Kila pytan poczatkujacego :P

Wood Elves

Moderator: Gremlin

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1567
Lokalizacja: z pokoju obok

Re: Kila pytan poczatkujacego :P

Post autor: Luc »

Jeśli puszczę 14-15 Dryad i w tym umieszczę 3x Branchwraith to przy CC mam premię za szeregi ? (idąc 5x5x5 + 3branch)

Tzn. Ścieśniają się do CC i liczymy wtedy premię za szeregi jeśli jest 5 Dryad ?
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Skirmish nie ma premii za szeregi.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Heptun
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3735
Lokalizacja: klub SALAMANDRA - Włocławek

Post autor: Heptun »

Niestety to jest nasz ból jak gramy na wielu skirmishowych jednostkach :cry: Jedyna pociecha i szansa to uciec do lasu, bo tam już mamy lepiej 8)
:twisted: Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek :twisted:

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1567
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Tak myślałem, więc takie zastosowanie Branchów nie ma sensu.

Pojawiły się ostatnio pewne wątpliwości, mianowicie:

1.Atakuje mnie Lord of Change (demony mają magic ataki ZAWSZE - rotfl)
Czy Thunderstomp też jest magic atakiem ?
2. Atakuje mnie ten sam Lord of Change
Ja stykam się z nim 2 jednostkami
-Treeman
-Treekiny

W kogo on bije i czy może podzielić swoje ataki ?
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2243
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

tak, thunderstomp wrony jest magicznym atakiem.
wybiera sobie w kogo atakuje.
Obrazek

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1567
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

goboss pisze:tak, thunderstomp wrony jest magicznym atakiem.
wybiera sobie w kogo atakuje.
1. Thx
2. Chodzi mi czy może podzielić swoje ataki pomiędzy inne jednostki z którymi się styka czy wszystkie jego ataki muszą być skierowane.
Lord ma np. 7 ataków i mówi, że 4 jego ataki kieruje w Treemana a 3 w Treekiny czy wszystkie 7 musi skierować w Treemana/Treekiny ??
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
Jacobs
Falubaz
Posty: 1127

Post autor: Jacobs »

Chyba może je dzielić.
wenanty pisze: Anioł zagłady przerzuca się na budżetową kawę? Koniec świata (sic!).
Turniejowo nowe WE

12/4/5

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Może je dzielić jak chce...

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1567
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Piotras pisze:Może je dzielić jak chce...
@Piotras - Dzięki.
Ehh... niektórzy nieźle wałują.
Kolejny raz na głupiej rzeczy mnie zwałowano [-X

Zacznę po mordzie dawać chyba :mrgreen:
tak, thunderstomp wrony jest magicznym atakiem.
To kijowo, jak cała ta armia :roll:

Ale przyznam się, że logicznie myśląc, przekonany byłem, że Thunderstomp nie może być magic atakiem.
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
Heptun
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3735
Lokalizacja: klub SALAMANDRA - Włocławek

Post autor: Heptun »

Piotras pisze:Może je dzielić jak chce...
Ok - czyli Thunderstompa jak wyrzucę 6 i jestem w kombacie z dwoma oddziałami to mogę to podzielić ??? Czy na początku muszę zadeklarować ?

Acha i czy Thunderstompa z Treemana jak mam CC od przodu i od boku to mogę używać gdzie chcę ? Czy nie działa od boku ?
:twisted: Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek :twisted:

Gremlin
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Szczawnica/Kraków
Kontakt:

Post autor: Gremlin »

mozesz go nawet uzywać pod siebie i nad siebie, nieważne gdzie jeśli stykasz sie z jednostką typu infantry

Awatar użytkownika
Voodoo
Masakrator
Posty: 2988
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

goboss pisze:tak, thunderstomp wrony jest magicznym atakiem.
Raczej nie. Na Thunderstompa nie wpływają między innymi zasady specjalne, a magiczne ataki demonów są ich zasadą specjalną.
Obrazek

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2243
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

moze i tak, dla mnie logiczne bylo, ze sa magic atakiem ;]

a teraz ja mam pytanie.
waywatcherzy w ktorych jest pan ze snajperkami strzelaja do harpii, ktore screenuja klocek warriorow w ktorych jest magiczka.
jak rostrzygnac sytuacje snajperki? moim zdaniem strzelam w tym samym momencie, co unit, mimo, ze do innego celu, a wiec ze screenem i minusami do trafienia.
Obrazek

Twoja-Stara
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 157
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Twoja-Stara »

Chyba tak...

A ja mam troszeczkę pytanie z innej beczki. Co jest bardziej opłacalnym wystawieniem na >1500pkt Wildzi czy zwykli jeźdźcy oraz to samo pytanie do formatów <1500pkt ..??? Chciałbym usłyszec subiektywne opinie i dla GR i WR

Dzięki
Powrót WE

Awatar użytkownika
Jacobs
Falubaz
Posty: 1127

Post autor: Jacobs »

No ja tam lubie grać na obu ;)
wenanty pisze: Anioł zagłady przerzuca się na budżetową kawę? Koniec świata (sic!).
Turniejowo nowe WE

12/4/5

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1567
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Abaddon pisze:No ja tam lubie grać na obu ;)
Myślę, że ta odpowiedź kolegi nie usatysfakcjonuje ;)

