Zapytania o zielone zasady

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Re: Zapytania o zielone zasady

Post autor: katerek »

w szarżującego czyli oberwie 2D6 ...fanatyk to nie strzelanie w HtH
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

tylko w oddzial szarzujacy.
zreszta fanatyk ma wpis "distributed as for shooting" na potrzeby rozdzielania np w obsluga+maszna/jezdziec+mount itp.
pozostale obrazenia ida tylko w ten oddzial przez ktory fanatyk przelecial.

Awatar użytkownika
Deather
Chuck Norris
Posty: 444

Post autor: Deather »

- Niedawno na naszym poforum przeczytałem, że można fanoli wypuścić przez maszynę i z kontekstu świadczyło, że hity zgarnie maszyna nie obsługanci. Skoro "distributed as shoting" to powinno się losować więc zgłupiałem. Losujemy czy nie?
- Czy "orczą trójkę" można rzucić na mengili?
- Czy w przypadku niepełnego ostatniego szeregu można z krawędzi podstawki goblina wypuścić fanatyka pod ukosem do przodu w kierunku własnego oddziału? Innymi słowy, czy przy niepełnym ostatnim szeregu można wypuśćić fanoli przez oddział wypuszczający?

Co do trzeciego to nie widze prezeszkód ale wolę się upewnić. Odpowiedzi "zdroworozsądkowe" mnie nie interesują

pozdrawiam

Yuby
Wałkarz
Posty: 58
Lokalizacja: MSWiA
Kontakt:

Post autor: Yuby »

- zadaje obrażenia modelom (jednostce) przez które przeleci (losuje się jak przy strzelaniu) więc załoga też może oberwać
- a czemu nie???
- fanole nie mogą przelecieć przez swój macierzysty oddział, mierzysz zasięg od krawędzi

Pytanie ode mnie:
Przedmiot - Ironback Boar (Żelazogrzbiety dzik) - daje impacty dla dzika, a jak bohater który ma ten przedmiot jest na rydwanie to dwa dziki zadaja impacty ???
" Niech wygra ten, kto ma więcej szczęścia w kościach!!! "

Awatar użytkownika
Deather
Chuck Norris
Posty: 444

Post autor: Deather »

bohater z ironback boar nie może być na rydwanie ... bo jeździ na dziku

A co do:
Yuby pisze:fanole nie mogą przelecieć przez swój macierzysty oddział, mierzysz zasięg od krawędzi
Nie zrozumiałeś sytuacji. Mierząc od krawędzi(tylnej krawędzi podstawki ostatniego goblina) można wycelować we własny oddział. ustaw sobie jednego goblina w ostatnim szeregu i użyj wyobraźni. Czekam na odpowiedź

Yuby
Wałkarz
Posty: 58
Lokalizacja: MSWiA
Kontakt:

Post autor: Yuby »

Deather pisze:bohater z ironback boar nie może być na rydwanie ... bo jeździ na dziku

że co ???
" Niech wygra ten, kto ma więcej szczęścia w kościach!!! "

Awatar użytkownika
Deather
Chuck Norris
Posty: 444

Post autor: Deather »

Yuby pisze:
Deather pisze:bohater z ironback boar nie może być na rydwanie ... bo jeździ na dziku

że co ???
że to:
Armybook str. 44 pisze: IRONBACK BOAR 35 pkt.
Orcs only
Boar. When charging, this steed does D3 Strength 5 impact hits in addition to its normal attacks
Zanim w przyszłości napiszesz "że co ?" upewnij się, czy aby na pewno masz rację
pozdrawiam

Yuby
Wałkarz
Posty: 58
Lokalizacja: MSWiA
Kontakt:

Post autor: Yuby »

Nie denerwuj się tak bo w moim kodeksie (przeklad polski) nie ma rozwiazania tego problemu a army builder nie wyrzuca bledów


Co do fanoli to raczej taka sytuacja nie może nastąpić gdyż niepełny szereg w takich sytuacjach nie traktuje się jako figurki gdzie są tylko jako pełen

ps. Twoja odpowiedz nie rozwiazuje postawionego przeze mnie problemu
" Niech wygra ten, kto ma więcej szczęścia w kościach!!! "

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

kupujesz magicznego dzika z impactami. jako ze juz masz mounta nie mozesz miec tez rydwanu. proste.

ostatni goblin powinien byc na srodku oddzialu.

tak na czuja nie podoba mi sie opcja wypuszczania fanatka przez "wlasny oddzial ktory go wpuszcza" zeby zmniejszc dystans [-X

Awatar użytkownika
Gashlug
Wałkarz
Posty: 67
Lokalizacja: Trzeszczące Lasy
Kontakt:

Post autor: Gashlug »

quas pisze:
tak na czuja nie podoba mi sie opcja wypuszczania fanatka przez "wlasny oddzial ktory go wpuszcza" zeby zmniejszc dystans [-X

Mi też się to nie podoba. Wystarczy na zasięg fanatyka rzucić 3 cale i pozamiatane.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

czemu pozamiatane?
wyleci przed oddzial i tyle-taki zamysl tego myku

Awatar użytkownika
Deather
Chuck Norris
Posty: 444

Post autor: Deather »

na czuja to oczywiście ze pomysl naciągany, ale czy legalny ? bo orkom każdy boost sie przyda!

Wystarczy rzucić 3 cale ??? :x po co skoro wystarczy na IFce duzą stopą przejśc się po wszystkich oddziałach wroga, a co zostanie zabić zawsze-trafiającym doomdiverem w należytej obudowie?

