PKS - komentarze

Moderator: swieta_barbara

ODPOWIEDZ
wokrze
Kradziej
Posty: 922

Re: PKS - komentarze

Post autor: wokrze »

@Komisja ds. PKS -> A czy w ramach działu magia i zwiększnia atrakcyjności innych lore'ów* nie zajęlibyście się "starymi" lore'ami, które nie mają "współczesnych" typów czarów (hex, augment, direct etc)? Bo granie nimi wg zasad ogólnych powoduje głupoty typu "nie możesz rzucić czaru zwiększającego ilość ataków, bo nie można rzucać czarów do walki wręcz" lub "nie możesz użyć czaru dającego jednorazowe breath weapon na bohaterze w CC" (oba przykłady z Lore of the Wild z BoCh).

* Look-out'y od jednych, a od drugich nie to chyba nie najlepszy pomysł - chyba lepsza ogólna reguła "od wszystkich czarów przysługują look-out'y (ew. max X), nawet jeżeli to nie jest napisane, żeby nie było śmiesznych dyskusji**. Zwłaszacza, że przykłady jakie padają (transmutacja, 13-ka, dwellersi) są lepsze / słabsze kontekstowo i na różne armie lepiej działają jedne, a na inne drugie (transmutacja ma duży zasięg i może ruszyć każdy typ modelu, a 13-tka tylko piechotę; dwellersi i transmutacja lepiej wychodzą przy dużych oddziałach, a 13tka skutecznie wykończa mniejsze itp). Poza tym czy o atrakcyjności lore'a decyduje tylko "6-ty" czar? A co by było gdyby w Death'ie zamienić słonko na dowolną inną "6-tkę" z 8 podręcznikowych? :)

** "bo jego lore nie ma a mój ma" -> "ale jego jest słabszy" -> "nie prawda - mój jest trudniejszy" -> "ale masz za to to i to" -> "ale nie mam dostępu do tamtego i tego" -> ....

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

Spawn pisze:@Butan - lol mangler chariot, a czemu nie monstrous beast?
Wszystko jedno - typ Unique rozmiar 2 :)
\/\

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Nie idźcie za daleko w modyfikowaniu magii. Drobne kroczki są imo lepsze. Popularność deatha z jednej strony spowodowana jest jego mocą, z drugiej - słabością innych lorów. Kiedyś grało się na shadow, bo był bardzo wszechstronny. Teraz jest słabszy, bo a) brzytwa nie wchodzi, b) obniżenie T ma niewielkie znaczenie przy wszechobecnym save na 1+.
Polepszenie transmutacji (zdjęcie lookoutów) i life (np. wzorem silesiana ściąganie herosów na 6) sprawi, że te lory będą częściej używane. Dodatkowo, taka modyfikacja tych czarów sprawi, że słabym pomysłem będzie ładowanie wszystkich herosów do jednego kloca i składanie pod tym kątem całej rozpy.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Szaitis
Falubaz
Posty: 1048

Post autor: Szaitis »

Gdyby nie to że są armie które mają dostęp zarówno do deatha jak i life'a/metalu to gotów byłbym się zgodzić z tym, że te look outy nie są aż tak potrzebne. Ale jak chcesz grać np na lizaki które są na lifie i deathie? Jeżeli rozdzielisz herosów dostajesz snajperki (przy openie w bonusie z baneheadem) - nie rozdzielisz - dostajesz dwellersy... Nie wszystkie armie mają sensownych kowbojów na pegazach czy innych sensownych herosów - np w wampirach cała kadra porusza się w jednym klocku i nie ma co się dziwić temu...

Wszyscy tu piszą o przegiętości deatha, ciężko się nie zgodzić że to chyba najlepszy lore, ale dalej odwołując się do przykładu VC - ja bym bardzo chętnie grał na innym lorze ale niestety mam bardzo ograniczony dostęp do nich. Mały wampir z innymi lorem niż death czy shadow to koszt około 200 pktów, co się najczęściej po prostu nie opłaca.

