8 edycja- pytania 2

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Re: 8 edycja- pytania 2

Post autor: Lidder »

Tak, Kowboj to wyjątek. Ma specjalną zasadę "Lucky Luck". :wink:

sYsek
Kretozord
Posty: 1516

Post autor: sYsek »

Oddział warriorów walczy z white lionami. W magi wrzucam na wl czar z heaven każący przerzycać 6 to hit i to wound (sv mnie nie interesuje). Jak wygląda wypłacanie ataków wlami? mają asf i przerzut to hit oraz przerzut 6 na sobie.
Byłoby afrontem nie napić się z FRONTEM!

"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22

Awatar użytkownika
Bercik
Chuck Norris
Posty: 494
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bercik »

A jak ma wyglądać? Przerzucają 6 i to co nie trafią. Oczywiście raz przerzuconej kostki nie mogą przerzucić po raz drugi, więc jak będzie np. rzut - 1, reroll - 6 to już zostaje.

sYsek
Kretozord
Posty: 1516

Post autor: sYsek »

a dlaczego nie najpierw rzut z przerzutem z asf a na koniec 6?
Byłoby afrontem nie napić się z FRONTEM!

"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Bo nie przerzuca się przerzutu.
Masz 10 ataków, powiedzmy, że 3 szóstki i 4 pałki/dwójki, reszta to trafienia.
Przerzucisz wszystkie 7, 3 z tytułu czaru, 4 z tytułu ASF. Wyniki tegoż zostają.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

sYsek
Kretozord
Posty: 1516

Post autor: sYsek »

efekty sa rozpatrywane w tym samym czasie jak rozumiem. wielkie dzieki.
Byłoby afrontem nie napić się z FRONTEM!

"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22

Captain Kocoń
Mudżahedin
Posty: 250
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Captain Kocoń »

Lidder pisze:Tak, Kowboj to wyjątek. Ma specjalną zasadę "Lucky Luck". :wink:
Facepalm... Czy mogę nim wyjść do tyłu e.g?
Kapitan KOCOŃ stół nr. 6 xD
Bis dat qui cito dat.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Lidder jak zwykle pomocny, złoty sedzia. Nie oleje. A przecież mógł zabić
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Udzieliłem odp., niektórzy jednak uważają, że koleś na innej podstawce ma inne zasady opuszczania oddziału.

Captain Kocoń
Mudżahedin
Posty: 250
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Captain Kocoń »

Lidder pisze:Udzieliłem odp., niektórzy jednak uważają, że koleś na innej podstawce ma inne zasady opuszczania oddziału.
Napisz gdzie niektórzy tak napisali? Ja jebie pytam sie czy mogę w jakikolwiek sposób wyjść z oddziału a ty dalej swoje sucharki zapuszczasz. Jak nie chcesz pisać o konkretach nie pisz w ogole. Z góry dzięki.

Czy można więc wyjść w tej sytuacji z oddziału w jakikolwiek sposób czy nie?
Kapitan KOCOŃ stół nr. 6 xD
Bis dat qui cito dat.

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

Napisał konkretnie:D
Weźcie w końcu przeczytajcie tego booka, to nie boli
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

możesz wyjść z oddziału nie maszerując ( czyli realnie nigdy), albo wyjść zdając wcześniej marsz herosem z dowolnego punktu w oddziale mierząc dystans przebyty od miejsca startu hero.

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1567
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Na ostatnim masterze miałem taką sytuację i ciągle powraca tego typu zagranie w różnych grach z orłem w roli głównej
i szczerze przez decyzję sędziego (mam wątpliwości czy poprawną) mam pytania bez odpowiedzi.

PYTANIE 1
Ciężka konnica Empire(1) szarżuje na Great Eagle(2).
- Dostawia się tak jak na rysunku A ?
- Dostawia się tak jak na rysunku B ? ( w tym przypadku przydatność orła jest o dupę mniejsza )

Sytuacja A daje nam to, że odgięcie szarży orłem na sens i do tego ten unit się nadaje.
Sytuacja B daje nam to, że Konnica i tak i tak zaszarżuje w jednostkę łuczników(3) bo z overuna po zabiciu Orła bez problemu wbija się w Łuczników (pomijam fakt, że na overun można rzucić 1 i 1)

Na masterze sędzia uznał zagranie B za poprawne i pozbawił mnie tym faktem dużą ilość punktów z czym nie do końca mam wrażenie miał rację.
Moim zdaniem konnica powinna się tak dostawić jak się styknie z orłem i ewentualnie zrobić maksymalizację (czyli przesunąć w granicach 1 modelu tak wynika z rysunku - aby stykać się 3 modelami)
Sędzia uznał, że skoro szarża jest możliwa to może zmaksymalizować jednostkę dowolnie co daje nam rysunek B (totalny bezsens)

Które dostawienie przy szarży jest poprawne ?

