Pytania co do Vc

Vampire Counts

Moderator: misha

Zablokowany
Awatar użytkownika
Izwor
Chuck Norris
Posty: 388
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Izwor »

TAK

Rekast = dwukrotny (lub więcej) rzut tego samego czaru z jednego maga

W Twoim przypadku mamy jeden rzut czaru z nekromanty, a drugi z bound spella.
Dlatego możesz.

Awatar użytkownika
Monstroys
Smyk
Posty: 496
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Monstroys »

Witam.
Jako że mam 1 rozpiskę na wszystkie armie, to cały czas chcę ją dopieścić jeszcze bardziej, żeby wszystko się ładnie zazębiało. jak narazie wszystko jest super ale proszę Was o 2 porady:

Pierwsze pytanie:
czy zrezygnować z 1 wraith'a (miał bym 3 + banshee) kosztem posiadania 4 rank grave guardów po 6 modeli w rzędzie [ważne jest zauważenie "6" bo tylko wtedy bym z wraitha zrezygnował].

Drugie pytanie (2 rozwiązania)

1 rozwiązanie:

Zastanawiam (po raz enty) nad setupem małego wampira. Battle standard na wight lorda siedzącego na barded koniu w grave guardach. Jako, że wight lord ma accursed armor to czy dać banner of the barrows na guardach, czy helm of commandement na małym wampirze (wolę helm na wampirze)

2 rozwiązanie:
(helm of commandement na małym wampirze + royal standard of strigos na guardach). tu właśnie wchodzą szeregi po 6 guardów w jednym z WS 6 od wampira (no i oczywiście Wight lord z WS 6)

Z setupem małego wampira z Hełmem dowodzenia otwiera się kilka opcji:

1) nie może za bardzo walczyć bo straci sens helm of commandement, więc musi wspierać bardziej czarami (nie lubię polegać na magii, ale wskrzeszanie to co innego)
2) czy dać mu: extra magiczy lvl + avatar of death. Z przedmiotów helm of C. + black periapt
3) master of the black arts (+2 kostki power, bez save'a). Z itemów Helm + periapt.
4) Extra magiczny lvl + mastery we wskrzeszaniu ghouli. Z itemów Helm + periapt.

Przyznaję, że opcja 3 i 4 kusi mnie najbardziej...
Gdyby generował 3 kostki to z jedną kostką armijną mógł by wskrzeszać 2x na turę na 2 kostkach a lord z 2 kostką armijną 3x na turę z 2 kostek.
Z drugiej strony wskrzeszanie ghouli ponad stan jest sycące bo można zacząć od samego początku bitwy, kiedy lord dokrzesza zombiaki

jak się Wam wydaje?

http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?p=331574#331574 tu się znajduje pełna rozpiska (z nie do końca ustaloną opcją dla małego wampira_

pozdr

Awatar użytkownika
Madimiel
Mudżahedin
Posty: 260
Lokalizacja: Opole

Post autor: Madimiel »

Po pierwsze jaki sens zucac czar na 3+ z dwoch kostek?? jak masz mastera i wskrzeszasz cos na 3+ uzywaj jednej kostki

Co do Gvardi po co ci az 4 ranki? mi wystarczaja w zupelnosci 2 a 3 to moim zdaniem max

Co do kinga w Accrused Armorku montuj w jego oddziale Banner of Barrows wtedy nawet bez supportu helmu bo np ktos zaszarrzowal oddzial Wampira z helmem wtedy wciaz trafiasz kingiem na 4 a nie 5+ a Gvardami/Knightamina 3+

Co od Vampira bez armora... to ja osobiscie mam stracha przed wystawianiem modelu za 200pkt bez zadnej obrony wiec zawsze staje na glowie zeby wszystkie Vampirki mialy przynajmniej tego 3+ Armor Save

Taka moja mala propozycja wystawiania Herosow

1 Necromancer @ 165 Pts
Magic Level 1; Necromancy; Knows 1 Necro Spell
Book of Arkhan [35]

1 Corpse Cart @ [75] Pts
Miasma of Deathly Vigor [0]

1 Vampire @ 195 Pts
Magic Level 1; Necromancy; Great Weapon; Heavy armour
The Martialle: Avatar of Death [20]
The Arkayne: Dark Acolyte [30]
Helm of Commandment [30]
Enchanted Shield [15]