Po co polepszać czary które nawet z losami są dobre, jak widać Furion wygrał mastera na lifie, na poprzednim masterze Kali był 3 na metalu. Więc chyba jednak da się grać na tych lorach...

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Mnie bardzo dziwi zmienianie sprawdzonych rozwiązań z euro. Nie ma żadnego sensu ograniczeń czegokolwiek w sposób który jest inny a nie lepszy, a od euro różny.

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9578
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Szaitis zauważył ważną rzecz. 1 turbo czar na turę da się jakoś ogarnąć. Ale jak ktoś napierdziela co turę 2 to jest już tragedia. Miałem tak z Lizakami Golonki. Nasuczał mi co turę słonko + transmutację. Łącznie dostałem 3 transmutacje w savage z herosami (którymi nie mogłem wyjść z unitu -> snajperki) i 2 słoneczka po całości. W rezultacie cała moja armia wyparowała praktycznie tylko w fazie magii.
Dopakowanie transmutacji, dwellersów i 13nastki to słaby pomysł. Przecież te czary i tak są mega mocne.

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Furion pisze:Mnie bardzo dziwi zmienianie sprawdzonych rozwiązań z euro. Nie ma żadnego sensu ograniczeń czegokolwiek w sposób który jest inny a nie lepszy, a od euro różny.

Po pierwsze - co dokładnie masz na myśli?

Po drugie - no jednak niektóre rzeczy będą działały inaczej niż w Euro, bo taki też cel PKS. Poluzowujemy.
I póki co wszystkie nasze działania do tego zmierzają.

wokrze pisze:A może inne rozwiązanie: ban na wszystkie "6-te" czary z wszystkich lorów
Ten pomysł, oprócz tego, że jest dość drastyczną ingerencją, ma jeszcze 1 wadę - jeszcze bardziej wspiera deathstary.
Kasując '6-ki' będziesz miał za chwile wielkie kloce, których nie będzie jak osłabić.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

A może lepszym pomysłem było by wprowadzić zapisek ze na słonko działają wardy ?(ewentualnie tez na dwellersy )
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

wokrze
Kradziej
Posty: 922

Post autor: wokrze »

JaceK pisze:
wokrze pisze:A może inne rozwiązanie: ban na wszystkie "6-te" czary z wszystkich lorów
Ten pomysł, oprócz tego, że jest dość drastyczną ingerencją, ma jeszcze 1 wadę - jeszcze bardziej wspiera deathstary.
Kasując '6-ki' będziesz miał za chwile wielkie kloce, których nie będzie jak osłabić.
Oczywiście :) Był to przecież pomysł z przymróżniem oka mający raczej na celu pokazanie, że wszystkie "6-ki" nie są słabe, choć różnią się trochę zastosowaniem, i że lory to nie tylko "6-ki". Porównywanie ich bezpośrednio z sobą też ma średni sens, bo ważne jest jakie kombinację wszystkich czarów w lorze występują i jakie armie mogą brać jakie lory (combo między lorami). Zawsze były lory postrzegane jako słabsze (ile osób gra obecnie Tzeenthem?) i mocniejsze (np. Death) i raczej nie ma szans na pełne ich wyrównanie (napisanie od nowa? :) ).

PS. Zostaje jeszcze artyleria... ;)

Awatar użytkownika
Golonka
Masakrator
Posty: 2938

Post autor: Golonka »

Czyli od programu jak najmniejszej ingerencji chłopaki mają pójść w stronę zbanowania połowy użytecznych czarów, rozpieprzenia większości armii opierających się na czarach (TK, Bestie, itp.). Świetna kmina.
Pomysł z MR na słońce itp jest spoko, ale w przypadku transmutacji i dwellersów kompletnie wyłącza te czary.
Furion pisze:
@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
No, becouse no.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

