze przebija
pancerz o 1 i teraz o co chodzi z tym -1 do trafiania ?
Następnie mam pytanie o magie DE pisze ze czarodzieje mogą
używać nie ograniczonej ilości kości mocy to teraz po co np im pula kości
mocy i po co czar potęga mroku który dodaje 3K+1 kości mocy którymi nie
można rozpraszać czarów ?
Jeszcze trochę głupie pytanko o balistę czy np jeżeli moja obsługa widzi
obsługę balisty przeciwnika to może w nią normalnie strzelić ?
siłę 3 i 2x strzela w podręczniku DE pisze to samo z tym ze jeszcze przebija
pancerz o 1 i teraz o co chodzi z tym -1 do trafiania ?
Następnie mam pytanie o magie DE pisze ze czarodzieje mogą
używać nie ograniczonej ilości kości mocy to teraz po co np im pula kości
mocy i po co czar potęga mroku który dodaje 3K+1 kości mocy którymi nie
można rozpraszać czarów ?
Jeszcze trochę głupie pytanko o balistę czy np jeżeli moja obsługa widzi
obsługę balisty przeciwnika to może w nią normalnie strzelić ?
-1 do trafiania jest za podwójny strzałRobbbb99 pisze:Mam pytanie odnośnie kuszy w zasadach ogólnych pisze ze kusza powtarzalna ma
siłę 3 i 2x strzela w podręczniku DE pisze to samo z tym ze jeszcze przebija
pancerz o 1 i teraz o co chodzi z tym -1 do trafiania ?
Może używać nieograniczonej liczby kostek spośród tych które może użyć (czyli własna pula/dorobione kostki/ pula ogólna)Robbbb99 pisze:Następnie mam pytanie o magie DE pisze ze czarodzieje mogą
używać nie ograniczonej ilości kości mocy to teraz po co np im pula kości
mocy i po co czar potęga mroku który dodaje 3K+1 kości mocy którymi nie
można rozpraszać czarów ?
Widoczność mierzy się od balisty. Można od środka, można od nóżek(ja tak preferuje), można od podstawki jak jest. Jeżeli maszyna widzi przeciwnych załogantów to może strzelać.Robbbb99 pisze:Jeszcze trochę głupie pytanko o balistę czy np jeżeli moja obsługa widzi
obsługę balisty przeciwnika to może w nią normalnie strzelić ?
Czyli jak mag 2 poziomu ma 2 kości mocy to może do rzutu użyć 2 kości z puli i 2 swoje czyli 4 ?? (bo jeżeli tak jest to przecież każdy mag tak może robić np z HE )Może używać nieograniczonej liczby kostek spośród tych które może użyć (czyli własna pula/dorobione kostki/ pula ogólna)
- Andronicus
- Chuck Norris
- Posty: 566
- Lokalizacja: Warszawa
Wg zasad z RB, czarodziej 2 poziomu może użyć maksymalnie 3 kostek przy rzucaniu czaru, czarodziej 3 poziomu 4 itp. W przypadku mrocznych elfów można użyć dowolnej liczby kostek z puli.
OK wielkie dzięki
mam jeszcze pytanko odnośnie stołu jeżeli mam stół większy niż warhammerowy tzn nie
120 X180 tylko 140 X 260 To czy konieczne jest żebym wykreślił sobie obszar 120 na 180 i w nim się rozstawiał ? bo bolce i kociołek krwi się nie rusza czyli traci na wartości
mam jeszcze pytanko odnośnie stołu jeżeli mam stół większy niż warhammerowy tzn nie
120 X180 tylko 140 X 260 To czy konieczne jest żebym wykreślił sobie obszar 120 na 180 i w nim się rozstawiał ? bo bolce i kociołek krwi się nie rusza czyli traci na wartości
- Andronicus
- Chuck Norris
- Posty: 566
- Lokalizacja: Warszawa
Grasz na takim stole na jakim Ci wygodnie. Wiadomo że na patrol na 500pkt tak wielki stół nie ma sensu, natomiast przy dużych bitwach to jak najbardziej. Jeśli jednak Ty i Twój przeciwnik wolicie grać na mniejszym stole, nic nie stoi na przeszkodzie żeby wykreślić sobie odpowiedni obszar.
Jak się go ruszy to się rusza.Robbbb99 pisze: bo bolce i kociołek krwi się nie rusza czyli traci na wartości
Innymi słowy, można je normalnie ruszyć w turze ruchu
trueŻaba pisze:P.S. aczkolwiek smok jest niewątpliwie absolutnym samcem alfa i przywódcą stada bez niego ani rusz...
Bestialski_Brokuł pisze:(...)potem się okaże(...) Shadowblade to nie asasyn tylko nazwa firmy od mokrej roboty, która ostatnio przeprowadziła szeroką rekrutację
- Andronicus
- Chuck Norris
- Posty: 566
- Lokalizacja: Warszawa
Oczywiście że kociołki mogą się ruszać. To nie 6ed. Maszynki też mogą ale jak uważasz że ktoś Cię tu kituje poczytaj RB i sam się przekonaj...
Jeszcze mam pytanko co do hydry jak to jest z tą łuskową skóra 4+ da się tą wartość zredukować poprzez siłę ? tzn jak uderza oddział białych lwów z siła 6 to nie robię wogóle tego sava tylko regeneracja i czy poganiacze muszą uczestniczyć w walce wręcz czy mogą się również schować za hydrę ?