Kilka pytań początkującego v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: misha »

strzela jak katapulta, możesz strzelać nieprecyzyjnie - ang. indirect
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
el Victor
Oszukista
Posty: 784
Lokalizacja: Kraków & Lewa Flanka Mielec

Post autor: el Victor »

pytania o end of times:

1) czy zasięg 12" czarów summonning oznacza, że cały oddział musi być do 12 cali, czy wystarczy, że jakaś część oddziału jest w 12 calach i jak oddział długi to może wyjść poza 12" - czy też może środek oddziału ma być w 12 calach ?

2) czy mogę za punkty z summoningu dodawać sztandar, muzyka, inne dodatki, magiczne przedmioty przywołanym bohaterom etc ??

3) czy za każdym czarem jak mi wejdzie summoning to dodaję sobie counter +10 pt ?? czy ten sam czarodziej może wykorzystać ten counter z wcześniej rzuconego przez siebie czaru ?

4) na której stronie są czarny indead bo mam wersję bez spisu treści :D ??
Traye MAGNETYCZNE + magnesy neodymowe http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481
kanał #1 YouTube (stary) - http://www.youtube.com/user/cotojest1000?feature=watch
kanał #2 YouTube (NOWY !) - http://www.youtube.com/channel/UCstzjTR ... ture=watch
Każdy wymiar, kolor, typ, opcja, dodatek... - ZAPRASZAM ! -->>> http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481

Awatar użytkownika
Święty
Chuck Norris
Posty: 462
Lokalizacja: Giżycko / Olsztyn

Post autor: Święty »

1. Cały oddział musi być w 12"
2. Możesz dodawać to co jest do dodania z armybooka. Przedmioty z RB nie są dopuszczone. Nie jestem pewien też magicznych przedmiotów z AB. Na pewno możesz muzyka,sztandar, czempiona itp itd to co masz w Army List na końcu podręcznika.
3. Countery możesz stackować by potem użyć ich do doładowania czaru o więcej niż 10pkt. Może.
4. Strona 15 księgi z zasadami.
Grolshek pisze:Obyś w piekle Slaanesza za pasywnego robił.
Najnowszy plik do Army Builder 2.2c: http://chomikuj.pl/debelial/Army+Builde ... 9732380.ab

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

A z czego wynika, że można lub nie można Magiczne Przedmioty dawać na przyzywane jednostki, bo mi Urban ostatnio coś innego mówił? :)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Święty
Chuck Norris
Posty: 462
Lokalizacja: Giżycko / Olsztyn

Post autor: Święty »

W zasadach przyzywania pisze:
"Summoned unit can be upgraded to include any options listed in their army list entries (...)"
W sumie jeżeli opcja dodawania magicznych itemów jest w rubryce "options" to może i dopuszczone jest branei przedmiotów z RB...Nie wiem sam :P Niech ktoś kto to już ogarnął się wypowie :D
Grolshek pisze:Obyś w piekle Slaanesza za pasywnego robił.
Najnowszy plik do Army Builder 2.2c: http://chomikuj.pl/debelial/Army+Builde ... 9732380.ab

Awatar użytkownika
el Victor
Oszukista
Posty: 784
Lokalizacja: Kraków & Lewa Flanka Mielec

Post autor: el Victor »

tak się składa, że mam EoT Nagash vol 1 607 stron
i vol 2 Glotkin 66 str

w żadnej nie mogę znaleźć czarów.... ktoś pomoże pls ?
Traye MAGNETYCZNE + magnesy neodymowe http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481
kanał #1 YouTube (stary) - http://www.youtube.com/user/cotojest1000?feature=watch
kanał #2 YouTube (NOWY !) - http://www.youtube.com/channel/UCstzjTR ... ture=watch
Każdy wymiar, kolor, typ, opcja, dodatek... - ZAPRASZAM ! -->>> http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481

Awatar użytkownika
Święty
Chuck Norris
Posty: 462
Lokalizacja: Giżycko / Olsztyn

Post autor: Święty »

End Time: Nagash vol 2 ;) - ta krótka.
Grolshek pisze:Obyś w piekle Slaanesza za pasywnego robił.
Najnowszy plik do Army Builder 2.2c: http://chomikuj.pl/debelial/Army+Builde ... 9732380.ab

Awatar użytkownika
kubaburza
Wałkarz
Posty: 89

Post autor: kubaburza »

Jakie proporcje musi mieć rozpiska?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

aktualnie
max 50% lord
max 50% hero
min 25% core
max 50% special
max 25% rade
min 3 oddziały jak dobrze pamiętam bez herosów
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
cieniu
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 129
Lokalizacja: Gdańsk - Morena

Post autor: cieniu »

jak to jest z halabardami? w podręczniku jest zaznaczone że wymaga dwóch rąk, jednak wszędzie w rozpiskach widzę że ludzie biorą z tarczą?

