kilka pytań początkującego

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Re: kilka pytań początkującego

Post autor: Charki »

Mike pisze:
Charki pisze:b) ataki szły w oddział ( nie były alokowane) to zdejmujesz albo muzyka albo sztandar - jeśli braknie modeli r&f (w tym muzyka/ sztandaru) to dopiero wtedy rany przechodzą na czempiona
Ponieważ? Jakiś cytat dlaczego nie mogę zdjąć czempiona a zostawić muzyka ?
RB, command Groups -> champions -> 4 akapit, ostatnie zdanie pisze: If the unit suffers enough wounds to kill every model in it, the champion is removed together with his comrades, being after all a rank-and-file model.
hmm... dopiero podczas przepisywania z RB zeby zacytowac zauwazyłem małą litrke "a" ( i brak "s" na końcu) które dość znacznie zmienia sens ostatniej część zdania .
Możliwe że jednak błędnie opisałem ten problem, sory za wprowadzenie w błąd :oops: (chociaż zastanawiam się czy aby napewno). Mógłby ktoś napisać jak jest ostatecznie z kolejnością zdejmowania grupy dowodzenia ?

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

napisałem już wyżej. :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Mój bohater z Plague Censerem styka się z oddziałem Coldone Knightów - czy test na toughness zdawany jest na statystyce jeźdźca czy mounta?
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

jezdzca

Błażej
Kretozord
Posty: 1507
Lokalizacja: Gdynia, BWT

Post autor: Błażej »

Shino pisze:jezdzca
faq mówi inaczej:
Q. Occasionally, a model with multiple parts that have
different Characteristics, such as a cavalry model, a
Character riding a Monster or a Chariot, will have to
take a Characteristic test (like an Initiative test for a Pit
of Shades spell). If the model has multiple values for the
Characteristic to be tested, which one is used?

A. Unless differently specified, use the best value, in other
words the value that makes it more likely to pass the test.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Cóż, RB nie może być bardziej jasny niż jest na stronie 7.
"Cavalry models always use the rider's Leadership, Toughness and Wounds."

W przykładzie podanym w FAQ'u podali pit of shades (inicjatywa) i może stąd rada by zawsze użyć wyższej cechy.

Z godnie z RB, Shino ma rację.

Błażej
Kretozord
Posty: 1507
Lokalizacja: Gdynia, BWT

Post autor: Błażej »

no ale faq ważniejsze jest od rulebooka... czyż nie ?

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Ale to nie errata. To FAQ, tu wręcz pada konkretny przykład (pit of shades) i to taki, który nie stoi w sprzeczności z cytowanym przeze mnie ustępem.
Pewne cechy można brać z różnych części modelu (WS, S, I) a pewnych nie (T, Wo, Ld) - dotyczy oczywiście kawalerii.
Bo idąc tym tropem, nagle atakowanie elfa, jadącego na cold one, Hammer of Judgement (test T lub autowound) wymaga testu T cold one'a bo on ma większą wartość? Bzdura.

Błażej
Kretozord
Posty: 1507
Lokalizacja: Gdynia, BWT

Post autor: Błażej »

no sorry, ale faq nie robi wyjątków... a w Polsce gramy RaWowo, tak ?

a to że jest to bez sensu to inna kwestia... podobnie poruszana ponownie kwestia rozbijania się o krawędź stołu :)

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

Pitka jest w FAQ-u tylko przykładem, a jego treść stoi w oczywistej sprzeczności z RB albo autor nie umie posługiwać się językiem angielskim :oops:

kolejny argument za polhammerem twórcy sami nie wiedzą co piszą... przykładów można przytoczyć dziesiątki... ale cóż RAW jest święty, zdrowy rozsądek poczeka... :roll: albo rozbije się o krawędź :lol2:

:wink:

Ż.

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

A może po prostu "Cavalry models always use the rider's Leadership, Toughness and Wounds." jest przypadkiem "Unless differently specified..."?

W każdym razie podczas gry dużo to nie zmieniło, bo i tak zagazowałem herosa z pendantem ;)
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Matis99
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Matis99 »

Witam!

