kilka pytań początkującego

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Re: kilka pytań początkującego

Post autor: BOGINS »

Tak się ostatnio zastanawiałem. Malakai to zawsze była dla mnie maszynka cudna więc znalazłem zapis na q&A
że można go brać do armii dogsów:
http://tabletop.taplap.ru/ftp/WarhammerFB/SoC_QA.pdf (przy armii slayer karak kadrin), ale nie wiem czy to jest uściślenie obowiązujące
http://www.iwfb.org/downloads/wfb/dow/ror_refchart.pdf - i sprzeczność według której tylko dla armii krasnoludów jest

Analizujmy dalej patrząc na uściślenia kwietniowe:
Można wystawiać jednostki Dogs of War (DoW) i Regiments of Renown
(RoR) jako najemników w innych armiach, ZA WYJĄTKIEM
pojedynczych modeli zajmujących sloty "hero", zgodnie z ograniczeniami
poniżej. Nie można wystawiać bohaterów specjalnych (Wyjątek: bohaterowie
nabywani wraz z regimentami z DoW i RoR)

Jak wiemy malakai nie jest pojedyńczą figurką tylko machiną z obsługą w kórej malak występuje. zżera slot rare dodatkowo. W związku z powyższym czy dwarfy (zgodnie z tym ostatnim linkiem) mogą brać malakaja do armi czy nie?

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

1) mozna go brac w dow. juz jakis czas temu bylo nawet o tym pisane ;)

2) zajmuje slot hero wiec poza dow nie ma malakaia

Awatar użytkownika
Alister
Chuck Norris
Posty: 619
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Alister »

@Shino: co do Great Bowa na stedziu - nie przynalezy on do zaloganta, ale do samego stedzia.
Stegadon nie jest chariotem, a great bow nie jest war machine.
90% interpretacji dotyczacych tego tematu, z ktorymi sie nie zgadzam, wywodzi sie z robienia analogii stegadon<>chariot i howdah weapon <> war machine.

Ale jak juz kiedys mowilem - po to jest LS zeby interpretowac, tez prawo do bledow macie i nic na to nie poradze, gram jak jest ustalone :)

(co innego, ze jak pojade na zachod, to moj skink chief nagle sie nauczyc z giant blowpipe/bow strzelac)

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Shino pisze:1) mozna go brac w dow. juz jakis czas temu bylo nawet o tym pisane ;)

2) zajmuje slot hero wiec poza dow nie ma malakaia
W pierwszym przypadku się troszkę zdziwiłem - no bo z jednej strony jest ta stronka GW informująca że nie można, potem mam ten FaQ no i twoje zdanie.

W drugiego przypadku jednak nie rozumiem:
- Informacja GW mówi że można do krasnoludów brać,
- Uściślenia mówią wprost, że nie można brać bohaterów z DoW jeśli są pojedynczymi modelami: Asarnil, Truthsayer, gotrek itd. Można brać herosów wraz z regimentami...No dobra goblin hewer to nie regiment a machina... ale na pewno nie pojedynczy model...W sumei to nawet nie wiem czy malakai może wychodzić z regimentu.

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

Prosiłbym o naprowadzenie mnie na poprawna drogę gry ...
Czołg empire a podstawka:
Raz piszecie
"STEAM TANK
Czołg może być wystawiany na podstawce 50x100 lub 80x120."
Innym razem
"4. Czołg jest na podstawce 120x80"

Jaka w końcu obowiązuje podstawka bo to jednak ma ogromne znaczenie w grze.

Dzięki za odpowiedzi.
Obrazek






_________________

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Czołg może być wystawiany na podstawce 50x100 lub 80x120."
to jest istotne. to druie to stary zapisek :) pewnie niedlugo bedzie skasowany z uscislen

Awatar użytkownika
Gremli
Mudżahedin
Posty: 328

Post autor: Gremli »

BOGINS pisze:
Shino pisze:1) mozna go brac w dow. juz jakis czas temu bylo nawet o tym pisane ;)

2) zajmuje slot hero wiec poza dow nie ma malakaia
W pierwszym przypadku się troszkę zdziwiłem - no bo z jednej strony jest ta stronka GW informująca że nie można, potem mam ten FaQ no i twoje zdanie.

