Rozpiski WE - (8 edycja od strony 339)
Moderator: Gremlin
1 - 3 oddziały po 10 to mus, nie ma po co dawać 12, w każdym razie GG to pewna inwestycja zawsze sie przydadzą
2 - nie dokupuj, ewentualnie muzyków sobie sam dorób
3 - nie bardzo, tylko jeśli ma to jakieś uzasadnienie, tak to zwyczajnie się nie opłaca dawać 12pkt za 1 atak więcej.. no chyba ze pasuje Ci do pomysłu na armię
p.s. Dobrze że jesteś zielony, ten kolor pasuje do WE.
2 - nie dokupuj, ewentualnie muzyków sobie sam dorób
3 - nie bardzo, tylko jeśli ma to jakieś uzasadnienie, tak to zwyczajnie się nie opłaca dawać 12pkt za 1 atak więcej.. no chyba ze pasuje Ci do pomysłu na armię
p.s. Dobrze że jesteś zielony, ten kolor pasuje do WE.
oddzial ktory w zasadzie koniecznie trzeba miec to wardancerzy, kolejny to wild ridersi (oni sa juz sporo drozsi dlatego wielu graczy konwertuje glade ridersow).
Nastepni waywatcherzy - bardzo klimatyczna jednostka.
Na male punkty polecam tez treemena - co prawda kosztuje sporo (zarowno w kasie jak i punktach) ale to mocna jednostka.
W zmniejszeniu kosztu zakupu figurek pomoze allegro (sam kupilem tam 90% figurek)
Nastepni waywatcherzy - bardzo klimatyczna jednostka.
Na male punkty polecam tez treemena - co prawda kosztuje sporo (zarowno w kasie jak i punktach) ale to mocna jednostka.
W zmniejszeniu kosztu zakupu figurek pomoze allegro (sam kupilem tam 90% figurek)
Co do wayów to oryginałów bym na początek nie polecał, tylko proks GG. Nie każdy lubi i nie każdy umie grać wayami - mnie na przykład tak sobie to wychodzi
Tak jak robisz Brożek jest najlepiej. Graj na proxach, pomyślisz, zobaczysz co Ci się sprawdza - czy drzewko, czy orzełek, czy waywatcherzy, czy tancerze czy wildzi i sam zdecydujesz co dokupić.
Tak jak Kalesoner napisał, 30 łuczników to takie optimum. Natomiast CG w tych jednostkach już nie bardzo.
Generalnie ja bym proponował dokupienie tancerzy, wildów i treemana. Mocno standardowe, ale skuteczne. Najpierw warto nauczyć się grać standardem, potem kombinować.
Pozdrawiam Piotras
Tak jak Kalesoner napisał, 30 łuczników to takie optimum. Natomiast CG w tych jednostkach już nie bardzo.
Generalnie ja bym proponował dokupienie tancerzy, wildów i treemana. Mocno standardowe, ale skuteczne. Najpierw warto nauczyć się grać standardem, potem kombinować.
Pozdrawiam Piotras
Dzięki wielkie za podpowiedzi - ma się wrażenie, że Wood Elfy to taka jedna wielka rodzina xD
Jak zadziałał mój standard napisze dziś, bo mam rewanż z DE
Edit : To jak z tymi Scoutami? Opłaca się dostawać 'harcowników i zwiadowców' w zamian za S4 na bliskim zasięgu?
Jak zadziałał mój standard napisze dziś, bo mam rewanż z DE
Edit : To jak z tymi Scoutami? Opłaca się dostawać 'harcowników i zwiadowców' w zamian za S4 na bliskim zasięgu?
Cóż, przede wszystkim koszt scoutów w porównaniu np. do DE shade'ów jest chory. To po pierwsze. Po drugie, scout to aktualnie słaba opcja w dobie corowych lataczy, masy jednostek widzących 360 i tak dalej. Ciężko mi czasami jest Wayów wystawić, a co dopiero scoutow.
Lepiej te pkt zainwestować na początek w coś innego.
