Kilka pytań początkującego v 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Kilka pytań początkującego v 2.0
Jaki wymiar powinien miec stol do gry do 5k pt?
nie ma wymaganego wymiaru, da się zagrać i na 72x48. możesz do tego dostawić 48x48. Jeśli robisz "własny" blat, polecam coś pomiędzy tymi 2 wymiarami (72-120).
Byłoby afrontem nie napić się z FRONTEM!
"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22
"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22
Właśnie chcę robić własny stół i chodzi o to żeby jak najwygodniej się grało, czyli szerokość 48cm długość 120 to najbardziej optymalne wymiary, tak?
Spisuje sobie skrot zasad z rulebooka i kilka rzeczy chcialbym sie upewnic/ dowiedziec (niektore pytania moga sie wydac glupie lub oczywiste, zadaje je zeby miec 100% pewnosc)
1. W reakcji stand@shoot dziala krotki czy dlugi dystans broni zasiegowej?
2. Liczac dystans szarzy czy jest udana liczymy bezposrednia odleglosc od wroga czy uwzgledniamy obrot jaki ew musimy wykonac?
3. Czy jesli deklarujemy szarze na uciekajacego wroga to moze on deklarowac flee czy stoi w miejscu i czeka az go zjemy?
4. Uciekajaca jednostka ktora sie zmobilizowala nie moze w tej turze ruszac sie i strzelac, ale czy moze czarowac?
5. Posilki ktore wlasnie weszly na stol nie moga maszerowac ani szarzowac - ale moga wykonac zwykly ruch, tak?
6. Czy mag moze czarowac jesli jest w combacie?
7. Przy rzucaniu czaru z nieodparta sila - w rzucie na nieudany czar tylko w wyniku 10-12 jest napisane ze mag nie moze juz w tej turze rzucac czarow, czyli przy innym wyniku (jesli przezyje) normalnie moze dalej czarowac?
8. Mag nie moze rzucic czaru ktory juz jest w grze (nie chodzi o wiry tylko o czary pozostajace), czyli jesli rzuce klatwe na wrogi oddzial, ktora np trwa 3 tury to nie moge w nastepnej turze rzucic takiej samej klatwy na inny oddzial wroga, tylko musze czekac az tamta przestanie dzialac?
9. Jesli jednostka przechodzi przez trudny teren to zdaje test - czy bohaterowie w tej jednostce rowniez musza zdawac taki test?
10. Czy jesli przegram combat result to moge zdecydowac ze po prostu wole uciec czy musze zdawac test Ld?
11. Jesli w combat result jest remis to nic sie nie dzieje - walka trwa dalej, tak?
12. Co zrobic jesli uciekajaca jednostka konczy ucieczke na wrogiej jednostce? Umiescic ja cal przed/za wrogiem - czy zostaje zjedzona?
13. Jednostka ktora w wyniku poscigu wyszla poza krawedz stolu wchodzi do gry w swojej nastepnej fazie ruchu, czy po prostu w nastepnej fazie ruchu (niezaleznie czy swojej czy wroga)
14. Kiedy dokladnie posilki wchodza do gry - na poczatku fazy ruchow czy w ruchach przymusowych?
15. Czy moglby ktos po predce wytlumaczyc mi w jaki sposob odbywaja sie poscigi w walkach zlozonych? W rulebooku w przykladzie pokazane jest ze wszyskie ucieczki i poscigi odbywaja sie osobno, po kolei, ale jest tez zdanie ktore wskazuje na to ze wszystkie jednostki rzucaja na raz na poscig i ucieczke i jesli co najmniej jedna jednostka scigajaca wyrzuci wiecej niz uciekajaca to wszystkie (wtf?) zostaja zjedzone. (Jestem juz mocno zmeczony i to zdanie moglem po prostu zle zrozumiec)
Narazie dotarlem do zasad paniki, wiec kolejna porcja pytan sie dopiero szykuje
Z gory wielkie dzieki za pomoc, wiem ze niektore pytania sa debilne, ale przez najblizszy czas bede gral z rownie niedoswiadczonym graczem co ja, wiec nie bedzie nikogo kto moglby zweryfikowac nasza rozgrywke.