PYTANIE 2
Bardzo podobna sytuacja ale w przypadku overuna ?
Jak dostawia się jednostka w przypadku kiedy wbije się w inny unit ?
Czy również Ciężka konnica Empire(1) overunuje w Great Eagle(2).
- I dostawia się jak na rysunku A ?
- I dostawia się jak na rysunku B ? (ta sama bzdura - bo przy 1 szarży można wybić całką pokaźną liczbę modeli bez możliwości jakiejkolwiek reakcji)

Które dostawienie przy overunie jest poprawne ?

Na ostatnim masterze spotkałem się z taką decyzją sędziów i zastanawiam się czy były prawidłowe ?
Wcześniej spotykałem się z dokładnie odwrotnymi opiniami w tym temacie i szczerze powiem, że straciłem rachubę i się pogubiłem w prawidłowym zagraniu w takich sytuacjach.

Z góry dzięki za wytłumaczenie +źródło ;)

Obrazek
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
Karlito
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3305
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Karlito »

Moim zdaniem Konncia mogła się tak dostawić bo tylko z overruna dostawiasz się tak jak dobiegniesz do przeciwnika. Przy normalnej szarży atakujący może się dostawić jak chce zachowując maksymalizację. Twoim błędem było złe ustawienie Orła :wink:
Welcome to the Tower of Rising Sun.
Moja galeria: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=28122
Kupię RÓŻNE RÓŻNOŚCI: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=42454

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Jeśli rysunek jest w skali, to nie mam pojęcia jak ta konnica miałaby wykręcić aby doprowadzić do sytuacji B...
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Karlito
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3305
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Karlito »

Byro pisze:Jeśli rysunek jest w skali, to nie mam pojęcia jak ta konnica miałaby wykręcić aby doprowadzić do sytuacji B...
Przecież jak dochodzisz do przeciwnika w szarży to możesz się dostawić jak chcesz, byle została zachowana maksymalizacja :-k
Welcome to the Tower of Rising Sun.
Moja galeria: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=28122
Kupię RÓŻNE RÓŻNOŚCI: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=42454

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Nie.
Masz jeden wheel, max 90 stopni.
W momencie gdy zetkniesz się choć rogiem, zamykasz drzwi.
Przy czym, wheel jest po to, by walczyło jak najwięcej modeli po obu stronach.
Ten rysunek pokazuje teleportację, nie wheel.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1567
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Byro pisze:Nie.
Masz jeden wheel, max 90 stopni.
W momencie gdy zetkniesz się choć rogiem, zamykasz drzwi.
Przy czym, wheel jest po to, by walczyło jak najwięcej modeli po obu stronach.
Ten rysunek pokazuje teleportację, nie wheel.
Czyli zagranie B jest nieprawidłowe w przypadku szarży ?
Whell, domykamy i maksymalizacja do 3 modeli i mamy sytuację A ?

Co z overunem ? (pytanie 2)
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

nie ma opcji imo.... troszke możke da rade ją przesunąć ale nie aż tak jak w b

Ostatnio na turnieju spotkałem sie z interpretacją że jeśli owerrun wchodzi w przeciwnika to robimy normalną szarżę (z wheelami i maksymalizacją)

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Tak jak pisałem, jeśli rysunek jest w skali, nie widzę możliwości dostawienia B, czy to jako szarża, czy overrun (zakładając, że rycerze zaczynają z miejsca pokazanego na rysunku).
Natomiast, gdyby byli dalej i overrun w prostej linii prowadził do styku z orłem, wówczas mogliby wykonać przysługujący im wheel i może nawet doprowadzić do rysunku B, zależy jak daleko by byli na dzień dobry.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Zablokowany