Dyskusja o balancing patchu

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

A co w DE jest przegięte
proszę o stanowisko LS, nie narzekających na PoK

Dla mnie:
Hydra - już została pocięta, więcej nie trzeba
harpie - wystarczy ograniczyć ich liczbę jak hydrę
RoH - pocięte

Czy coś jeszcze jest w tej armii przegiętego (nie czytaj. bardzo mocnego)

Edit:
Shino - VC i DoCh nawet po obcięciach są mocniejsze od DE :roll:

Malal
Kretozord
Posty: 1729

Post autor: Malal »

Akuma pisze:



Czas reakcji LS.
Zdolność do przewidywania rozwoju mety.
Wewnętrzną dynamikę tej grupy.

W tej chwili Malal maluje harpie ( TK bez Icony i węża będą kija warte a demony mogą znudzić ) DE gra już Barbarossa i Jankiel -


Ciemno wszędzie głucho wszędzie ...
W pupie byles , kupe widziales. Zartem bylo napisanie ze maluje harpie. DE owszem mam <z 5 ed> z czasow jak raczkowalem w battla. Nie kupie sobie specjalnie tej armii bo jest mocna. Na BP+R zreszta najmocniejsza. TK icone nadal beda mialy i to sie raczej nie zmieni. Generalnie glupoty piszesz i malo wiesz a na wieszcza-wierszoklete zaciecia tez nie masz. Nie wiem tylko kto jest gorszy. Ty czy 3/4 graczy DE twierdzacych ze graja przecietna armia. Do uscislenia chyba :wink: Licytowanie sie kto twierdzil wczesniej ze DE super mocne sa - zbedne. Czy to wrzesien byl czy listopad czy styczen, niewazne. Dopoki 3 ludzi z LS nie bedzie o tym przekonanych nic sie nie stanie.
podpis nieregulaminowy - administracja

SexRocket
Piszczałka
Posty: 2984
Lokalizacja: KGB "Rogaty Szczur" Gorzów
Kontakt:

Post autor: SexRocket »

To fakt ze BP-R daje DE najwiekszego kopa gdzie przy samym BP juz nie jest tak slodko. Miemniej z pewnoscia jest to jedna z najmocniejszych armii obecnie tyle tylko ze zawsze ktoras bedzie najmocniejsza a ktoras slabsza.
@Malal jeslem ciekaw jakie masz propozycje co do przyciec w DE bo tak na prawde wszyscy placza tylko na Ring (ten juz jest przyciety) i pendant. Tyle tylko ze nie wiem co zmieni przyciecie jednego przedmiotu czyzby mial az tak ogromne znaczenie podczas bitwy?
ObrazekObrazek

Malal
Kretozord
Posty: 1729

Post autor: Malal »

Ring jest okej przyciety.....Pedant niech zajmuje slota hero :wink: Harpie jakos trza sensownie przyciac...moze niech beda 10+ , dodatkowo hate hydry :D

Oczywiscie to bardzo luzne moje pomysly
podpis nieregulaminowy - administracja

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Żaba pisze:jak dla mnie TK to jedna z najlepiej zrobionych i przemyslanych wewnetrznie armii do battla ktora pomimo uplywu lat daje rade
Pełna zgoda. Do tego bardzo fajnie napisany fluff. Jak ktoś tym nie umie grać to jest turniejowym kelnerem, jak umie to naprawdę można zdziałać cuda.
Co do przycięć DE to też za bardzo nie widzę tu pola manewru. Prześladowanie pendanta niewiele da IMHO. My graliśmy u nas na turniejach z zasadą, że pok zjada slot rare, kiedy jest połączony z AS lepszym niż 4+ lub regeneracją, ponieważ w BP nie ma cięcia slotów to może być w sumie prosty zakaz takiego połączenia. Ale nie wiem czy to jest konieczne.
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Tomash
Spaministrator
Posty: 7890
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomash »

