Pytania krótkobrodego - zasady
Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer
Re: Pytania krótkobrodego - zasady
W swojej fazie magii normalnie rzucasz dwoma kostkami na ilość kości jaką dysponujesz (powerdice'ów). Możesz ich użyć do rozpraszania czarów Remains In Play, czyli RIPów. Możesz użyć tylu kości ilu chcesz, przy rozpraszaniu nie ma ograniczenia do 6 użytych, jak jest przy rzucaniu czaru.
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
+ kowale i kowadlo nie dodają wtedy kości
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
U nas zawsze pierwsza bitwa jest na tajne czyli tak jak się powinno grać w tą grę. A w domu to żeby były jawne to rzeczywiście trzeba się umówićAndrzej pisze:Ok, ale to przecież czysto akademicka dyskusja, bo nie ma w Polsce turniejów na tajne rozpy, a i w domu gra się raczej na jawne. Ale ok, jeżeli umówicie się na tajne, to spoko.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Bracia długobrodzi dziś dostałem sromotne lanie od lizaków, szkoda gadać działo wybuchło jedna katapa w pierwszej turze nie trafiła, w drugiej już została zjedzona przez lorda na cronosaurze, organki strzeliły raz, obsługa drugiej katapki spierdzieliła za stół po ucieczce generała jak i 3/4 tarmii która mi została. Dodam, że z wszytkie maszyny nie zabrały żadnego wunda przeciwnikowi, gdyż miał jakiegoś ward sava na+5 od strzelania co turę, który to dał mu mały mag siedzący na stegadoncie.
W związku z tą bitewka mam parę pytań:
1. Czy BSB znajdujący się w 12' daje przerzut paniki oddziałowi który został ostrzelany?
2. Czy Slan znajdujący się w oddziale związanym walką może czarować?
3. Czy slan może rzucić Ognistą kulę (czy coś podobnego w każdym bądź razie czar miał Template) na oddział znajdujący się poza wzrokiem slana w tym przypadku za dużą górą. Dodam, że slan widział tylko w pierwszej turze ten oddział. Przez następne tury nie miał z nim kontaktu wzrokowego i nie wiedział co się z nim dzieje więc to trochę naciągane według mnie.
4. Stegadon walczy z odziałem od przodu, zostaje zaszarżowany przez drugi oddział z boku. Czy w takim momencie Stompy można przerzucić na oddział z boku, bo ataki to rozumiem.
5. I ostatnie pytanko czemu do ch...ja Grungiego miałem tyle missfierów;p
W związku z tą bitewka mam parę pytań:
1. Czy BSB znajdujący się w 12' daje przerzut paniki oddziałowi który został ostrzelany?
2. Czy Slan znajdujący się w oddziale związanym walką może czarować?
3. Czy slan może rzucić Ognistą kulę (czy coś podobnego w każdym bądź razie czar miał Template) na oddział znajdujący się poza wzrokiem slana w tym przypadku za dużą górą. Dodam, że slan widział tylko w pierwszej turze ten oddział. Przez następne tury nie miał z nim kontaktu wzrokowego i nie wiedział co się z nim dzieje więc to trochę naciągane według mnie.
4. Stegadon walczy z odziałem od przodu, zostaje zaszarżowany przez drugi oddział z boku. Czy w takim momencie Stompy można przerzucić na oddział z boku, bo ataki to rozumiem.
5. I ostatnie pytanko czemu do ch...ja Grungiego miałem tyle missfierów;p
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
1. oczywiście
2. Zależy od czaru.
3. Pewnie chodzi ci o czar "burza ognia". Tak, można rzucać ten czar nie widząc celu.
4. tak, decyduje czy wyplaci stopmy do przodu czy do boku.
5. A mialeś dużego inżyniera + malych? jak tak to tylko wypicie beczki Bugmansa XXXXXX może pomóc![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
2. Zależy od czaru.
3. Pewnie chodzi ci o czar "burza ognia". Tak, można rzucać ten czar nie widząc celu.
4. tak, decyduje czy wyplaci stopmy do przodu czy do boku.
5. A mialeś dużego inżyniera + malych? jak tak to tylko wypicie beczki Bugmansa XXXXXX może pomóc
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
To do pytania 2 jakich czarów nie może użyć z domeny ognia bo takową miał.
To do pytania pierwszego troszeczkę inaczej się zachowaliśmy- po rzuceniu czaru i wybiciu mi 5 hammerersów z oddziału z lordem (został sam lord) wyrzuciłem 11 na panice. BSB był w 12' ale kumpel stwierdził że nie mogę przerzucić tego bo to był czar.
