Pytania o magię v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Re: Pytania o magię v 2.0

Post autor: Magnus »

Bo mam wrazenie ze wyjatkowo slaby ten atrybut stad wątpliwość czy na pewno tak jest. Thx

Mamut
Oszukista
Posty: 794
Lokalizacja: Kraków, ambasador "8smej Bili"

Post autor: Mamut »

Magnus pisze:Bo mam wrazenie ze wyjatkowo slaby ten atrybut stad wątpliwość czy na pewno tak jest. Thx
atrybuty:
-alchemia - podpalenie, bardzo sytuacyjne
-divi - lepsza liderka, najlepszy atrybut, ale mały zasięg
-druidyzm - leczenie, bardzo sytuacyjne i bardzo mały zasięg na lore którego caster zwykle siedzi głęboko w backlane(z powodu terenów)
-evo - daje więcej kostek do magii
-pyro - mini fireball
-szamanizm - skaryfikacja, baaaardzo sytuacyjny, używany chyba tylko w VC strigoi, OnG orkach na rydwanach i BH magach na rydwanach, po prostu rzadko się zdarza że mag chce się do combatu pchać.
-witchcraft +1/-1 move, przydatne ale często niepotrzebne.
Jak się popatrzysz na wszystkie to EVO nie jest takie złe, a wręcz jest jednym z lepszych atrybutów bo działa zawsze a nie tylko sytuacyjnie.
Keep Calm
and
Przestań Mamucić
"Making people happy is something to be proud of, especially if you can do it by accident"
~!
177013
"You make my heart pussy go poggers!"
~Anon to PM
"Mamut Ty weź się rozpędź a ściana sama Cię znajdzie"
~Biggos

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

Cześć,

Jeszcze mam prośbę o potwierdzenie: flaming sword z piromancji działa standardowo na war machine (np strzał z katapy ma flaming i magical i +1 to wound?)

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

Magnus pisze:Cześć,

Jeszcze mam prośbę o potwierdzenie: flaming sword z piromancji działa standardowo na war machine (np strzał z katapy ma flaming i magical i +1 to wound?)
Nie. Jeśli nie jest napisane wprost Shooting, to modyfikatory działają tylko na CC.

Z opisu zaklęcia masz:
* Flaming i Magical w CC (nie ma napisane czego dotyczy)
* +1 to-wound w Melee i Shooting (są wymienione wprost)

Oczywiście CC to te wszystkie ataki w zwarciu, które rzucają to-hit ;)

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1052

Post autor: Dancaarkiiel »

WarX pisze:Nie. Jeśli nie jest napisane wprost Shooting, to modyfikatory działają tylko na CC.

Z opisu zaklęcia masz:
* Flaming i Magical w CC (nie ma napisane czego dotyczy)
* +1 to-wound w Melee i Shooting (są wymienione wprost)

Oczywiście CC to te wszystkie ataki w zwarciu, które rzucają to-hit ;)
Attack Attributes tak nie działa. Zawsze "model dostaje X zasadę", to na jaki rodzaj ataków działa decyduje sam atrybut - z pewnymi wyjątkami. Zarówno Flaming Attacks jak i Magical Attacks mają dopisek "shooting", działają więc na ataki strzeleckie.
Str 109 i dalej.

Obrazek
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

I to jest człowiek jakiego potrzebuje a o jakiego nic nie robiłem, dzięki :)
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

Dancaarkiiel pisze:
WarX pisze:Nie. Jeśli nie jest napisane wprost Shooting, to modyfikatory działają tylko na CC.

Z opisu zaklęcia masz:
* Flaming i Magical w CC (nie ma napisane czego dotyczy)
* +1 to-wound w Melee i Shooting (są wymienione wprost)

Oczywiście CC to te wszystkie ataki w zwarciu, które rzucają to-hit ;)
Attack Attributes tak nie działa. Zawsze "model dostaje X zasadę", to na jaki rodzaj ataków działa decyduje sam atrybut - z pewnymi wyjątkami. Zarówno Flaming Attacks jak i Magical Attacks mają dopisek "shooting", działają więc na ataki strzeleckie.
Str 109 i dalej.

Obrazek
Mój błąd ;)

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

Witajcie,
Pytanie o wersję podstawowe i wzmocnione czarów:
Na przykładzie 1 z szamanizmu, rzucając podstawową wersję podbijamy tylko siłę i ap. Rzucając wzmocnioną wersję podbijamy tylko odporność.
Oba wzmocnienia działały by gdyby pomiędzy nawiasami znajdowało się "oraz" albo "i" jak w 1 z ewokacji.
Czy to poprawną interpretacja?

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Dobrze jest zwracać uwagę na kolory użyte w wordingach. Tekst napisany na czarno jest uniwersalny i działa w każdej wersji zaklęcia, czerwony dotyczy tylko podstawowego castingu, a niebieski tylko powiększonego.