JaceK pisze:
Furion pisze:Mnie bardzo dziwi zmienianie sprawdzonych rozwiązań z euro. Nie ma żadnego sensu ograniczeń czegokolwiek w sposób który jest inny a nie lepszy, a od euro różny.
Po pierwsze - co dokładnie masz na myśli?
LoS który nic nie zmienia w stosunku do SLoS, balansowanie armii z włączeniem spec charakterów a nie jako aneksu, detaliczne lub bardzo zdecydowane zmiany w mechanice magii shadow / death / life, o efekcie końcowym najpewniej zbliżonym do Euro ale na zupełnie innych zasadach.
Po drugie - no jednak niektóre rzeczy będą działały inaczej niż w Euro, bo taki też cel PKS. Poluzowujemy.
W tych wyżej wymienionych kwestiach wprowadzacie zmiany, a nie luzujecie. To dwie bardzo różne kwestie.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Drogi Furionie twierdzisz, że nic nie zostało poluzowane, gdy tymczasem:

- zwiększyliśmy limit z 450 do 600 pkt za unit (dla przykładowego 2400)
- znieśliśmy ograniczenia pestek
- znieśliśmy ograniczenia dodatkowych PD
- znieśliśmy ograniczenia dodatkowych DD
- znieśliśmy ograniczenia maszyn
- znieśliśmy ograniczenia modeli w oddziale
- przywróciliśmy LOS bardziej odpowiadający temu w RB (chcieliśmy TLOS, ale w świecie, w którym feniksy piotrafią być wielkości wróbla, stwierdziliśmy, ze rodzimi gracze WFB nie są na to jeszcze gotowi, może kiedyś... :wink: )
- przywróciliśmy speców
- przywróciliśmy scenariusze
Ty konsekwentnie uważasz, że nic nie zostało poluzowane - Twoje prawo. Ja jednak pozwolę sobie nie zdgodzić sie z Twoją oceną sytuacji.
Niestety albo stety nasze forum jest jawne. W związku z tym macie dostęp do wszelkich nawet wstępnych pomysłów. Mimo jednak, że do poszczególnych armii nawet nie doszliśmy, Ty już wszystko wiesz i jesteś pewny, iż nie będzie zmian w stosunku do euro. Abstrachując od tego co już jest gotowe, co w sposób zdecydowany, w mojej ocenie, odbiega od ETC, powiem tyle: sie pomyśli, sie zrobi, sie zagra, sie oceni. W tej kolejności proponuję. :wink:
Ostatnia kwestia to magia, a konkretnie kilka czarów: transmutacja, 13stka, dwellersy, brzytwa, słonko. Jest to kwestia trudna, więc każdy z nas wymienia się pomysłami co z tym zrobić. Niektóre komentarze naszych pomysłów, niekiedy trafne, niekiedy mniej, wiele do dyskusji w tym zakresie nie wnoszą. Może warto by zamiast tego wskazać pomysł na sensowne ograniczenia tych czarów. IMO chyba po to powstał ten temat, by dobre pomysły osób z poza PKS się nie zmarnowały i mogły zostać poddane dyskusji i głosowaniu na naszym forum.
EOT z mojej strony i pozdrawiam wszystkich czytających i komentujących prace PKS.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Chyba nie zczaiłeś o co chodzi ;)

Nie mówię, że nic nie zostało poluzowane. Wskazuję tylko, że ograniczanie przegiętych czarów czy lore'ów inaczej niż jest na euro (a ta część drafta jest sprawdzona i nie budzi zastrzeżeń) wprowadza tylko niepotrzebne różnice, balansując rozgrywkę w zbliżony sposób.

Takie wprowadzenia zmian tylko po to, by to było różne od euro.

