8 edycja - Pytania 3

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Re: 8 edycja - Pytania 3

Post autor: panterq »

Lidder pisze:table to nie to samo co board. on table = w grze, on board = na stole.
Na jakiej podstawie chciałbyś to tak tłumaczyć?
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

zdrowego rozsądku ;)

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

-Qc- pisze: bonus ze skaveńskiej liderki jest generalnie liczony do każdego unmodifed testu z wyjątkiem snajperek z deatha (bo wtedy liczy sie LD modelu a w przyapdku steadfasta chodzi o LD unitu)
Chyba nie masz racji:
Q:[...]. What is your unmodified leadership?
A:Your unmodified leadership is the highest leadership characteristic in the unit. Do not include any modifiers from any source, for example, Strength in Numbers, Inspring Presence or Doom and Darkness spell.
Jak dla mnie zdają na Ld2.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Zdrowy rozsądek w WFB? Proszę cię :wink:
Według mnie czysty RAW daje jasną odpowiedź. Idąc twoim tokiem rozumowania, generał i BSB powinni zapewniać LD i dawać przerzuty jeśli wybiegli za stół?
Rulebook mówi, że jednostki, który wybiegły w pościgu za stół, wracają zgodnie z zasadami 'Reinforcements'.
Cytat z RB: "A unit that enters as reinforcements cannot charge, as it has missed its opportunity to declare charges, and may not march, but can participate in the game normally."
To zdanie rozumiem jako: jednostka która jest poza stołem, nie bierze normalnego udziału w grze do momentu powrotu na stół.
Gdyby nie było to prawdą, nie widzę żadnych przeciwwskazań do dawania inspiring presence i przerzutów LD jeśli tylko odległość do danego oddziału mieści się w 12 bądź 18 calach. Wiadomo przecież jak daleko poza stół wybiegł w pościgu dany oddział lub model.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Pantera, czyli według Ciebie mamy przedłużać stoły, by badać gdzie jednostka wybiegła, by mierzyć zasięgi ? Jak dla mnie trochę chory pomysł

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

No oczywiście że chory. Chodzi mi tylko o to, że jeżeli wampirzy generał wybiegł poza stół, to według mnie nie powinien móc powstrzymywać sypanie się jednostek.
Do tej pory sądziłem, że jednostki które znalazły się poza stołem, nie biorą udziału w grze do momentu powrotu na stół. Teraz Lidder sugeruje coś innego, a przynajmniej ja tak odbieram jego posty.

Edit: chociaż z drugiej strony uświadomiłem sobie bezsens takiego rozumienia tej zasady. Idąc moim tokiem rozumowania, każda jednostka wampirza w której nie ma maga z lore of vampires, wybiegając poza stół powinna się raz sypnąć przed powrotem.
Za głupi jestem na takie grzebanie się w zasadach.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
Leoh
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Leoh »

panterq pisze:No oczywiście że chory. Chodzi mi tylko o to, że jeżeli wampirzy generał wybiegł poza stół, to według mnie nie powinien móc powstrzymywać sypanie się jednostek.
Do tej pory sądziłem, że jednostki które znalazły się poza stołem, nie biorą udziału w grze do momentu powrotu na stół. Teraz Lidder sugeruje coś innego, a przynajmniej ja tak odbieram jego posty.

Edit: chociaż z drugiej strony uświadomiłem sobie bezsens takiego rozumienia tej zasady. Idąc moim tokiem rozumowania, każda jednostka wampirza w której nie ma maga z lore of vampires, wybiegając poza stół powinna się raz sypnąć przed powrotem.
Za głupi jestem na takie grzebanie się w zasadach.
fyi, pełniejszy cytat z booka do wampirow:
"If, at the start of any of your turns following the death of the general, there is one or more friendly Wizards on table who know spells from LoV, no unit needs to take this LD test"

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

No i trzeba było tak od razu.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
Denis
Falubaz
Posty: 1351
Lokalizacja: ZKF Zabrze

Post autor: Denis »

dlaczego jednostka z razor sztandarem nie ma armor piercing na strzelanie bo widziałem taką odp. ale nie było uzasadnienia
Jednostka z BoEF ma flamingi w strzelaniu a opis przedmiotów taki sam " unit have ...... special rule"
” Rozejrzyj się dookoła. Zobaczysz ludzi, bez których ten świat byłby lepszy.”

Death Note

Galeria :
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=35349
Strona Malarska na Facebooku:
https://www.facebook.com/pages/Fallen-A ... 9393055688

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Rulebook str.67 pisze: Armour piercing
Wounds caused in close combat by a model with this special rule...
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Denis
Falubaz
Posty: 1351
Lokalizacja: ZKF Zabrze

Post autor: Denis »

dzieki wielkie jakos mi to w RB umknęło
” Rozejrzyj się dookoła. Zobaczysz ludzi, bez których ten świat byłby lepszy.”

