Sędziowski Rynsztok

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Re: Sędziowski Rynsztok

Post autor: Lidder »

Podobnie jak Give Me Wording. :)

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Takie pytanko odnośnie kolejności ataków

Thundertusk z zasadą dającą wszystkim modelom przeciwnika w 6' daje zasadę ASL. Jeśli takowy walczy z oddziałem White Lionów, to czy biją ostatni( ASL znosi ASF, lecz są wyposażeni w GW więc mają ASL) czy po inicjatywie ?

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Jak myślałem o tym problemie wyszło mi, że po inicjatywie. ASF i ASL można mieć tylko po jednym razie, tak jak i AP. Nie ma tak, że mam ASF ze sztadaru, ASF z bazowej zasady i ASF z czaru, a ASL z broni i ASL z efektu thundertuska, więc po zsumowaniu mam 3ASF vs 2ASL, czyli jedno ASF.

A więc White Jajon ma ASF+ASL, czyli bije po inicjatywie bez przerzutów.

Awatar użytkownika
Proch
Chuck Norris
Posty: 364

Post autor: Proch »

trochę bez sensu...

jakby nie było to są zupełnie 2 różne efekty... czyli cokolwiek by się nie działo nie da się żadna inna zasada przeskoczyć Speed of asuryan?

Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Post autor: Soulferin »

HE Book str.45: "All High Elves have the special rule Always Strike First regardless of the weapon they are wielding..."

RB str.66: "If a model has both this rule (ASL) and Always Strikes First, the two cancel out and neither applies so use the model's Initiative."

Myśle że wszystko jest jasne.
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

A tak w ogóle, to jest to zapisane w faq-u :)
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Chester22
Chuck Norris
Posty: 476
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Chester22 »

Trudne pytanie:
oddział stoi idealnie przy krwędzi stołu(dotyka ją) i wbija się w ten oddział mangler squig. Kończy na nim ruch, ale jest zasada że musi stanąć cal za oddziałem tylko że tam nie mam miejsca. A mangler nie rozbija sie o krawędź tak jak fantyk. Teraz, czy staje na oddziale wywala 3d6 ataków zamast 2d6 i ginie? Bo nie widze za bardzo innej opcji.

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

Prośba o jakieś stanowisko w sprawie Ironblastera (i chyba jednocześnie Scraplaunchera i Thundertuska):
Nie jest to jednostka o typie Warmachine więc nie ma zasad Slow to Fire i Move or Fire. Czy znaczy to, że mogę nią odpalać Stand&Shoot?

Maciek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

@Chester: Wbija sie w oddzial. Potem wpada w krawedz na oddzialem. zdaje dangerusa i wraca przed oddzial

@mlepkows nie moze. strzela jak armata a ta niemoze robic s&s. Ironcurse natomiastnie dziala na ironblastera.


Temat ogolnie mial sluzyc jako Narzekanie na uscislenia orza probe podjecia polemiki z ich aktualnymi tworcami a nie jako kolejny temat w sprawie pytan co do zasad.

Stad tez bede nastepne posty z pytaniami o zasady z tego tematu kasowal. Sa od tego odpowiednie tematy

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

Shino pisze:@mlepkows nie moze. strzela jak armata a ta niemoze robic s&s. Ironcurse natomiastnie dziala na ironblastera.


Temat ogolnie mial sluzyc jako Narzekanie na uscislenia orza probe podjecia polemiki z ich aktualnymi tworcami a nie jako kolejny temat w sprawie pytan co do zasad.

Stad tez bede nastepne posty z pytaniami o zasady z tego tematu kasowal. Sa od tego odpowiednie tematy
A ja i tak tu odpowiem, głupio tak w dwu tematach konwersację prowadzić:

Otóż w RB jest bardzo wyraźne i dosłowne rozgraniczenie zasad "podwozia" czyli oddziałów typu machina oraz "lufy" czyli
tego, jak z każdej z typowych maszyn się strzela. No i te ograniczenia co do S&S są w części dla "podwozia" więc rydwanu się nie powinny tyczyć. Bo jak chesz tak, to i resztę zasad powinieneś stosować, a nie tak wybiórczo...

Maciek

Awatar użytkownika
LuciusII
Oszukista
Posty: 868
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: LuciusII »

Chester22 pisze:Trudne pytanie:
oddział stoi idealnie przy krwędzi stołu(dotyka ją) i wbija się w ten oddział mangler squig. Kończy na nim ruch, ale jest zasada że musi stanąć cal za oddziałem tylko że tam nie mam miejsca. A mangler nie rozbija sie o krawędź tak jak fantyk. Teraz, czy staje na oddziale wywala 3d6 ataków zamast 2d6 i ginie? Bo nie widze za bardzo innej opcji.
Shino pisze:@Chester: Wbija sie w oddzial. Potem wpada w krawedz na oddzialem. zdaje dangerusa i wraca przed oddzial
Od razu wypłaca exstra hits i ginie. Nie odbija się anie nie zdaje DT - OnG FAQ v. 1.1 p. 2.
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro. :wink:

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

mlepkows pisze:
Shino pisze:@mlepkows nie moze. strzela jak armata a ta niemoze robic s&s. Ironcurse natomiastnie dziala na ironblastera.


Temat ogolnie mial sluzyc jako Narzekanie na uscislenia orza probe podjecia polemiki z ich aktualnymi tworcami a nie jako kolejny temat w sprawie pytan co do zasad.