Yuby
Wałkarz
Posty: 58
Lokalizacja: MSWiA
Kontakt:

Post autor: Yuby »

quas pisze:kupujesz magicznego dzika z impactami. jako ze juz masz mounta nie mozesz miec tez rydwanu. proste.
Nie kumam tej odpowiedzi. Nie kupuje się magicznego dzika tylko kupuje się przedmiot kolesiowy , który sprawia, że dzik oprócz swojego ataku ma dodatkowe. Ale jak ma się 2 dziki (chariot) ??? Nigdzie nie jest zabronione albo wprost powiedziane co w tej sytuacji a jest to dla mnie ważne do zrobienia rozpiski.
" Niech wygra ten, kto ma więcej szczęścia w kościach!!! "

Awatar użytkownika
Deather
Chuck Norris
Posty: 444

Post autor: Deather »

no k***

Przeczytaj ze słownikiem zasade przedmiotu. Jak dalej nie czaisz to skup się tylko na pogrubionych słowach. jak dalej nie zrozumiesz zmień hobby

Awatar użytkownika
Gashlug
Wałkarz
Posty: 67
Lokalizacja: Trzeszczące Lasy
Kontakt:

Post autor: Gashlug »

A propos żelazogrzbietego: nigdzie nie napisano że to dotyczy tylko wierzchowca, więc teoretycznie powinno być można stosować ten przedmiot przy rydwanie, jeśli powozi bohater.

Awatar użytkownika
Deather
Chuck Norris
Posty: 444

Post autor: Deather »

dodatkowa podpowiedz

"jak kupujesz ironback boar to już nie wydajesz pkt. na zwyklego dzika bo już go masz"

ytsunkai
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 151

Post autor: ytsunkai »

Deather pisze:dodatkowa podpowiedz

"jak kupujesz ironback boar to już nie wydajesz pkt. na zwyklego dzika bo już go masz"
Dokładnie.
Ironback Boar jest dzikiem. Wierzchowcem.
A gościa na wierzchowcu nie da się wsadzić do rydwanu.

Tylko sie zastanawiam czy na ten orczy cud techniki działa frenzy :)

Awatar użytkownika
Deather
Chuck Norris
Posty: 444

Post autor: Deather »

Skoro problem nieszczęsnego dzika rozwiązany odpowie mi ktoś cytatem z zasad dlaczego przez własny oddział nie moge wypuścic fanoli? (Tak wiem, że to naciągane)

Awatar użytkownika
ninjaska
Chuck Norris
Posty: 385

Post autor: ninjaska »

Deather pisze:- Niedawno na naszym poforum przeczytałem, że można fanoli wypuścić przez maszynę i z kontekstu świadczyło, że hity zgarnie maszyna nie obsługanci. Skoro "distributed as shoting" to powinno się losować więc zgłupiałem. Losujemy czy nie?
Zdaje sie, ze ja to napisalem. Jesli o to chodzi, to juz wyjasniam, dlatego wlasnie, ze 'distributed like shooting', 2/3 hitow powinno trafic w machine, co oznacza, ze przy srednim wyrzucie, zabijasz tylko jednego zaloganta. Pech jesli to bully, niemniej straty sa male.
Co do puszczania przez wlasny oddzial fanatyka, to wlasnie tak to dziala: puszczasz z konca wlasnego regimentu. W ten sposob masz ogormna szanse, ze szarzujacy oddzial zakonczy ruch na fanatyku (przy Bretonii masz pewnosc) i dostanie 2d6 za kazdego.
Wspaniale, jesli akurat masz jeszcze Mad Cap Mushrooms. Jesli rzuty na hity w Twoj oddzial beda wysokie, mozesz je powtorzyc! (I oczywisice mozesz powtorzyc rzuty w przeciwnika, jesli slabo wypadna).
Obrazek

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

Deather pisze:- Czy "orczą trójkę" można rzucić na mengili?
Nie możesz. W spellu jest napisane "Orc unit". NIedawno to odkryłem.

YUBY: Ogarnij się!

Pytanka:
1. Czy mogę puścić fanola przez oddział macierzysty? (Nigdzie nie znalazłem zapisu, że nie mogę)
2. Czy szarżujący skirmish może ominąć fanola? (Wydaje mi się, że są tu dwie opcje, TAK jeśli modelom potrzebnym do maksymalizacji starczy ruchu, żeby go ominąć, NIE jeśli jakiś model ma pecha i mu nie starczy, a musi się dostawić żeby maksymalizować)
3. Czy skirmish uciekając może ominąć fanatyka?
4. Jeśli oddział skończy ruch na kilku fanatykach to:
- rozpatrujemy wszystkie trafienia równocześnie,
- rozpatrujemy każdego fanola oddzialnie.
To ważne jeśli w oddziale jest np. hero.
5. Czy mogę rzucic bash'em ladz na oddział NG z BOBB? (niby to ork, ale NG unit -> oczywiście efekt dotyczyc będzie tylko bosa)
6. Czy fanole przy waagh/ hand of gork biegną do najbliższego wroga najkrótszą drogą? (mi się wydaje, że w jego kierunku czyli tor ruchu musi przecinać oddział)
7. Czy waagh/ hand of gork zabijają fanola na dublecie? (z tego co pamiętam niestety tak, chociaż nadal uważam to za nielogiczne -> spell to nie normalny ruch)
8. Czy mogę użyć więcej niż jednego magicznego grzybka naraz (przy jednym spellu)?
9. Jeśli 8. TAK → Czy muszę użyć wszystkie grzybki jednocześnie (sytuacja jw.)?
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...

ODPOWIEDZ