Mamy sytuację:

Obrazek

Rydwan zostaje zniszczony przez wampira (miał dwuraka).

Pytania :):
- Co się dzieje z ghoulami i wampirem? Czy są wyciagane i nie są już w walce, czy dostawiają się do hydry?
- Jak w takim razie liczy się CR, np. za atak na bok na rydwan i przewagę liczebną (np. pod koniec walki ghoule nie są już na niczyim boku) ?
- Czy gdyby hydra wygrała, to ghoule i wampir by się posypały?

Czy ktoś uprzejmy mógłby w ogóle wytłumaczyć, jak rozegrać taką kanapkę :) ?

Drako
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 165
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Drako »

Wydaje mi się że coś takiego było już poruszane i wyszło na to że wampir i ghule w tym kombacie są normalnie liczeni do wyniku walki (rany, bok, szeregi itp) a więc się też sypią jeśli mimo wszystko wyjdzie że przegrałeś, a po podliczeniu wychodzą z walki i w ewentualnych kolejnych turach już niesą w walce ale pewny nie jestem.


Ja mam takie dziwne pytanie może nie trudne ale niewiem gdzie znaleść odpowiedz:
Mam herosa ze stupidy w oddziale, ld herosa jest mniejsze niż oddziału:
1. Moge do stupida brać ld oddziału jeśli jest większe od ld herosa
2. Moge do stupida brać ld oddziału jeśli jest większe od ld herosa ale tylko jeśli oddział też jest stupidy i zdaje tylko 1 test
3. Musze zdawać na ld herosa

Która odpowiedź jest poprawna ??

Awatar użytkownika
Michał
Falubaz
Posty: 1208
Lokalizacja: BWT Klika - Rumia

Post autor: Michał »

Drako pisze: Ja mam takie dziwne pytanie może nie trudne ale niewiem gdzie znaleść odpowiedz:
Mam herosa ze stupidy w oddziale, ld herosa jest mniejsze niż oddziału:
1. Moge do stupida brać ld oddziału jeśli jest większe od ld herosa
2. Moge do stupida brać ld oddziału jeśli jest większe od ld herosa ale tylko jeśli oddział też jest stupidy i zdaje tylko 1 test
3. Musze zdawać na ld herosa

Która odpowiedź jest poprawna ??
2

Drako
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 165
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Drako »

Michał pisze:
Drako pisze: Ja mam takie dziwne pytanie może nie trudne ale niewiem gdzie znaleść odpowiedz:
Mam herosa ze stupidy w oddziale, ld herosa jest mniejsze niż oddziału:
1. Moge do stupida brać ld oddziału jeśli jest większe od ld herosa
2. Moge do stupida brać ld oddziału jeśli jest większe od ld herosa ale tylko jeśli oddział też jest stupidy i zdaje tylko 1 test
3. Musze zdawać na ld herosa

Która odpowiedź jest poprawna ??
2
Bo ?? Jakiś cytacik ??
Żeby niebyło wątpliwości mi też wydaje się że dwa ale potrzebuje poparcia w zasadach a nic niemogłem znaleść :x

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

1. odp masz na stronie 5 rulebooka.

Drako
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 165
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Drako »

Wielkie dzięki Lidder, szukałem czegos przy stupidy i opisach psychologiia niepomyślałem żeby poszukać na smaym początku przy opisach statów :D

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

Witam, potrzebuje szybkiej odpowiedzi, jak to jest gdy chcemy by nasz bohater/lord posiadal dwie bronie reczne, czy jest mozliwosc azeby mial magiczne bronie? Czy majac dwie bronie reczne musi byc zdany tylko na nie?

Awatar użytkownika
Alister
Chuck Norris
Posty: 619
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Alister »

Jesli masz bron magiczna, musisz uzywac jej i tylko jej.
Chyba DE maja taki sztylet co jako xHW moze byc stosowany, ale to specjalny przypadek.

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

w bestiach jest broń co działa ja 2 ręczne bronie jeszcze.

Zablokowany