8 Edycja Warhammera I

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Re: 8 Edycja Warhammera

Post autor: Lazur »

Ice-T pisze:Mam pytanko czy wkońcu wyjdą te pdfy do każdej armii przed RB, czy tylko pojawią się w Hiszpani normujące zmianę systemu metrycznego na calowy.
Chyba tylko cm na inche.
GW raczej nie będzie się zbytnio przemęczać.
Inna sprawa, że sobie tego nie wyobrażam co oni napiszą w tym faqu:

1 cal = 2,54 centymetra
example:
6" = 15,24 cm
12" = 30, 48 cm
24" = 60,96 cm
and so on

Here u can buy "Tania miarka z cm i calami firmy GW" tm
http://www.games-workshop.uk/shop/taniamiarka
Obrazek

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

@ Ice-T
Teraz dam Ci małe ćwiczenie na wyobraźnie.
Obecny RB ma koło 250 stron. RB który zamierzają wydać ma tych stron 527 <chyba>, jak myślisz co tam się znajdzie :wink:
Paskudny uśmiech power gamera

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Jeśli wg. tego co na Warseerze piszą, że na 90% są pewne pogłoski o zniesieniu pojęcia "unit strength" oraz o zmianie sposobu generowania PD i DD oraz zmianie sposobu rzucania czarów i dispelowania to nie ma siły, żeby nie wyszły poprawki przynajmniej do przedmiotów i zdolności, które odwołują się do US czy do generowania PD i DD (tzn. może się okazać, że nic z tym nie zrobią ale burdel będzie straszny wtedy i nie będzie dotyczył tylko jednego bretońskiego przedmiotu jak obecnie...)

Awatar użytkownika
kubon
Falubaz
Posty: 1048

Post autor: kubon »

Jab pisze:@ Ice-T
Teraz dam Ci małe ćwiczenie na wyobraźnie.
Obecny RB ma koło 250 stron. RB który zamierzają wydać ma tych stron 527 <chyba>, jak myślisz co tam się znajdzie :wink:
Mam nadzieje że masz racje i nie wydrukują 300 stron pierdolenia o fluffie i jakichś idiotycznych scenariuszach tylko statystyki i odpowiednio zmienione przedmioty dla każdej armii ;)
‎... And then God said 'Let metal bands have the most insanely awesome, twisted, kickass music videos known to man'.

And Satan said 'That's what I was thinking'.

Awatar użytkownika
Ellesar
Plewa
Posty: 5
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Ellesar »

Lazur pisze:
Inna sprawa, że sobie tego nie wyobrażam co oni napiszą w tym faqu:
(...)
Po prostu zaokrąglą wyniki ;) Przecież skoro wszyscy gracze będą mierzyli w calach to problemu nie będzie. We Władcy Pierścieni (przynajmniej kiedyś, jak jest teraz się nie orientuje ;) ) jednostki miały podane wartości ruchu zarówno w cm jak i calach i żadnych ułamkowych wartości tam nie było.

Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: Virgo »

+1 CR for charging.
Monstrous Infantry get their profile attacks in the second rank
Stubborn rule (more ranks and fighting in the front = stubborn)
Great Weapons always strike last.


The things that I have been told by someone else are more probable:

Warmachines: There'll be no guessing anymore. You place the template (or point of impact) where you want the weapon to hit and roll normally for scatter.

ASF + higher initiative than your enemy: Reroll to hit rolls.

You can take only one Dispel scroll in your army (note, this may be part of the ‘one of each item from the rulebook’ thing I talked about before).

There will be no CR bonus for outnumbering the enemy. Combat resolution will mainly depend on how many models you've killed (not like the current edition).



And the rest of the rumours:

"Look out, Sir!": Characters that are in the vicinity of a friendly unit may profit from Look out, Sir - so you do not have to join a unit for that rule to apply. Heard something about 3" max. distance away from the unit. The roll won't always be successful on a 2+ - this depends on the size of the charater compared to the friendly unit:
Normal infantry character inside infantry unit: 2+
Character on horseback (boar etc): 4+
Character within 3": something like 5+
I don't know about characters on larger mounts other than horses etc. But clearly, you can know let your characters move about... alone.

Single models: do not have 360° sight anymore.

Units of archers 10 wide, 5 models from each rank after the first can shoot…?

