Jak zostać Generałem - czyli początkującego pytań kilka
Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello
Re: Jak zostać Generałem - czyli początkującego pytań kilka
tylko...
jak dla mnie to dawała super bonus dla magii... niwelowała zagrożenie misscasta, dzieki któremu magia jest tak losowa...
jak dla mnie to dawała super bonus dla magii... niwelowała zagrożenie misscasta, dzieki któremu magia jest tak losowa...
no to może z innej beczki...
co u HE jest lepsze Kawa -DP, czy Piechota -WL
z tego co ostatnio obserwuje to wszyscy idą (inne armie) w kierunku klocków piechoty oraz BSB - nie mówię tu o WoCh-u który bez CK nie istnieje ale o np. DE
armii czysto kawaleryjskich to się chyba już nie spotyka - na stołach dominują kloce + fasty i strzelanie a jako wsparcie monstery takie jak smoki, hydry czy enginy - no może bretka ale ona nie ma innego wyjścia
ostatnio gram na kawalerii i stwierdzam że moja fascynacja nimi słabnie - Choć modele piękne, staty i zasady zachęcają to jednak w porównaniu do CK, DP ssą niemiłosiernie - nie są w stanie poza turą szarży nic powiedzieć a potem i tak mają FO bo nie są It:T&F, mała siła, taf
to co początkowo najbardziej przemawiało za ich użyciem to fakt że mogą bez problemu rozjechać linie strzeleckie wroga i są szybkie więc mało ich padnie od strzelania i szybko wejdą do combatu ale jak się okazało przy armiach naporowych jest ich za mało by ogarnąć ogrom sił wroga no chyba że się zrezygnuje z BSB i zmieni go na caddy'ego ale wtedy i tak pkt jest za mało na kolejny oddział - innymi słowy 2-3x 6xDP do tego smok i 2x caddy, 4 bolty do usunięcia śmiecia, 2x 10xłuki i do tego może jakiś fast może 2 to mało bo jak się złamią to taka rozpędzona linia nie może się zatrzymać a nie są na tyle dobrzy by się przebić przez wszystko w pierwszej turze a jak zostaną okrążeni to po nich bo na 100% przegrają walkę - nie muszę chyba mówić jak wszelkiego typu błyskawice ich mielą
z drugiej strony mamy do wyboru 2 wypasine kloce po 20xWL które dzięki banerom nie zwieją a do tego stanowią idealne miejsce do trzymania BSB z BB który niesamowicie ich boostuje a jak się trafi coś ciężkiego to można ich wspomóc smokiem do tego caddy, 4 bolty i 20 łuków oznacza że jak przeciwnik nie zaszarżuje to zostanie wystrzelany a MR 1 na jednym oddziale i caddy uchronią ich w większości przed magią wroga co daje przeciwnikowi dwa wyjścia:
1. albo czaruje i strzela próbując nam ich wybić ale wtedy my ich kitramy za laskiem, odpowiadamy ogniem z bolców z dogodnych nam pozycji i grasujemy smokiem po terenach w miarę dla niego bezpiecznych lub też się chowamy doprowadzając przeciwnika do niezręcznej sytuacji w której albo odpuszcza 10:10 - jak gracz ma jakieś ambicje to na nas ruszy a wtedy my mu urządzamy niespodziankę - albo atakuje i ginie w próbie pokonania nas
2. albo gra naporowo z lekkim ostrzałem ale jak już się doczołga do WL to czeka go niemiła niespodzianka : BB przez którego odbije się od oddziału albo zostanie spopielony (VC, CoCh) a jak wbije się coś lepszego w oddział bez BB to można go tam zawsze przerzucić albo zmieść to coś smokiem
napisałem dużo i na temat i mam nadzieję że zachęci was to do dalszych komentarzy i własnych przemyśleń
na razie stylu gry nie zmienię ale kto to wie może za jakiś czas...
