rozpiski elfów VIII ed.

High Elves

Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello

Zablokowany
Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Re: rozpiski elfów VIII ed.

Post autor: Asassello »

poza tym za dużo tych magów, połowa nie będzie miała kości by czary rzucać.
Obrazek

Awatar użytkownika
Belaner7
Falubaz
Posty: 1048
Lokalizacja: Swaj koło Poznania

Post autor: Belaner7 »

Scroll zajmuje slot arcane? Niefajnie :P
Faktycznie poleci 1lev mag, i jeden orzeł(brak figurki), nie wiem co wstawię zamiast, jakieś rydwany, shadowów, dragonów, małe swordy, cóś pomyślę. Drugi klocek elitarnej piechoty odpada ze względu na brak figur.
Jak sprawdza się high magic w nowej ed? czary łatwiej wychodzą :)

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Dość dobrze, chodź zależy to od rozpiski.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

diuk
Falubaz
Posty: 1487

Post autor: diuk »

@Robson:

Nie boisz się, że masz mało antymagii? Czy Annulian Crystal Ci wystarcza + Arcy z wardem od magii na 2+ na lwach?

Nie ciśnie CIę magia za bardzo? :/

Bo zastanawiam się nad rozpiską bez żadnej antymagii, ale z Lifem, da się tak grać? Czy jednak brak scrolla boli? Mam do wyboru Scroll ALbo Seerstaff na małym magu.
Szukam: zamienników do Silver Helmsów

Kontakt PM

Awatar użytkownika
Lucyfer
Chuck Norris
Posty: 382

Post autor: Lucyfer »

Archmage @ 355.0 Pts
General; Magic Level 4; Silver Wand; Loremasters Cloak; Folaraith's Robe


Noble @ 168.0 Pts
Great Weapon; Battle Standard; Armour of Caledor; Guardian Phoenix


19 White Lions @ 315.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Pelt; Standard; Musician; Guardian


9 Phoenix Guard @ 190.0 Pts
Halberd; Heavy Armour; Standard; Musician
Keeper of the Flame
Ruby Ring of Ruin


20 Archers @ 225.0 Pts
Longbow; Musician


20 Spear Elves @ 195.0 Pts
Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician

Great Eagle @ 50.0 Pts

Models in Army: 67
Total Army Cost: 1498.0


Maga do lwów a BSB do PG i jest ok. Zastanawiam się nad lorem dla maga, albo life, fire lub HM. Zastanawiam się czy zamiast PG nie wźąć DP.
Obrazek

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

wymień Folaraith's Robe na 3 WL
Obrazek

diuk
Falubaz
Posty: 1487

Post autor: diuk »

Szczególnie jak chcesz dać Life na Dużym magu, to takie małe oddziały bolą.

Fire jest fajny, ale jak by mi bardzo zależało to bym się raczej pokusił wrzucać go na maga 2 poziomowego i ciskał ultra kule bez obawy o zejście generała z Ifki.
Szukam: zamienników do Silver Helmsów

Kontakt PM

Awatar użytkownika
Lucyfer
Chuck Norris
Posty: 382

Post autor: Lucyfer »

Może i 3 Wl jest fajnych ale ja wole żywego maga-generała niż 3 WL...
Obrazek

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

A jak ma Ci w tym pomóc Folaraith's Robe?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Lucyfer
Chuck Norris
Posty: 382

Post autor: Lucyfer »

No np. w oddział z moim magiem wbija się 10 Cold One i po pierwszej turze combata nie mam maga, a teraz w ten sam odział tylko że z Folaraith's Robe wbiją się Cold One i nie zabijają maga, który w następnej turze rzuca gammę czarów i 400 pkt. dla mnie...
Obrazek

diuk
Falubaz
Posty: 1487

Post autor: diuk »

Tylko jak te Cold Oney mają magiczne ataki, albo jest tam bohater z magicznym swordem to tak jakby nie miał Floriatha, a niestety większość dużych klocków i zabijaków, którzy odważyli by się polować na lwy magiczne ataki jednak posiada.

Jak już to zainwestuj w Talisman of Saphery. Razem z Floriatsem robi dobre combo, boisz się wtedy tylko Amulet of Light, Grave Guard, Driad, i innych stworzeń z wrodzonymi magicznymi atakami. Również buffy typu ten z Fire dają magiczne ataki, przed którymi nie tak łatwo uciec, chociaż rzadko kiedy ktoś je rzuca z mojego doświadczenia, większość ludzi z pokorą przyjmuje to combo i i tak prowadzi swoją grę, bo za te punkty mógłbyś równie dobrze mieć Vortexa albo i coś gorszego, a'la książka.