Pozdro
Lepiej te pkt zainwestować na początek w coś innego.
Pozdro
co sadzicie o tej klimatycznej rozpisce na 1300 na funowy turniej (gdzie w 2 na 4 bitwach zamienia sie armiami)
Treemen
4 Treekiny
3x8 Driad
Branchwraith
Cluster of Radiants i Murder of Spites
Noble BSB, War Banner i Netlingi
11 Tancerzy z muzykiem
da sie tym milo i przyjemnie pograc (nie mylic z wygrac:) ?
ewentualnie zmniejszyc tancerzy do 8 dac driadzie 1 poziom i bound spella z gupota?
Treemen
4 Treekiny
3x8 Driad
Branchwraith
Cluster of Radiants i Murder of Spites
Noble BSB, War Banner i Netlingi
11 Tancerzy z muzykiem
da sie tym milo i przyjemnie pograc (nie mylic z wygrac:) ?
ewentualnie zmniejszyc tancerzy do 8 dac driadzie 1 poziom i bound spella z gupota?
Laik czemu nie można połączyć miłego i przyjemnego z wygrywaniem .
Hmmm nieraz szukałem zastosowanie dla Branchwraith. Kurcze, to niesamowity charakter i figurka drychy bardzo udała się GW. No ale nie wiedzieć czemu branwraith jako heros zasadniczo ma statystyki chempiona driad i właśnie to najbardziej boli. Branchwraith dałbym już netlingi+cluster - zdecydowanie będzie wtedy bardziej użyteczna.
4 Treekiny to miła opcja. Widać, że się wybijają spośród takich jendostek jak scaut, warhawki, ethernale etc. Jeśli tylko gracz jest obyty z graniem treekinami to można za ich pomocą dokonać cudów.
Tancerzy zmniejsz, bo po co 11
Nie masz magów to po co ci bound?
Noble BSB z netlingami war bannerem - hmmm musiałbyś mi wytłumaczyc jego zastosowanie.
Hmmm nieraz szukałem zastosowanie dla Branchwraith. Kurcze, to niesamowity charakter i figurka drychy bardzo udała się GW. No ale nie wiedzieć czemu branwraith jako heros zasadniczo ma statystyki chempiona driad i właśnie to najbardziej boli. Branchwraith dałbym już netlingi+cluster - zdecydowanie będzie wtedy bardziej użyteczna.
4 Treekiny to miła opcja. Widać, że się wybijają spośród takich jendostek jak scaut, warhawki, ethernale etc. Jeśli tylko gracz jest obyty z graniem treekinami to można za ich pomocą dokonać cudów.
Tancerzy zmniejsz, bo po co 11
Nie masz magów to po co ci bound?
Noble BSB z netlingami war bannerem - hmmm musiałbyś mi wytłumaczyc jego zastosowanie.
chcialem zeby to byla armia forest spiritow (wyjatek tancerze i bsb) zdecydowanie do walki i bez strzelania.
Jesli mialbym glupote to bylaby ona plus bound z treemena i przesuwanie lasu z driady na 2 kosciach. Jakby sie uprzec to mozna wziac drugiego bounda - wiem ze jest plewny ale mogloby byc ciekawiej
noble daje statica tancerzom a z netlingami na te punkty wytrzyma raczej wszystko - przy tej ilosci tancerzy to ja decyduje czy bedzie sie bil. ogolnie musi byc blisko walki zeby sztandar dzialal.
w calej rozpie sa 3 mocne oddzialy i 3 slabsze - obawiam sie tylko o brak flee...
Jesli mialbym glupote to bylaby ona plus bound z treemena i przesuwanie lasu z driady na 2 kosciach. Jakby sie uprzec to mozna wziac drugiego bounda - wiem ze jest plewny ale mogloby byc ciekawiej
noble daje statica tancerzom a z netlingami na te punkty wytrzyma raczej wszystko - przy tej ilosci tancerzy to ja decyduje czy bedzie sie bil. ogolnie musi byc blisko walki zeby sztandar dzialal.
w calej rozpie sa 3 mocne oddzialy i 3 slabsze - obawiam sie tylko o brak flee...