co u HE jest lepsze Kawa -DP, czy Piechota -WL
z tego co ostatnio obserwuje to wszyscy idą (inne armie) w kierunku klocków piechoty oraz BSB - nie mówię tu o WoCh-u który bez CK nie istnieje ale o np. DE
armii czysto kawaleryjskich to się chyba już nie spotyka - na stołach dominują kloce + fasty i strzelanie a jako wsparcie monstery takie jak smoki, hydry czy enginy - no może bretka ale ona nie ma innego wyjścia
ostatnio gram na kawalerii i stwierdzam że moja fascynacja nimi słabnie - Choć modele piękne, staty i zasady zachęcają to jednak w porównaniu do CK, DP ssą niemiłosiernie - nie są w stanie poza turą szarży nic powiedzieć a potem i tak mają FO bo nie są It:T&F, mała siła, taf
to co początkowo najbardziej przemawiało za ich użyciem to fakt że mogą bez problemu rozjechać linie strzeleckie wroga i są szybkie więc mało ich padnie od strzelania i szybko wejdą do combatu ale jak się okazało przy armiach naporowych jest ich za mało by ogarnąć ogrom sił wroga no chyba że się zrezygnuje z BSB i zmieni go na caddy'ego ale wtedy i tak pkt jest za mało na kolejny oddział - innymi słowy 2-3x 6xDP do tego smok i 2x caddy, 4 bolty do usunięcia śmiecia, 2x 10xłuki i do tego może jakiś fast może 2 to mało bo jak się złamią to taka rozpędzona linia nie może się zatrzymać a nie są na tyle dobrzy by się przebić przez wszystko w pierwszej turze a jak zostaną okrążeni to po nich bo na 100% przegrają walkę - nie muszę chyba mówić jak wszelkiego typu błyskawice ich mielą
z drugiej strony mamy do wyboru 2 wypasine kloce po 20xWL które dzięki banerom nie zwieją a do tego stanowią idealne miejsce do trzymania BSB z BB który niesamowicie ich boostuje a jak się trafi coś ciężkiego to można ich wspomóc smokiem do tego caddy, 4 bolty i 20 łuków oznacza że jak przeciwnik nie zaszarżuje to zostanie wystrzelany a MR 1 na jednym oddziale i caddy uchronią ich w większości przed magią wroga co daje przeciwnikowi dwa wyjścia:
1. albo czaruje i strzela próbując nam ich wybić ale wtedy my ich kitramy za laskiem, odpowiadamy ogniem z bolców z dogodnych nam pozycji i grasujemy smokiem po terenach w miarę dla niego bezpiecznych lub też się chowamy doprowadzając przeciwnika do niezręcznej sytuacji w której albo odpuszcza 10:10 - jak gracz ma jakieś ambicje to na nas ruszy a wtedy my mu urządzamy niespodziankę - albo atakuje i ginie w próbie pokonania nas
2. albo gra naporowo z lekkim ostrzałem ale jak już się doczołga do WL to czeka go niemiła niespodzianka : BB przez którego odbije się od oddziału albo zostanie spopielony (VC, CoCh) a jak wbije się coś lepszego w oddział bez BB to można go tam zawsze przerzucić albo zmieść to coś smokiem
napisałem dużo i na temat i mam nadzieję że zachęci was to do dalszych komentarzy i własnych przemyśleń
na razie stylu gry nie zmienię ale kto to wie może za jakiś czas...
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą
Co u HE jest lepsze - IMO WL, ale zarówno WL jak i DP mają plusy i minusy. jak dla mnie to oba te unity dopełniają się w rozpisce bardzo dobrze.
IMO DP, choć nie stanowią głównej siły uderzeniowej w armii HE, są dalej wartościowi. U mnie w praktycznie każdej rozpie jest miejsce dla 6 DP z EB. Przydają sie na demony, DE, WE, Lizz, VC, Skaveny, inne HE, Emp i innego typu inne armie(praktycznie w kazdej bitwie mają jakieś ciekawe zadanie) w których jest pełno skirmisherów, BG z ASF(bez KB:P), Flamery, Driady, Wildzi, wszelkiej maści strzelcy, maszyny, fasty i duze klocki mało wytrzymałej piechoty np. Maruderzy, Clanraty, Warriorzy, Spearmani, Bloodletterzy, Horrory itp itd.
Jak dla mnie DP mają służyć w armii HE jako jednostak pomocnicza, flankujaca wroga i jeżdżąca po słabszych unitach przeciwnika.
klocek 20 WL z BB a'la Andrzej
to jednostka biorąca na klate praktycznie wszystko. Przekonałem sie o tym pare razy i także miejsce w mojej rozpisce sie dla nich znajdzie. BB jest nieprzewidywalny. Akcja typu zostaje 1 WL i BB, są w przegranej sytuacji, a tu nagle BB kula
6
i wygrywa bitwe, mina przeciwnika - bezcenna ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
kazdy wie o co chodzi, nie trzeba sie wiecej rozpisywac![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
jakoś do niedawna wystawiałem 15 z puszką i dawali rade, ale po kilku grach 20 z BB stwierdzam, ze takie ustawienie jest duzo lepsze.
IMO DP, choć nie stanowią głównej siły uderzeniowej w armii HE, są dalej wartościowi. U mnie w praktycznie każdej rozpie jest miejsce dla 6 DP z EB. Przydają sie na demony, DE, WE, Lizz, VC, Skaveny, inne HE, Emp i innego typu inne armie(praktycznie w kazdej bitwie mają jakieś ciekawe zadanie) w których jest pełno skirmisherów, BG z ASF(bez KB:P), Flamery, Driady, Wildzi, wszelkiej maści strzelcy, maszyny, fasty i duze klocki mało wytrzymałej piechoty np. Maruderzy, Clanraty, Warriorzy, Spearmani, Bloodletterzy, Horrory itp itd.
