Pytania o zasady 8ed VC
Moderator: misha
Re: Pytania co do 8ed VC
Hexwraithy przebiegły przez oddział wroga, wywołały panikę, test Ld oblano. W którą stronę ucieka oddział wroga?
1. w stronę najbliższej krawędzi stołu
2. na wprost od kierunku, z którego hexy przybiegły (wiem, nieprecyzyjne, ale chyba oddaje zamysł)
3. na wprost od punktu, z którego hexy (środek oddziału) zaczęły ruch
4. na wprost od punktu, w którym hexy (środek oddziału) zakończyły ruch
5 jeszcze jakoś inaczej?
Konsekwencje są ważne.
generalnie chodzi o to, że można się tak hexami ustawiać, żeby spanikowany unit musiał przez nie przebiegać i zdawać test dangerous terrain, albo ustawić je w kreskę (żeby spanikowany unit nie mógł zakończyć ruchu na nich, tylko za nimi (bo chyba przebiega przez, a nie zatrzymuje 1 cal od) i w efekcie wypadał za stół.
no i kwestia co to właściwie znaczy "move through units"... Czy reform daje opcję zahaczania o przeciwników? Nie mam twardych przekonań, ale ja bym traktował reform jako ruch - jest przemieszczeniem/ruszeniem jednostki właśnie w fazie ruchu. Strzelacze po reformie mają kary do strzelania, tak jakby wykonały ruch, a modele z zasadą move or fire po reformie nie mogą strzelać. Zmiana formacji też owocuje zmianą miejsca, które modele zajmują. zatem te modele się poruszyły, przemieściły, przeniosły, czy jak tam zwał.
no ale to jest moja opinia, rozumiem, że inni będą myśleć i argumentować inaczej. po prostu byłoby fajnie coś ustalić raz a dobrze, a nie przy każdej bitwie tracić czas na dyskusje.
1. w stronę najbliższej krawędzi stołu
2. na wprost od kierunku, z którego hexy przybiegły (wiem, nieprecyzyjne, ale chyba oddaje zamysł)
3. na wprost od punktu, z którego hexy (środek oddziału) zaczęły ruch
4. na wprost od punktu, w którym hexy (środek oddziału) zakończyły ruch
5 jeszcze jakoś inaczej?
Konsekwencje są ważne.
generalnie chodzi o to, że można się tak hexami ustawiać, żeby spanikowany unit musiał przez nie przebiegać i zdawać test dangerous terrain, albo ustawić je w kreskę (żeby spanikowany unit nie mógł zakończyć ruchu na nich, tylko za nimi (bo chyba przebiega przez, a nie zatrzymuje 1 cal od) i w efekcie wypadał za stół.
no i kwestia co to właściwie znaczy "move through units"... Czy reform daje opcję zahaczania o przeciwników? Nie mam twardych przekonań, ale ja bym traktował reform jako ruch - jest przemieszczeniem/ruszeniem jednostki właśnie w fazie ruchu. Strzelacze po reformie mają kary do strzelania, tak jakby wykonały ruch, a modele z zasadą move or fire po reformie nie mogą strzelać. Zmiana formacji też owocuje zmianą miejsca, które modele zajmują. zatem te modele się poruszyły, przemieściły, przeniosły, czy jak tam zwał.
no ale to jest moja opinia, rozumiem, że inni będą myśleć i argumentować inaczej. po prostu byłoby fajnie coś ustalić raz a dobrze, a nie przy każdej bitwie tracić czas na dyskusje.
ja interpretuje "move through" dość literalnie, tzn. wykonujesz ruch przez jednostkę tak jakby jej tam nie było, i nie ma tutaj mowy o jakichś sztuczkach typu, że dotkniesz je krawędzią podstawki etc.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
@draleba
a zobacz co się dzieje kiedy oddziały zdają panikę po zniszczeniu sojuszniczego oddziału, tu jest podobnie, to nie CC że od przeciwnika z najwyższą liczbą rank
po drugie co do tego move through, sugerujesz że stojąc 5 w szeregu, robisz reform w kreskę i zahaczasz np jakiegoś herosa w czorta cali z przodu 1 hexem, on dostaje hita a ty robisz sobie znowu reform bo jestes fastem i wracasz do 5 w szeregu?
powodzenia jak to ktoś przecisnie przeciwnikowi na turnieju jakimś
ruch to ruch, a nie milion razy będziesz się zwijać i rozwijać
a zobacz co się dzieje kiedy oddziały zdają panikę po zniszczeniu sojuszniczego oddziału, tu jest podobnie, to nie CC że od przeciwnika z najwyższą liczbą rank
po drugie co do tego move through, sugerujesz że stojąc 5 w szeregu, robisz reform w kreskę i zahaczasz np jakiegoś herosa w czorta cali z przodu 1 hexem, on dostaje hita a ty robisz sobie znowu reform bo jestes fastem i wracasz do 5 w szeregu?
powodzenia jak to ktoś przecisnie przeciwnikowi na turnieju jakimś
ruch to ruch, a nie milion razy będziesz się zwijać i rozwijać
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Move through oznacza także dotknięcie rogiem podstawki. Np. w trakcie wykonywania manewru, tak samo jak etery przez teren... w przeciwnym razie ta interpretacja zakładała by brak możliwości wykonywania skrętu... a jaka jest różnica między przejechaniem przez cały oddział, przejechaniem przez róg oddziału, przejechaniem przez róg oddziału z wykonaniem skrętu, przejechaniem przez róg oddziału z wykonaniem darmowej reformy? Aby zadać rany musisz przejechać przez oddział przeciwnika, nie możesz na nim zakończyć ruchu - musisz legalnie wykonać swój ruch i zakończyć go w legalny sposób. TYLE.
