Diuk Euro High Elves

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
szczurek
Niszczyciel Światów
Posty: 4212
Lokalizacja: W-wa

Re: Diuk Euro High Elves

Post autor: szczurek »

a nie lepiej caddy z buta/lesnik :wink: i full w napor ? ewentualnie można i bolce na cos napierającego zaminic :wink:
Malowanie figurek ---> szczurek1903@wp.pl
Coolminiornot ---> LINK

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

Z dwa RBT dobrze mieć. Wtedy różnego rodzaju demony tak nie kozaczą. A i te jednostki z 1+ savem nie są tak problematyczne. I konwoje się chowają. Jak to wszystko zsumujesz to nalot nagle ma wolne pole i robi co chce.

diuk
Falubaz
Posty: 1487

Post autor: diuk »

Najchetniej wrzuciłby zarówno 2 RBT jaki i drugiego magika, ale oznaczałoby to że musiałbym zrezygnować z Feniksa, bo Lewki z Bannerem są jednak lepsze, no i straciłbym naporowego latacza na rzecz defensywnych opcji - nie wiem czy to by wyszło na dobre.

Myślicie że Feniks jest wart 3 RBT w tej rozpisce ?
Szukam: zamienników do Silver Helmsów

Kontakt PM

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

:shock: Diuk! Ty się weź zastanów... chcesz grać monster truckiem bez monsterów? .. Po jakiego grzyba Ci ten lord na smoku skoro rezygnujesz z Feniksów? :)
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

diuk
Falubaz
Posty: 1487

Post autor: diuk »

Ja chciałbym sobie pograć na Smoku :)

I się zastanawiam w jakiej wersji najlepiej.
Szukam: zamienników do Silver Helmsów

Kontakt PM

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

1 Prince @ 546.0 Pts
General; Heavy Armour
Enchanted Shield [5.0]
Talisman of Preservation [45.0]
Obsidian Blade [50.0]
1 Moon Dragon @ [300.0] Pts

1 Noble @ 203.0 Pts
Heavy Armour; Lion Cloak; Battle Standard
Charmed Shield [5.0]
Golden Crown of Atrazar [10.0]
The Other Trickster's Shard [15.0]
Sword of Might [20.0]
1 Great Eagle @ [50.0] Pts

1 Mage @ 180.0 Pts
Magic Level 2
Dispel Scroll [25.0]
Khaine's Ring of Fury [25.0]
1 Elf Steed @ [0.0] Pts

1 Mage @ 170.0 Pts
Magic Level 2
Staff of Sorcery [35.0]
1 Elf Steed @ [0.0] Pts

14+1 Silver Helms @ 375.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician; Ithilmar Barding
1 High Helm @ [10.0] Pts


5 Ellyrian Reavers @ 95.0 Pts
Spear; Normal Bow; Light Armour

5 Ellyrian Reavers @ 95.0 Pts
Spear; Normal Bow; Light Armour

5 Ellyrian Reavers @ 95.0 Pts
Spear; Normal Bow; Light Armour

5 Ellyrian Reavers @ 95.0 Pts
Spear; Normal Bow; Light Armour


1 Frostheart Phoenix @ 240.0 Pts

1 Frostheart Phoenix @ 240.0 Pts

1 Eagle Claw Bolt Thrower @ 70.0 Pts



Models in Army: 39


Total Army Cost: 2399

Pamiętaj że bsb na orle możesz zrobić z podstawką 50x50 co daje Ci niezły bunkier dla magów w SH bo będą siedzieć z tyłu.
Magia może być Beast ale może też pokojnie być Death.- wręcz namawiał bym do próby Death :) Twoje złożenie magów jest doskonałe...
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

diuk
Falubaz
Posty: 1487

Post autor: diuk »

Ciekawa opcja, nie powiem ;)

Dzięki za feedback !

BSB z wardem na 2 kulki i magowie z +3 do cast/dispell to faktycznie fajne opcje i szkoda mi było z nich rezygnować.

No nic - mam teraz jeszcze tylko większy mątlik w głowie. :P
The Other Trickster's Shard [15.0]
Sword of Might [20.0]
to chyba lepsza opcja niż Star Lanca na BSBku.

Z drugiej strony Star Dragon jest o wiele lepszy niż Moon Dragon, no ale wciąga ograniczenie Feniksów - także to też do przemyślenia.
Szukam: zamienników do Silver Helmsów

Kontakt PM

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

będę chciał testować MT w HE pod kątem drużynówek. 2 lata temu dużo grałem na dark elfickim smoku i było fajnie. Teraz wreszcie HE mają bardzo mocny support do Smoka. Liczyłem że będę mógł lorda na lodowym wystawić bo to jest dopiero twarda sztuka. Star Dragon jest niby leszy ale nie mieści się na wypasie i trzeba robić eco wersje a wiadomo eco musis z czegoś zrezygnować - albo z warda albo giwery co w sumie smokowi daje boost ale lorda mocno osłabia. Zaryzykował bym więc stwierdzenie że to się wyrównuje. Trzeba potestować różne opcje na turach ...teraz będzie dużo okazji :)
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

diuk
Falubaz
Posty: 1487

Post autor: diuk »

Imo jak już Lord ma zjadać cały slot, to powinien mieć jakiś wygar w CC, a Annointed na Phoenixie może groźnie wygląda ale ma raptem 3 ataki z góry i 4 z dołu.