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

cieniu pisze:jak to jest z halabardami? w podręczniku jest zaznaczone że wymaga dwóch rąk, jednak wszędzie w rozpiskach widzę że ludzie biorą z tarczą?
W przypadku posiadania tarczy i halabardy, to z shielda korzystasz tylko na ataki zasięgowe (shooting i magia).

W cc natomiast używasz samej halabardy.
Obrazek

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1567
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

pytanka odnośnie specjali Wood Elves:
1. Czy Drychę mogę schować do ambusha ? - korzystając z jej własnej zasady, że d3 unitów z zasadą forest spirit chowa się do ambusha?
2. Czy mogę dać herosa na stagu do wildów aby tworzyć unit i skorzystać z zasady drychy w/w ? (w dawn attack można tak zrobić - pytanie czy w tym przypadku również ? )
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
SiersciucH
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 173

Post autor: SiersciucH »

1.czy przy dance makabre z VC mogę maszerować na 16" czy tylko mogę poruszyć się o 8"
2.czy jak mam gienka na smoku to mogę maszerować w obrębie 18" od niego czy tylko 12" a 18" Ld sciąga tylko od gienka?
3. Klątwa lat czy działa tylko w mojej turze magii czy w mojej i przeciwnika ?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

SiersciucH pisze:1.czy przy dance makabre z VC mogę maszerować na 16" czy tylko mogę poruszyć się o 8"
2.czy jak mam gienka na smoku to mogę maszerować w obrębie 18" od niego czy tylko 12" a 18" Ld sciąga tylko od gienka?
3. Klątwa lat czy działa tylko w mojej turze magii czy w mojej i przeciwnika ?
Ad 1. masz napisane w czarze, ruszasz się 8" nie ma nic o marszu, po prostu 8" i koniec, zgodnie z uscisleniami nie powinieneś się reformować ani uzyć tego czaru do wyjścia herosem z oddziału

Ad 2. masz napisane w zdolności chyba to nawet bezpośrednio, w każdym razie marsz jest tylko w 12" to nie ma nic wspólnego z rozszeżeniem zasięgu zasady Inspiring Presence dzięki byciu Large Target'em

Ad 3. klątwa, czar hex Curse of Years, działa w każdej fazie magii jest Remains In Play, rzucasz to na 6+, w fazie przeciwnika jak działa to na 5+ w twojej kolejnej na 4+ itd
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Flinsh
Chuck Norris
Posty: 624
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Flinsh »

Cześć,
Mam pytanko o pierwszeństwo ataku po szarży:

1. Czy jednostka szarżującą w najbliższej turze walki wręcz atakuje jako pierwsza, niezależnie od Inicjatywy?

2. Jeżeli odpowiedź na 1. to TAK:
Kto atakuje jako pierwszy jeżeli jednostka przyjmująca szarżę ma zasadę "zawsze atakuje jako pierwszy"?
Moje malowanko "Galeria" Flinsh'a Zapraszam do przejrzenia, komentarze mile widziane :D

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4764
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

ataki rozpatruje sie po inicjatywie a nie kto szarzowal, jesli masz zasade ze "zawsze bijesz pierwszy" to bijesz pierwszy(niezaleznie od inicjatywy), jesli oba oddzialy maja ta zasade lub taka sama inicjatywe to bijecie jednoczesnie...
Obrazek
Highborn Elves Only!

Awatar użytkownika
przelas
Falubaz
Posty: 1099
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: przelas »

Witam

mam pytanie, deklaruję szarże bohaterem z regimentu (samym bohaterem), przeciwnik deklaruje s&s i ma 2 hity. Pytanie czy mogę strzały rozdzielić po oddziale czy nie?

Awatar użytkownika
Flinsh
Chuck Norris
Posty: 624
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Flinsh »

Dzięki Semi :D
Moje malowanko "Galeria" Flinsh'a Zapraszam do przejrzenia, komentarze mile widziane :D

Jędrul
Chuck Norris
Posty: 450
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jędrul »

a jak bohater ma inny typ żołnierza?
MARK OF MARKI MARK

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

mam pytanie, deklaruję szarże bohaterem z regimentu (samym bohaterem), przeciwnik deklaruje s&s i ma 2 hity. Pytanie czy mogę strzały rozdzielić po oddziale czy nie?
Nie. Celują w bohatera jak w osobny unit. Przysługuje Look out na 4+ jeśli bohater ma ten sam typ jednostki co jednostka w której był a z której wyszarżował.
a jak bohater ma inny typ żołnierza?
Dostaje to, co trafiło i nie ma Look outa

Str. 108 w podręczniku jakby co.

ODPOWIEDZ