Malal pisze:W pupie byles , kupe widziales. Zartem bylo napisanie ze maluje harpie. DE owszem mam <z 5 ed> z czasow jak raczkowalem w battla. Nie kupie sobie specjalnie tej armii bo jest mocna. Na BP+R zreszta najmocniejsza. TK icone nadal beda mialy i to sie raczej nie zmieni. Generalnie glupoty piszesz i malo wiesz a na wieszcza-wierszoklete zaciecia tez nie masz. Nie wiem tylko kto jest gorszy. Ty czy 3/4 graczy DE twierdzacych ze graja przecietna armia. Do uscislenia chyba :wink: Licytowanie sie kto twierdzil wczesniej ze DE super mocne sa - zbedne. Czy to wrzesien byl czy listopad czy styczen, niewazne. Dopoki 3 ludzi z LS nie bedzie o tym przekonanych nic sie nie stanie.
Ech, Malal, powinienem pojechać czerwoną kredką za słownictwo, ale dawno się z Tobą tak nie zgadzałem :D
+1 :D
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny :mrgreen:
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Jedynie co bym wogóle przycinał w DE to hate na hydrach. Niech nawet będą dwie, ale ten hatred na nich nadal mimo wsztsko jest dla mnie conajmniej naciągany. I to wszystko. No ewentualnie harpie 0-3 ;)

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

jeeezu...az się boję zabierać Daemon Slayera na turnieje.. nie dość że character z unbreakable to ma jeszcze kosę za 100pts...do przycięcia... :D

Awatar użytkownika
ZiMny
Wodzirej
Posty: 739
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ZiMny »

Jedynie co bym wogóle przycinał w DE to hate na hydrach
:/ Dobrze , że nie masz praw by to zmieniać. Ingerowanie w zasady to totalna masakra więc niech nikt o tym nawet nie myśli , nie można np. Hydrze przyciąć regenki albo obciąć mova o 1... Ograniczenia Slotowe itp są bardzo okej 0-1 też , ale Hydra dostała już takie ciachnięcie więc jak chcecie jeszcze ją przyciąć to spoko , ale bez żadnej ingerencji w zasady ( chodzi mi o zmienianie statystyk i kosztów punktowych jednostek itp. , za BP jestem w 100% , ale np. "zdejmowanie z HElfów ASF itp absolutnie nie ) . A na marginesie mówiąc Kal to nie wiem czy ludzie chcieli by pójść na taką wymianę.
Pedant niech zajmuje slota hero
Malal , ale DE nie mają żadnej innej sensownej opcji na posiadanie Warda większego niż 5+ ( nie licząc kociołka ) , a poza tym to PoK jest bardzo dobrym przedmiotem a nie mega przegiętym. Ale okej , jak już będziecie zdecydowani żeby to ograniczyć , to za takim przycięciem jestem za ( choć pomimo tego , jest prawie pewien że i tak będzie się pojawiał w rozpiskach )
Harpie jakos trza sensownie przyciac...moze niech beda 10+
Nie rozumiem ?? to znaczy że w Unicie możesz mieć ich tylko powyżej dziesięciu czy może być ich tylko jedna dziesiątka ?? sprecyzuj.
No ewentualnie harpie 0-3 Wink
Pełna zgoda , ale i tak rzadko kto wystawia 4-5 oddziałów Harpii :P
Obrazek

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Malal pisze:Ring jest okej przyciety.....Pedant niech zajmuje slota hero :wink: Harpie jakos trza sensownie przyciac...moze niech beda 10+ , dodatkowo hate hydry :D
Moim zdaniem DE są mocną armią, ale też grając z nimi nie odczuwa się bezradności i tego, że stajesz wobec przeciwnika, z którym nie masz szans. Przed Hotekiem zawsze można się zabezpieczyć wybierając cele poza zasięgiem jego działania, rzucając czary na mniejszej liczbie kości lub też zabijając championa bądź herosa go noszącego. Podobnie nie usuwałbym broń Boże hate'a z Hydry (mam nadzieję, że to tylko żart ta koncepcja :)) Ograniczenie 0-1 całkowicie wystarczy, tym bardziej, że z bestią można sobie poradzić.