No właśnie. Ja bym dołożył GR, nawet kosztem driad, względnie WR. Po prostu bardzo mało mobilny, jak na WE, jesteś. Mocna defens Cię boli. Ale jasne - zabawa to zabawa
to bedzie turniej gdzie nie powinno byc zadnych standardowych rozpiskek. 2 bitwy gra sie armia przeciwnika wiec kazdy robi slaba armie - ma byc tak slaba zeby z nia wygrac ale musi miec cos w sobie (dostrzegalne tylko dla tworcy) co pozwoli nia 2 razy wygrac:)
Jasne, rozumiem - ale wciąż jesteś trochę za wolny. Może chociaż orzełek? 11 tancerzy nie robi różnicy w porównaniu z 7-8 tak btw
Witam,
Przygotówałem rozpę WE na lublińskiego koziołka. Albo raczej jej dwie wersje. Oto one:
WERSJA PIERWSZA:
1 Spellsinger
General; Magic Level 1;
Dispel Scroll
Dispel Scroll
1 * Alter Noble
Alter; Great Weapon; Longbow; Light Armour; Shield
Helm of the Hunt
Stone of the Crystal Mere
1 * Alter Noble
Alter; Great Weapon; Longbow; Shield
Briarhearth
Amaranthine Brooch
8 Dryads
8 Dryads
10 Glade Guard
10 Glade Guard
5 Glade Riders
Musician
6 Wild Riders
War Banner
8 Wardancers
Musician
1 Treeman
WERSJA DRUGA:
1 Spellsinger
General; Magic Level 1;
Dispel Scroll
Dispel Scroll
1 * Alter Noble
Alter; Great Weapon; Longbow; Light Armour; Shield
Helm of the Hunt
Stone of the Crystal Mere
1 * Alter Noble
Alter; Great Weapon; Longbow; Shield
Briarhearth
Amaranthine Brooch
8 Dryads
8 Dryads
10 Glade Guard
10 Glade Guard
6 Wild Riders
War Banner
4 Treekin
1 Treeman
Pierwsza wersja wygląda na bardziej uniwersalną. Wiadomo jest tam wszystko, albo prawie wszystko . Druga rozpa podobna tylko z tą róźnicą, że są 4 treekiny (mam całkiem ładnie pomalowane 4 drzewce z 5 edycji włącznie z Durthu, które używam za znacznie lepsze modele niż te chude patyczaki obecnie - wyglądają poprostu imponująco - wszak nie ma to co regiment drzewców ). Treekiny wchodzą za fast i tancerzy. Treekiny mają największą siłę przebicia spósród innych nieco mniej popularnych jednostek WE. W mojej rozpie moją ten większy potencjał od pozostałych, że treekini w każdym momencie mogą zostać wsparci przynajmniej jednym alterem. Ma to olbrzymie znaczenie gdyż wtedy uzyskują siłę przełamującą. Co do składu herosów to na małe punkty nie gram innym (no daje jeszcze 2 lvl na magi jak punktów mi starcza). Żadnych BSB wachlujących drzewo czy nociciela haila - bo combo dwoch alterów uważam za wielokrotnie lepsze i ciekawsze.
Jednak jestem ciekaw Waszych sugestii co do składu regimentów. Tutaj wacham się jeszcze nad kilkoma opcjami.