Jasne - jest twardy, ale ja wolę mieć jakąś zabawkę która przepchnie mi parę rzeczy a nie będzie blokerem.

Dlatego jak dla mnie Smoczur only :) No i wolę Star Dragona jednak.
Szukam: zamienników do Silver Helmsów

Kontakt PM

Awatar użytkownika
Galharen
Kretozord
Posty: 1618
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Galharen »

Ten orzełek to też 'cannon bal catcher', można się wystawić wtedy smokiem na strzal z działa, ustawiając przed nim tego noble'a, widziałem coś podobnego i to działało
Zapraszam do obejrzenia mojej galerii:

Galharen's painting blog

diuk
Falubaz
Posty: 1487

Post autor: diuk »

Chodzi o to że jeżeli kula zahaczy o bsbka i nie zada mu rany to wmyśl w zasadę z podręcznika, że jeśli kula nie zabije monstera/monstrous cavalery to się zatrzymuje?

Bo celować w smoka można bezpośrednio, mimo orła cal przed, prawda? Tak więc jeśli ktoś powiedzmy rzuci tak że kula zacznie odbijanie na podstawce smoka i nie zrani tym sposobem BSBka no to wtedy chyba to nie działa.

Ale tak to dobry motyw :) (Szkoda że nie działa też na klopy :P ) Spróbuję tego.
Szukam: zamienników do Silver Helmsów

Kontakt PM

Awatar użytkownika
Galharen
Kretozord
Posty: 1618
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Galharen »

tak, ziomek na 2+ wyłapuje strzał i kula nie odbija się dalej. Fakt, że można wycelować w przestrzeń między orlem i smokiem, albo stricte w smoka, ale to już peszek :wink:
Zapraszam do obejrzenia mojej galerii:

Galharen's painting blog

diuk
Falubaz
Posty: 1487

Post autor: diuk »

Trochę czasu minęło, udało mi się przetestować kilka moich pomysłów i rozpiska stanęła na takim złożeniu:
Prince on Star Dragon @ 597
General
Star Dragon [390.0]
Heavy Armor
Shield
Talisman of Perservation [45.0]
DragonHelm [10.0]

BSB on Eagle @ 180
Charmed Shield [5.0]
Golden Crown of Artazar [10.0]
Potion of Foolhardiness [5.0]
Lance (5)
Dragon Armor

Mage on Steed @ 145
Lvl 1, Lore of Light / Fire
Dispell Scroll [25.0]
Ring of Fury [25.0]

Mage on Steed @ 170
Lvl2, Lore of High Magic
Staff of Sorcery [35.0]
Icon of Ironcurse [5.0]

13 SH @ 329
FCG, Shields

5 ER @ 85
Bow (swap)

5 ER @ 85
Bow (swap)

6 ER @ 102
Bow (swap)

15 WL @ 275
FCG, BoTWD [50.0]

Frost Phoenix @ 240

Great Eagle @ 50

RBT @ 70

RBT @ 70
Wątpliwości zostało niewiele :

1) Ring of Fury czy Star Lanca (ew. SoM+OTS) ? BSB zasadniczo nie powinien wchodzić w jakieś dziwne Combaty i teoretycznie powinna mu wystarczyć zwykła lanca z potką, na pewno jest trochę celi z 1+ savem którymi mógłby się zająć lub pomóc, ale nie wiem czy stanowią one aż taki kłopot żeby się na nich koncentrować (wiele armii po prostu nie wystawia takich jednostek).

2) Light czy Fire ? Light rozważam z powodu szerokiej gamy czarów które mają niskie castingi a mogą sporo namieszać, do tego dadzą mi trochę argumentów na VC i Demony. Fire jest wyborem z cyklu auto-choice, pytanie czy najlepszym ?

3) Dopakować SH do 18 modeli + 2 gołe fasty ? Trudne pytanie, niby SH są słabi bez bohaterów, ale w takiej ilości mogą lepiej powalczyć. Z drugiej strony dla smoka bardziej kluczowym jest lepsza kontrola pola bitwy.

4) Ring of Fury lepszy na magu czy na BSBku ? Bardziej uniwersalny wydaje się być mimo wszystko magik.

