
WFB: Reworked and Rebalanced
Re: WFB: Reworked and Rebalanced
Od początku każdy zwracał uwagę na przegięte HE, teraz to wychodzi w testach, także mam nadzieję, ze w końcu furion coś z tym zrobi 

Turniejowo nowe WEwenanty pisze: Anioł zagłady przerzuca się na budżetową kawę? Koniec świata (sic!).
12/4/5
Już dziś pragnę zapowiedzieć, że do niedzieli wieczór pojawi się duży update. W nim między innymi:
- balancing patche do wydanych booków
- Nowy book: Tomb Kings!
- Nowy book: Dogs of War!
Myślę, że raczej chodzi o kolejność etapów.
Najpierw należy osiągnąć balans wewnętrzny w obrębie jednostek w tym samym AB.
Dopiero potem przychodzi moment na balans zewnętrzny między armiami.
Zakładając, że częstotliwość patchów będzie u furiona jak w lolu czy starcrafcie to można oczekiwać, że po x latach osiągnie się w miarę dobry banas zewnętrzny i wewnętrzny, ale to już problem szkieletu WFB, który bez jego zmiany trudno zbalansować o ile to możliwe.
Najpierw należy osiągnąć balans wewnętrzny w obrębie jednostek w tym samym AB.
Dopiero potem przychodzi moment na balans zewnętrzny między armiami.
Zakładając, że częstotliwość patchów będzie u furiona jak w lolu czy starcrafcie to można oczekiwać, że po x latach osiągnie się w miarę dobry banas zewnętrzny i wewnętrzny, ale to już problem szkieletu WFB, który bez jego zmiany trudno zbalansować o ile to możliwe.
Gram.JarekK pisze:@kal_torak nie grałeś w starcrafta 2 no nie? Patch co 11 tygodni to słaba opcja jak są ewidentne luki w balansie.
Ale balans i tak jest lepszy niż w WFB ;P
Pod względem balansu w przypadku gier bitewnych wolę KoW2, gdyż szkielet tej gry ma lepsze do tego warunki.
Ale kibicuję wszelkim planom zbalansowania WFB.
Odliczanie czasu do Furionowego update'u 
http://www.timeanddate.com/countdown/ge ... erif&csz=1
(+/- niewiadomo ile)

http://www.timeanddate.com/countdown/ge ... erif&csz=1
(+/- niewiadomo ile)
Perfer et obdura, dolor hic tibi proderit olim


Pewnie pojawią się wieczorem albo w nocy 

"Nie pytaj cóż za Istota Krzyczy nocą.Nie pytaj kto czeka na ciebie w cieniu.
To mój krzyk budzi cie nocą.I to ja skrywam sie w cieniu.Jestem Tzeentch a ty jesteś marionetką,tańczącą do mojej melodi..."
REŻIM.DYKTATURA,TOTALITARYZM

To mój krzyk budzi cie nocą.I to ja skrywam sie w cieniu.Jestem Tzeentch a ty jesteś marionetką,tańczącą do mojej melodi..."
REŻIM.DYKTATURA,TOTALITARYZM