DE mają po prostu dobrze napisany podręcznik. Są tam właściwie same użyteczne jednostki i magiczne przedmioty, ale też grać przeciwko nim to sama przyjemność bo mają swoje wady które można w walce z nimi wykorzystać. Konkludując, dobrze skonstruowana armia nie może być synonimem armii przegiętej. Pozostaje TYLKO JEDNO ale...

W przypadku Pendant of Khaeleth masz po prostu poczucie bezradności. I nie mówię tu o kolesiu na smoku bo z reguły skupiamy się "na dolnej części modelu" ( tak w grze jak i w życiu), więc aż tak działania tego przedmiotu tu się nie odczuwa. Tragedia ma miejsce wtedy gdy mamy kombinację bsb, steed, save 2+, SoM, Pendant. Taki koleś w pojedynkę zagraża i blokuje piątki, szóstki kawalerii, maszyny, strzelców, herosów i monstery. Do tego jest w praktyce całkowicie niezabijalny. Z przeżutem brejka i bazowym Ld9, można się nawet pokusić o atakowanie i blokowanie mniejszych klocków ze startowym +2, +3 do CR. Dodatkowo zawsze może wspomóc swoje oddziały piechoty w armii tym ważnym pościgiem na 3d6 cali, a z jego niezabijalnością raczej będzie ścigał bez względu na to w co się ma pakować. Przy bitwach na małe pkt-y te elementy ulegają dodatkowemu nasileniu.

I na sam koniec lista przedmiotów DE zapewniających wzmocnioną ochronę, wartych uwagi:
Armour of Eternal Servitude - 35pkt, rewelacja
Black Amulet - 70 pkt, rewelacja
Armour of Darkness - 25 pkt, rewelacja
Ring of Darkness - 40 pkt, potencjał do bycia użytecznym

Niestety w rozpach dominuje mały niepozorny koszmarek za 35 pkt, w świetle którego, nawet te wymienione powyżej przedmioty, choć bardzo dobre, nie mają racji bytu.

Poza tym jednym elementem wszystko w DE jest ok.
Ostatnio zmieniony 30 sty 2009, o 19:15 przez Embir, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Armour of Darkness - 25 pkt. ;) Tyle samo co jego odpowiedniki w innych armiach.

A BSB na steedzie ?? nie rozpływałbym się nad jego przegięciem - zwykły strach czy terror mogą go przegonić, poza tym lubi dostawać FO. Poza tym może nie przyjąć szarży, bo zwyczajnie nie zda strachu i ucieknie :D
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Scimitar pisze: A BSB na steedzie ?? nie rozpływałbym się nad jego przegięciem - zwykły strach czy terror mogą go przegonić, poza tym lubi dostawać FO. Poza tym może nie przyjąć szarży, bo zwyczajnie nie zda strachu i ucieknie :D
Przecież to oczywiste, że mam na myśli gracza, który nie jest debilem i nie będzie się pakować w sytuacje fear outnumber. Natomiast pojedyńcze jednostki wzbudzające strach lub terror można spokojnie łykać bo banner zapewni nam równowagę za wyższy unit strenght monstera. Nie przesadzałbym też z oblanymi testami strachu. Przy Ld 9 test oblewasz raz na 10 tur gry więc ma to marginalne znaczenie.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Malal , ale DE nie mają żadnej innej sensownej opcji na posiadanie Warda większego niż 5+
czyli black amulet jest slabym przedmiotem? Oo
choć pomimo tego , jest prawie pewien że i tak będzie się pojawiał w rozpiskach )
skoro po przycieciu i tak sie bedzie pojawial to nie oznacza to, ze jest przegietym itemem?
Nie rozumiem ?? to znaczy że w Unicie możesz mieć ich tylko powyżej dziesięciu czy może być ich tylko jedna dziesiątka ?? sprecyzuj.
malalowi chodzilo o unity 10+
Pełna zgoda , ale i tak rzadko kto wystawia 4-5 oddziałów Harpii Razz
chyba tylko w restricted...



Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 4125
Skąd: Draconis - Wejherowo
Armour of Darkness - 25 pkt. Wink Tyle samo co jego odpowiedniki w innych armiach.
odpowiedniki daja tylko gorszego save'a...

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

ZiMny pisze::/ Dobrze , że nie masz praw by to zmieniać. Ingerowanie w zasady to totalna masakra więc niech nikt o tym nawet nie myśli, nie można np. Hydrze przyciąć regenki albo obciąć mova o 1... Ograniczenia Slotowe itp są bardzo okej 0-1 też , ale Hydra dostała już takie ciachnięcie więc jak chcecie jeszcze ją przyciąć to spoko , ale bez żadnej ingerencji w zasady ( chodzi mi o zmienianie statystyk i kosztów punktowych jednostek itp. , za BP jestem w 100% , ale np. "zdejmowanie z HElfów ASF itp absolutnie nie ) . A na marginesie mówiąc Kal to nie wiem czy ludzie chcieli by pójść na taką wymianę.
Przykro mi Cię powiadomić ale BP "zmienia zasady". Horrory nie generują dispella w standardowej ilosci 10 jak jest w AB, jak stoi w wół w zasadach. Tych samych zasadach, o których pisałeś powyżej. Bestie zawsze rankują w 5 modeli, pomimo że rankują od 4. DoW mogą brać przedmioty z innych armii. Wraithy mogą być maks do 6 modeli w regimencie a przeciez w zasadach mogą być w większych. Vampiry nie mogą recastować niektorych czarów albo mają recast ograniczony. Popraw mnie jeśli to też nie jest zmiana zasad. Mam może wymieniać dalej? Zatem przykro mi, ale najwyraźniej tacy jak "ja" mają prawo to zmieniać i to zmieniają. I proszę nie mów, że to inny "rodzaj" zmian zasad - jest dokładnie taki sam jak ten co zaproponowałem. Bo zabronienie recasta lub jego ograniczenie jest tym samym obcięcia mova o 1 co dałeś za przykład. Powiem więcej, gdyby w BP w dziale DE LS dopisało, że hydra nie ma hatred tylko mają poganiacze to nie sądze bym abyś oponował. Przyjąłbyś to tak jak przyjąłeś zmian innych zasad w BP. I gdyby wprowadzono wcześniej obcięcie hatrde na samej hydrze, to gdybym np, teraz zaproponował np. hmmm no nie wiem, obcięcie hatred na smoku DE to pewnie napisałbyś to samo, ale już nie zauważuł faktu, że BP zmiania zasady.

Ale...

Są zmiany zasad i są inne zmian zasad. Pomimo, że LS zaingerowała w niektóre zasady, Ba!!! Zmieniła je! To wyszło to na dobre. Czasem tylko pozostają różnicę co bardziej być powinno zmienione. Aczkolwiek te zmiany co są niczego nie psują i mi się podobają.

I raz jeszcze powtórzę - BP zmienia zasady, dlatego niech nikt się nie dziwi, że ktoś zaproponuje swój pomysł zmian.

Awatar użytkownika
ZiMny
Wodzirej
Posty: 739
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ZiMny »

skoro po przycieciu i tak sie bedzie pojawial to nie oznacza to, ze jest przegietym itemem?
To według Ciebie przycięcie jest po to aby wykluczyć przedmiot z gry ??
czyli black amulet jest slabym przedmiotem? Oo
Shino bez komentarza po prostu... sensownym jest dla Ciebie zmiana warda ( przeciwko silnym atakom ) z 2+ na 4+ ?? Przecież to ma Cię chronić przed armatami... albo robimy sobie jaja albo rozmawiamy poważnie
chyba tylko w restricted...
No chyba nie tylko...

