Czyli masz BSB 4W 5T 2+ save 3++ ward na zasiegowe 3 ataki z s6 KB i d3W, 8 spd strider, masz 2 ataki z s6 i 4 z s4 - to jest 9 ataków + impacty z modelu. Czy to zajebisty model? Uważam że tak. Czy dopełnia kontrę z 3 hydr? Imo dopełnia
I serio Talandil ani setki godzin przemslen ani dziesiątki gier. nie zmienią pewnych prawideł. WFB to jest bardzo prosta gra, zasad specjalnych jest stosunkowo niewiele, statystyki modeli są inne od siebie, Ale jak zamkniesz oczy na nazwe modelu, to już możesz spokojnie wyobrazić sobie ile robią dane statystyki za dane punkty. I to czy armia nazywa się DE czy SE czy Lizz czy SK czy orki nie ma znaczenia, liczą się tylko zestawy zasad i statystyk. Zeby je znac, trzeba pcozytac booka, ale zeby miec wyobraznie jak dzialaja w WFB wystarczy po prostu byc ogranym. A "ograny" mniej lub bardziej w 9th age jestem na tyle, ze pozwalam sobie meic opinie na temat wiekszosci tematów i chetnie podejmuje dyskusje z innymi graczami, co wykorzystuje by nauczyc sie czegoś nowego
Czy wszystko w DE jest "za drogie"? Nie. Czy wszystkie elitarne armie w systemie mają rzeczy "za drogie" i przegrywaja albo z hordami albo z shootingiem? Tak! To jest problem, że elitarna piechota kosztuje dużo, bije mocno, ale nie sposób jej dostarczyć. DE cierpią na tym, bo nawet najzwyklejszy core jest elitarny i kosztuje tyle co 2.5/3 goblina a ma tyle samo save'a i T.
Dlatego jakbym robił listę, to brałbym to co działa we wszystkich armiach. Sensowna magia: dywinacja i ring of fire. Potwory: 3 hydry. Jakiś kozak lub dwóch: rydwaniarze. Max maszyn (nie msuza trafiac liczy sie efekt psychologiczny i wplyw na gre przeciwnika): 3 bolce. Duzo scoringów: - core.
I serio z tym przepisem możesz złozyc wiekszosc armii w wfb.
Empire: dywinacja, czołg, grandmaster, 1-2 działa, 3 demingi 4 kawalerie
WDG: Shamanizm/occu, Vortexy/szrajny, Demon/klepacze w kazdym slocie, brak maszyn, marudery choseny
DF: runki, latajace rydwany, klepacz opcjonalny bo masz 6 zyrkow i 5 maszyn, do 9 scoringów 2 w ambushu
itd itp. Wiadomo, ze jak pogram te 5-6 bitew to cos tam w rozpisce poprawię, coś zoptymalizuje (gram orkami w 9th od początku bitew pewnie wiecej niż 250 a dalej poprawiam detale), ale założenia będą takie jak wyżej. Bo to działa w mecie to po co kombinować.
A tutaj w temacie, w ktorym 5 razy tyle jest narzekania co list, widac np popualrność 2 x coków (podobnie widziałem na szczyrku). I spoko, unit zadowala bo jest dość szybki solidnie bije i jest dosc wytrzymały, i scoruje. Tylko imo lepiej dać 2 hydry za to, bo to mało ataków, tonie w hordzie, a jak jest zaszarzowane to traci 50% uzytecznosci.
Moze taladil wrzuc tym co grasz na codzień to Ci powiem co mysle ze mozna zmienic i bedzie lepiej. Natomiast jojczenie dla jojczenia, bez żadnych kosntruktywnych wniosków jest po prostu bez sensu
