Sędziowski Rynsztok
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Sędziowski Rynsztok
Podobnie jak Give Me Wording.
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
Takie pytanko odnośnie kolejności ataków
Thundertusk z zasadą dającą wszystkim modelom przeciwnika w 6' daje zasadę ASL. Jeśli takowy walczy z oddziałem White Lionów, to czy biją ostatni( ASL znosi ASF, lecz są wyposażeni w GW więc mają ASL) czy po inicjatywie ?
Thundertusk z zasadą dającą wszystkim modelom przeciwnika w 6' daje zasadę ASL. Jeśli takowy walczy z oddziałem White Lionów, to czy biją ostatni( ASL znosi ASF, lecz są wyposażeni w GW więc mają ASL) czy po inicjatywie ?
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Jak myślałem o tym problemie wyszło mi, że po inicjatywie. ASF i ASL można mieć tylko po jednym razie, tak jak i AP. Nie ma tak, że mam ASF ze sztadaru, ASF z bazowej zasady i ASF z czaru, a ASL z broni i ASL z efektu thundertuska, więc po zsumowaniu mam 3ASF vs 2ASL, czyli jedno ASF.
A więc White Jajon ma ASF+ASL, czyli bije po inicjatywie bez przerzutów.
A więc White Jajon ma ASF+ASL, czyli bije po inicjatywie bez przerzutów.
HE Book str.45: "All High Elves have the special rule Always Strike First regardless of the weapon they are wielding..."
RB str.66: "If a model has both this rule (ASL) and Always Strikes First, the two cancel out and neither applies so use the model's Initiative."
Myśle że wszystko jest jasne.
RB str.66: "If a model has both this rule (ASL) and Always Strikes First, the two cancel out and neither applies so use the model's Initiative."
Myśle że wszystko jest jasne.
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"
Trudne pytanie:
oddział stoi idealnie przy krwędzi stołu(dotyka ją) i wbija się w ten oddział mangler squig. Kończy na nim ruch, ale jest zasada że musi stanąć cal za oddziałem tylko że tam nie mam miejsca. A mangler nie rozbija sie o krawędź tak jak fantyk. Teraz, czy staje na oddziale wywala 3d6 ataków zamast 2d6 i ginie? Bo nie widze za bardzo innej opcji.
oddział stoi idealnie przy krwędzi stołu(dotyka ją) i wbija się w ten oddział mangler squig. Kończy na nim ruch, ale jest zasada że musi stanąć cal za oddziałem tylko że tam nie mam miejsca. A mangler nie rozbija sie o krawędź tak jak fantyk. Teraz, czy staje na oddziale wywala 3d6 ataków zamast 2d6 i ginie? Bo nie widze za bardzo innej opcji.
@Chester: Wbija sie w oddzial. Potem wpada w krawedz na oddzialem. zdaje dangerusa i wraca przed oddzial
@mlepkows nie moze. strzela jak armata a ta niemoze robic s&s. Ironcurse natomiastnie dziala na ironblastera.
Temat ogolnie mial sluzyc jako Narzekanie na uscislenia orza probe podjecia polemiki z ich aktualnymi tworcami a nie jako kolejny temat w sprawie pytan co do zasad.
Stad tez bede nastepne posty z pytaniami o zasady z tego tematu kasowal. Sa od tego odpowiednie tematy
@mlepkows nie moze. strzela jak armata a ta niemoze robic s&s. Ironcurse natomiastnie dziala na ironblastera.
Temat ogolnie mial sluzyc jako Narzekanie na uscislenia orza probe podjecia polemiki z ich aktualnymi tworcami a nie jako kolejny temat w sprawie pytan co do zasad.
Stad tez bede nastepne posty z pytaniami o zasady z tego tematu kasowal. Sa od tego odpowiednie tematy
A ja i tak tu odpowiem, głupio tak w dwu tematach konwersację prowadzić:Shino pisze:@mlepkows nie moze. strzela jak armata a ta niemoze robic s&s. Ironcurse natomiastnie dziala na ironblastera.