Schodząc już do przedmiotów to brakuje Ci typowych elfickich itemków. Wydaje mi się, że wybór Banner of Sorcery / Book of Hoeth to mus. Albo jedno albo drugie. Nie posiadanie ich to wielka strata.

BoS jest fajny jak masz 2 magów. BoH prawdopodobnie nadawałby się do jednego, ale boli CIę pewnie to że już nic innego mu nie wsadzisz. Tak czy siak jak masz jeszcze boundspella, to może warto pokusić się o BoSa i combo Floriaths +Talisman i Life Lore na dużym magu?

Wtedy ciskasz ostrzej czary. walisz z 3 kostek tron i ciśniesz z 6 regrowtha albo z 3 tron i z 4 Stone Skin i z 3 fire balla jak masz te średnio 8-9 kostek to masz lepszą sytuację niż jak masz 6. Nie warto tracić limitu +2PD/+2DD w końcu po cos został wymyślony.

Jak dla mnie też bez sensu tych 10 Phoenix Guardów. Walnij solidny kloc White Lionów i wciśnij tam BSbka - no właśnie - po co go kitrać z tyłu? Jak zginie ci kloc 25 Lionów to raczej w słusznej sprawie, 3 ataki z BSBka z GW im się przyda.

Poza tym życie BSBka jest głównie po to żeby chronić klepaczy, a nie jakieś łuki z tyłu. Zamiast tych 10 PG zrób sobie 10 White Lionsów. Niech stoją z tyłu z ArcyMagiem - lepsza ochrona. Ward na 4+ niby jest fajny, ale siła 6 i stubborn działa lepiej - kowboje się już boją, poza tym impassy i Line of Sight działają wystarczająco dobrze na strzelanie, a o magię nie ma co się bać o ile masz LoremAstera albo trochę rozumu w rozpraszaniu czarów, i tak samo - Line of Sight robi swoje.

Co do Lorów: (zakładam że na jednym Arcym) Jak High Magic: to dokoksuj łuki do 45.
Life: dokoksuj Lwy - generalnie najlepsza opcja jak chcesz mieć tylko ArcyMaga czarującego.
Fire: ja bym tego nie brał na maga 4 lvl, ale faktycznie na sporo armii to może dać fajny efekt. Jednak moim zdaniem najlepszy czar z tego Lora to i tak zerówka, którą możesz dać śmiało każdemu magowi 2 poziomu + pierścień robi fajny spamm pocisków.

Na 1500 punktów można też rozważyć zamianę Arcego na 2 magów 2 lvlu. Wtedy za podobną cenę masz 2 Lory, więc teoretycznie większą gamę możliwości.

Warto też uwzględnić AntyMagie - LoreMaster's Cloak powinien zdać egzamin na duży Kloc WL, gdzie trzymasz Arcego, póki nie dobiegną w jakieś konkretne miejsce, później kitrasz go w klocek 10 WL/jakiegoś Cora i po sprawie.

Nie wiem po co ten oddział Spearów też tak swoją drogą, ale jako flanka WL się nieźle sprawdzają, poza tym też fakt że masz zawsze + za ranki jak dobrze pójdzie, ale przede wszystkim możesz tam bezpiecznie skitrać Arcego.

Więcej już chyba nie zdołam wyskrobać w tym momencie. Generalnie fajnie by było jakbyś napisał swój plan bitwy, w sensie - kto co robi, o ile jest to oczywiste w niektórych rozpiskach, to w tej już niekoniecznie.
Szukam: zamienników do Silver Helmsów

Kontakt PM

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Warkille pisze:No np. w oddział z moim magiem wbija się 10 Cold One i po pierwszej turze combata nie mam maga, a teraz w ten sam odział tylko że z Folaraith's Robe wbiją się Cold One i nie zabijają maga, który w następnej turze rzuca gammę czarów i 400 pkt. dla mnie...
Jeśli dajesz sobie wpuścić cokolwiek w oddział z arcymagiem, to znaczy, że jesteś noobem i żaden przedmiot Ci nie pomoże :) Żeby nie bylo, że mówię na sucho, na moje ostatnie 18 bitew, w tym 12 na turniejach, arcymag był w walce tylko raz, i to z banshe, bo z 3d6 s4 wbiłem na 3+ dwa woundy :) Po czym oczywiście banshe się posypała.

Innymi słowy, nie warto inwestować w ochronę arcymaga przed CC, bo jeśli dopuścisz do tego, żeby walczył, to znaczy że albo i tak przegrałeś maską, bo na stole masz już tylko arcymaga w łukach, albo że jesteś warzywem :P
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

diuk
Falubaz
Posty: 1487

Post autor: diuk »

bo z 3d6 s4 wbiłem na 3+ dwa woundy Po czym oczywiście banshe się posypała.
A już myślałem, że przy takim szczęściu to Lwy się posypały :)
Szukam: zamienników do Silver Helmsów

Kontakt PM

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

@Robson:

Nie boisz się, że masz mało antymagii? Czy Annulian Crystal Ci wystarcza + Arcy z wardem od magii na 2+ na lwach?