1 Vampire @ 185 Pts
General; Magic Level 1; Necromancy
The Master: Lord of the Dead [15]
The Arkayne: Dark Acolyte [30]
Flayed Hauberk [25]
Black Periapt [15]

To moj ulubiony zestaw ja osobiscie gram Szkieletami ale tego Lord of Dead mozna przeciez bez problemu zamienic na kazdego innego mastera wedle potrzeb :wink:

Awatar użytkownika
Monstroys
Smyk
Posty: 496
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Monstroys »

ok po raz kolejny zapomniałem, że mastery daje +1 do casta... no cóż wszystko w swoim czasie :)
na 3+ w takim razie z 1 kostki oczywiście! Natomiast pozostaje problem, bo chcę wystawiać Wight Kinga (w przeszłości napawał mnie dumą z killing blowem na 5+) a teraz T6 i 3 rany czynią z niego naprawdę twardego twardziela :)

No cóż wystawię wampira ze słabym savem i pomyślę nad zmianą jak będzie schodził za często…
-dark acolyte
-avatar
-hełm dowodzenia
- ench shield
i niech stracę nawet mu biting blade'a dam :)

necro musi mieć 2 dispel scrolle bo nikt inny inch nie ma

a wightom dam w takim razie barrows. żeczywiście hate na 1 turę walki nie jest jakiś porażający...

natomiast mam pytanie odnośnie Twojego wytawiania grave gaurdów. nie boisz się o nich, w sumie 2-3 ranki to malutko… 1 tura dobrego strzelania i po nich w sumie  chyba, że wiesz coś czego ja nie wiem :)

Awatar użytkownika
Madimiel
Mudżahedin
Posty: 260
Lokalizacja: Opole

Post autor: Madimiel »

Biting blade bym mu nie dawal nie dostaje wtedy +1 do armor save w walce za hand weapona + tarcze

Ja wiecznie gram bez dispel scroli i zyje :wink:

Jak sie upierasz na Kinga t onie poblm tez nim gram wtedy Kickuje Necra z rostera albo Vampira z helmem :wink:

2-3 Ranki to przeciez 18/24 modele z T4 i 4+ armor save wytrzymale bydlaki sa nie ma strachu pozatym jest zazwyczaj duzo oddzialow o ktore musi sie martwic strzelajaca armia duzo bardziej niz klocek czalpiacej na tylach piechoty Wilki, Fell Baty, Knighci wszelkiej masci i rodzaju Varghulf zazwyczaj wystarczajaco przyciagaja uwage przeciwnika bo w 2 turze juz wpadaja mu w te jego strzelajace oddzialy :wink:

Awatar użytkownika
Monstroys
Smyk
Posty: 496
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Monstroys »

2-3 Ranki to przeciez 18/24 modele
ale tracisz bonusy za szeregi :P

a co do dispell scrolli to uważam, że posiadając 2 można się zdecydowanie bardziej odprężyć :)

biting bade spada przez zasadę, o której bym się dowiedział ponownie na polu bitwy :P

Grzywacz
Plankton
Posty: 2

Post autor: Grzywacz »

Witam, jestem nowym graczem WFB. Mam pytanie odnosnie mozliwosci (lub nie) łączenia 2 czarów. Mianowicie, podczas gry zostaly wezwane duchy za pomacą Wind of Undeath, to czy mozna zwiekszac im woundy za pomoca Invokacji? Jesli tak to do jakiego poziomu? Maksymalna ilością ich woundow do jakiej mozna invokowac jest ta ilosc z jaka zostaly przyzwane? Czy moze maks jest okreslony przez ilosc wezwanych duchów, czyli np. jesli sa wezwane duchy o ilosci woundow powiedzmy 5 (czyli dwa duchy: 4w + 1w) to maks woundow do invokacji jest 8 czyli odpowiadajacy dwóm "zdrowym" duchom?? Czy moze w ogole nie mozna rzucac invokacji na wezwane duchy? Z gory dzieki za odpowiedz

Awatar użytkownika
Izwor
Chuck Norris
Posty: 388
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Izwor »

Z WofU masz np. 4+1 W na duchach, czyli 2 bazy.
Z inwokacji możesz doleczyć duchy do ilości woundów z AB, czyli do 4.
Jeśli zrobiłeś 2 bazy, to możesz leczyć max do 8 W, czyli w tym przypadku uleczyć 3 woundy.