Temat ogolnie mial sluzyc jako Narzekanie na uscislenia orza probe podjecia polemiki z ich aktualnymi tworcami a nie jako kolejny temat w sprawie pytan co do zasad.
Stad tez bede nastepne posty z pytaniami o zasady z tego tematu kasowal. Sa od tego odpowiednie tematy
Otóż w RB jest bardzo wyraźne i dosłowne rozgraniczenie zasad "podwozia" czyli oddziałów typu machina oraz "lufy" czyli
tego, jak z każdej z typowych maszyn się strzela. No i te ograniczenia co do S&S są w części dla "podwozia" więc rydwanu się nie powinny tyczyć. Bo jak chesz tak, to i resztę zasad powinieneś stosować, a nie tak wybiórczo...
Maciek
Chester22 pisze:Trudne pytanie:
oddział stoi idealnie przy krwędzi stołu(dotyka ją) i wbija się w ten oddział mangler squig. Kończy na nim ruch, ale jest zasada że musi stanąć cal za oddziałem tylko że tam nie mam miejsca. A mangler nie rozbija sie o krawędź tak jak fantyk. Teraz, czy staje na oddziale wywala 3d6 ataków zamast 2d6 i ginie? Bo nie widze za bardzo innej opcji.
Od razu wypłaca exstra hits i ginie. Nie odbija się anie nie zdaje DT - OnG FAQ v. 1.1 p. 2.Shino pisze:@Chester: Wbija sie w oddzial. Potem wpada w krawedz na oddzialem. zdaje dangerusa i wraca przed oddzial
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro.
Masz napisane, że strzela jak armata. Jednym z ograniczeń strzelania z armaty jest brak możliwości stand and shoot. Nie dzieli się to na jakieś "lufy" i "podwozia" tylko zasady dotyczące strzelania i pozostałe zasady. Tylko zasady dotyczące strzelania stosuje się przy ogrowej armacie.mlepkows pisze:A ja i tak tu odpowiem, głupio tak w dwu tematach konwersację prowadzić:Shino pisze:@mlepkows nie moze. strzela jak armata a ta niemoze robic s&s. Ironcurse natomiastnie dziala na ironblastera.
Temat ogolnie mial sluzyc jako Narzekanie na uscislenia orza probe podjecia polemiki z ich aktualnymi tworcami a nie jako kolejny temat w sprawie pytan co do zasad.
Stad tez bede nastepne posty z pytaniami o zasady z tego tematu kasowal. Sa od tego odpowiednie tematy
Otóż w RB jest bardzo wyraźne i dosłowne rozgraniczenie zasad "podwozia" czyli oddziałów typu machina oraz "lufy" czyli
tego, jak z każdej z typowych maszyn się strzela. No i te ograniczenia co do S&S są w części dla "podwozia" więc rydwanu się nie powinny tyczyć. Bo jak chesz tak, to i resztę zasad powinieneś stosować, a nie tak wybiórczo...
Maciek
Zasady strzelania z armaty są opisane na stronie podpisanej "armata" i nie ma tam nic o S&S. Zajrzyj do ksiązki jak nie wierzysz. Zakaz S&S jest zasadą jednostek typu warmachine i nie odnoszą się bezpośrednio do strzelania z armaty.szeszej pisze:Masz napisane, że strzela jak armata. Jednym z ograniczeń strzelania z armaty jest brak możliwości stand and shoot. Nie dzieli się to na jakieś "lufy" i "podwozia" tylko zasady dotyczące strzelania i pozostałe zasady. Tylko zasady dotyczące strzelania stosuje się przy ogrowej armacie.mlepkows pisze:A ja i tak tu odpowiem, głupio tak w dwu tematach konwersację prowadzić:Shino pisze:@mlepkows nie moze. strzela jak armata a ta niemoze robic s&s. Ironcurse natomiastnie dziala na ironblastera.
Temat ogolnie mial sluzyc jako Narzekanie na uscislenia orza probe podjecia polemiki z ich aktualnymi tworcami a nie jako kolejny temat w sprawie pytan co do zasad.
