Kilka pytań początkującego v 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Kilka pytań początkującego v 2.0
Najgorsze jak Ci zabraknie bardzo mało i przy rozwijaniu Skirmisha jednostki muszą się odsunąć. Jak jest ścisk to może doprowadzić do cofania jednostki "szarżującej" z RM bo teoretycznie dotknąłeś ale tylko kiedy byli rozwinięci.
BTW RM nie może spalić szarży więc mamy sytuację ze doszedł do kontaktu, ale nie doszedł .
BTW RM nie może spalić szarży więc mamy sytuację ze doszedł do kontaktu, ale nie doszedł .
Life's a game with save and load features disabled.
cmon gdzie tu problem, żeby dojechać to i tak musi mieć miejsce, przy nie dojechaniu do zwiniętego skirmishu stanie 0.5 cala bliżej niżby miała ot wielki problem, random i tak jest po deklaracji i rozegraniu innych szarż w compulsory więc na pewno skirmish ma miejsce, żeby się zwinąć i cofnąć ten ruch
zresztą sytuacja sporadycznie raczej występująca nie ma co kopii kruszyć
zresztą sytuacja sporadycznie raczej występująca nie ma co kopii kruszyć
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Jeżeli będąc graczem ze skirmishem, planujesz zrobić tak, że po zwinięciu czołg, oddział czy cokolwiek nie dojedzie, lub nagle szarża staje się niemożliwa bo skirmish zwinięciem się odsunął się z LoSa oddziału szarżującego, to jest to worst play.
Nie pamiętam kto go napisał, ale był taki plik nieoficjalny pokazujący niektóre worst playe.
Nie pamiętam kto go napisał, ale był taki plik nieoficjalny pokazujący niektóre worst playe.
Gram Skavenami przeciwko O&G. Takie kwiatki Nam często wychodzą bo kolega używa Pump Wagonów a ja Gutter Runnersów. Nie robimy tego specjalnie, tylko taką mamy charakterystykę armii, po prostu On mnie zwalcza jednostkami z RM bo ja nie mam na nie reakcji a moje jednostki wychodzą z brzegu planszy, chcąc zabijać maszyny, więc sytuacje szarż z boku RMvsSkirmish są bardzo częste.
BTW jak mam zrobić żeby nie dojechał? Przecież nie wiem ile kulnie bo to RM . Można to ewentualnie nazwać Random Worst Play . Oczywiście specjalne zastawianie Skirmishami po bokach pod skosami klocków tak żeby szarże były niemożliwe to ewidentny worst.
Już to pisałem u Nas na prywatnym forum:
BTW jak mam zrobić żeby nie dojechał? Przecież nie wiem ile kulnie bo to RM . Można to ewentualnie nazwać Random Worst Play . Oczywiście specjalne zastawianie Skirmishami po bokach pod skosami klocków tak żeby szarże były niemożliwe to ewidentny worst.
Już to pisałem u Nas na prywatnym forum:
FAZIK pisze:Generalnie tam jest konflikt tego typu:
Skirmish'e najpierw się zwijają a potem rzuca się na szarże przeciwnika. (Ponadto nie może walczyć wręcz nie będąc zwinięty.)
Random movement najpierw rzuca kostkami a potem wchodzi w szarżę. (Ja sądzę że cały ruch jest wtedy zaskakującą szarżą bo w zasadach jest zapis że RM szarżuje o XD6 cali.)
Czyli kolejność czynności jest zamieniona (dla RM) i powoduje konflikt z normalnymi zasadami reszty oddziałów.
Obie zasady są równe czyli mają identyczny priorytet. Jeśli oboje obstajemy przy swoim to po prostu w takiej sytuacji za każdym razem będziemy kostkować co się stało. Szybciej i wydajniej.
Ostatnio zmieniony 9 mar 2013, o 12:38 przez FAZIK, łącznie zmieniany 1 raz.
Life's a game with save and load features disabled.
