Empire Armylist by Ismael

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Thrawn pisze:A co do lasku...nawet jeśli ktoś zrobi coś tak niefajnego Razz to przecież taki lasek nie może dotykać ST (czy wogóle oddziałów) więc czołgiem robimy zwrot i jedziemy w inną stonę.
Zdziwiłbyś się ale to jest sposób Leśniaków na unieruchomienie Steam Tanka. Ustawiają las przed nim i nie możesz zrobić pivotu bo zahaczasz o las w który nie możesz wjechać.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Bo jak chłopaki w rajtuzach wychodziły to ST mógł ruszać się do tyłu bo jeszcze stare Imperium było. Teraz się zmieniły zasady ST a tamto pozostało. To raczej wystawianie lasku powinno się zmienić (minimum 1 cal od celu czy coś takiego powinno być).

Ismaelu dlaczego mam płacić za młot i przerzutki razem? To jest zmuszanie mnie do brania wszystkiego w worku a ja może chcę tylko ww hammer, który jest normalną bronią. Cena WW powinna być 25 w core i 28 w special (bo mają ten młot, który słusznie zauważyłeś jest teraz lepszy od GW w czasie szarży ale tylko wtedy). Młot powinien zostać na zasadach z 6 edycji. To jest jak już mówiłem ich specyficzna broń. Natomiast zasada przerzutów to już inna bajka. I ona powinna kosztować tyle, żeby każdy gracz dwa razy się zastanowił czy chce mieć mało drogiej ale mocnej kawy czy więcej średniej ale taniej piechoty. A nie, że kawa i tylko kawa.

Przynajmniej ja mam takie moje zdanie.

Awatar użytkownika
-SaH-
Chuck Norris
Posty: 601
Lokalizacja: Zad Trolla Koszalin
Kontakt:

Post autor: -SaH- »

Tylko potem jak to wykonać w przykładowym booku. Jednostki Ulrika tym się różnią, że mają przerzut a nie mają detachmentu. Wychodzi na jedno w piechocie, ale w kawalerii już nie bardzo. Dlatego Moim zdaniem Wilki będą potężną kawalerią, ale drogą. +2S w szarży, +1S normalnie i walka z inicjatywą, przerzut woundów. To minimum 27pkt / 26pkt zwykła a Inner 30pkt / 29pkt.
I dalej wszystko ładnie gra, bo taka kawaleria jest sporo droższa (20pkt na zwykłej gołej piątce) i dalej jest wybór, czy bierzemy kawę czy piechotę.
Poza tym to wybór gracza, czym ma grać, my nie mamy zrobić lepszej piechoty od kawalerii, bo tak chcemy! Mam piechotę zrobić tak, by była skuteczną alternatywą dla kawalerii. Kwestia kto czym będzie grać to już jego wybór.

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Bo wg mnie, z całym szacunkiem i wybaczcie, ale cały ten pomysł ze specjalnymi zasadami dla wszystkich ulrykowców jest cienki. Sami sobie sprawiamy kłopoty niepotrzebne. Tak, reszta armii ma detachment (tylko, że to nie jest cała armia a tylko piechota. A tu?

HPoU - blessing of ulric, crush the weak (można polepszyć i dać hate na wszystko), prayers of ulric (tutaj popracujemy i na pewno coś sensownego i ZBALANSOWANEGO wykombinujemy, trzeba je tylko troszeczkę zmienić, nie za wiele) i może mieć zasadę, że jak siedzi z TG to on i TG mają odproność na panikę.

WPoU - blessing, crush i prayers

TG - stubborn, ww hammer, i możliwość ulepszenia do IC i jeśli przejdzie to brak paniki z HPoU.

Wolf-kin - stubborn, skirmish

WW knights - ww hammer

Każdy oddział czy bohater ma coś wyjątkowego i zbalansowanego. Te przerzutki wg powinny być tylko na WW knights jako ulepszenie do legendarnego zakonu. I nie ma żadnego problemu przy pisaniu nowego AL (właśnie...jak już to skończymy to ktoś mógłby to zapisać w pdf-ie - wtedy spokojnie wszystkie zasady i punkty moglibyśmy tam umieścić i dopiero wtedy dać to angolom do przejrzenia). Mam przykładowy AL z tamtej strony w formacie pdf ale mam za małą wiedzę, żeby coś takiego spłodzić samodzielnie.