no niby nie ma, ale jednostka powinna się ruszyć i legalnie skończyć ruch, a nie operować tylko samym reformem w miejscu tak moim zdaniem
uważam, że to jak najbardziej normalne jest przecisnąć 5 hexów przez jakiegoś kowboja, bo się właśnie reformują przed wjechaniem w niego, ale musi to być reform legalny co do zasięgu, później ruch i zwijamy się 1" apart po ruchu
ja bym się czepiał tylko o reformowanie w miejscu celem zadania obrażeń, jakoś mi to z duchem gry nie stoi, ale może dziwny jestem i jest tu miejsce na takie zagrania jako legalne
templatki też choćby rogiem dotknęły to zadają obrażenia np vortexy, więc to akurat spoko
uważam, że to jak najbardziej normalne jest przecisnąć 5 hexów przez jakiegoś kowboja, bo się właśnie reformują przed wjechaniem w niego, ale musi to być reform legalny co do zasięgu, później ruch i zwijamy się 1" apart po ruchu
ja bym się czepiał tylko o reformowanie w miejscu celem zadania obrażeń, jakoś mi to z duchem gry nie stoi, ale może dziwny jestem i jest tu miejsce na takie zagrania jako legalne
templatki też choćby rogiem dotknęły to zadają obrażenia np vortexy, więc to akurat spoko
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Tak, tylko reform TEŻ jest ruchem i też zabrania wykonania większego ruchu, niż ten jakim dysponują modele. To nie jest tak, że szybka kawka może za darmo zmienić szyk i wrócić do początkowej postaci nie wykonując ruchu - gość zapierdzielający z boku formacji na przód kreski i powracający na miejsce startowe pokonuje obie długości... Realny zasięg takiego zabiegu to w ich przypadku 8 cali licząc, że najdalsza część kreski zostanie pokonana przez model w środku oddziału. Im dalej na bok, tym matematyka wydłuża drogę do pokonania, dlatego nie przejmował bym się tym super kombosem:)
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
A jak to jest z Vortexem w Lore of Vampires? Wiadomo, że jak rzuca się Magiczny Wir, to efekty dotykają także Maga który go rzuca, bo styka się na samym początku z nim. Czy to oznacza, że stojąc w oddziale, obrywa on K6 Hitów za każdy szereg?
@Nazroth, misha, JarekK, Markuene
dziękuję za odzew;) najbardziej przekonuje mnie porównanie do screamerów - skoro im wolno się reformować nad oddziałem i zadawać obrażenia, to hexom też powinno być wolno. No i - tak jak pisze Nazroth - ten kombos z reformem nie jest znowu taki straszny. przeciwnicy muszą się się z tym ograć - tak samo jak z hydrą, spamem pegazów, pokowcem, WL albo skotłowanymi DE na brzytwie, itd.
a kierunek ucieczki jest faktycznie napisany w RB, str. 63. nice
dziękuję za odzew;) najbardziej przekonuje mnie porównanie do screamerów - skoro im wolno się reformować nad oddziałem i zadawać obrażenia, to hexom też powinno być wolno. No i - tak jak pisze Nazroth - ten kombos z reformem nie jest znowu taki straszny. przeciwnicy muszą się się z tym ograć - tak samo jak z hydrą, spamem pegazów, pokowcem, WL albo skotłowanymi DE na brzytwie, itd.
a kierunek ucieczki jest faktycznie napisany w RB, str. 63. nice
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
"A magical vortex does not have a target - instead it uses one of the round templates, which is placed IN BASE CONTACT WITH THE CASTER and with it centre in front arc ... "
To jest zapis z Rule Booka odnośnie Magicznych Wirów. Nie wynika z niego, że Vortex styka się z Magiem?
Tak więc ciekawy jestem, jak apropo powyższej zasady działa ten Vortex z Lore of Vampires na jednostkę w której znajduje się Mag lub na samego Maga?
To jest zapis z Rule Booka odnośnie Magicznych Wirów. Nie wynika z niego, że Vortex styka się z Magiem?
Tak więc ciekawy jestem, jak apropo powyższej zasady działa ten Vortex z Lore of Vampires na jednostkę w której znajduje się Mag lub na samego Maga?
Tak.Azurix pisze:Rozumiem, czyli nie ma tam słów "Touched by the Template" jak jest w przypadku Purple Sun of Xerus tak?
Reference Section – The Lore of Death, The Purple Sun of
Xereus
Change “[...]Any model touched by the template must[...]” to
“[...]Any model under, or passed over by, the template
must[...]” in the fifth sentence.
Errata.
Dwa pytania:
1. Raide Dead, stwarzam nowy oddział, mogę go potem dowskrzeszać? rozumiem, że jak zombie to bez problemu, a jak szkielety to tylko z tym ulepszeniem od nekromanty?
2. Czołg w walce jest automatycznie trafiany, tzn, że jest odporny na ghulowe poisony?
1. Raide Dead, stwarzam nowy oddział, mogę go potem dowskrzeszać? rozumiem, że jak zombie to bez problemu, a jak szkielety to tylko z tym ulepszeniem od nekromanty?
2. Czołg w walce jest automatycznie trafiany, tzn, że jest odporny na ghulowe poisony?
1. Tak
2. Tak, poison jest tylko jak jest rzut na hit, a czołg jest z automatu, więc poisonów nie ma jak dać.
2. Tak, poison jest tylko jak jest rzut na hit, a czołg jest z automatu, więc poisonów nie ma jak dać.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Na jakich podstawkach są crypt wraith / varghest?