Przykro mi Cię powiadomić ale BP "zmienia zasady". Horrory nie generują dispella w standardowej ilosci 10 jak jest w AB, jak stoi w wół w zasadach. Tych samych zasadach, o których pisałeś powyżej. Bestie zawsze rankują w 5 modeli, pomimo że rankują od 4. DoW mogą brać przedmioty z innych armii. Wraithy mogą być maks do 6 modeli w regimencie a przeciez w zasadach mogą być w większych. Vampiry nie mogą recastować niektorych czarów albo mają recast ograniczony. Popraw mnie jeśli to też nie jest zmiana zasad. Mam może wymieniać dalej? Zatem przykro mi, ale najwyraźniej tacy jak "ja" mają prawo to zmieniać i to zmieniają. I proszę nie mów, że to inny "rodzaj" zmian zasad - jest dokładnie taki sam jak ten co zaproponowałem. Bo zabronienie recasta lub jego ograniczenie jest tym samym obcięcia mova o 1 co dałeś za przykład. Powiem więcej, gdyby w BP w dziale DE LS dopisało, że hydra nie ma hatred tylko mają poganiacze to nie sądze bym abyś oponował. Przyjąłbyś to tak jak przyjąłeś zmian innych zasad w BP. I gdyby wprowadzono wcześniej obcięcie hatrde na samej hydrze, to gdybym np, teraz zaproponował np. hmmm no nie wiem, obcięcie hatred na smoku DE to pewnie napisałbyś to samo, ale już nie zauważuł faktu, że BP zmiania zasady.

Ale...

Są zmiany zasad i są inne zmian zasad. Pomimo, że LS zaingerowała w niektóre zasady, Ba!!! Zmieniła je! To wyszło to na dobre. Czasem tylko pozostają różnicę co bardziej być powinno zmienione. Aczkolwiek te zmiany co są niczego nie psują i mi się podobają.

I raz jeszcze powtórzę - BP zmienia zasady, dlatego niech nikt się nie dziwi, że ktoś zaproponuje swój pomysł zmian.
Horrory = Przegięcie
Bestie = Niedopracowanie ( boost bo były za słabe )
DoW = j.w
Wraithy = Przegięcie
Recast Popychaczki = Przegięcie

Hydra = Niedoszacowana punktowo jednostka

Widzisz różnice Kal ?? Zmiany w zasadach są tylko wtedy kiedy naprawdę tego wymaga sytuacja. Hydra powinna po prostu drożej kosztować , a nie jest nie do zabicia. Tak samo wracając do Wraithów to przy nich czujesz się bezbronny , nie masz jak tego ubić... tylko HE mogą się ich nie bać ( AoL ) ale przecież musisz dać specjalnie jednostce magiczne ataki... 0-1 jest okej , zdjęcie Hate już nie. Daj jakieś sensowne ograniczenie to na pewno wejdzie w życie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Ciemne to czasy dla polskiego wfb kiedy to wesoły błazen z większą dokładnością wykazuje zrozumienie dla mechanizmów które napędzają scenę turniejową
Tylko z "błaznem" w tej wypowiedzi nie mozna polemizować.

Ze swojej strony, mam nadzieję, że BP będzie z kodeksu na kodeks coraz mniej restrykcyjny. Tworzenie potwora obcinającego 70% armii jest niepoważne. Szkoda, że przez BP nie będziemy mieli za szybko konkretnych informacji na temat starć niepociętych warriorów, lizaków, DE z demonami i VC.
To według Ciebie przycięcie jest po to aby wykluczyć przedmiot z gry ??
Tak. Tak jak się to stało z drakenhoffem. Jego wzięcie jest tak bolesne, że stał się praktycznie niewystawialny.
sensownym jest dla Ciebie zmiana warda ( przeciwko silnym atakom ) z 2+ na 4+ ?? Przecież to ma Cię chronić przed armatami... albo robimy sobie jaja albo rozmawiamy poważnie
Chroni przed wszystkim, nie oszukujmy się.