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Bo wg mnie, z całym szacunkiem i wybaczcie, ale cały ten pomysł ze specjalnymi zasadami dla wszystkich ulrykowców jest cienki.
Dlaczego cienki? Dodaje im fajnego klimatu moim zdaniem. A te 30/32 pts za inner circle Wilka to nie jest jakiś koszmar moim zdaniem. To byłby naprawdę mocny oddział, mogący spokojnie się spokojnie przebić w szarży przez wiele rzeczy.

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Może użyłem złego słowa do kontekstu.

Pomysł przerzutek jest spoko. Ale danie go wszystkim ulrykowcom uważam za chybioną ideę. Niech to będzie tylko ulepszenie do legendarnego zakonu ww knights i tyle za te powiedzmy +4/5 pkt. W corach by kosztowali 29-30 w specialach 32/33. Reszta niech się bez tego obejdzie. A kto by sobie chciał poszaleć tylko ze 'zwykłymi' ww to płaci 25 w corach i 28 w special jak było w 6 edycji. Ja osobiście nie lubię jak mi się coś narzuca, że albo wszystko biorę (młot i przerzutki) albo nic nie mogę wziąć.

Sorki jeśli Cię uraziłem.

Awatar użytkownika
-SaH-
Chuck Norris
Posty: 601
Lokalizacja: Zad Trolla Koszalin
Kontakt:

Post autor: -SaH- »

Każdy ma trochę racji, ja jestem jednak za tymi przerzutami, bo one nie zwiększają tak naprawdę bojowej siły jednostki, nawet ich kosztu nie trzeba zmieniać, bo nie mają zasady detachment.

Ale coś innego chciałbym poruszyć. Otóż, skoro jak na chwilę obecną przyjęliśmy zasadę dla Ulrykowców re-roll to wound jako dla wszystkich, czy przez to samo Crush the Weak nie wypadło z ich listy umiejętności? To chyba już przesada, żeby koleś nie dość że nienawidzi w pierwszej turze, to jeszcze re-rolle woundów robił. Tak to flagusie mają jak 2 stracą :/ Czyli za 20pkt w plecy :/

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Sorki jeśli Cię uraziłem.
Potrzeba dużo więcej by mnie urazić. Nikt nie powiedział, że mamy mieć te same poglądy na wszystkie tematy.

Do tematu Białych Wilków wrócimy w odpowiednim czasie. Póki co wiemy, że będą mieli przerzut, bo już to przegłosowano, nie wiemy jak będzie działał młot, ani czy będzie można mieć ich jako core (było sporo głosów przeciw).
Pomysł przerzutek jest spoko. Ale danie go wszystkim ulrykowcom uważam za chybioną ideę.
Obawiam się, że sam będę uważał za chybione idee wiele nowinek, które za chwilę dostanie General i piechota, ale niestety - takie są wady głosu większości i prac zbiorowych. Tak czy siak, liczę na to, iż na końcu będzie to fajny Armylist (choć już wiem, że średnio bliski mojej osobistej jego wizji).

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

Grand Admiral Thrawn pisze:
-SaH- pisze:Im dłużej Cię słucham, tym bardziej się przekonuję. Nie dobrze ze mną

:) Eeeee tam, przesadzasz :P


A co do lasku...nawet jeśli ktoś zrobi coś tak niefajnego :P to przecież taki lasek nie może dotykać ST (czy wogóle oddziałów) więc czołgiem robimy zwrot i jedziemy w inną stonę.
.
No właśnie nie możesz robić zwrotu, a piwot... a podczas piwotu nie możesz zahaczyć o difficult terrain , więc...? Jesteś zablokowany. Podobnie robi się gdy ktoś ustawia np. milicje wzdłuż domku. Szarżując na taki oddział blokujesz sobie czołg.. Inna metoda, to ustawić skirmish na 1" z boku i z tyłu, tak by otaczał czołg... Czołg nie może szarżować i nie może się ruszać..
Jeśli już, to dałbym czołgowi możliwośc wjazdu do lasu z tym, że impact hity S6. WE za rzucenie czaru dostają premię, bo albo czołg stoji, albo ulegnie uszkodzeniom, które go znacznie spowolnią a my możemy ruszyć czołg bez wstecznego biegu... Ale nie o samym czołgu ten temat...