Przygotówałem rozpę WE na lublińskiego koziołka. Albo raczej jej dwie wersje. Oto one:
WERSJA PIERWSZA:
1 Spellsinger
General; Magic Level 1;
Dispel Scroll
Dispel Scroll
1 * Alter Noble
Alter; Great Weapon; Longbow; Light Armour; Shield
Helm of the Hunt
Stone of the Crystal Mere
1 * Alter Noble
Alter; Great Weapon; Longbow; Shield
Briarhearth
Amaranthine Brooch
8 Dryads
8 Dryads
10 Glade Guard
10 Glade Guard
5 Glade Riders
Musician
6 Wild Riders
War Banner
8 Wardancers
Musician
1 Treeman
WERSJA DRUGA:
1 Spellsinger
General; Magic Level 1;
Dispel Scroll
Dispel Scroll
1 * Alter Noble
Alter; Great Weapon; Longbow; Light Armour; Shield
Helm of the Hunt
Stone of the Crystal Mere
1 * Alter Noble
Alter; Great Weapon; Longbow; Shield
Briarhearth
Amaranthine Brooch
8 Dryads
8 Dryads
10 Glade Guard
10 Glade Guard
6 Wild Riders
War Banner
4 Treekin
1 Treeman
Pierwsza wersja wygląda na bardziej uniwersalną. Wiadomo jest tam wszystko, albo prawie wszystko . Druga rozpa podobna tylko z tą róźnicą, że są 4 treekiny (mam całkiem ładnie pomalowane 4 drzewce z 5 edycji włącznie z Durthu, które używam za znacznie lepsze modele niż te chude patyczaki obecnie - wyglądają poprostu imponująco - wszak nie ma to co regiment drzewców ). Treekiny wchodzą za fast i tancerzy. Treekiny mają największą siłę przebicia spósród innych nieco mniej popularnych jednostek WE. W mojej rozpie moją ten większy potencjał od pozostałych, że treekini w każdym momencie mogą zostać wsparci przynajmniej jednym alterem. Ma to olbrzymie znaczenie gdyż wtedy uzyskują siłę przełamującą. Co do składu herosów to na małe punkty nie gram innym (no daje jeszcze 2 lvl na magi jak punktów mi starcza). Żadnych BSB wachlujących drzewo czy nociciela haila - bo combo dwoch alterów uważam za wielokrotnie lepsze i ciekawsze.
Jednak jestem ciekaw Waszych sugestii co do składu regimentów. Tutaj wacham się jeszcze nad kilkoma opcjami.
A obydwie mają cieniutko z DE.
Z tym wsparciem treekinów alterami uważaj bardzo, bo z tak szerokim frontem możesz mieć czasem problem nawet z widzeniem wrogiej jednostki.
Bardzo kiepska antymagia, pamiętaj że czeka Cię konfrontacje z niejedną armią złożoną na 8PD.
Z tym wsparciem treekinów alterami uważaj bardzo, bo z tak szerokim frontem możesz mieć czasem problem nawet z widzeniem wrogiej jednostki.
Bardzo kiepska antymagia, pamiętaj że czeka Cię konfrontacje z niejedną armią złożoną na 8PD.
Sęk w tym, że pograłemPiotras pisze:@ Kal_Torak: Nie pograsz, nie przekonasz się. Ot tyle. Pierwsza na pewno oklepana i ograna, druga - oryginalna i na pewno zdziwi przeciwnika.
No jak alter stoi za treekinami to rzeczywiście widzieć nie musi, tylko gdyby był z tyłu to by oznaczało, że będzie szarżować na co innego czy robić coś innego. Alter ma 360 stopni i 18 cali ruchu nie po to nie mógł ustawić się tak aby widzieć cel na który chce szarżować, zwłaszcza że jemu łatwo się również szarżuje na bok. Jeszcze nigdy nie miałem z tym problemu, zwłaszcza że często szarżują z 6-7 wildami, a front równie dobzre może mieć szerszy byle skirmish.Kalesoner pisze:A obydwie mają cieniutko z DE.
Z tym wsparciem treekinów alterami uważaj bardzo, bo z tak szerokim frontem możesz mieć czasem problem nawet z widzeniem wrogiej jednostki.
Bardzo kiepska antymagia, pamiętaj że czeka Cię konfrontacje z niejedną armią złożoną na 8PD.
Nie no nie będę kolejnych punktów wyrzucał w kolejnego caddiego - to nie format 2500. No i 8PD to nie jest dużo . Mocna walka rozpoczyna się na ogół w 2 turze. Antymagia ma wystraczyć na dwie tury.