Units with special rules that let them treat woods as open terrain do not roll on that "cursed" new chart for entering woods (sounds like Foresters making a return)

2d6 power dice. The "defending" player gets the lowest score rolled (not the highest) as dispel dice.

Magic resistance: you don't add DD to your throw, instead Magic Resistance will become a inv. Save against harmful spells. MR 1 = 6+, MR 2 = 5+, MR 3 = 4+.
:mrgreen:

Awatar użytkownika
MORFI
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 164
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MORFI »

"Possibly going to get the pdf erratas for all armies on July 6th" z war seera więc wiadomo że będą pdfy ta informacja się potwierdza w co 2 temacie. A co do pogłosem 150 typów bije się z 10cioma wardencerami bo ma tylko 3 ranki.... co za debilizm teraz Gw wymyślił z tym outnumberem
Ostatnio zmieniony 7 maja 2010, o 16:20 przez MORFI, łącznie zmieniany 1 raz.
„Jedźcie i walczcie. Szkolcie się i zwyciężajcie! Bracia Krwawego Smoka od dziś misję swoja już znacie, na chwałę Abhorasha, wypełnijcie ją i bądźcie wolni!”- Kirthor Bathed-in-Blood- Rycerz Krwawego Smoka z Mousilion do swych Thrali

Zwolin
Falubaz
Posty: 1118
Lokalizacja: Podkowa Leśna - Warszawa

Post autor: Zwolin »

ciekawe nowe informacje....
nie jest aż tak źle
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

Special Choices: No more than 3 of the same type
Rare Choices: No more than 2 of the same type
Brzmi sensownie
War Machines: There'll be no guessing anymore. You place the template (or point of impact) where you want the weapon to hit and roll normally for scatter. Take with a big pinch of salt at this stage.
Komuś w głowie się dymu za dużo zebrało klopy, mortary, etc bijący gdzie chce bez zgadywania zasięgu :evil:
ASF + higher initiative than your enemy: Reroll to hit rolls.
To już jest genialne pedały w rajtuzach będą biły 1 i miały reroll....
Reasumując spadam na allegro :twisted:
Obrazek






_________________

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Virgo pisze:Warmachines: There'll be no guessing anymore. You place the template (or point of impact) where you want the weapon to hit and roll normally for scatter.
Virgo pisze:"Look out, Sir!": Characters that are in the vicinity of a friendly unit may profit from Look out, Sir - so you do not have to join a unit for that rule to apply. Heard something about 3" max. distance away from the unit. The roll won't always be successful on a 2+ - this depends on the size of the charater compared to the friendly unit:
Normal infantry character inside infantry unit: 2+
Character on horseback (boar etc): 4+
Character within 3": something like 5+
I don't know about characters on larger mounts other than horses etc. But clearly, you can know let your characters move about... alone.
Wohooo!!! No to z plotek wynika, że katapki, działa itp. to teraz maszyny zniszczenia:
- pełne template
- większa skuteczności w snajpowaniu bohaterów, skoro template kładziesz gdzie chcesz, a sam "Look out sir" został zmniejszony zależnie od wielkości bohatera i jego umiejscowienia.
- większa skuteczność w trafianiu celów, które chcesz trafić (wszystko zależy od jednego rzutu - scatterki bądź artyleryjki)
A dla krasnoludów, maszynki stają się bronią zagłady! - wystarczy dodać runę, która daje przerzut scatterki bądź artyleryjki i będzie można co turę rzucać po stole plackami destrukcji dokładnie tam gdzie chcesz, żeby lądowały.
Mnie się podoba :D
(Z tymi templatami i kładzeniem gdzie chcesz to ewidentnie z WH40k ściągneli)
Virgo pisze:Units with special rules that let them treat woods as open terrain do not roll on that "cursed" new chart for entering woods (sounds like Foresters making a return)
Może i rangerom krasnoludzkim w końcu oddadzą z powrotem tą zasadę!
Ostatnio zmieniony 7 maja 2010, o 16:40 przez Mac, łącznie zmieniany 1 raz.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
CzarnY
Falubaz
Posty: 1470
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok!

Post autor: CzarnY »

niech sie najpierw sprawdzi ;).