Zimny, gadasz jak Bogins, któremu pocięliśmy jego słabiutkie demony. Smieszne to trochę, to niedostrzeganie potęgi armii, którą grasz. Imo DE są teraz jedną z najpotężniejszych armii w wfb, na równi z demonami i VC.
W przypadku Pendant of Khaeleth masz po prostu poczucie bezradności. I nie mówię tu o kolesiu na smoku bo z reguły skupiamy się "na dolnej części modelu" ( tak w grze jak i w życiu), więc aż tak działania tego przedmiotu tu się nie odczuwa. Tragedia ma miejsce wtedy gdy mamy kombinację bsb, steed, save 2+, SoM, Pendant.
Jezeli pendant jest na bsb, to prawdopodobnie nie ma highborna. A skoro tak, to zostają nam wolne sloty hero, które spokojnie można poświęcić na "karę za pendanta". Co z mienia zabieranie slota hero? Że nie wystawimy sobie trzeciej magiczki, która i tak nie ma jak zużyć swoich kości?
Ostatnio zmieniony 30 sty 2009, o 20:38 przez Jankiel, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Ale przecież przeciętne WoCh może spokojnie grać z 2x wraithy, rycerze z magicznymi atakami sprawiają, że wraithami też trzeba trochę pokombinować. , a przeciętne dwarfy z 2x treeman. Ja tu nie widzę przegięć.....

ZiMny:
Zmiana nie ma go wykluczyć z gry, ale jeżeli po zmianie i tak biorą go PRAKTYCZNIE wszyscy to znaczy, że wciąż jest mocny.

Dalej: Żaden heros nie powinien swobodnie wychodzić na armatę. Żaden! Armaty są właśnie po to, żeby herosi nie popylali samotnie. Nawet wspomiany Herald na Juggerze siedzi we fleshoundach, mimo, że może mieć gifty, sztandar, 0+save i wogóle...

Hydra jest w tej chwili najbardziej zajebistym monsterem w tej grze i chyba najtańszym. Jest w dużej mierze odporna na ostrzał, ma praktycznie 4+warda. 7 ataków z hatem, czyli niweluje 2 największe porażki monsterów: spadanie od ostrzału i fluffowanie attaków. Grałem już kilka bitew z DE. Hydrę udało mi się zabić raz. udało mi się ustać chorego breaka i zrypała ataki w 2 turze.
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Żaden heros nie powinien swobodnie wychodzić na armatę. Żaden!
Golden eye of tzeentch? Smoki chaosu popylające swobodnie przed całym parkiem maszynowym w 6 edycji? Slann, który od zawsze ma 2+ warda na ostrzał?
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Jankielu, o ile golden eye jestem w stanie zrozumieć, to jednak:
Koleś nie miał żadnego warda w CC
Wszyscy uważali, że jest to przedmiot wygięty
Reszta armii nie była jakaś rewelacyjna, musisz przyznać.

Slaan:
Mv4
4+warda w cc
1a z s4.

Dodatkowo: żaden z powyższych raczej nie trzymał Bloodthirstera, prawda?
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Jankiel pisze:
W przypadku Pendant of Khaeleth masz po prostu poczucie bezradności. I nie mówię tu o kolesiu na smoku bo z reguły skupiamy się "na dolnej części modelu" ( tak w grze jak i w życiu), więc aż tak działania tego przedmiotu tu się nie odczuwa. Tragedia ma miejsce wtedy gdy mamy kombinację bsb, steed, save 2+, SoM, Pendant.
Jezeli pendant jest na bsb, to prawdopodobnie nie ma highborna. A skoro tak, to zostają nam wolne sloty hero, które spokojnie można poświęcić na "karę za pendanta". Co z mienia zabieranie slota hero? Że nie wystawimy sobie trzeciej magiczki, która i tak nie ma jak zużyć swoich kości?
Jankielu, słuszna uwaga. Dlatego wydaje mi się, że ograniczenie PoK powinno polegać na "delikatnej" korekcie jego zasad lub kosztu punktowego, a nie "szczuciu" zabieraniem slotów herosa.
Ograniczenie, że ward save zawsze nie wychodzi na 5+ byłoby już sensownym rozwiązaniem, choć nie oszukujmy się, i tak byłby to przedmiot za 35pkt bijący na głowę większość talizmanów.

ODPOWIEDZ