Białe Wilki - Wystarczy by miały przerzut na Wounda - nawet zasadę GW i strike last można znieść... Nie muszą mieć +2S w szarży. Przerzut na ranienie w znacznym stopniu to rekompensuje. Jesli ktoś będzie chciał mieć twardy oddział tylko do przebicia, to weźmie zwykłe KOIC (S6). WW będę silniejsze zwłaszcza w kolejnych turach walki i to będzie ich zaletą. Czyli można nimi z powodzeniem szarżować na oddziały ze Stubbornem, by mogły się potem przez kilka tur z powodzeniem "bawić w wyżynanie". - Nieco inna kawaleria, nieco inne zadania...

To by wystarczyło. Może być taki oddział o 2pts. droższy i tyle jeśli chodzi o specjalne zakony.

Crush the Weak - NIE . Hate mają dawać Pristowie i przy tym zostańmy... To się obecnie sprawdza.

Awatar użytkownika
Niglafar
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 183
Lokalizacja: Frei Stadt Danzig

Post autor: Niglafar »

Crush the Weak - to jest zasada właściwa tylko bohaterom Ulryka. w tym wypadku będzie to generał jeśli wybierze takie wyznanie i priest Ulryka. Żaden oddział tego nie powinien posiadać w standardzie.
Reroll woundów podczas szarży. chciałbym zauważyć że WW wcale nie sa takie wunderwaffe jak wszyscy sadzą. Save na 2+ łątwo zmniejszyć, ostatnio odbili mi się od klocka skavenów, static CR to potęga. WS4 to nie są wyżyny jakieś, tak samo S3 i T3 inicjatywę tez mają ludzką, a Wy chcecie by kosztowali więcej niż Chaos Knights. Nawet z młotem kawaleryjskim i rerollem woundów nie są tyle warci!
Poza tym. w 7ed rycerstwo ma w standardzie lancę. Wymiana na GW jest darmowa. Jeżeli GW traci zasadę strike last (i ma zasady młota) to za żadną cholerę nie wyceniam tego na 3 punkty więcej. Nawet 2 to za dużo! Jeśli ma dodawac +2S podczas szarży to +2p/+3p jest jak najbardziej wyważone...
Inner Circle powinno kosztowac tyle co zawsze czyli +3p
Ile za reroll woundów? Chyba tyle co za każda zasadę specjalną dla kawalerii, czyli normalnie +2p
Naprawdę nie rozumiem czemu WW wilki z mniejszym WS, T, I, z tą samą siła (dzięki młotom) i bez immune to psychology maja kosztowac więcej od Chaos Knights
Podobnie Black Knights niższy WS, ta sama siła, wyższy T, mniejsze Ld, sieją feara, immune to psychology, killing blow, eteryczny ruch a tylko 28p
Questing Knights mają takie same statystyki (S jak u innerów, tylko I wyższe) mają reroll psychology tests i DARMOWEGO CHAMPIONA! Koszt to nadal 28p
jak dla mnie w/w jednostki są co najmniej na poziomie WW z Innerem i młotem i przerzutem woundów. W porywach wręcz obawiam się że byliby silniejsi
WW za 30p to ekwiwalent Dragon Princów! Ci mają większy WS, I, Ld, mniejsza S, ale 2 Ataki, Move 16" i ASF. Kategorycznie nie zgadzam się by WW byli wyceniani podobnie, to się nie kalkuluje po prostu...
"Proch to nic innego jak zmielony spaczeń" - król Bretonni.