Przy dużej wersji czaru jakby miały działać obydwa wzmocnienia, to byłoby tak jak w jedynce z ewokacji: pierwszy efekt na czarno, a drugi w nawiasie ze spójnikiem na niebiesko.
Obrazek

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

Ok, dzięki za wyjaśnienie :)

Awatar użytkownika
Vesemirus
Mudżahedin
Posty: 278

Post autor: Vesemirus »

Czy w wielkiej armii (9000ptk) można rzucać 2 x czary które nie są rep ?
Nagash is coming...

Awatar użytkownika
Tirit
Falubaz
Posty: 1110
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: Tirit »

Witam, mam pytanie o Divinację - wolę się upewnić.
Obrazek
Czy potent of doom stackuje się na oddziale? w jednej turze oddział dostał -4Cr i w kolejnej ponownie -4CR to w CC ma -8CR?
Czy jak oddział ma już nabity powiedzmy te -8CR i wyjdzie z niego bohater to "kara" jest obniżana? jeśli tak to o ile (bohater generał karę przez 2 tury).

Dzięki za odpowiedz :)
There is no escape from Chaos, it marks us all.

Obrazek

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

Tak, stackuje sie w opór. Jak bohater wyjdzie z oddziału, każda instancja obniża karę o 1CR.

z twojego przykladu:
* oddział ma 3 bohaterow
* Portent of Doom -4CR
* Portent of Doom -8CR
* bohater ginie (wychodzi) -6CR
* bohater ginie (wychodzi) -4CR
* Portent of Doom -6CR

I tak dalej ;)

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1536
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Vesemirus pisze: 9 sty 2020, o 12:10 Czy w wielkiej armii (9000ptk) można rzucać 2 x czary które nie są rep ?
Nie. Skąd ten pomysł?
Obrazek

Mamut
Oszukista
Posty: 794
Lokalizacja: Kraków, ambasador "8smej Bili"

Post autor: Mamut »

Ciara pisze: 9 sty 2020, o 19:42
Vesemirus pisze: 9 sty 2020, o 12:10 Czy w wielkiej armii (9000ptk) można rzucać 2 x czary które nie są rep ?
Nie. Skąd ten pomysł?
Ew. jak macie jakieś House rules to jasne, polecam obgadać przed grą(taka gra i tak nie jest turniejowa więc można eksperymentować)
Keep Calm
and
Przestań Mamucić
"Making people happy is something to be proud of, especially if you can do it by accident"
~!
177013
"You make my heart pussy go poggers!"
~Anon to PM
"Mamut Ty weź się rozpędź a ściana sama Cię znajdzie"
~Biggos

Awatar użytkownika
Vesemirus
Mudżahedin
Posty: 278

Post autor: Vesemirus »

Ciara pisze: 9 sty 2020, o 19:42
Vesemirus pisze: 9 sty 2020, o 12:10 Czy w wielkiej armii (9000ptk) można rzucać 2 x czary które nie są rep ?
Nie. Skąd ten pomysł?
Ze względu na podwojenie wszystkiego. Myślałem, że nie znalazłem w zasadach odnośnika do magii w wielkich armiach.

Dzięki za odpowiedź :-)
Nagash is coming...

ślivek
Kretozord
Posty: 1686

Post autor: ślivek »

Jest Flux Cards Supplement który zawiera np. zestaw fluxów do Grand Armies i tam jest więcej kości magii generalnie.
Do pobrania na stronie t9a.
Obrazek

Mamut
Oszukista
Posty: 794
Lokalizacja: Kraków, ambasador "8smej Bili"

Post autor: Mamut »

Keep Calm
and
Przestań Mamucić
"Making people happy is something to be proud of, especially if you can do it by accident"
~!
177013
"You make my heart pussy go poggers!"
~Anon to PM
"Mamut Ty weź się rozpędź a ściana sama Cię znajdzie"
~Biggos

Mamut
Oszukista
Posty: 794
Lokalizacja: Kraków, ambasador "8smej Bili"

Post autor: Mamut »

Flaming swordy:
The target gains Flaming Attacks and Magical Attacks. In
addition, the target’s Melee and Shooting Attacks gain a +1
to-wound modifier
Czy +1 działa na stompy/impacty/zionięcia?
Keep Calm
and
Przestań Mamucić
"Making people happy is something to be proud of, especially if you can do it by accident"
~!
177013
"You make my heart pussy go poggers!"
~Anon to PM
"Mamut Ty weź się rozpędź a ściana sama Cię znajdzie"
~Biggos

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

Mamut pisze: 13 sty 2020, o 19:41 Flaming swordy:
The target gains Flaming Attacks and Magical Attacks. In
addition, the target’s Melee and Shooting Attacks gain a +1
to-wound modifier
Czy +1 działa na stompy/impacty/zionięcia?
Musi. Ponieważ są wymienione wprost jako Melee. W przeciwieństwie do Flaming i Magical, które działają tylko na CC i strzelanie.

ODPOWIEDZ