BTW RM nie może spalić szarży więc mamy sytuację ze doszedł do kontaktu, ale nie doszedł

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
FAZIK pisze:Generalnie tam jest konflikt tego typu:
Skirmish'e najpierw się zwijają a potem rzuca się na szarże przeciwnika. (Ponadto nie może walczyć wręcz nie będąc zwinięty.)
Random movement najpierw rzuca kostkami a potem wchodzi w szarżę. (Ja sądzę że cały ruch jest wtedy zaskakującą szarżą bo w zasadach jest zapis że RM szarżuje o XD6 cali.)
Czyli kolejność czynności jest zamieniona (dla RM) i powoduje konflikt z normalnymi zasadami reszty oddziałów.
Obie zasady są równe czyli mają identyczny priorytet. Jeśli oboje obstajemy przy swoim to po prostu w takiej sytuacji za każdym razem będziemy kostkować co się stało. Szybciej i wydajniej.
Dochodzić nie dochodzi, kwestia tylko czy to skirmisz się cofa czy jednostka z RM zatrzymuje się cal przed rozwiniętym skirmszem.PiotrB pisze:czyli rozumiem że nie wiecie - i nie zostało to jakoś uściślone i tak naprawdę zależy to od sędziego na turnieju...
z tego co rozumiem nie dochodzi bo po zwinięciu brakuje ...tak?kudłaty pisze: W sytuacji gdy zwinięcie się powoduje, że szarża jest niedostawialna jest tak samo jak ze zwykłym oddziałem do którego nie możesz zrobić cłose the door.
Nie ma opcji żebyś się cofał, bo RM jeżeli nie szarżuje staje w 1 calu od innego oddziału, więc nie ma bata zatrzymać się 0,5 cala.
tu piszesz że dochodzi bo mierzy przed zwnięciem?kudłaty pisze: W przypadku RM to czy szarża dochodzi mierzymy przed zwinięciem skirmishu gdyż nie ma tam deklaracji szarży jako takiej, tak samo zresztą jest z overrunem.
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.