Wliczenie speców do "normalnej" kompozycji armii to moim zdaniem też błąd. Banowanie specjalnych bohaterów to sprawo zwyczajowe na całym świecie. Jeżeli budujemy ograniczenia z uwzględnieniem speców, to mamy finalnie produkt który nie jest do końca kompatybilny z metą reszty świata. Jak najbardziej można ich uwzględnić w aneksie / dodatkowym dokumencie, ale nie w głównym rulespacku. Balansowanie armii z uwzględnieniem spec bohaterów jest jak najbardziej możliwe, tylko po co skoro w dowolnych "zwykłych" ograniczeniach się na nich nie gra.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Furion pisze: Takie wprowadzenia zmian tylko po to, by to było różne od euro.
No chyba jednym z założeń było, aby to było różne od Euro.
Furion pisze:Wliczenie speców do "normalnej" kompozycji armii to moim zdaniem też błąd. Banowanie specjalnych bohaterów to sprawo zwyczajowe na całym świecie. Jeżeli budujemy ograniczenia z uwzględnieniem speców, to mamy finalnie produkt który nie jest do końca kompatybilny z metą reszty świata.
A dlaczego to ma być kompatybilne z metą reszty świata?
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Danrakh
Falubaz
Posty: 1103
Lokalizacja: Legion Kraków klub pijaków ;)

Post autor: Danrakh »

Dębek pisze:Drogi Furionie (...)
Jak to mówią, "Jeźdźcy Hadrkoru Kik Ass" ;)

Odnośnie limitu liczebności/ceny oddziału to wydaje mi się, że Butan pisał o ograniczeniu oddziału do<25% co nie do końca oznacza 25%.

Natomiast w kwestii przegiętych czarów, MR/wardy działające na nie przy jednoczesnym braku Look Out Sir! od transmutacji/dwellersów powinien chyba załatwić sprawę deathstarów?

@Furion
Jeśli dobrze rozumiem docelową grupą odbiorców PKSu są polscy gracze, poniekąd zmuszeni do grania w formacie euro przez pół roku. Jak ktoś będzie chciał grać w międzynarodowym towarzystwie to zawsze ma euro rulespack, prawda?
Natomiast zmiany w ograniczeniach armii mają być nie dla tego, by po prostu grać na inne niż euro ograniczenia, ale po to, by dało się grać np na witchkach z brzytwą. Przynajmniej takie odnoszę wrażenie czytając forum PKSu.
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

Nie widzę przeszkody, aby organizator, któremu nie podobają się spece/nie podoba mu się to, że meta będzie inna niż gdzie indziej, napisał tak: Format - PKS (bez speców). Świat uratowany.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Marks pisze:Nie widzę przeszkody, aby organizator, któremu nie podobają się spece/nie podoba mu się to, że meta będzie inna niż gdzie indziej, napisał tak: Format - PKS (bez speców). Świat uratowany.
Nie zgadzam się z Tobą. Wbudowanie speców w koncepcję ograniczeń oznacza, ze jesli ich wyjać całość może stracić balans.

Przykładowo
, nie dajemy TK dodatkowych punktów, bo mają spoko speców, którzy ratuja tę armię. Org wycinajac spece sprawia, że PKS staje się kulawy.
Obrazek

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Chciałbym tez zaznaczyć ze 80% (jak nie więcej) środowiska raczej ma daleko gdzieś resztę świata :roll:
A to że reszta świata nie chce nawet spróbować grac na specjalach to nie znaczy ze to dobrze
Kreujmy nowe trendy i pokażmy światu ze się da grac na specjalach
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Eltharion pisze: Kreujmy nowe trendy i pokażmy światu ze się da grac na specjalach
Nie wierze że to pisze ale +1

Olac reszte świata - spece to bardzo fajny pomysł, szczególnie gdy sie ich odpowiednio przystrzyże ^^ I powinny byc częscią compa - nie widze powodów zeby mialy komus przeszkadzac w stopniu wiekszym niz przykłądowa hydra 0-1

Co do zmian - sa super, a pomysły odblokowania brzytwy autorstwa Dębka fenomenalny.

Dotychczasowe prace każą oczekiwać świetnego grywalnego compa, a Furek marudzi bo jego comp idee nie przechodzą ^^
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Przemcio
Postownik Niepospolity
Posty: 5334

Post autor: Przemcio »

Co do zmian - sa super, a pomysły odblokowania brzytwy autorstwa Dębka fenomenalny.
Jeeee naprawdę mega grajmy do 1 brzytwy super...
Już widzę te zajebiste gry np Zombiaki z S10...
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...

ODPOWIEDZ