Stad tez bede nastepne posty z pytaniami o zasady z tego tematu kasowal. Sa od tego odpowiednie tematy
Otóż w RB jest bardzo wyraźne i dosłowne rozgraniczenie zasad "podwozia" czyli oddziałów typu machina oraz "lufy" czyli
tego, jak z każdej z typowych maszyn się strzela. No i te ograniczenia co do S&S są w części dla "podwozia" więc rydwanu się nie powinny tyczyć. Bo jak chesz tak, to i resztę zasad powinieneś stosować, a nie tak wybiórczo...
Maciek
Maciek
W ten sposób można się kłócić, że Thundertusk i Scraplauncher mogą robić S&S z katapulty, a Arachnorok z balisty. Jeśli jest napisane, że jest działem/katapultą albo, że strzela jak z działa/katapulty to imho oznacza to, że działają tutaj wszystkie ograniczenia strzelania z działa/katapulty, a więc Move or Fire i Slow to Shoot.
Pośrednim potwierdzeniem tego co piszę jest fakt, że ironblaster i scraplauncher mają w swoich zasadach Move and Fire. Gdyby zasada strzelania z działa/katapulty Move or Fire nie odnosiła się do nich, to nie trzeba by jeszcze dodawać Move and Fire do ich profilu.
Pośrednim potwierdzeniem tego co piszę jest fakt, że ironblaster i scraplauncher mają w swoich zasadach Move and Fire. Gdyby zasada strzelania z działa/katapulty Move or Fire nie odnosiła się do nich, to nie trzeba by jeszcze dodawać Move and Fire do ich profilu.
tylko, ze zarowno: arachnarok, scrapa, stegadon jak i ironblastr moga strzelac po ruchu. wiec slaby przyklad
jednak jest to wyraznie zaznaczone a o S&S nie ma ani slowa.
strzela jak maszyna ze specjalnymi wyjatkami (ktore sa w AB opisane), maszyna nie moze robic S&S jest to zasada kazdej WM, tak wiec te tez nie moga strzelac w reakcji na szarze.
jednak jest to wyraznie zaznaczone a o S&S nie ma ani slowa.
strzela jak maszyna ze specjalnymi wyjatkami (ktore sa w AB opisane), maszyna nie moze robic S&S jest to zasada kazdej WM, tak wiec te tez nie moga strzelac w reakcji na szarze.
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2011, o 13:37 przez Morsereg, łącznie zmieniany 1 raz.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
Ten argument jest niezły, powinien na razie wystarczyć.szeszej pisze:Ehh, jeszcze raz. Gdyby zasada Move or Fire nie obowiązywała (bo Move or Fire przy machinach jest opisany razem ze Slow to Fire), to czemu mają w profilu Move and Fire? Przecież to rozumiałoby się samo przez się.
Maciek
Czy te cuda na tych monstrach to missile weapons?
Bo z tego co widzę w RB, tylko jednostki uzbrojone w missile weapons mogą wykonać nimi S&S.
War machine to nie missile weapon prawda? To po prostu war machine...
Bo z tego co widzę w RB, tylko jednostki uzbrojone w missile weapons mogą wykonać nimi S&S.
War machine to nie missile weapon prawda? To po prostu war machine...
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
Shoots as War Machine. OK. Na 109 macie "shoot with war machines". Z automatu ma Move or Fire, Slow to Fire i pivot chyba, że jej zasady specjalne stanowią inaczej.
Daje LOS i range. Więc to pewna różnica. Poza tym wcześniej napisano, że pozwala rzucać czary z innego miejsca, niż stoi mag. Więc to nie RAW, tylko "zasady jak mi się wydaje, że pamiętam"4.Focus familiar.
a)RAI traktujemy go tak jakby stał tam mag, wybieramy gdzie patrzy,
b)RAW daje tylko LOS, front arc i vortexy lecą od maga,
c)inaczej
Kudłaty. A. Podejście RAI, jedyny wyjątek to miscasty idą na oryginał maga.
Lidder: B
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.