I jeszcze jedno pytanko odnośnie master rune of challange. Rzucam to raz w bitwie na oddział który może na mnie szarżować w promieniu 20' i musi wybrać albo szarżę albo ucieczkę. Jeżeli wybierze szarżę i nie dojdzie w tej turze to czy w następnych turach musi kontynuować próbę szarży aż dojdzie do mnie, czy działa to tylko w tej turze której jej użyłem?
To do pytania pierwszego troszeczkę inaczej się zachowaliśmy- po rzuceniu czaru i wybiciu mi 5 hammerersów z oddziału z lordem (został sam lord) wyrzuciłem 11 na panice. BSB był w 12' ale kumpel stwierdził że nie mogę przerzucić tego bo to był czar.
I jeszcze jedno pytanko odnośnie master rune of challange. Rzucam to raz w bitwie na oddział który może na mnie szarżować w promieniu 20' i musi wybrać albo szarżę albo ucieczkę. Jeżeli wybierze szarżę i nie dojdzie w tej turze to czy w następnych turach musi kontynuować próbę szarży aż dojdzie do mnie, czy działa to tylko w tej turze której jej użyłem?
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
W zależności od sytuacji na stole i od tego na jaki LoS gracie można rzucać różne czary będąc w walce. Muszą się po prostu spelniać pewne warunki:KuBa1987 pisze:To do pytania 2 jakich czarów nie może użyć z domeny ognia bo takową miał.
Czary które wymagają pola widzenia w Fire to:
Kula ognia i przeszywające pociski ognia
Czary które muszą być rzucane do przedniej strony maga:
Kula ognia, plonący czerep, przeszywające pociski
czary które można rzucać do walki:
plaszcz ognia, miecz Rhuina, klatka
to kolega cię oszukal.KuBa1987 pisze:. BSB był w 12' ale kumpel stwierdził że nie mogę przerzucić tego bo to był czar.
tylko w tej w której użyłeś.KuBa1987 pisze:I jeszcze jedno pytanko odnośnie master rune of challange. Rzucam to raz w bitwie na oddział który może na mnie szarżować w promieniu 20' i musi wybrać albo szarżę albo ucieczkę. Jeżeli wybierze szarżę i nie dojdzie w tej turze to czy w następnych turach musi kontynuować próbę szarży aż dojdzie do mnie, czy działa to tylko w tej turze której jej użyłem?
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
1) runa challenge'a dziala tylko przez jedna ture.
2) no to kumpel zle stwierdzil
BSB daje przerzut kazdego testu na Ld. test paniki to nadal test na liderke.
3) podstawowe zasady czarowania to:
- cel musi znajdowac sie z przodu czarodzieja,
- czarodziej nie potrzebuje LoS'a do celu,
- cel musi byc w zasiegu,
- nie mozna czarowac do walki.
jednak poszczegolne rodzaje czarow moga zmieniac te wspomniane wyzej.
direct damage - zasady wypisane wyzej,
magic missles - potrzebujesz LoS'a do przeciwnika, nie mozna ich wyczarowac jesli oddzial z czarodziejem jest w walce,
augment - twoja jednostka nie musi znajdowac sie z przodu i mozna brac za cel jednostke ktora jest w walce,
hex - jak wyzej tylko celem jest jednostka przeciwnika,
vortexy - templatke przykladamy do czarodzieja skad nastepnie wedruje. trzeba jednak zapamietac o podstawowych zasadach czarowania (nie mozna wyznaczyc drogi przez walczace jednostki, itd.)
tak wiec odpowiadajac na twoje pytanie.
jesli slan byl zwiazany walka to nie mogl wycastowac tylko czarow typu magic missles: fireball, piercing bolts of burning.
--- edit ---
arbiter byl pierwszy.
aczkolwiek
jak wspominalem wyzej, czarow typu magiczne pociski nie mozna rzucac z walki. wystarczy, ze oddzial w ktorym jest czarodziej sie styka z przeciwnikiem i juz nie mozna rzucac magicznych pociskow. nawet jesli sam czarodziej sie nie styka bo powiedzmy siedzi w drugim szeregu, czy tez z boku oddzialu tak, ze fizycznie w walce nie jest - nie moze rzucic czaru tego typu.