@wendigo
czyli to moja wina, że w zasadach skirmishu jest że musi się zwinąć i nagle zabraknie tego pół cala by random miał szarże?
nikt tu nie pisał o celowym kombinowaniu, wspomniany przez ciebie plik opisywał gorsze wałki ze skirmishem i blokowaniem szarż ale chyba nie to o czym tu rozmawiamy w sferze ogólnej
czyli to moja wina, że w zasadach skirmishu jest że musi się zwinąć i nagle zabraknie tego pół cala by random miał szarże?
nikt tu nie pisał o celowym kombinowaniu, wspomniany przez ciebie plik opisywał gorsze wałki ze skirmishem i blokowaniem szarż ale chyba nie to o czym tu rozmawiamy w sferze ogólnej
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Dochodzić nie dochodzi, kwestia tylko czy to skirmisz się cofa czy jednostka z RM zatrzymuje się cal przed rozwiniętym skirmszem.PiotrB pisze:czyli rozumiem że nie wiecie - i nie zostało to jakoś uściślone i tak naprawdę zależy to od sędziego na turnieju...
W czym jest problem? Bo mam wrażenie, że został on tu stworzony. W RM macie napisane, że jak wejdziesz w kontakt to jest szarżą, nie ma napisane "as long as it would be also possible after putting the skirmish in to formation". W szarży jak jest już ona legalna wolno przejechać więcej niż ma się ruchu, to samo dotyczy RM.
W sytuacji gdy zwinięcie się powoduje, że szarża jest niedostawialna jest tak samo jak ze zwykłym oddziałem do którego nie możesz zrobić cłose the door.
Nie ma opcji żebyś się cofał, bo RM jeżeli nie szarżuje staje w 1 calu od innego oddziału, więc nie ma bata zatrzymać się 0,5 cala.
W przypadku RM to czy szarża dochodzi mierzymy przed zwinięciem skirmishu gdyż nie ma tam deklaracji szarży jako takiej, tak samo zresztą jest z overrunem.
W sytuacji gdy zwinięcie się powoduje, że szarża jest niedostawialna jest tak samo jak ze zwykłym oddziałem do którego nie możesz zrobić cłose the door.
Nie ma opcji żebyś się cofał, bo RM jeżeli nie szarżuje staje w 1 calu od innego oddziału, więc nie ma bata zatrzymać się 0,5 cala.
W przypadku RM to czy szarża dochodzi mierzymy przed zwinięciem skirmishu gdyż nie ma tam deklaracji szarży jako takiej, tak samo zresztą jest z overrunem.
Nie kapuje tego co napisałeś
Czyli sytuacja jest taka - czołg ma 12 cali do skirmisza - rzucam 12 - skirmisz się zwija i brakuje mi pół cala i teraz :
a) czołg dojechał?
b) zatrzymuje się cal od oddziału?
hm?
z tego co rozumiem nie dochodzi bo po zwinięciu brakuje ...tak?kudłaty pisze: W sytuacji gdy zwinięcie się powoduje, że szarża jest niedostawialna jest tak samo jak ze zwykłym oddziałem do którego nie możesz zrobić cłose the door.
Nie ma opcji żebyś się cofał, bo RM jeżeli nie szarżuje staje w 1 calu od innego oddziału, więc nie ma bata zatrzymać się 0,5 cala.
tu piszesz że dochodzi bo mierzy przed zwnięciem?kudłaty pisze: W przypadku RM to czy szarża dochodzi mierzymy przed zwinięciem skirmishu gdyż nie ma tam deklaracji szarży jako takiej, tak samo zresztą jest z overrunem.
Czyli sytuacja jest taka - czołg ma 12 cali do skirmisza - rzucam 12 - skirmisz się zwija i brakuje mi pół cala i teraz :
a) czołg dojechał?
b) zatrzymuje się cal od oddziału?
hm?
Mial chyba na mysli ze jesli nie ma przeszkod zeby czolg pojechal te pol cala dalej to szarza jest mozliwa. Jesli sa tam powiedzmy inne jednostki i obelisk i po zwinieciu czolg sie nie miesci to wtedy jej nie ma
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.
- Mistrz Miecza Hoetha
- Falubaz
- Posty: 1011
Czy jeśli przeciwnik rzuca na mnie mieszkańców podziemi (6 czar z życia) to czy do siły dodaje mi się broń dwuręczna?
