Pytania ogólne v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Handelson
Mudżahedin
Posty: 200
Lokalizacja: Strefa Zero, Poznań

Re: Pytania ogólne v 2.0

Post autor: Handelson »

Czy można zrobić tylko jednego make way na combat?

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

nie
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

1. Mam pytanko propos shootingu i snajper, jesli bohater stoi w oddziale, to czy dostaje od niego hard cover? mówię o sytuacji, w której cel nie stoi w pierwszym szeregu, albo strzelający jest z tyłu lub boku oddziału, w którym jest bohater.


2.Ta sama sytuacja tylko strzelający jest w domku.


Najbardziej interesuje mnie, jak ta kwestia wygląda na SLOS.
Obrazek

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Było na Kujawiaku omawiane.

Bohater może mieć cover od oddziału w którym się znajduje.
Co do domku, masz w uściśleniach. Strzelający jest traktowany tak, jak by był na górce.

Po prostu traktujesz cel i oddział jako dwie osobne jednostki na potrzeby ustalania coverów.

pozdrawiam
Furion

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

dzięki wielkie
Obrazek

Awatar użytkownika
Jagal
Niszczyciel Światów
Posty: 4287
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: Jagal »

Furion pisze:Było na Kujawiaku omawiane.
Bohater może mieć cover od oddziału w którym się znajduje.

Fajnie fajnie, ale jak nie ma tego w uściśleniach to wszyscy zarzucaja mi, że chce ich zwałować :P Wpiszcie to w następnym apdejcie prosze ;)
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.


Snot Fanpage <<--- , klikać! ;)

Awatar użytkownika
Leoh
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Leoh »

Wazne ze covera nie ma w sytuacji kiedy strzelec jest na gorce lub w domku. Chyba ze cel tez stoi na gorce w 2 szeregu.

Awatar użytkownika
Master
Wałkarz
Posty: 64

Post autor: Master »

Strzelam z balisty na flankę oddziału grali w którym stoją:
1 szereg - dwóch bohaterów i dowódca grali, bohaterowie stają jeden po środku, drugi przy krawędzi bliższej baliście.
2 szereg - bohater i szeregowy gral.
W który szereg trafia balista? Czy trafia najpierw model stojący bliżej niej, i dopiero gdy go zabije trafia następny?
Polacy są zbyt inteligentni jak na swoją szerokość geograficzną.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Master pisze:Strzelam z balisty na flankę oddziału grali w którym stoją:
1 szereg - dwóch bohaterów i dowódca grali, bohaterowie stają jeden po środku, drugi przy krawędzi bliższej baliście.
2 szereg - bohater i szeregowy gral.
W który szereg trafia balista? Czy trafia najpierw model stojący bliżej niej, i dopiero gdy go zabije trafia następny?
Tu masz odpowiedzi:
http://www.youtube.com/watch?v=AZvZqK5uQRE

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Master pisze:Strzelam z balisty na flankę oddziału grali w którym stoją:
1 szereg - dwóch bohaterów i dowódca grali, bohaterowie stają jeden po środku, drugi przy krawędzi bliższej baliście.
2 szereg - bohater i szeregowy gral.
W który szereg trafia balista? Czy trafia najpierw model stojący bliżej niej, i dopiero gdy go zabije trafia następny?
1. grale nie mają dowódcy, sztandar i muzyk i na tym koniec CG
2. bohater bretoński nie może stać w drugim szeregu, musi stać w pierwszym, kosztem grupy dowodzenia
Obrazek
Obrazek

Bretonnian
Falubaz
Posty: 1152

Post autor: Bretonnian »

Dokładniej rzecz biorąc to bohater bretoński nie będący magiczką Dębku :wink:

Awatar użytkownika
sly
Chuck Norris
Posty: 459

Post autor: sly »

takie pytanie:
1. deklaruję szarżę na jednostkę A
2. przeciwnik daje flee i ucieka za swoją jednostkę B
3. zdaję Ld i przekierowuję szarżę w jednostkę B
4. jednostka B daje flee i ucieka za A
5. nie mogę już przekierować jednak w szarży rzucam na tyle dużo, że łapię jednostkę B. Jednak pomiędzy mną a B jest A.
6. Co właśnie z tym A?? B zjedzone i 1" stoję 1" przed A?? Zjadam obie?? Czy nikogo?
Oya, Oya, Oya !!!

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

Nie zjadasz nikogo, bo szarzujesz w B a na drodze masz jednostke A, w którąjuż nie szarzowales, wiec nie możesz w nią wpaść.
Palisz szarze.

Awatar użytkownika
Generał
Wałkarz
Posty: 52

Post autor: Generał »

Nie zjadasz nikogo, bo szarzujesz w B a na drodze masz jednostke A, w którąjuż nie szarzowales, wiec nie możesz w nią wpaść.
Palisz szarze.
Jednostka A ucieka, dlaczego więc nie postępować z nią według zasady ze strony 23 RB?

Jeżeli jednostka A stała by normalnie na pozycji, to rozumiem spaloną szarżę, ale tu mamy przepis, który mówi, że jeśli z jakiegokolwiek powodu jednostka szarżująca wpadnie w uciekającą jednostkę, to wycina ją w pień.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

A szarżujesz te jednostkę?

Awatar użytkownika
Generał
Wałkarz
Posty: 52

Post autor: Generał »

ok, kumam.

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

Pytanko takie do tej sytuacji:

Czy w tym wypadku zasada ze strony 18tej(Charging more than one unit) nie mogłaby mieć zastosowania? Ewidentnie w tym wypadku rzucił na tyle dużo, że złapałby obie (a co najmniej jednostkę B, którą szarżował - wiec nie rozumiem palenia szarży)- co więcej on wcześniej deklarował szarżę w jednostkę A. Na stronie 18tej jest, że jeśli nie ma możliwości szarżować tylko na jedną jednostkę - trzeba zadeklarować szarże w obie - w tym wypadku ponownie w jednostkę A.

Tylko przy takiej interpretacji kolejna wątpliwość - jeśli uznać, że złapał jednostkę B, a musi zadeklarować szarżę w A, to czy należałoby pozwolić na kolejny rzut za flee!?(zgodnie z tą samą zasadą jednostki zaszarżowane - w tym wypadku ponownie A, mogą wykonać normalną reakcję - w tym wypadku jedyną możliwą czyli flee?).

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Asmodai pisze:Pytanko takie do tej sytuacji:

Czy w tym wypadku zasada ze strony 18tej(Charging more than one unit) nie mogłaby mieć zastosowania?
Nie, gdyż dotyczy to zupełnie czego innego. Zatem dalsze rozkminy są nie na miejscu.

Aby zniszczyć uciekającą jednostkę należy:
1. obrać ją jako cel aktualnej szarży
2. dojść do niej z zasięgiem i max 1 wheelem do 90 stopni
3. zrobić kontakt.

Jak się nie da, to się jej nie niszczy a szarżę pali.

pozdrawiam
Furion

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

Ok. Zawsze dwie wieją. Dobre i to.

Awatar użytkownika
rover
Mudżahedin
Posty: 204
Lokalizacja: Warszawa / Gamonie

Post autor: rover »

Jeżeli mamy klocek Troll Slayerów i cały pierwszy szereg jest upgradowany na Giant Slayerow, w jaki sposób są przydzielane im woundy? Giant Slayerzy funkcjonują w tym wypadku jak cały szereg championów/characetów, w których trzeba deklarować przydzielanie ataków? Czy rany zadane jednemu Giant Slayerowi przechodzą na pozostałych Giant Slayerów/przepadają/idą w oddział?

Zablokowany