1. W reakcji stand@shoot dziala krotki czy dlugi dystans broni zasiegowej?
2. Liczac dystans szarzy czy jest udana liczymy bezposrednia odleglosc od wroga czy uwzgledniamy obrot jaki ew musimy wykonac?
3. Czy jesli deklarujemy szarze na uciekajacego wroga to moze on deklarowac flee czy stoi w miejscu i czeka az go zjemy?
4. Uciekajaca jednostka ktora sie zmobilizowala nie moze w tej turze ruszac sie i strzelac, ale czy moze czarowac?
5. Posilki ktore wlasnie weszly na stol nie moga maszerowac ani szarzowac - ale moga wykonac zwykly ruch, tak?
6. Czy mag moze czarowac jesli jest w combacie?
7. Przy rzucaniu czaru z nieodparta sila - w rzucie na nieudany czar tylko w wyniku 10-12 jest napisane ze mag nie moze juz w tej turze rzucac czarow, czyli przy innym wyniku (jesli przezyje) normalnie moze dalej czarowac?
8. Mag nie moze rzucic czaru ktory juz jest w grze (nie chodzi o wiry tylko o czary pozostajace), czyli jesli rzuce klatwe na wrogi oddzial, ktora np trwa 3 tury to nie moge w nastepnej turze rzucic takiej samej klatwy na inny oddzial wroga, tylko musze czekac az tamta przestanie dzialac?
9. Jesli jednostka przechodzi przez trudny teren to zdaje test - czy bohaterowie w tej jednostce rowniez musza zdawac taki test?
10. Czy jesli przegram combat result to moge zdecydowac ze po prostu wole uciec czy musze zdawac test Ld?
11. Jesli w combat result jest remis to nic sie nie dzieje - walka trwa dalej, tak?
12. Co zrobic jesli uciekajaca jednostka konczy ucieczke na wrogiej jednostce? Umiescic ja cal przed/za wrogiem - czy zostaje zjedzona?
13. Jednostka ktora w wyniku poscigu wyszla poza krawedz stolu wchodzi do gry w swojej nastepnej fazie ruchu, czy po prostu w nastepnej fazie ruchu (niezaleznie czy swojej czy wroga)
14. Kiedy dokladnie posilki wchodza do gry - na poczatku fazy ruchow czy w ruchach przymusowych?
15. Czy moglby ktos po predce wytlumaczyc mi w jaki sposob odbywaja sie poscigi w walkach zlozonych? W rulebooku w przykladzie pokazane jest ze wszyskie ucieczki i poscigi odbywaja sie osobno, po kolei, ale jest tez zdanie ktore wskazuje na to ze wszystkie jednostki rzucaja na raz na poscig i ucieczke i jesli co najmniej jedna jednostka scigajaca wyrzuci wiecej niz uciekajaca to wszystkie (wtf?) zostaja zjedzone. (Jestem juz mocno zmeczony i to zdanie moglem po prostu zle zrozumiec)
Narazie dotarlem do zasad paniki, wiec kolejna porcja pytan sie dopiero szykuje
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Z gory wielkie dzieki za pomoc, wiem ze niektore pytania sa debilne, ale przez najblizszy czas bede gral z rownie niedoswiadczonym graczem co ja, wiec nie bedzie nikogo kto moglby zweryfikowac nasza rozgrywke.
1. jak zaczynasz na bliskim, to na bliskim. Jak nie, to na dalekim. Chyba, że jednostka robiąca SnS ma 2 bronie o różnych zasięgach np kusze 30" pistolet 8". Wtedy robisz SnS na 8" czyli dla pistoleciarza na długim, dla kuszników na krotkim.
2. najkrótszy róg do najkrótszego rogu, żadnych obrotów.
3. musi, może uciekać wielokrotnie w ciągu tury.
4. może
5. tak
6. tak
7. tak
8. przeczytaj opis czarów remains in play - możesz je rozproszyć w dowolnym momencie.
9. tak, zdają osobno.