Jak dla mnie DP mają służyć w armii HE jako jednostak pomocnicza, flankujaca wroga i jeżdżąca po słabszych unitach przeciwnika.
klocek 20 WL z BB a'la Andrzej
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
kazdy wie o co chodzi, nie trzeba sie wiecej rozpisywac
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
jakoś do niedawna wystawiałem 15 z puszką i dawali rade, ale po kilku grach 20 z BB stwierdzam, ze takie ustawienie jest duzo lepsze.
Ostatnio zmieniony 9 mar 2010, o 22:48 przez Rabsp, łącznie zmieniany 2 razy.
nie ma to jak fluff dopasowany do jednostkiRabsp pisze:Jak dla mnie DP mają służyć w armii HE jako jednostak pomocnicza, flankujaca wroga i jeżdżąca po słabszych unitach przeciwnika.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ludvik pisze:Wystawianie np. Black Knightów jako Blood Knightów uważam za osobistą obrazę
- Master of reality
- Oszukista
- Posty: 833
- Lokalizacja: Warszawa
Nie ma to jak zasady dopasowane do FluffuHavelock pisze:nie ma to jak fluff dopasowany do jednostki
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Chociaż nie potrafię sobie wyobrazić jakie zasady musieli by mieć dać żeby mogli wypełniać zadanie głównej siły ofensywnej
I sold my soul for rock'n roll
prosze bardzo, szarżuj na jakikolwiek mocniejszy unit od przoduHavelock pisze:nie ma to jak fluff dopasowany do jednostkiRabsp pisze:Jak dla mnie DP mają służyć w armii HE jako jednostak pomocnicza, flankujaca wroga i jeżdżąca po słabszych unitach przeciwnika.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
żeby byli główną siłą uderzeniową muszą mieć re-roll'e hitów i KB oraz 4S
no to by było na tyle
no to by było na tyle
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą
żeby nie było, dobrze wiem do czego służą i jak się używa DP, przecież nikt nie rzuca ich na pałę na large targety itp (jak wynikałoby to z fluffu), zwracam uwagę na pewien paradoks, ironię, you name itRabsp pisze:prosze bardzo, szarżuj na jakikolwiek mocniejszy unit od przoduHavelock pisze:nie ma to jak fluff dopasowany do jednostkiRabsp pisze:Jak dla mnie DP mają służyć w armii HE jako jednostak pomocnicza, flankujaca wroga i jeżdżąca po słabszych unitach przeciwnika.zobaczymy jak na tym wyjdziesz
pozatym fluff, a prawdziwa gra na stole to 2 różne rzeczy
Ludvik pisze:Wystawianie np. Black Knightów jako Blood Knightów uważam za osobistą obrazę
Gratuluje pogonienia najbardziej przegiętego LT w WFB
Ogólnie rzecz biorąc, 20 WL z BB są lepsi, bo są bardzo stabilni. Zawsze mamy pewność, że niezależnie od tego co się w nich wbije, utknie tam przynajmniej na 3-4 tury i prawdopodobnie zostanie zniszczone. A jeżeli po wstawieniu przynajmniej jednego kloca WL zostają punkty, jak najbardziej można wystawić 5 DP jako wsparcie. Ale opieranie taktyki o 3-4 odziały DP jest cholernie ryzykowne i zwykle nie opłacalne.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ogólnie rzecz biorąc, 20 WL z BB są lepsi, bo są bardzo stabilni. Zawsze mamy pewność, że niezależnie od tego co się w nich wbije, utknie tam przynajmniej na 3-4 tury i prawdopodobnie zostanie zniszczone. A jeżeli po wstawieniu przynajmniej jednego kloca WL zostają punkty, jak najbardziej można wystawić 5 DP jako wsparcie. Ale opieranie taktyki o 3-4 odziały DP jest cholernie ryzykowne i zwykle nie opłacalne.
Pytanie z ciekawośći:
grając na 2000 można wystawić dwa smoki?
grając na 2000 można wystawić dwa smoki?
Wisła Kraków.