Nie ciśnie CIę magia za bardzo? :/

Bo zastanawiam się nad rozpiską bez żadnej antymagii, ale z Lifem, da się tak grać? Czy jednak brak scrolla boli? Mam do wyboru Scroll ALbo Seerstaff na małym magu.
gralem juz przeciwko HE na BOS i jakos dawało radę, aczkolwiek jako ze nigdy nie gram za długo jedną rozpiską ;) mam kolejne zmiany:
arcy + high+ destroy scroll,
mag 2 lev. fire, anulian crystal.
zamiast loremastera wsadzam chwilowo trzeciego ptaka, żeby dłuzej rzucać te missle
Bełty na razie mi się sprawdzają, aczkolwiek chciałem jeszcze przetestować wersję bez boltów, a w zamian 3 charioty.

generalnie cały czas szukam idealnego połączenia lorów, niestety ciągle czegoś brakuje, teraz chociażby dobrego boosta do combatu :( przez co jacyś choseni czy demoniczne hordy robią się problematyczne. mam jeszcze w planie przetestowanie bsb + 1 level maga ;)
RIP
Ziemko pisze:Ja Robert Mrozek kajam się przed Wami wszystkimi, zrobiłem błąd, chcemy bardzo wygrać, ale nie zrobiliśmy tego umyślnie, padamy na kolana - WYBACZCIE

Awatar użytkownika
Szwentas
Masakrator
Posty: 2200
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Szwentas »

potrzebujesz ten 2lv na magu? ja teras testuje 1lv fire i sie sprawdza a tak masz 35 punktów na coś jeszcze
Obrazek

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

myślałem o tym ale wole rzucac fire balla na 8+ niż 9+ z trzech kostek,dodatkowo casem wylosuję fajną klatke, lub coś tam jeszcze ciekawego,
z drugiej strony zamiast tego drugiego levelu można dać level dla bsb ;) i zero z shadow, lub miałem jeszcze pomysł na 4lv life po staremu i 2+1 czar z high, niestety wtedy czasem nie będziemy mieli flejmsów :(
RIP
Ziemko pisze:Ja Robert Mrozek kajam się przed Wami wszystkimi, zrobiłem błąd, chcemy bardzo wygrać, ale nie zrobiliśmy tego umyślnie, padamy na kolana - WYBACZCIE

Awatar użytkownika
Lucyfer
Chuck Norris
Posty: 382

Post autor: Lucyfer »

Archmage @ 360.0 Pts
General; Magic Level 4; Lore of Life; Book of Hoeth;

Noble @ 172.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Battle Standard; Dragonhelm (bo daje +1 do save i czasami się ten ward nawet przydaje); Loremasters Cloak

15 White Lions @ 268.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Pelt; Standard; Musician; Banner of Arcane Protection (troche antymagii nie zaszkodzi)

14 White Lions @ 265.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Pelt; Standard; Musician (wiem, że nie ma BoS, ale już nie moge na niego patrzeć...)
Guardian
Ruby Ring of Ruin

1 Great Eagle @ 50.0 Pts

15 Archers @ 170.0 Pts
Longbow; Musician;

15 Lothern Seaguard @ 210.0 Pts
Spear; Normal Bow; Light Armour; Shield; Standard Bearer; Musician

Total Army Cost: 1495.0

Bsb idzie do WL z Guardianem, Mag do łuków lub WL to się jeszcze zobaczy, biorę LSG ponieważ mam tylko 15 figurek od łuków a w sumie LSG się nawet dobrze biją... A co do wbijania się Cold One-ów w maga to trochę przesadziłem, w poprzedniej bitwie zwiało mi 20 WL (2* 6 i 4 na LD) i Cold One wpadli w mojego maga, więc jestem trochę przeczulony na stratę maga... Bo to w końcu 460 pkt… Podzieliłem WL na 2 mniejsze oddziały będą bardziej "mobilni" i mniejsza strata przy ucieczce...
Obrazek

diuk
Falubaz
Posty: 1487

Post autor: diuk »

I tak byś nie mógł mieć BoSa jak masz BoH :)

Rozpa już lepsza, ale ja bym kilka rzeczy jeszcze poprawił:

1) 1 Orzeł to jak brak orła - lepiej więcej WL lub drugi orzeł.