Stad tez bede nastepne posty z pytaniami o zasady z tego tematu kasowal. Sa od tego odpowiednie tematy
A ja i tak tu odpowiem, głupio tak w dwu tematach konwersację prowadzić:

Otóż w RB jest bardzo wyraźne i dosłowne rozgraniczenie zasad "podwozia" czyli oddziałów typu machina oraz "lufy" czyli
tego, jak z każdej z typowych maszyn się strzela. No i te ograniczenia co do S&S są w części dla "podwozia" więc rydwanu się nie powinny tyczyć. Bo jak chesz tak, to i resztę zasad powinieneś stosować, a nie tak wybiórczo...

Maciek
Masz napisane, że strzela jak armata. Jednym z ograniczeń strzelania z armaty jest brak możliwości stand and shoot. Nie dzieli się to na jakieś "lufy" i "podwozia" tylko zasady dotyczące strzelania i pozostałe zasady. Tylko zasady dotyczące strzelania stosuje się przy ogrowej armacie.

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

szeszej pisze:
mlepkows pisze:
Shino pisze:@mlepkows nie moze. strzela jak armata a ta niemoze robic s&s. Ironcurse natomiastnie dziala na ironblastera.


Temat ogolnie mial sluzyc jako Narzekanie na uscislenia orza probe podjecia polemiki z ich aktualnymi tworcami a nie jako kolejny temat w sprawie pytan co do zasad.

Stad tez bede nastepne posty z pytaniami o zasady z tego tematu kasowal. Sa od tego odpowiednie tematy
A ja i tak tu odpowiem, głupio tak w dwu tematach konwersację prowadzić:

Otóż w RB jest bardzo wyraźne i dosłowne rozgraniczenie zasad "podwozia" czyli oddziałów typu machina oraz "lufy" czyli
tego, jak z każdej z typowych maszyn się strzela. No i te ograniczenia co do S&S są w części dla "podwozia" więc rydwanu się nie powinny tyczyć. Bo jak chesz tak, to i resztę zasad powinieneś stosować, a nie tak wybiórczo...

Maciek
Masz napisane, że strzela jak armata. Jednym z ograniczeń strzelania z armaty jest brak możliwości stand and shoot. Nie dzieli się to na jakieś "lufy" i "podwozia" tylko zasady dotyczące strzelania i pozostałe zasady. Tylko zasady dotyczące strzelania stosuje się przy ogrowej armacie.
Zasady strzelania z armaty są opisane na stronie podpisanej "armata" i nie ma tam nic o S&S. Zajrzyj do ksiązki jak nie wierzysz. Zakaz S&S jest zasadą jednostek typu warmachine i nie odnoszą się bezpośrednio do strzelania z armaty.

Maciek

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

W ten sposób można się kłócić, że Thundertusk i Scraplauncher mogą robić S&S z katapulty, a Arachnorok z balisty. Jeśli jest napisane, że jest działem/katapultą albo, że strzela jak z działa/katapulty to imho oznacza to, że działają tutaj wszystkie ograniczenia strzelania z działa/katapulty, a więc Move or Fire i Slow to Shoot.

Pośrednim potwierdzeniem tego co piszę jest fakt, że ironblaster i scraplauncher mają w swoich zasadach Move and Fire. Gdyby zasada strzelania z działa/katapulty Move or Fire nie odnosiła się do nich, to nie trzeba by jeszcze dodawać Move and Fire do ich profilu.

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

tylko, ze zarowno: arachnarok, scrapa, stegadon jak i ironblastr moga strzelac po ruchu. wiec slaby przyklad ;)

jednak jest to wyraznie zaznaczone a o S&S nie ma ani slowa.
strzela jak maszyna ze specjalnymi wyjatkami (ktore sa w AB opisane), maszyna nie moze robic S&S jest to zasada kazdej WM, tak wiec te tez nie moga strzelac w reakcji na szarze.
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2011, o 13:37 przez Morsereg, łącznie zmieniany 1 raz.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Ehh, jeszcze raz. Gdyby zasada Move or Fire nie obowiązywała (bo Move or Fire przy machinach jest opisany razem ze Slow to Fire), to czemu mają w profilu Move and Fire? Przecież to rozumiałoby się samo przez się.

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

szeszej pisze:Ehh, jeszcze raz. Gdyby zasada Move or Fire nie obowiązywała (bo Move or Fire przy machinach jest opisany razem ze Slow to Fire), to czemu mają w profilu Move and Fire? Przecież to rozumiałoby się samo przez się.
Ten argument jest niezły, powinien na razie wystarczyć.

Maciek

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Czy te cuda na tych monstrach to missile weapons?
Bo z tego co widzę w RB, tylko jednostki uzbrojone w missile weapons mogą wykonać nimi S&S.

War machine to nie missile weapon prawda? To po prostu war machine...
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Shoots as War Machine. OK. Na 109 macie "shoot with war machines". Z automatu ma Move or Fire, Slow to Fire i pivot chyba, że jej zasady specjalne stanowią inaczej.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

4.Focus familiar.
a)RAI traktujemy go tak jakby stał tam mag, wybieramy gdzie patrzy,
b)RAW daje tylko LOS, front arc i vortexy lecą od maga,
c)inaczej
Kudłaty. A. Podejście RAI, jedyny wyjątek to miscasty idą na oryginał maga.
Lidder: B
Daje LOS i range. Więc to pewna różnica. Poza tym wcześniej napisano, że pozwala rzucać czary z innego miejsca, niż stoi mag. Więc to nie RAW, tylko "zasady jak mi się wydaje, że pamiętam"
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Zablokowany