Siema
Miałem ostatnio przyjemność zagrać próbną bitwe armią HE proxami i grało mi sie całkiem fajne. Chciałbym teraz zacząć zbierać ta właśnie armie. I teraz nie wiem od czega zacząć zbierać modele. Myślłem o zakupie batalionu - czy to dobry pomysł?? są tam łucznicy, wojownicy bolec i srebrne hełmy. Z tym że słyszałem ze na tych ostatnich raczej się nie gra. Pomocy![Pray [-o<](./images/smilies/eusa_pray.gif)
Miałem ostatnio przyjemność zagrać próbną bitwe armią HE proxami i grało mi sie całkiem fajne. Chciałbym teraz zacząć zbierać ta właśnie armie. I teraz nie wiem od czega zacząć zbierać modele. Myślłem o zakupie batalionu - czy to dobry pomysł?? są tam łucznicy, wojownicy bolec i srebrne hełmy. Z tym że słyszałem ze na tych ostatnich raczej się nie gra. Pomocy
![Pray [-o<](./images/smilies/eusa_pray.gif)
... And then God said 'Let metal bands have the most insanely awesome, twisted, kickass music videos known to man'.
And Satan said 'That's what I was thinking'.
And Satan said 'That's what I was thinking'.
z batalionu zostanie Ci po pewnym czasie Bolec i łuki a za 250zł to trochę drogo
z pewnością przydadzą się bolce (min2-4), łuki (20), Lwy (20+), PG (10-12) i DP (~6)
do tego z pewnością zestaw noblów i Smok bo ładnie wygląda a poza tym można z niego i łuczników zrobić magów (2)
można dokupić jeszcze orła (max2), SM (~10), rydwan jeśli lubisz na nim grać
no i to by było na tyle
z pewnością przydadzą się bolce (min2-4), łuki (20), Lwy (20+), PG (10-12) i DP (~6)
do tego z pewnością zestaw noblów i Smok bo ładnie wygląda a poza tym można z niego i łuczników zrobić magów (2)
można dokupić jeszcze orła (max2), SM (~10), rydwan jeśli lubisz na nim grać
no i to by było na tyle
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą
A na włócznikach się gra czy raczej nie ?? Właśnie bałem sie co to zakupu batalionu bo już się sparzyłem na WE
... And then God said 'Let metal bands have the most insanely awesome, twisted, kickass music videos known to man'.
And Satan said 'That's what I was thinking'.
And Satan said 'That's what I was thinking'.
włócznicy są za słabi na te 9 pkt
wystarczy popatrzeć na imperialną piechotę która kosztuje 8pkt i jest lepsza a i tak słaba
wystarczy popatrzeć na imperialną piechotę która kosztuje 8pkt i jest lepsza a i tak słaba
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą
Ostatnio najskuteczniejsze turniejowo są te rozpy, które mają koło 30-tu White Lionsów, konnego sztandarowego z Battle Bannerem, 4 bolce. Do tego dostawiasz albo lorda do walki wręcz na Smoku albo pieszego Arcymaga.kubon pisze:Siema
Miałem ostatnio przyjemność zagrać próbną bitwe armią HE proxami i grało mi sie całkiem fajne. Chciałbym teraz zacząć zbierać ta właśnie armie. I teraz nie wiem od czega zacząć zbierać modele. Myślłem o zakupie batalionu - czy to dobry pomysł?? są tam łucznicy, wojownicy bolec i srebrne hełmy. Z tym że słyszałem ze na tych ostatnich raczej się nie gra. Pomocy
Co do startowego boxa:
Z Silver Helmsów można łatwo zrobić Dragon Princów, a tą kawalerię wykorzystuje się bardzo często.
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/
- Master of reality
- Oszukista
- Posty: 833
- Lokalizacja: Warszawa
Mylisz się Zwolinie włócznicy są całkiem dobrą jednostką. Po prostu w nasza armia stawia na Spece które są drogie, więc pkt trzeba szukać gdzie się da, między innymi nie kupować klocka spearów a tylko 10luków. A na sperach da się grać mimo wszystko. Ja teraz wystawiam 10 gołych. po pierwsze to najtańszym core po drugie mają sv i mogą chronić maga lepiej niż archerami, po trzecie można odgiąćZwolin pisze:włócznicy są za słabi na te 9 pkt
@Kubon
archerzy, magowie(1-2), WL 15, 2 BT, 5DP sztandar, BSB konny, Phoenixi ok7, może z 5 SM
to na początek, potem jak już zobaczysz co jest fajne to sobie dobierzesz resztę
I sold my soul for rock'n roll
Cos mi sie wydaje że będę HE zbierał powoli, i tak nie będę nimi szybko grał.
Najpierw kupie chyba ze 2 boxy WL. A i jeszcze jedno, Czy do nich wkłada się CG ??
Najpierw kupie chyba ze 2 boxy WL. A i jeszcze jedno, Czy do nich wkłada się CG ??
... And then God said 'Let metal bands have the most insanely awesome, twisted, kickass music videos known to man'.
And Satan said 'That's what I was thinking'.
And Satan said 'That's what I was thinking'.