5) Czy jednak oddać magikowi Fire lvl 2 ? Tutaj jestem na razie na nie. Oddanie mu 2 poziomu zwiększa prawdopodobieństwo rzucenia dużej kulki z 5 kości o jakieś 9% (około 69% chyba wychodzi), ale tak naprawdę zaczyna być użyteczny tylko przy Ifkach i dużych rzutach na wiatry magii (czyli raczej rzadko i nie zawsze wtedy kiedy jest to kluczowe). Ostatnio wprawdzie rzuciłem ifkę jak jeszcze miałem Gem of Sunfire dzięki czemu dobiłem klocek piechoty za 450 punktów także jest to obiecujące ale nie wiem na ile taki czar jest uniwersalny. Na pewno ma to spory potencjał.

Wiadomo, że i tak muszę dojść do tego sam, ale rady i komentarze mile widziane ;)
Szukam: zamienników do Silver Helmsów

Kontakt PM

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Ja się może mega dobrze nie znam, ale z mojej perspektywy wood elfa to Twoja rozpiska to: Smok, bsb na orle, fenix i silverzy.
Ci WL w liczbie 15 to co mają robić? Nie czaje jaki jest ich sens, a kosztują pierdyliard punktów. Za ten oddział masz drugich Silverów albo DP.
2 bolty to też takie ni w oko, ni w d**ę, ani to dużo, ani mało strzelania.

Moim skromnym zdaniem jak już idzie na totalny offens to powinieneś zrezygnować z piechoty, z ringa na magu, z Lorów ja bym wziął raz light i pomyślał na high/death, high jest fajny z konstrukcją warda, natomiast jeśli magów chcesz dawać do silverów to ja bym ich nie pchał do CC, a to znowu strata miliona punktów...

No, ale warto przetestować, problem jest taki, że jak zejdzie Ci smok to praktycznie ciężko to wygląda. :)

Pozdro !

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

White Lioni z BotWD w liczbie 15-21 są świetni na Magiczne Ataki, Bunkier dla Magów oraz ochronę Maszyn. Ja ostatnio tak na nich grywam przy Monster Trucku i robią więcej zamieszania niż Horda :)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Albo_Albo
Masakrator
Posty: 2836
Lokalizacja: Krakow Legion
Kontakt:

Post autor: Albo_Albo »

słaba rozpiska nie potrzeba ci aż 3 fastów szczegolnie ze masz orla za te punkty lepiej dorobic WL bo 15 to obsysa ...nie masz żadnej odpowiedzi na silne oddzialy przeciwnika MC czy jakies potworki bo feniks jest latwo zbywalny z armat niestety

Caledor19
Oszukista
Posty: 841

Post autor: Caledor19 »

ta liczba WL nie jest wcale slaba w takiej rozpie

przeciwnik np WE widzi po drugiej stronie Smoka, bsb orla oraz 15kawalerzystow armsv na 2plus oraz na bolce

celem WE napewno nie beda wtedy WL jezeli smok przy dobrych wiatrach moze juz w 2 turze szarzowac nie mowiac juz o orle i kawalerii

jedyny problem WL jest ich ruch w porownaniu do kawalerii, popatrz Diuk w ktorej turze beda szarzowac, nie lepiej zamienic ich na DP? chociaz to juz kwestia dogrania rozpy i stylu gry

a co do magii to bym juz ja zostawil raczej albo skoncentrowal sie na light
Warhammer to nie jest sport

diuk
Falubaz
Posty: 1487

Post autor: diuk »

WL zostają w takiej ilości. Kluczowym jest dla mnie ilość ran na tym sztandarze, dlatego nie DP.

Co do szybkości to rozpiska ma oczywiście mocny element naporowy, ale chciałem mieć kilka innych argumentów. Zresztą ta gra ma 6 tur a nie 3, więc WL sobie spokojnie dojdą gdzie trzeba, akurat wtedy kiedy będą potrzebni.

Na razie zdecydowałem zrobić to o czym pisał szczurek, mag z Fire będzie z buta bez pierścionka za to dostanie 2 lvl. Pokombinuje jeszcze z tymi Lore'ami na nim.

@Piotras

Ciekaw jestem jak WE miałyby zabić tego Smoka bez nowej magii ;)
Szukam: zamienników do Silver Helmsów

Kontakt PM

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

diuk pisze:Ciekaw jestem jak WE miałyby zabić tego Smoka bez nowej magii ;)

Uwierz mi, nie takie rzeczy się robiło :D :D

Awatar użytkownika
Albo_Albo
Masakrator
Posty: 2836
Lokalizacja: Krakow Legion
Kontakt:

Post autor: Albo_Albo »

chwila to rozpa tylko na WE czy ogólna ?

jak ogólna to powodzenia z WoChem, Demonami czy strzelającymi armiami jak Kraski czy Imperium :)

ODPOWIEDZ