Awatar użytkownika
-SaH-
Chuck Norris
Posty: 601
Lokalizacja: Zad Trolla Koszalin
Kontakt:

Post autor: -SaH- »

Po pierwsze chodziło mi o Crush the Weak na bohaterach, a nie na jednostkach.

Po drugie, to że kosztują tyle co chaos knights to normalka. U nas skaut kosztuje 100pkt minimum, w lizakach mniej niż 80. W jednych armiach coś jest drogie tylko dla tego, że jest tego mało, w innych natomiast jest to tanie. Nie można porównywać tak po prostu.

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

-SaH- pisze:Ale coś innego chciałbym poruszyć. Otóż, skoro jak na chwilę obecną przyjęliśmy zasadę dla Ulrykowców re-roll to wound jako dla wszystkich, czy przez to samo Crush the Weak nie wypadło z ich listy umiejętności? To chyba już przesada, żeby koleś nie dość że nienawidzi w pierwszej turze, to jeszcze re-rolle woundów robił. Tak to flagusie mają jak 2 stracą :/ Czyli za 20pkt w plecy :/
Bo tak to jest jak chyba nie wszyscy wiedzą za czym głosują i jak jedna-dwie osoby dadzą jakąś odpowiedź to reszta idze za przykładem i dają zasady wszystkiemu co popadnie.

Crush the weak musi zostać. Przecież to zasada, która była z kapłanami od początku. To raczej to dodanie wszystkim przerzutu ran powinno odpaść (ale dobrze wiemy, że tak się nie stanie). Żeby nie było...to jest ŚWIETNA zasada ale nie dla wszystkich. to powinno być tylko jako ulepszenie zakonu białych wilków. A teraz mamy problem. I dalej..skoro, niestety, kapłani ulryka mają dawać re-roll ranienia, a sigmarici dają przerzut trafiania będą, moim zdaniem, nielegalne kombosy. Kapłani obu wyznań (nie przepadają za sobą bardzo) będą w jednym oddziale. To będzie baaardzo ciekawe.

Pelcu - czemu nie muszą mieć +2 do S przy szarży. To tylko w tym jednym wypadku mają taki bonus. I to oni a nie KO byli i być powinni naszą siłą zdolną przebić się przez zaporę wroga. Muszą to zrobić szybko bo mają gorszy pancerz. Co by nie mówić ale ta różnica jednopunktowa często decyduje o przeżyciu oddziału. Wg mnie powiino być tak jak jest teraz, czyli za 23 pkt w corach do wyboru, tarcza z lancą lub gw lub ww hammer (ale za dopłatą +2). Ale jak zwykle zdecyduje większość (fajnie by było tylko gdyby tak przy oddanym głosie osoba dała, krótki komentarz czemu tak a nie inaczej - przy kontrowersyjnych pytaniach tylko)

To moje 3 grosze na dziś. Zaraz mecz (ale po tym co Chorwaci zrobili Niemcom to jakoś...nie teges to widzę) Obym się mylił :wink:


ps Nigfalar ma dużo racji.

Awatar użytkownika
Niglafar
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 183
Lokalizacja: Frei Stadt Danzig

Post autor: Niglafar »

SaH: mnie nie burzy że WW mają kosztować więcej od chaos knights, ale niech za tym idą statystyki.
jeżeli Chaosiarze maja lepsze statystyki i też mają zasady specjalne (immune to psychlogy) to z jakiej paki WW mają być droźsi mimo że słabsi i z praktycznie takim samym sprzetem?
"Proch to nic innego jak zmielony spaczeń" - król Bretonni.

Awatar użytkownika
-SaH-
Chuck Norris
Posty: 601
Lokalizacja: Zad Trolla Koszalin
Kontakt:

Post autor: -SaH- »

Bo są z Imperium :) To jedyna odpowiedź, jaka mi przychodzi. Jako Inner Circle mają power przebić się przez wszystko i dla tego mają tyle kosztować. W Chaosie wszystko przebija się przez wszystko a wcale nie jest drogie, bo to Chaos. W Imperium to dużo musi kosztować, bo to Imperium, bo to ludzie. Poza tym muszą być drodzy, by nie zalali stołów nagle w całym Imperium. Wychodzi na to, że nie łatwo zrobić zbalansowane zasady dla całej armii a robimy to w ile osób, co ten biedny idiota anglik "cool" mógł zrobić innego z naszym podręcznikiem, jak go nie spieprzyć :/ Pewnie to kolega Webb'a na dodatek :/

