Pytania o zasady 8ed VC

Vampire Counts

Moderator: misha

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Bartosz
Chuck Norris
Posty: 658

Re: Pytania co do 8ed VC

Post autor: Bartosz »

Hexwraithy przebiegły przez oddział wroga, wywołały panikę, test Ld oblano. W którą stronę ucieka oddział wroga?

1. w stronę najbliższej krawędzi stołu
2. na wprost od kierunku, z którego hexy przybiegły (wiem, nieprecyzyjne, ale chyba oddaje zamysł)
3. na wprost od punktu, z którego hexy (środek oddziału) zaczęły ruch
4. na wprost od punktu, w którym hexy (środek oddziału) zakończyły ruch
5 jeszcze jakoś inaczej?

Konsekwencje są ważne.
generalnie chodzi o to, że można się tak hexami ustawiać, żeby spanikowany unit musiał przez nie przebiegać i zdawać test dangerous terrain, albo ustawić je w kreskę (żeby spanikowany unit nie mógł zakończyć ruchu na nich, tylko za nimi (bo chyba przebiega przez, a nie zatrzymuje 1 cal od) i w efekcie wypadał za stół.

no i kwestia co to właściwie znaczy "move through units"... Czy reform daje opcję zahaczania o przeciwników? Nie mam twardych przekonań, ale ja bym traktował reform jako ruch - jest przemieszczeniem/ruszeniem jednostki właśnie w fazie ruchu. Strzelacze po reformie mają kary do strzelania, tak jakby wykonały ruch, a modele z zasadą move or fire po reformie nie mogą strzelać. Zmiana formacji też owocuje zmianą miejsca, które modele zajmują. zatem te modele się poruszyły, przemieściły, przeniosły, czy jak tam zwał.
no ale to jest moja opinia, rozumiem, że inni będą myśleć i argumentować inaczej. po prostu byłoby fajnie coś ustalić raz a dobrze, a nie przy każdej bitwie tracić czas na dyskusje.

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

ja interpretuje "move through" dość literalnie, tzn. wykonujesz ruch przez jednostkę tak jakby jej tam nie było, i nie ma tutaj mowy o jakichś sztuczkach typu, że dotkniesz je krawędzią podstawki etc.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

@draleba
a zobacz co się dzieje kiedy oddziały zdają panikę po zniszczeniu sojuszniczego oddziału, tu jest podobnie, to nie CC że od przeciwnika z najwyższą liczbą rank

po drugie co do tego move through, sugerujesz że stojąc 5 w szeregu, robisz reform w kreskę i zahaczasz np jakiegoś herosa w czorta cali z przodu 1 hexem, on dostaje hita a ty robisz sobie znowu reform bo jestes fastem i wracasz do 5 w szeregu?

powodzenia jak to ktoś przecisnie przeciwnikowi na turnieju jakimś :)
ruch to ruch, a nie milion razy będziesz się zwijać i rozwijać
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

misha sory ale np. tak dokładnie działają scremery z demonów...

robili sobie w locie nademną reform i wylatywali
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Nazroth
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 137
Kontakt:

Post autor: Nazroth »

Move through oznacza także dotknięcie rogiem podstawki. Np. w trakcie wykonywania manewru, tak samo jak etery przez teren... w przeciwnym razie ta interpretacja zakładała by brak możliwości wykonywania skrętu... a jaka jest różnica między przejechaniem przez cały oddział, przejechaniem przez róg oddziału, przejechaniem przez róg oddziału z wykonaniem skrętu, przejechaniem przez róg oddziału z wykonaniem darmowej reformy? Aby zadać rany musisz przejechać przez oddział przeciwnika, nie możesz na nim zakończyć ruchu - musisz legalnie wykonać swój ruch i zakończyć go w legalny sposób. TYLE.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

no niby nie ma, ale jednostka powinna się ruszyć i legalnie skończyć ruch, a nie operować tylko samym reformem w miejscu tak moim zdaniem
uważam, że to jak najbardziej normalne jest przecisnąć 5 hexów przez jakiegoś kowboja, bo się właśnie reformują przed wjechaniem w niego, ale musi to być reform legalny co do zasięgu, później ruch i zwijamy się 1" apart po ruchu

ja bym się czepiał tylko o reformowanie w miejscu celem zadania obrażeń, jakoś mi to z duchem gry nie stoi, ale może dziwny jestem :) i jest tu miejsce na takie zagrania jako legalne
templatki też choćby rogiem dotknęły to zadają obrażenia np vortexy, więc to akurat spoko
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Nazroth
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 137
Kontakt:

Post autor: Nazroth »

Tak, tylko reform TEŻ jest ruchem i też zabrania wykonania większego ruchu, niż ten jakim dysponują modele. To nie jest tak, że szybka kawka może za darmo zmienić szyk i wrócić do początkowej postaci nie wykonując ruchu - gość zapierdzielający z boku formacji na przód kreski i powracający na miejsce startowe pokonuje obie długości... Realny zasięg takiego zabiegu to w ich przypadku 8 cali licząc, że najdalsza część kreski zostanie pokonana przez model w środku oddziału. Im dalej na bok, tym matematyka wydłuża drogę do pokonania, dlatego nie przejmował bym się tym super kombosem:)

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

A jak to jest z Vortexem w Lore of Vampires? Wiadomo, że jak rzuca się Magiczny Wir, to efekty dotykają także Maga który go rzuca, bo styka się na samym początku z nim. Czy to oznacza, że stojąc w oddziale, obrywa on K6 Hitów za każdy szereg?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Vortex nie dotyka maga, który go rzuca.

Awatar użytkownika
Bartosz
Chuck Norris
Posty: 658

Post autor: Bartosz »

@Nazroth, misha, JarekK, Markuene

dziękuję za odzew;) najbardziej przekonuje mnie porównanie do screamerów - skoro im wolno się reformować nad oddziałem i zadawać obrażenia, to hexom też powinno być wolno. No i - tak jak pisze Nazroth - ten kombos z reformem nie jest znowu taki straszny. przeciwnicy muszą się się z tym ograć - tak samo jak z hydrą, spamem pegazów, pokowcem, WL albo skotłowanymi DE na brzytwie, itd.

a kierunek ucieczki jest faktycznie napisany w RB, str. 63. nice :twisted:

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

"A magical vortex does not have a target - instead it uses one of the round templates, which is placed IN BASE CONTACT WITH THE CASTER and with it centre in front arc ... "

To jest zapis z Rule Booka odnośnie Magicznych Wirów. Nie wynika z niego, że Vortex styka się z Magiem?

Tak więc ciekawy jestem, jak apropo powyższej zasady działa ten Vortex z Lore of Vampires na jednostkę w której znajduje się Mag lub na samego Maga?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Styka się ale vortex działa tylko na modele POD templatką a nie się z nim stykające.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Rozumiem, czyli nie ma tam słów "Touched by the Template" jak jest w przypadku Purple Sun of Xerus tak?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Azurix pisze:Rozumiem, czyli nie ma tam słów "Touched by the Template" jak jest w przypadku Purple Sun of Xerus tak?
Tak.

Reference Section – The Lore of Death, The Purple Sun of
Xereus
Change “[...]Any model touched by the template must[...]” to
“[...]Any model under, or passed over by, the template
must[...]” in the fifth sentence.


Errata.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Ok, dzięki za pomoc ;)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Dwa pytania:
1. Raide Dead, stwarzam nowy oddział, mogę go potem dowskrzeszać? rozumiem, że jak zombie to bez problemu, a jak szkielety to tylko z tym ulepszeniem od nekromanty?
2. Czołg w walce jest automatycznie trafiany, tzn, że jest odporny na ghulowe poisony?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

1. Tak
2. Tak, poison jest tylko jak jest rzut na hit, a czołg jest z automatu, więc poisonów nie ma jak dać.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Astem
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 36

Post autor: Astem »

Przepraszam, czy w kwestii wampira generała maga z lov coś się może jakoś wyjaśniło/uściśliło?

Awatar użytkownika
wru
Chuck Norris
Posty: 651
Lokalizacja: "Kieł" Kielce

Post autor: wru »

Astem pisze:Przepraszam, czy w kwestii wampira generała maga z lov coś się może jakoś wyjaśniło/uściśliło?
czekamy na znak od firmy
Come crawling faster, obey your Master...

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Na jakich podstawkach są crypt wraith / varghest?

ODPOWIEDZ