W drugiego przypadku jednak nie rozumiem:
- Informacja GW mówi że można do krasnoludów brać,
- Uściślenia mówią wprost, że nie można brać bohaterów z DoW jeśli są pojedynczymi modelami: Asarnil, Truthsayer, gotrek itd. Można brać herosów wraz z regimentami...No dobra goblin hewer to nie regiment a machina... ale na pewno nie pojedynczy model...W sumei to nawet nie wiem czy malakai może wychodzić z regimentu.
MoŜna wystawiać jednostki Dogs of War (DoW) i Regiments of Renown
(RoR) jako najemników w innych armiach, ZA WYJĄTKIEM
pojedynczych modeli zajmujących sloty "hero", zgodnie z ograniczeniami
poniŜej.
Nie moŜna wystawiać bohaterów specjalnych (Wyjątek: bohaterowie
nabywani wraz z regimentami z DoW i RoR)
Ja też tego nie rozumiem. Jaka jest definicja regimentu? Jak byk pisze czarno na białym w opisie że jest "REGIMENT OF RENEW". Malakai nie może opuścić maszynki także samotnie nie będzie sobie hasał. Samotnym modelem nie jest (w skład wchodzi Malakai, 2 członków załogi i maszyna)

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Jak byk pisze czarno na białym w opisie że jest "REGIMENT OF RENEW"
jakie renew?

pamietaj, ze asarnil tez jest ror

Awatar użytkownika
Alister
Chuck Norris
Posty: 619
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Alister »

Asarnil jest pojedynczym modelem, a jesli nie sie myle ten krasnoludek moze byc kupiony tylko z cala maszynka.
Dobrze mysle?

A w limited jest "pojedynczy model zajmujacy slot hero" wiec musi i to i to zajmowac.

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Dokładnie Asarnil to heros na smoku czyli model pojedynczy. Goblin hewer to maszyna składająca się z 5 modeli - czyli np. jak oddział venatorów czy innych paru regimentów startowo złożonych z 4 typków i herosa (wszystkie fasty, nawet manflayerzy, giganty albionu itp itd). Według mnie jak i cytatów malakai jest dozwolony.

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

Według uściśleń w Polsce w armii DoW dozwolony jest zarówno malakai jak i asarnil.

Przecież są to zwykłe RoR zajmujące slot herosa.

pozdrawiam
Obrazek

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

tylko nam chodzi o malakaia w krasiach fisch...

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Można mieć Malakaia w Krasiach. Malakai nie zajmuje slota hero jako pojedynczy model. Pojedynczy model to np. Asarnil.

Awatar użytkownika
Siwek
Falubaz
Posty: 1276
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Siwek »

Na forum skaveńskim jest pytanie o Plague Ceser i Stegadona. Mógłby jakiś sędzia tam zajrzeć i odpowiedzieć ewentualnie?
Naturalnym wrogiem skavenów są ludzie... i orki... i elfy... a także chaos... i oczywiście najgorszy wróg czyli inni skaveni.

Awatar użytkownika
Toni
Wodzirej
Posty: 705
Lokalizacja: Opole

Post autor: Toni »

Chariot szarżuje na charactera na monsterze, monster jest na 1 ranie. Czy wylosowawszy np. 5 impaktów mogę rzucać na zranienie każdą kostką osobno, by nie tracić impaktów? A jeśli potwór padnie, czy reszta impaktów idzie w charactera?
Berik ze słowackiego forum, o nowych planach wydawniczych GW pisze:10 plastovych idiotov za 25 libier, to nie je to krasa?

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

Wszystkie impakty lecą w tym samym momencie w monstera. Generalna zasada impaktów.

Awatar użytkownika
Mhroczny Rycerz
Falubaz
Posty: 1146

Post autor: Mhroczny Rycerz »

Czy można próbować rzucić zaklęcie jedną kostką? Jeżeli tak to czy jeżeli wypadnie jedynka to uznaje sie to za miscast i rzuca na tabelke nieudanego rzucenia czaru? Prosze o poważne potraktowanie mojego pytania bo jestem początkującym i coś co dla Shino może być logiczne dla mnie nie jest. POZDRO
White Lion pisze:Mam prośbę :)

Nie, nie masz. Chyba że znudziło Ci się to forum, to wtedy możesz kontynuować nakłanianie do piractwa -- Tomash
Why so serious? ;)

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Dark Knight pisze:Czy można próbować rzucić zaklęcie jedną kostką?
Mozna, o ile ma jakakolwiek szanse powodzenie.(Np. czaru na 7+ nie mozesz, chyba, ze masz +1 to cast)
Dark Knight pisze:Jeżeli tak to czy jeżeli wypadnie jedynka to uznaje sie to za miscast i rzuca na tabelke nieudanego rzucenia czaru?
Nie, miscast tylko na dublach(triplach etc.) :)

Awatar użytkownika
Mhroczny Rycerz
Falubaz
Posty: 1146

Post autor: Mhroczny Rycerz »

A dziękuje bardzo za odpowiedź. (to jest zarazem spam lub jak to woli nabijam posty :P)
White Lion pisze:Mam prośbę :)

Nie, nie masz. Chyba że znudziło Ci się to forum, to wtedy możesz kontynuować nakłanianie do piractwa -- Tomash
Why so serious? ;)

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

Możesz próbować rzucić czar 1 kością są to np. czary numer 1 z lorów magii.

przykład kula ognia na 5+

Do mistcasta wymagane są 2 kości i 2x1 na jednej jedynka nic nie robi poza nieudanym zaczarowaniem rzecz jasna.

P.S. Już mnie ktoś ubiegł w odpowiedzi:p
Obrazek






_________________

Zablokowany