GR - nigdy ich nie wystawiam dlatego, że zawsze gram z mocnymi(Demony) albo pancernymi armiami(Dwarfs, WoCH) i ich strzelanie jest o dupe rozstrzasnąć.
CC nimi to czyste samobójstwo oraz dodatkowo spadają od każdego ostrzału.
Z pewnością warci wystawiania przeciwko HE i WE gdyż T3 z ich strzelaniem S3 da troszkę więcej frajdy - sam to kiedyś poczułem ;)
Sporym plusem jest możliwość uciekania, szybkiego zebrania się po ucieczce, wywalenie marszu + salwy i tak w kółko (teoretycznie bardzo trudna jednostka do złapania)

WR - dla mnie genialni i rozpaczam kiedy nie mogę ich wystawić.
Strach + S5 w szarży, 2 ataki z S4 kiedy nie są atakowani lub kiedy nie przepchną jakiegoś oddziału. MR(1), Ward 5+, Tattoo 6+, Zwykły save 5+ no i możliwość zabrania bannera a jest kilka fajnych (cięcie marszu na 12 calach, -1D6 do ucieczki, +1CR) no i te 9 LD :)
W podstawie 130 pkt, w rozszerzeniu cena niestety wzrasta więc ja wtedy dokładam ich do 6 FCG z war bannerem i mam 217, zamiast 191 (5szt) - strata takiego oddziału i tak boli a ten dodatkowy model daje nam +1A S5 przy szarży i +1A S3 od konia niby nic ale nie raz dupę uratuje ;)
Moje motto nimi "Jak się bawić to się bawić, drzwi wyjebać, nowe wstawić" :mrgreen:
Trzeba na nich uważać bo mają ITP więc jak się zagapisz to masz szarże czegoś mocnego.

Na duże punkty czasami trudno ich wcisnąć jeśli wymyślisz sobie inną koncepcję rozpiski
Na małe punkty mogą sporo namieszać, no i możliwość szybkiego wypadu na maszyny do wroga na małych punktach może być bezcenne.
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
Heptun
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3735
Lokalizacja: klub SALAMANDRA - Włocławek

Post autor: Heptun »

Zapytam tu, bo pewnie większość nie zauważyła w rozpiskach - czy Treeman Ancient jako gienek daje Ld w 12" czy 18" jako wielki grubas :mrgreen: ?

I drugie- kiedy mogę rzucać korzonki z Treemana ? Jako S&S w reakcji na szarżę mogę ale czy w czasie walki jest taka możliwość (taka analogia z hydrą mi przyszła :)) ???

Acha i Treeman jak jest w CC to może rzucać Bound spella ????
:twisted: Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek :twisted:

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8783
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Gen LT daje LD w 18 calach, ale robienie Ancienta gen. To słaby pomysł – gość może pasć z 1 pity/strzału z działa/klopy/brass orba/cracks calla… w dodatku raczej pcha się w combat(co też jego przeżywalności nie pomaga(WL, GG, brzytwa…).

Nie można robić S&S będąc w CC (nie wiem o jaką analogię Ci chodzi(?)). A generalnie korzonki można używać prawie zawsze, poza wspomnianym CC problemem jest też spalona szarża.

Czarować z walki może, ale znowu – nie do walki.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1567
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Laik pisze:Gen LT daje LD w 18 calach, ale robienie Ancienta gen. To słaby pomysł – gość może pasć z 1 pity/strzału z działa/klopy/brass orba/cracks calla… w dodatku raczej pcha się w combat(co też jego przeżywalności nie pomaga(WL, GG, brzytwa…)
Czyli AB ma błąd bo dobrze myślałem, że 18" cali z Grubasa idzie.

Ja tam wolę ryzykować utratę Ancienta Generała ale mieć te 18 cali LD :mrgreen:
Czasami trzeba zaryzykować :twisted:
Czarować z walki może, ale znowu – nie do walki
Czyli rozumiem, że np. walcząc w lesie z oddziałem znajdującym się w całości/częściowo w lesie pocisku w niego Ancient Treemanem walnąć nie mogę (pocisku wynikającego z działania czaru Treesinging ?)
A czy mogę przesunąć CAŁY LAS razem z jednostką walczącą z Treemanem ? (oczywiście mówię o przypadku, że cała jednostka jest w lesie)
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
Heptun
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3735
Lokalizacja: klub SALAMANDRA - Włocławek

Post autor: Heptun »

Laik pisze:Gen LT daje LD w 18 calach, ale robienie Ancienta gen. To słaby pomysł – gość może pasć z 1 pity/strzału z działa/klopy/brass orba/cracks calla… w dodatku raczej pcha się w combat(co też jego przeżywalności nie pomaga(WL, GG, brzytwa…).
Tutaj raczej lepiej zaryzykować i generał z savem czy wardem oraz 6 Wo jest lepszy niż duża magiczka z przerzutami. Poza tym czary można próbować zdispelować i jakby co mam jeszcze DS. A jak bęzie IF-ka to na to nic nie poradzę :(

Laik pisze: Nie można robić S&S będąc w CC (nie wiem o jaką analogię Ci chodzi(?)). A generalnie korzonki można używać prawie zawsze, poza wspomnianym CC problemem jest też spalona szarża.
Analogia -chodziło mi bardziej o wykorzystanie korzonków jako atak strzelecki - czyli jak hydra ma zionięcie. Wiem głupie naciągnięcie zasady, ale tak spytałem :)
Laik pisze:
Czarować z walki może, ale znowu – nie do walki.
Ok - czyli w CC to tylko mogę sobie las przesunąć :)

@Luc - tylko nasza jednostka może się znajdować w przesuwanym lesie więc Twoja koncepcja raczej się nie sprawdzi. Jak pewnie i moje korzonki do walki :mrgreen:
:twisted: Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek :twisted:

ODPOWIEDZ