No ale to i tak pikuś. Wracając do Crush the Weak - z tego co pamiętam, to w głosowaniu wyszło, że wszyscy z Ulrykiem mają jedną zasadę: Re-roll wound in charge. Nie ma już Crush the Weak. Większość osób głosowało za odpowiedzią C czyli właśnie przerzut. Nie widzę tam nigdzie pozostawienia im Crush albo opcji to + to.

Myślę, że opcja dokupywania osobno Hammera i przerzutów była by ok, można by to nazwać Ulrik Bless czy coś, ale wtedy co z piechotą? Dać jej to za darmo? No bo jak odejmiemy pkt za to, że nie mogą brać detki a dorzucimy punkty za reroll to wychodzi na to samo. I teraz tutaj dokupujemy, a tutaj nie? Wychodzi kaszana trochę. Tak jak mówicie, re-roll fajna zasada i idea nam szczytna przyświecała, coby zrównoważyć Ulryka i dać mu fajną zasadę, ale trzeba to jakoś teraz ładnie spiąć i uzasadnić, ujednolicić dla całej armii. W głosowaniu wyszło, że White Wolfy na starcie mają Re-roll Wound in charge. Niech przez to będą droższe o te 2 pkt. A pozostaje im opcja dokupienia młotka, za 2 pkt albo 1pkt. Przecież to jest specjalny zakon, a za te przecież mamy dopłacać, prawda?

I od razu dwie kwestie:

Nie pamiętam głosowania nad tym, czy Teutogen Guards mogą być ulepszeni do Inner Circle. Powinniśmy głosować, ja jestem na nie.

Co do tego, jakie zakony mają być, to przecież mamy wypisane 4 w podręczniku, więc nie zastanawiajmy się jakie zakony, a co tym zakonom dać.

I jeszcze jedno. Przeszło, że Generał ma tam Bodyguard i Majestat. Ma to tylko, czy jako dodatkowe do Ancestral Heirloom? :)
I jak przejdzie, że ten majestat tylko dla gwardii, to zamiast dwóch zdolności, czyli Body+Majestat, po prostu nazwiemy to Bodyguard i tyle, brzmiało by to tak: One unit of Greatswords take core slot instead of special. If the general is in the unit, it can make a re-roll panic test. I cześć :D

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

-SaH- pisze:Bo są z Imperium :)
Bo imperium ma działa, strzelców, wiele lorów magii, czołg???

Nie Ma możliwości bezpośrednio przeliczać koszt punktowy oddziałów Chaosu, Bretonii na imperialny.
Znowu zaczyna się dyskusja nad jednym zakonem i powrotem do zasad Urlica, a nie nad ugrywalnienieniem piechotnego imperium.

HATE - dla Urlican nic nie zmienia. Gdy wpada w nich szarża rzeźników światów i tak cały oddział się sypie - nikt nie oddaje... Po co tworzyć zasady oddziałów, którymi nikt nie będzie grał, bo nie będą miały dobrego Static CR (Detaczmenty to dają)?
Rola jaką widzę dla Cultu Urlica, to uzupełnienie, o jednostki Elity TG i WW, twarde i trudne do złamania...

Kapłani Urlcia powinni dawać HATE tak samo jak Sigmarici- Mogą mieć nieco Inne Modlitwy i mogą mieć inne magiczne przedmioty (ale nie za dużo) np. Sigil of Urlic np. w opcji dodawania rank bonus do power level modlitwy.