<edit>
Jednak wydaje mi się, że w praktyce i tak nie będziesz leczyć przyzwanych duchów...
Zazwyczaj są lepsze cele dla inwokacji lub bardziej potrzebne czary do rzucenia.
Ostatnio zmieniony 21 sty 2009, o 15:33 przez Izwor, łącznie zmieniany 1 raz.

Grzywacz
Plankton
Posty: 2

Post autor: Grzywacz »

Dzieki, podanej przez Ciebie wersji bylem najbardziej pewny ale wolałem sie upewnic poniewaz w AB nie znalazlem jednoznacznie sprecyzowanej zasady odnosnie invokacji rzucanej na przyzwane w trakcie bitwy jednostki.

<edit>
Tez uwazam ze nie bedzie raczej mi potrzebne leczenie przyzwanych duchow, to juz lepiej kostki PD w kolejenej fazie magii wykorzystac na ponowne rzucenie WofU i dzieki temu wstawic kolejne duchy, a invokacje rzucac np. na ghoule z wykorzystaniem Summon Ghouls. Ale wole wiedziec jak to dziala gdyby kiedys mi sie trafila taka potrzeba aby podleczyc przyzwane duchy. dzieki za info

Awatar użytkownika
Myter
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 119
Lokalizacja: Galaktyka Siusiacz, Planeta Burgundowy Kutacz

Post autor: Myter »

Czy nety z night goblinów działają na wraity -1 S ?
Czy Ghostly Howl z Banshee działa na odpornych na psychologie np. na jednostki Khemri ?

Awatar użytkownika
Drwal
Falubaz
Posty: 1449
Lokalizacja: Gdańsk - SNOT

Post autor: Drwal »

1 - chyba tak
2 - na pewno tak ;]

Awatar użytkownika
Madimiel
Mudżahedin
Posty: 260
Lokalizacja: Opole

Post autor: Madimiel »

1 A to czemu co duchom przeszkadzaja jakies siateczki jakichs malutkich gobaskow?? :wink:

Awatar użytkownika
Guter
Mudżahedin
Posty: 246

Post autor: Guter »

Madimiel pisze:1 A to czemu co duchom przeszkadzaja jakies siateczki jakichs malutkich gobaskow?? :wink:
Mniej więcej tyle samo co gigantowi i smokom...

Awatar użytkownika
Myter
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 119
Lokalizacja: Galaktyka Siusiacz, Planeta Burgundowy Kutacz

Post autor: Myter »

to jak to w końcu z tymi siatkami ? nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi :) IMO wraty sa eteryczne więc jedynie magia na nich działa, a o ile wiem siatki goblinów nie są magiczne. Też bez sensu jeśli siatki działają na smoka czy giganta. To jakie te siatki by kur...a musiały być.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Madimiel pisze:1 A to czemu co duchom przeszkadzaja jakies siateczki jakichs malutkich gobaskow?? :wink:
a czemu nialy by nie dzialac? siatki mialyby kasowac ruch, ze eteryczna zasada mialaby tu miec miejsce?

Awatar użytkownika
ensifer
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 173

Post autor: ensifer »

Mam pytanko:
czy jak wamp ma BL co daje terror i jest w jakimś klocku to czy np walcząc z odziałem odpornym na strach może go złamać fear outnumerem?

Awatar użytkownika
Blackmoon
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 40
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Blackmoon »

Nie może. Reszta oddziału nie liczy się do fear outnumber, ponieważ nie wywołuje strachu u przeciwnika - obustronny fear się znosi.

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8709
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

moze jak bedzie na kobyle :P
wtedy moze z automatu lamać oddzial, któremu zostal jeden piechotny gosc o US 1 ;
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Anton Zilwicki
Warzywo
Posty: 14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Anton Zilwicki »

Mam bardzo noobowskie pytanie, ale kolega gra VC.
Czy nekromanta może się ruszyć a potem rzucać czary?
Jeśli tak, to na jakich zasadach?

Awatar użytkownika
kotiuszko
Warzywo
Posty: 17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kotiuszko »

moze, na zasadach podstawowych
Obrazek

Zablokowany