Death Note

Galeria :
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=35349
Strona Malarska na Facebooku:
https://www.facebook.com/pages/Fallen-A ... 9393055688

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Macias pisze:
-Qc- pisze: bonus ze skaveńskiej liderki jest generalnie liczony do każdego unmodifed testu z wyjątkiem snajperek z deatha (bo wtedy liczy sie LD modelu a w przyapdku steadfasta chodzi o LD unitu)
Chyba nie masz racji:
Q:[...]. What is your unmodified leadership?
A:Your unmodified leadership is the highest leadership characteristic in the unit. Do not include any modifiers from any source, for example, Strength in Numbers, Inspring Presence or Doom and Darkness spell.
Jak dla mnie zdają na Ld2.
hmm a steadfast nie jest czasem unmodified
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

To czemu wszyscy zdają steadfasta z generalskiej ? O sztandarze +1 do ld nie wspomnę ...

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

kubencjusz pisze:To czemu wszyscy zdają steadfasta z generalskiej ? O sztandarze +1 do ld nie wspomnę ...
Steadfasta normalnie mogą zdawać na ld generała i wszystkich bonusach. W tym wypadku chodzi o to na jakim ld można zdawać na combat reform po przegranym cc, ale będąc steadfast.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
ninjaska
Chuck Norris
Posty: 385

Post autor: ninjaska »

Macias pisze:
-Qc- pisze: bonus ze skaveńskiej liderki jest generalnie liczony do każdego unmodifed testu z wyjątkiem snajperek z deatha (bo wtedy liczy sie LD modelu a w przyapdku steadfasta chodzi o LD unitu)
Chyba nie masz racji:
Q:[...]. What is your unmodified leadership?
A:Your unmodified leadership is the highest leadership characteristic in the unit. Do not include any modifiers from any source, for example, Strength in Numbers, Inspring Presence or Doom and Darkness spell.
Jak dla mnie zdają na Ld2.
Uch, trzy watki nizej, znalazlem konkurs urzadzony przez Liddera, gdzie pierwsze pytanie, dotyczylo wlasnie tej sytuacji. Oto pytanie i odpowiedz:
Lidder pisze: 1. Oddział Night Goblinów (Ld5) pod wpływem czaru Doom & Darkness i w zasięgu generała (Ld9) został zaatakowany od boku. Ustał walkę dzięki zasadzie Steadfast, chce przystąpić do combat reform. Jaki wynik na kostkach mu na to pozwoli? (jak kilka osób zauważyło, pytanie nie jest precyzyjne. należy podać wszystkie rzuty, ergo na jakim Ld zdają).
Ld5 (takie odpowiedzi uznawałem, tak samo jak te z konkretnymi wynikami na kostkach). Według zapisku na stronie 55, "reform amid defeat": oddział, który chce przystąpić do reform musi zdać test na unmodified leadership. Niezmodyfikowany współczynnik Ld jest to najwyższy współczynnik Ld w oddziale, nie uwzględniając żadnych bonusów (patrz FAQ RB).
Warto zauważyć, że break test w przypadku posiadania steadfast jest zdawany inaczej niż reform. (patrz FAQ RB)
Czyli rabowie, zdaja na Ld 2. Eeek!
Obrazek

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Ehh, czytajcie erraty ludzie. W steadfast nie ma już "unmodified leadership" tylko "nie licz różnicy z wyniku walki". Niewolnicy zdają Z modyfikatorem za SiN, generalska etc.

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

Niemodyfikowalny LD - najwyższa wartość w oddziale
steadfast - zdaje się na LD nie modyfikowanym o wynik walki
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

szeszej pisze:Ehh, czytajcie erraty ludzie. W steadfast nie ma już "unmodified leadership" tylko "nie licz różnicy z wyniku walki". Niewolnicy zdają Z modyfikatorem za SiN, generalska etc.
Macias pisze:Steadfasta normalnie mogą zdawać na ld generała i wszystkich bonusach. W tym wypadku chodzi o to na jakim ld można zdawać na combat reform po przegranym cc, ale będąc steadfast.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

skaventail
Wałkarz
Posty: 53

Post autor: skaventail »

ponawiam:
między 8) oraz :mrgreen: zakładamy 1"

8) .... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
8) .... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
8) .... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
8) .... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
8) .... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:



............................. :oops:

rozumiem, że :mrgreen: może spivotować wchodząc na 8) tylnym rogiem podstawki i ruszyć się ruchem losowym szarzując na :oops: ?







8) .... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
8) .... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
8) .... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
8) .... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
8) .... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

czyli tutaj także :mrgreen: może obrócić się w stronę 8) i zaszarżować?



oraz
czy jesli wystawię rangerów dwarfickich w scoucie, to czy przeciwnik ma +1 do zaczynania?

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

skaventail pisze: czy jesli wystawię rangerów dwarfickich w scoucie, to czy przeciwnik ma +1 do zaczynania?
scout w Polsce nie ma nic wspólnego z bonusem +1 do zaczynania.

Odnośnie pivotu to wydaje mi się, że może, ale nie jestem na 100% pewien.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Zablokowany