2) Archersi > LSG. Strata 5 pkt w Corze to już jakaś kosmetyka ;) Tak czy siak ja bym raczej dokoksował coś, np. łuki zrobił x 20 i dał im Banner of Eternal Fire/Gleaming Pennant i dobił do 25% cora 10 łuków. 35 łuków ma szansę wystrzelać więcej z 30", szczególnie, że rzadko spotyka się teraz armora wyższych rzędów na oddziałach, a osłabić GraveGuardy o 10 koleżków zanim dojdą, to mega dobra sprawa moim zdaniem. Nie licz że LSG x 15 zrobi więcej niż 10 łuków. Tego nawet się nie opłaca buffować Regrowthem.

3) Banner of Arcane protection + 25 pkt. Ruby RIng of RUin i masz +25 pkt = 1 orzeł. Na Maszyny (TK, Dwf, Emp.. ) 2 orły są bardziej uniwersalne, a twój Arcy z BoHem zeżre wszystkie kości nie ma się co łudzić. Poza tym Life + BoA + LoreMaster to już przesada, co ze strzelaniem?

4) Zrób 20 x WL i 10 x WL - w 10 x WL wkitraj Arcego. 20stka z BSB się bedzie klepać, a Arcy rzucać na nich buffy Regrowth/Flesh to Stone/ Regenka. Regrowth. Generalnie - jak już buffować to jeden solidny kloc. Jakby co to masz orły i Cory do osłony tej 10 WL albo ratowania tyłka Arcemu. Wpakuj w oddział 20 WL jescze AMulet of Light (bo jak dostaniesz eteryki w klocek to leżysz).

5) BSB - LoreMaster to duża asekuracja - masz Life z BoH i szansę na Regrowtha/Flesh to Stone/ Regenka na 4+, ale LoreMaster nie jest wcale takim głupim pomysł jeśli celem BSB jest doprowadzić Lewki na miejsce z wardem na 2+ od magi a później chwalebnie zginąć. To może Ci się nawet sprawdzić - zresztą jak tym zagrasz to nam powiesz ;) Problemem jest tylko + 200 pkt za ubicie go, więc ewentualnie trzbea by pomyśleć nad klasyką: Armour of Caledor + Dawnstone.

Ruby Ring nie ma szans się sprawdzić - chyba że walniesz z 6 kostek żeby zabić jakieś Banshee, ale d6 s4 z 6 kostek nie jest jakąś sytością.

Jak dla mnie to wygląda całkiem nieźle, pomyśl o tych zmianach które Ci przedstawiłem.

Tak czy siak 20xWL (lub jak możesz to więcej) z LoreMAsterem, BSB i Regrowth/Flesh to Stone/ Regenka raczej dojdzie do celu.

W sumie to jak robisz już taki czołg, to może zrezygnować z 2 x Eagle i wsadzić te 100 pkt lwy - wtedy możesz mieć jeszcze 25 WL i np. Standard Of Swiftness i liczyć na to że to co ci wystrzelą to sobie odnowisz Regrowthem. Icon of Iron Curse czasem też ratuje skórę :P

Pamiętaj też, że jak zrobisz puszkę z BSBka to go możesz leczyć Lore Atributem z Life'a. Również nie zapomnij, że ta 10 małych Lwów ma się też klepać, jak to możliwe to ciągnij za nimi małe łuki lub co tam będziesz miał w COrze.

A LSG dobrze robią jako proxy łuczników :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 17 cze 2011, o 18:45 przez diuk, łącznie zmieniany 1 raz.
Szukam: zamienników do Silver Helmsów

Kontakt PM

Awatar użytkownika
Ukalez
Falubaz
Posty: 1211
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: Ukalez »

diuk pisze:I tak byś nie mógł mieć BoSa jak masz BoH :)
Czemu by nie mógł?? To nie EURO.
Wpakuj w oddział 20 WL jescze AMulet of Light (bo jak dostaniesz eteryki w klocek to leżysz).
Jak gra na Life'ie to nie ma czym się przejmować.
Mieli do wyboru wojnę, lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli także.

Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"

I love this game... :D

Awatar użytkownika
Lucyfer
Chuck Norris
Posty: 382

Post autor: Lucyfer »

1) to nie euro
2) Może 30 łuków znajdę ale nie lubię mieć więcej niż 30 na mniej niż 2k
3) BoA to dla 2 WL, bez BSB, żeby ich jakiś fireball nie zjadł...
4)Po to mam Ruby Ring of Ruin, żeby był uniwersalny na eteryków jak i na "innych"
5) 10 WL schodzi jak ciepłe bułeczki, nie łudźmy się 15 krasnoludzkich handgun-ów i 10 nie ma ( wziął bym PG, ale jednak 4 siły nie powala)
6)1 orzełek jest po to aby odwracać uwagę/ odginać nie wygodne szarże
7)W sobotę testuje, więc powiem jak wypadło.
Obrazek

Zablokowany