Proszę o szybką odpowiedź.
Proszę o szybką odpowiedź.
Moja Galeria: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 9#p1076079
"Ludzie uwierzą w każdą prawdę, jeśli tylko podasz ją w cudzysłowiu i podpiszesz nazwiskiem kogoś znanego".
Naviedzony
"Ludzie uwierzą w każdą prawdę, jeśli tylko podasz ją w cudzysłowiu i podpiszesz nazwiskiem kogoś znanego".
Naviedzony
@mistrz miecza. Nie.
@Piotr. To czy szarża dochodzi mierzysz dla RM przed zwinięciem. To dalej to sytuacja gdy nie możesz się dostawić, bo to się może zdarzyć. Wtedy masz tak jak ze zwykłym oddziałem, najpierw dostawia się szarżujący, potem szarżowany, a jak się nie da to sorry palisz szarżę zatrzymując się 1 cal od.
@Piotr. To czy szarża dochodzi mierzysz dla RM przed zwinięciem. To dalej to sytuacja gdy nie możesz się dostawić, bo to się może zdarzyć. Wtedy masz tak jak ze zwykłym oddziałem, najpierw dostawia się szarżujący, potem szarżowany, a jak się nie da to sorry palisz szarżę zatrzymując się 1 cal od.
- terorystaxxl
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 159
- Lokalizacja: Włocławek
Bez broni
Imperium
Włocławek
Włocławek
dzięki kudłaty za wyjaśnienie
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Kudłaty
RB str 74
"There's a chance that the model's pecuilir movement will cause it to come into contact with an enemy, so measure the distance in a straight line before the model is moved. If the move is found to take the unit into contact with an enemy, then it couns as charging, and this is resolved using the normal rules for charge and using the distance rolled as its charge range. ...."
"If skirmishers declare a charge (or a charge rection that does not involve fleeing) they immediatly tighten their loose formation into a 'normal' formation before the charge distance is rolled ..."
Do szarży RM model, używamy normalnych zasad szarży i normalnie liczy się jako szarżujący, natomiast zasada skirmishers mówi, że natychmiast zwijamy jednostkę i mierzymy do zwiniętej.
Ja dla mnie jasnym jest, że zwijam skirmish i mierzę zasięg do zwiniętego.
RB str 74
"There's a chance that the model's pecuilir movement will cause it to come into contact with an enemy, so measure the distance in a straight line before the model is moved. If the move is found to take the unit into contact with an enemy, then it couns as charging, and this is resolved using the normal rules for charge and using the distance rolled as its charge range. ...."
"If skirmishers declare a charge (or a charge rection that does not involve fleeing) they immediatly tighten their loose formation into a 'normal' formation before the charge distance is rolled ..."
Do szarży RM model, używamy normalnych zasad szarży i normalnie liczy się jako szarżujący, natomiast zasada skirmishers mówi, że natychmiast zwijamy jednostkę i mierzymy do zwiniętej.
Ja dla mnie jasnym jest, że zwijam skirmish i mierzę zasięg do zwiniętego.
-
- Chuck Norris
- Posty: 606
Dydu, problem jest w drugiej części, bo skirmish nie może zadeklarować reakcji na szarżę więc nie może się zwinąć. My z Fazikiem mieliśmy długą rozmowę na ten temat, szukaliśmy rozwiązania na różnych forach. Na chwilę obecną sprawa jest nierozwiązywalna bo dwie zasady stoją w sprzeczności. Pozostaje czekać czy w jakimś Faq tego nie wyjaśnią, albo zróbcie sobie jakieś uściślenia sędziowskie. Będzie łatwiej.
Tylko wychodzi, jeżeli przyjmujemy, że skirmish nie daje reakcji hold, że skirmish się nie zwija przy szarży jednostek z RM (bo zwija się tylko jak szarżuje i da reakcje nie flee). Natomiast jeżeli przyjmujemy, że daje hold, to zwija się automatycznie i mierzymy zasięg do zwiniętego.