The update is up!
TL;DR version: added Tomb Kings + balance changes to all armybooks. Dogs of War will be added tomorrow - still WIP.
Links in 1st post.
Full changelog available here:
TL;DR version: added Tomb Kings + balance changes to all armybooks. Dogs of War will be added tomorrow - still WIP.
Links in 1st post.
Full changelog available here:
Rulebook:
- Heavens: second sign of amul, 10 to 9, boosted 15 to 13
- Light: Healing Light 11 to 9, boosted 14 to 12
- Fire: Conflagration of Doom strenght 4 to 5
- Life: Master of Wood halves number of hits for units engaged in combat
- Life: Master of Stone halves number of hits for units engaged in combat
Bretonnia:
- Fay Echantress removed Grail Guardians special rule
- Grail Knights 27 to 29
- Army Banner Bearer 70 to 80
- Knights of the Realm: removed 1+ restriction
- Knights of the Realm: unit size 10+ to 8+
- Knights Errant: unit size 10+ to 8+
- Magic Items: Verdant Heart 65 to 100
Daemons of Chaos:
- Eternal Blade 10 to 55
- Rock of Inevitability 75 to 45
Dwarfs:
- Anvil of Doom: Rune of Cunning and Swiftness +3M to +2M
- Slayers 16 to 17
- Flame Cannon 140 to 130
- Flame Cannon: Rune allowance 50 to 75
- Organ Gun: Rune allowance 50 to 75
- Thorek: 465 to 480
Dark Elves:
- Sea Dragon Cloak 45 to 40
- Dread Spears 7 to 6
- Bleakswords 7 to 6
- Cold One Chariot 115 to 130
- Scourgerunner Chariot 140 to 125
Empire:
- Detatchment special rule reworked
- Milita reworked: added skirmish and Brawlers special rules
- Pistoliers: moved to Core
- Pistoliers 15 to 16
- Demigryph Knights 74 to 71
- Reiksguard Knight 27 to 26
- Outriders 18 to 17
- Spearmen unit size 10+ to 20+
- Halberdiers unit size 10+ to 20+
- Swordsmen unit size 10+ to 20+
High Elves:
- Dragon Mage 200 to 215
- Dragon Mage: Dragon Tongue 10 to 12
- Annointed of Asuryan: corrected mount options
- Handmaiden 70 to 85
- Banner of Sorcery 30 to 40
- Shadow Warriors: 10 to 11
- Special Rule: Phoenix Guard Leader: changed from +1 CR to +3CR
- Magic items: Armour of Caledor: now cannot be upgraded beyond 2+ save
- temporarily removed all special characters
Tomb Kings:
- added!
Vampire Counts:
- Grave Guard 13 to 10.5
- Black Knights 31 to 30
- Ghouls 9 to 8
- Ghouls: new option for special rules
- Spirit Hosts 68 to 65
- Bat Swarms 35 to 30
- Crypt Horrors 50 to 48
Wood Elves:
- Orion 420 to 450
- Glade Lord 145 to 130
- Drycha 155 to 170
- Dryads 7 to 8
- Waywatchers 26 to 25
- Wild Riders 30 to 28
- cost of arrows unified for all units
# TK Obey ->można by uściślić kiedy można wykorzystać ten ruch.
# TK Obey -> czy skoro można wykonać ten ruch marszem w dowolnym momencie, można ruszyć się w bok/do tyłu (co wyklucza marsz) ?
# TK Stone shaper -> czy zasada nie miała dotyczyć tylko jednostek z Animated Construct?
# TK Chariots -> czy na Tomb Kinga na chariocie ze względu na troop type działają KB ?
# TK Heavy Horsemen -> champion tego oddziału też chyba powinien mieć WS3, tak jak szeregowi.
Generalnie zapowiada się moim zdaniem, że TK stanie się strasznie mobilną armią, no i tanie Monstery też wydają się smaczną opcją. Postaram się zagrać w tym tygodniu.
# TK Obey -> czy skoro można wykonać ten ruch marszem w dowolnym momencie, można ruszyć się w bok/do tyłu (co wyklucza marsz) ?
# TK Stone shaper -> czy zasada nie miała dotyczyć tylko jednostek z Animated Construct?
# TK Chariots -> czy na Tomb Kinga na chariocie ze względu na troop type działają KB ?
# TK Heavy Horsemen -> champion tego oddziału też chyba powinien mieć WS3, tak jak szeregowi.
Generalnie zapowiada się moim zdaniem, że TK stanie się strasznie mobilną armią, no i tanie Monstery też wydają się smaczną opcją. Postaram się zagrać w tym tygodniu.
TROSKLIWE MISIE
Nie żebym się czepiał, ale mam kilka pytań:
1. Dlaczego rydwan jako unit kosztuje 50 pkt za model, a jako mount 55?
2. Skeleton Heavy Horsemen - Master of Horse nie powinien mieć WS3 i 2 ataki?
3. Można jakoś uściślić Tomb Kinga na rydwanie jako kawaleria? - jaka kawaleria i czy TK podlega w takim przypadku KB?
1. Dlaczego rydwan jako unit kosztuje 50 pkt za model, a jako mount 55?
2. Skeleton Heavy Horsemen - Master of Horse nie powinien mieć WS3 i 2 ataki?
3. Można jakoś uściślić Tomb Kinga na rydwanie jako kawaleria? - jaka kawaleria i czy TK podlega w takim przypadku KB?
Akurat różnice w cenie czegoś w zależności od funkcji to jest to, czego bardzo brakowało (i ciągle jeszcze trochę brakuje, pegaz dla Lorda jest mniej wart, niż dla Bohatera, któremu daje +1 ranę [o wytrzymałości w przypadku elfów nie wspominając]).
Tradycyjnie: co jest takiego przegiętego w szóstkach realmów i errantów, że są zakazane?
A co do Mrocznych Elfów: wolałbym tańszy rydwan C1C z powrotem w specjalach.
Tradycyjnie: co jest takiego przegiętego w szóstkach realmów i errantów, że są zakazane?
A co do Mrocznych Elfów: wolałbym tańszy rydwan C1C z powrotem w specjalach.
Uprawa warzyw od 1997 roku