Awatar użytkownika
MORFI
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 164
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MORFI »

To jakaś pomyłka przecież dwarfy to będą 1-2 odział na turę zdejmować a kawalerii to nikt nie wystawi na taki hardcore bezsensu
„Jedźcie i walczcie. Szkolcie się i zwyciężajcie! Bracia Krwawego Smoka od dziś misję swoja już znacie, na chwałę Abhorasha, wypełnijcie ją i bądźcie wolni!”- Kirthor Bathed-in-Blood- Rycerz Krwawego Smoka z Mousilion do swych Thrali

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

te wszystkie plotki sa poki co porazajace :)
kostkologia i totalny random, marginalizacja skilla...
nie wiadomo czy to bedzie lepiej czy gorzej dla samej gry i popularnosci ale jesli ploty sie potwierdza to napewno bedzie jeszcze mniej turniejowo

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

imo, jakiś całkowity idiotyzm, całkowicie już naruszający balans rozgrywki, jeśli tak będzie to już nie będzie warhammera tylko jakaś śmieszna pseudo-gra polegająca na tym, kto wystawi więcej maszyn i zacznie grę...

Awatar użytkownika
MORFI
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 164
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MORFI »

W sumie to czekać czekać i czekać zagramy pierwsze gry skuma się zasady to zobaczymy co z tej gry zrobił GW Gerald przesadzasz to tylko plotka
„Jedźcie i walczcie. Szkolcie się i zwyciężajcie! Bracia Krwawego Smoka od dziś misję swoja już znacie, na chwałę Abhorasha, wypełnijcie ją i bądźcie wolni!”- Kirthor Bathed-in-Blood- Rycerz Krwawego Smoka z Mousilion do swych Thrali

Awatar użytkownika
Bestialski_Brokuł
Oszukista
Posty: 800

Post autor: Bestialski_Brokuł »

Tia poza tym w 40k o ile tak jest (nie wiem nie gram) to tam pewnie z templatów korzysta każda armia. Generalnie to pojawiające się ploty są coraz bardziej kretyńskie ostatnio. Przydałby się juz lipiec :wink:

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Nie widzę problemu, żeby po krótkim obyciu się z nową edycją powstał Balancing Patch dp głównego Rulebook'a. Jeśli będzie tam napisane, że GW bije zawsze jako ostatnie to będzie można to zmienić na tak jak jest obecnie, jeśli nie będzie już tzw Guess Weapons to i to też będzie można zmienić. Bo tego typu zmiany zaprezentowane przez GW są IMHO bezsensowne. Więc nie ma co płakać czy też się cieszyć bo wszystko, jak zwykle, wyjdzie w praniu.
Remember, having fun and keeping to the spirit of the game is more important than winning at any cost.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

"Olaboga, olaboga" jako przeciwienstwo "oj tam, oj tam".
Co Wam sie nie podoba w zapowiadanych zmianach? Dla mnie wszystko konsekwetnie zmierza do tego, by WFB zaczelo wygladac jak WFB.
Obrazek

Awatar użytkownika
Solider
Falubaz
Posty: 1433
Lokalizacja: Świdnica/Warszawa

Post autor: Solider »

Moje ukochane heluchny zaczną w końcu coś robić. :lol2:

Niech ten lipiec szybciej nadchodzi, bo szlag mnie trafia jak to czytam i nie wiem, czy się cieszyć, czy płakać. :evil: Niby piechota zyskuje, ale niektóre zasady powalają na kolana.
"Three things make the Empire great: faith, steel and gunpowder".

- Magnus the Pious
Dymitr do Lohosta pisze:Wrocław nie jest częścią Śląska, który jest powszechnie rozumiany jako Górny Śląsk, geograficzny matole
No, nie inaczej !!!

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

bless pisze:"Olaboga, olaboga" jako przeciwienstwo "oj tam, oj tam".
Co Wam sie nie podoba w zapowiadanych zmianach? Dla mnie wszystko konsekwetnie zmierza do tego, by WFB zaczelo wygladac jak WFB.
liczba kosci magii iles d6
szarze na d6/2d6
look outy na 2+,3+,4+,5+ sre plus...
zmniejszanie roli taktyki, zwiekszanie roli turlania kostek

ostatecznie okaze sie w Lipcu, moze bedzie zajebiscie :)
podobaja mi sie za to opcje z procentowa armia (choc nie wierze w 25% herosow, chyba ze faktycznie GW zalozy przeskok w swoich WDowych bitwach na 3000pkt) oraz nowy system rozgrywki - objectivy, beda nowe wyzwania strategiczne a nie tylko korekta rozpy i jazda...

ODPOWIEDZ