Póki co skaczemy z tematu na temat. Jeszcze nie skończyliśmy dyskusji o Generale imperium. O tym jak sprawić by piechota miała większe szanse przy obecnych COMBO na stołach?
Możemy wymyślać nowe zasady, lub dać kilka odpowiednich przedmiotów (bierzcie pod uwagę, że u nas gra się na jawne rozpiski). Na razie Nasze zmiany zmierzają do tego by na stole było więcej oddziałów ze Stubborn. Czy jesteśmy w stanie wy myśleć coś ciekawszego odpowiedniego dla State Troops? Zasada Detachment jest super, ale nie sprawdza się w erze Popychaczek i szarż w turze magii. Czyli wyjście:
-->A co zrobić by popychaczki nie wychodziły?
-->B co zrobić by oddziały po popychaczkach nadal mogły ustać...?

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Nie Ma możliwości bezpośrednio przeliczać koszt punktowy oddziałów Chaosu, Bretonii na imperialny.
Oczywiście. Całkowicie się zgadzam. Chaos ma tańsze oddziały do walki, bo nie ma strzelania, Bretonnia tańszą kawalerię, bo jest to podstawa tamtejszej armii. Pamiętajcie - Naszym celem jest ugrywalnienie i urozmaicenie Armii Imperium, a nie jej kosmiczne dopakowanie oraz uczynienie wszystkich jednostek tanimi jak barszcz.
Nie pamiętam głosowania nad tym, czy Teutogen Guards mogą być ulepszeni do Inner Circle. Powinniśmy głosować, ja jestem na nie.
Oczywiście będziemy nad tym głosować. Jak tylko dojdziemy do teutogenów.
I jeszcze jedno. Przeszło, że Generał ma tam Bodyguard i Majestat. Ma to tylko, czy jako dodatkowe do Ancestral Heirloom?
No myślę, że tak - jeszcze zagłososujemy, czy i w jakiej dokładnie formie.
I jak przejdzie, że ten majestat tylko dla gwardii, to zamiast dwóch zdolności, czyli Body+Majestat, po prostu nazwiemy to Bodyguard i tyle, brzmiało by to tak: One unit of Greatswords take core slot instead of special. If the general is in the unit, it can make a re-roll panic test. I cześć
Jak dla mnie super!

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

ismael pisze:
: One unit of Greatswords take core slot instead of special. If the general is in the unit, it can make a re-roll panic test. I cześć
Jak dla mnie super!
Sprecyzowałbym General of the Empire. Żeby nie interpretowali, że kazdy Hero który jest generałem armii. No chyba, że taka luka jest w waszym planie.

Cord
Chuck Norris
Posty: 398

Post autor: Cord »

Zgadzam sie z Plecem, nie można w tym armyliście umieścić wszystkiego co każdy z nas chce bo pojawiają sie sprzeczności.

Gdzieś pojawiła sie wypowiedzi też że idziemy za daleko i powinniśmy tylko trochę popoprawiać, ja zapytam czy armie wydane po imperium są trochę popoprawiane? Nie są całkowicie zmienione wiec nie widzę problemu żeby zmienić też coś bardziej w imperium.

Chciałem też poruszyć jeszcze jedna kwestię a mianowicie przepakowania piechoty core, jednostki pozornie przepakowane wcale takie być nie muszą jak sie na nie spojrzy z dalszej perspektywy bo wystarczy zobaczyć na czym sie opierają armie wychodzące po imperium, na specjalach i/bądź herosach a nasze jednostki core muszą se z nimi jakoś radzić bo jakoś nie widzę masy GSów w naszym core a TG i rycerzyki na piechotę nie zmienią tego stanu rzeczy zbytnio bo niestety potrzebujemy naszych cannonow które stają sie coraz słabsze przez masowo sie pojawiające wardy, wskrzeszenia czy regeneracje wiec sądzę że nawet stosunkowo silne i tanie jednostki core są do przyjęcia zwłaszcza jak zlikwiduje sie bolączkę zwaną dwoma czołgami.
Ostatnio zmieniony 14 cze 2008, o 11:16 przez Cord, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Niglafar
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 183
Lokalizacja: Frei Stadt Danzig

