8 edycja - Pytania 3
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 8 edycja - Pytania 3
Przy no armour save nie robisz armour save, Lidder, a nie oblewasz go automatycznie. Ale kiedy na skutek zbyt dużego modyfikatora za siłę nie masz szans go zdać, to wtedy można powiedzieć, że oblewasz.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
Czy bound spela z Ruby Ring of Rhuin obejmuje lore atrybut ognia? (chyba tak, bo czemu nie?) I czy działa to w obie strony: tzn, 1) przeciwnik nadpalony pierścionkiem i mag dostaje +D3 do rzutu; 2) mag zadał obrażenia innym czarem (a choćby i ognistą kulą) i teraz bohater rzuca małą kulkę z pierścionka: dostaje +D3 do rzutu? Wątpliwości budzi zapis w "the casting Wizard adds +D3 to his casting roll" Co kiedy to nie Wizard rzuca czar?
Też można przyjąć taką interpretację. Jednak należy być konsekwentnym. Jeśli mówisz, że jeśli ktoś nie przystępuje do ASv z powodu zasady specjalnej to tak samo nie przystępuje do ASv z powodu dużej siły i tu też nie oblewasz automatycznie. Do tego dochodzi przypadek, gdy po prostu nie masz ASv.Jankiel pisze:Przy no armour save nie robisz armour save, Lidder, a nie oblewasz go automatycznie. Ale kiedy na skutek zbyt dużego modyfikatora za siłę nie masz szans go zdać, to wtedy można powiedzieć, że oblewasz.
Jednak z każdą interpretacją wiążą się skutki, które należy wziąć pod uwagę. Zajrzałem do RB, aby upewnić się kiedy można przystąpić do WSv. I tak: (RB, str. 44, more than one save, drugi akapit) "If armour save is failed (...) then the model takes its ward save". Oznacza to, że bez oblania ASv nie można przystąpić do WSv. Oczywiście jeśli ktoś ma zasadę specjalną typu "no armour saves allowed" nie wyłącza on WSv (doh ). Dostał by po twarzy za takie pomysły, ale fakt faktem Twoja interpretacja mu na to pozwala. Dlatego moim zdaniem lepiej jest przyjąć politykę, że jeśli nie ma ASv, z jakiegokolwiek powodu, to uznajemy, że został oblany i przystępujemy do WSv czy Regeneracji.
nie. boundy sa rzucane bez modyfikatorow do rzutu. +d3 do casta jest takim mdyfikatorem.Czy bound spela z Ruby Ring of Rhuin obejmuje lore atrybut ognia?
Nie sprawia to jednak, ze inny mag nie dostalby +d3 do czaru z kindleflame. Tam juz to dziala normalnie
Takie pytanko:
Walcze z wampirem ktory ma Beguile (liderka na -3, jesli niezdana to przerzut wszystkich udanych trafien), jest pierwsza tura walki - dziala Hate na DE. I co teraz?
Przerzucam najpierw udane a potem nieudane, czy najpierw nieudane a potem udane trafienia? Czy nie przerzucam nic?
Walcze z wampirem ktory ma Beguile (liderka na -3, jesli niezdana to przerzut wszystkich udanych trafien), jest pierwsza tura walki - dziala Hate na DE. I co teraz?
Przerzucam najpierw udane a potem nieudane, czy najpierw nieudane a potem udane trafienia? Czy nie przerzucam nic?
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Najbezpieczniej jest przyjać, że obie zdolności negują się nawzajem.
Ach te uroki bycia ciągle głodnym .Mad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
-
- Kretozord
- Posty: 1758
A myślicie ze przerzut udanych 6 neguje hate'a?
To nie jest proporcjonalne i nie wynika bezpośrednio z FAQ.
To nie jest proporcjonalne i nie wynika bezpośrednio z FAQ.
Czyli jak jeden mag lub heros nadpali przeciwnika pierścionkiem to mag ognia później dostaje +d3. Dzięki.Shino pisze:nie. boundy sa rzucane bez modyfikatorow do rzutu. +d3 do casta jest takim mdyfikatorem.Czy bound spela z Ruby Ring of Rhuin obejmuje lore atrybut ognia?
Nie sprawia to jednak, ze inny mag nie dostalby +d3 do czaru z kindleflame. Tam juz to dziala normalnie
W FAQ jest napisane że takie przerzuty się nawzajem niwelują. Jeśli dobrze pamiętam to jako przykłady sa nawet podane hate i przerzutu '6' z heavena.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
FAQ podaje przykład re-roll wszystkiego co nie udane vs re-roll wszystkiego co udane, to się niwelują
osobnym przypadkiem wydają się przerzuty 6'tek / 1'nek
nie ma przykładu z heaven chyba, że w jakimś FAQ armijnym.
kostkę możesz przerzucić raz, więc imo logicznie, jak masz pulę która trafiła i są tam 6 - to 6 przerzucasz z zasady czaru, a inne nieudane przerzucasz z zasady hate, co wypadnie to zostaje
osobnym przypadkiem wydają się przerzuty 6'tek / 1'nek
nie ma przykładu z heaven chyba, że w jakimś FAQ armijnym.
kostkę możesz przerzucić raz, więc imo logicznie, jak masz pulę która trafiła i są tam 6 - to 6 przerzucasz z zasady czaru, a inne nieudane przerzucasz z zasady hate, co wypadnie to zostaje
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Czy wierzchowce z rydwanu biją w bok/tył ?
"Nie może być kompromisu między wolnością a nadzorem ze strony rządu. Zgoda choćby na niewielki nadzór jest rezygnacją z zasady niezbywalnych praw jednostki i podstawieniem na jej miejsce zasady nieograniczonej, arbitralnej władzy rządu." - Ayn Rand
nie RB str 86DarkAngel pisze:Czy wierzchowce z rydwanu biją w bok/tył ?
faktycznie nie ma, a przynajmniej nie mogę teraz tego znaleźć.misha pisze: nie ma przykładu z heaven chyba, że w jakimś FAQ armijnym.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
zionie na swojej inicjatywieMaciek P. pisze:Hmm....Firebelly z dwurakiem odpala breath: z jaką inicjatywą? Z własną czy ASL z dwuraka?
było tu parę razy
masz ten +1M bo w momencie deklaracji jestes czescia oddzialu
masz ten +1M bo w momencie deklaracji jestes czescia oddzialu
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Ni tyle neguja, co jak jest reroll wszystkiego (i udane i nieudane) to po prostu nie ma sensu rzucac czegos co i tak sie przerzuci, wiec rzuca sie od razu to po rerollu, gdyby sie negowało to majac dwie zasady rerollujace mozna by jedna negowac a z drugiej korzystac.Azurix pisze:Negują się. Nawet to FAQ do Rule Booka uwzględnił, ten nowy