2) no to kumpel zle stwierdzil
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
3) podstawowe zasady czarowania to:
- cel musi znajdowac sie z przodu czarodzieja,
- czarodziej nie potrzebuje LoS'a do celu,
- cel musi byc w zasiegu,
- nie mozna czarowac do walki.
jednak poszczegolne rodzaje czarow moga zmieniac te wspomniane wyzej.
direct damage - zasady wypisane wyzej,
magic missles - potrzebujesz LoS'a do przeciwnika, nie mozna ich wyczarowac jesli oddzial z czarodziejem jest w walce,
augment - twoja jednostka nie musi znajdowac sie z przodu i mozna brac za cel jednostke ktora jest w walce,
hex - jak wyzej tylko celem jest jednostka przeciwnika,
vortexy - templatke przykladamy do czarodzieja skad nastepnie wedruje. trzeba jednak zapamietac o podstawowych zasadach czarowania (nie mozna wyznaczyc drogi przez walczace jednostki, itd.)
tak wiec odpowiadajac na twoje pytanie.
jesli slan byl zwiazany walka to nie mogl wycastowac tylko czarow typu magic missles: fireball, piercing bolts of burning.
--- edit ---
arbiter byl pierwszy.
aczkolwiek
jest bledne.W zależności od sytuacji na stole i od tego na jaki LoS gracie można rzucać różne czary będąc w walce. Muszą się po prostu spelniać pewne warunki:
Czary które wymagają pola widzenia w Fire to:
Kula ognia i przeszywające pociski ognia
Czary które muszą być rzucane do przedniej strony maga:
Kula ognia, plonący czerep, przeszywające pociski
jak wspominalem wyzej, czarow typu magiczne pociski nie mozna rzucac z walki. wystarczy, ze oddzial w ktorym jest czarodziej sie styka z przeciwnikiem i juz nie mozna rzucac magicznych pociskow. nawet jesli sam czarodziej sie nie styka bo powiedzmy siedzi w drugim szeregu, czy tez z boku oddzialu tak, ze fizycznie w walce nie jest - nie moze rzucic czaru tego typu.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
Nieprecyzyjne - tak,Morsereg pisze:jest bledne.
Blędne - nie
Pisalem o ogólnych zasadach, nie tylko w kontekście Liz. A od zasady o której piszesz jest przynajmniej jeden wyjątek. Który to uwzględniłem w moim poście.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
tez nie pisalem tylko o lizakach a o oglnych zasadach magii.Arbiter Elegancji pisze: Nieprecyzyjne - tak,
Blędne - nie
Pisalem o ogólnych zasadach, nie tylko w kontekście Liz. A od zasady o której piszesz jest przynajmniej jeden wyjątek. Który to uwzględniłem w moim poście.
w kazdym badz razie. podany przezemnie, w poprzednim poscie, cytat jest bledny a nie nieprecyzyjny. juz mowie czemu.
w pierwszym zdaniu podajesz, ze w zaleznosci od losa mozna rzucac czary bedac w walce, nastepnie podajesz warunki: front arc oraz widzenie celu.
nastepnie w kazdym z tych przykladow podajesz kule ognia oraz przeszywajace pociski.
i tu wlasnie jest blad.
bez znaczenia na jaki LoS sie gra, nie mozna rzucac magicznych pociskow z walki.
i jak wspominalem wczesniej. sam czarodziej nie musi byc w kontakcie z przeciwnikiem. jesli jego jednostka jest w walce to on nie moze rzucac MM.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
Wiem, ale jak już pisalem jest od tego wyjątek, mianowicie focus familiar. Dzięki niemu nawet jak jesteś w walce możesz rzucać MM. Dlatego napisałem
W zależności od sytuacji na stole
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
chyba jedyna maszyna która nadal strzela 7 edycją....
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed
- The tale of Crovax the Cursed
łooo matko. dobrze że mi przypomniałeś o tym bo z głowy mi wyleciało ![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed
- The tale of Crovax the Cursed
jak w 7 edycji czy jak zyrek?pingu pisze:nasz flame tak samo strzela
bo w sumie ani jedno ani drugie nie jest prawda.
nie wybieramy juz odleglosci na jaka strzelamy tylko lezka leci od lufy o tyle ile wypadlo na kosci.
i nie trafiamy na 4+ czesciowo przykrytych tylko wszyscy dostaja autohity.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
no właśnie czyli jednak od flame cannona wszystko pod łezką autohit a od żyrosa na 4+ te częściowe.
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed
- The tale of Crovax the Cursed