Post autor: Niglafar »

ismael pisze:
Nie Ma możliwości bezpośrednio przeliczać koszt punktowy oddziałów Chaosu, Bretonii na imperialny.
Oczywiście. Całkowicie się zgadzam. Chaos ma tańsze oddziały do walki, bo nie ma strzelania, Bretonnia tańszą kawalerię, bo jest to podstawa tamtejszej armii. Pamiętajcie - Naszym celem jest ugrywalnienie i urozmaicenie Armii Imperium, a nie jej kosmiczne dopakowanie oraz uczynienie wszystkich jednostek tanimi jak barszcz.
racja, niemniej White Wolfy za ponad 30p to przesada. I to gruba. skok z 25 na 30p to wzrot o 25% ceny za .... no własnie, młot bojowy z +2S przy szarży i reroll woundów przy szarzy? przesadyzm w drugą stronę ;)
cord pisze: Chciałem też poruszyć jeszcze jedna kwestię a mianowicie przepakowania piechoty core, jednostki pozornie przepakowane wcale takie być nie muszą jak sie na nie spojrzy z dalszej perspektywy bo wystarczy zobaczyć na czym sie opierają armie wychodzące po imperium, na specjalach i nasze jednostki core muszą se z nimi radzić bo jakoś nie widzę masy GSów w naszym core a TG i FRG nie zmienią tego stanu rzeczy zbytnio bo niestety potrzebujemy naszych cannonow które stają sie coraz słabsze przez masowo sie pojawiające wardy, wskrzeszenia czy regeneracje wiec sądzę że nawet stosunkowo silne i tanie jednostki core są do przyjęcia zwłaszcza jak zlikwiduje sie bolączkę zwaną dwoma czołgami.
zdajesz sobie sprawę że jest to jedno zdanie? Bez urazy Cord ale tego się czytać nie da, bo człowiek się gubi po drodze i wtedy nie wie w połowie zdania z czym jest związane to co właśnie czyta więc wychodza z tego jakies pasztety i w sumie skaczesz od corów do steam tanka przez inne rasy a ja nadal nie widze puenty. See what I mean? ;)
A na powaznie. Uważam podobnie. Artyleria jest jak lotnictwo. Postrzela, trochę poniszczy, zdejmie giganta, cośtam spanikuje. Ale nie zabije generała, BSB, nie zdobędzie sztandaru, nie zajmie ćwiartki, nie wypłoszy mądrą szarżą skautów, nie zdejmie klocka z immunite to psychology (chyba że hellblaster z 6 na misfire). Imperium też potrzebuje dobrych klocków do walki w HtH. Póki co jedyną opcją była kawaleria (ew. flagellanci zakładając że sami zaszarżowali coś słabego bez ASF). Nawet skaveny mają plague censer bearerów i plague monków przed którymi trzęsie portkami moja kawaleria/piechota (odpowiednio). Odpowiednio dopakowane zakony ORAZ np TG czy ROF (dla miłośników piechoty) spełnią to zadanie. A dla tych co twierdzą że będzie wtedy zbyt dużo silnych jednostek odpowiem - racja, ale powinno być tak jak u skavenów. Każdy oddział (może poza slavami) jest potencjalnie zabójczy ale nie da się ich wszystkich razem zebrać w dużej ilości bo punktów nie starcza. Ot, recepta na zbalansowaną armię ;)
"Proch to nic innego jak zmielony spaczeń" - król Bretonni.

Awatar użytkownika
argoth
Mudżahedin
Posty: 290
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: argoth »

Ja mam inną propozycje dla WW (coby uściślic i zamknąć już ten temat :roll: ). Niech mają młoty i specjalną zasade dającą re-roll woundów (trzeba to jakoś nazwać) od razu, w standardzie. Oczywiście niech będzie to wliczone w cene. Proponuje 25-26pts + 3 za IC. Co wy na to? Uzasadnienie takie, że przecież młotek to ich broń, której używają zawsze, a zasada specjalna nie powinna być wykupywana (że, co niby: nagle mają jakąś wiekszą chęć mordu niż zwykle??? :shock: )
Ogień oczyszcza ciało i dusze nawet największych wrogów Imperium...niech zapłoną stosy!

PG...czyli jak wygrać bitwę przed jej rozpoczęciem. 100% HATE!!!

ODPOWIEDZ