10. musisz zdawać, nie musisz jednak korzystać z LD generała jeżeli nie chcesz.
11. tak, chyba że któraś ze stron ma muzyka a druga nie.
12. cal za, nie zostaje zjedzona
13. swojej, zgodnie z zasada "reinforcements"
14. napisane bezposrednio w rb.
15. jutro, dzisiaj mi się już nie chce![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
2. najkrótszy róg do najkrótszego rogu, żadnych obrotów.
3. musi, może uciekać wielokrotnie w ciągu tury.
4. może
5. tak
6. tak
7. tak
8. przeczytaj opis czarów remains in play - możesz je rozproszyć w dowolnym momencie.
9. tak, zdają osobno.
10. musisz zdawać, nie musisz jednak korzystać z LD generała jeżeli nie chcesz.
11. tak, chyba że któraś ze stron ma muzyka a druga nie.
12. cal za, nie zostaje zjedzona
13. swojej, zgodnie z zasada "reinforcements"
14. napisane bezposrednio w rb.
15. jutro, dzisiaj mi się już nie chce
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Dzieki wielkie! Jedynie do pkt. 8 male pytanie - czyli nie ma takiej opcji zeby dwie oddzielne jednostki wroga mialy takie same klatwy? Jedynie musialbym rozproszyc swoj czar (klatwe) zeby go rzucic ponownie na inna jednostke, tak?
Nie chodzi mi o powtarzanie czarow w tej samej turze ale o klatwy zostajace w grze na kilka tur (np magia VC ma klatwke ktora co ture chyba zabija coraz wiecej zolnierzy w jednostce - rzucam taka klatwe w jakas jednostke wroga i w nastepnej turze (klatwa caly czas dziala na stole) moge rzucic taka sama klatwe w inny oddzial?
Edit
Down: Ok, wszystko jasne![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Edit
Down: Ok, wszystko jasne
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ostatnio zmieniony 4 wrz 2014, o 22:46 przez Bosch, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie, musisz rzuconą klątwę zakończyć, tak jak kończysz każdy czar pozostający w grze - zobacz w podręczniku "remain in play spells" (czy jakos tak), zanim rzucisz ten czar po raz kolejny - czyli nie będziesz miał dwóch klątw na raz w grze.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Pod warunkiem, że zrobiono to w legalny sposób - nie wyłączono żadnych modeli z walki. To najzwyczajniejszy reform w walce na świecie, przy tych reformach nie trzeba zachować środka.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Jest to napisane w booku przy reformach po walce.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Jest to prosty reform w walce wręcz w celu maksymalizacji walczących.
Najnowszy plik do Army Builder 2.2c: http://chomikuj.pl/debelial/Army+Builde ... 9732380.abGrolshek pisze:Obyś w piekle Slaanesza za pasywnego robił.
Pytanie o kolejność działań:
mój klocek 9 ironów z 3 bohaterami szarżuje na klocek wroga również 9 ironów z 3 bohaterami.
1. Kto pierwszy przesuwa bohaterów do 1 rzędu? Wiadomo, że ten co się będzie dostawiał jako drugi, ma pewną przewagę.
2. Czy mogę wstawić generała w miejsce championa (to wiem, że mogę) a następnie championa zamiast muzyka, czyli de facto przestawić championa w inne miejsce w 1 szeregu?
3. I dla uporządkowania wiedzy - Kiedy następuje wyzwanie na pojedynek - po make way czy przed?
mój klocek 9 ironów z 3 bohaterami szarżuje na klocek wroga również 9 ironów z 3 bohaterami.
1. Kto pierwszy przesuwa bohaterów do 1 rzędu? Wiadomo, że ten co się będzie dostawiał jako drugi, ma pewną przewagę.
2. Czy mogę wstawić generała w miejsce championa (to wiem, że mogę) a następnie championa zamiast muzyka, czyli de facto przestawić championa w inne miejsce w 1 szeregu?
3. I dla uporządkowania wiedzy - Kiedy następuje wyzwanie na pojedynek - po make way czy przed?
Break test to wyłącznie test po przegranej rundzie walki.
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5