Elves of Darkness czyli DE w 9th Age

Dark Elves

Moderator: Yudokuno

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kangur
Masakrator
Posty: 2974
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Elves of Darkness czyli DE w 9th Age

Post autor: kangur »

Temat był juz poruszony na forum odkąd pojawił sie beastmaster , członek RT powiedział ,że smoczur nie moze miec hate'a bo to za mocne połączenie. Ja osobiście nie widze w tym nic mocnego :)
Obrazek

''If you show your teeth, bite''

Awatar użytkownika
Glegut
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3916
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Glegut »

Królik pisze:
A model mounted on a Monster becomes Ridden Monster.

Zasada BM wyraźnie mówi o Monst, MC i Cav. Czyli RM nie może dostać hate z tej zasady. I tyle w temacie.
Odnosi się to tylko do modelu będącego Ridden Monster. Wiadomo że lord na górze nie dostaje hate ale smok nadal jest monsterem więc - TAK smok może mieć hate i NIE lord na smoku mieć go nie może.

Awatar użytkownika
Królik
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3739

Post autor: Królik »

Dalej w opisie zasady BM jest, ze w przypadku MC i Cav tylko mounty maja hate. Analogicznie by bylo w przypadku RiddenMonst gdyby smok mial dostawac hate.

Ale zawsze mozesz grac na swoje zasady :)

Awatar użytkownika
Glegut
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3916
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Glegut »

Analogicznie działo to dokładnie tak jak opisales. Lada dzień będzie to wyjaśnione, także nie wiem w jaką grę Ty grasz ale ja pozostane przy battlu:)

Awatar użytkownika
Królik
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3739

Post autor: Królik »

No to powodzenia w dalszej grze :)

Teraz zasada brzmi tak:

At the beginning of every Close Combat Round, one Monster, Monstrous Cavalry, or Cavalry unit within 6” of a model with this special rule may gain Hatred special rule for the remainder of the round. If a Cavalry or Monstrous Cavalry unit is chosen, only the mounts are affected.

Żaby smok mógł mieć hate, to zasada musiałaby brzmieć tak:

At the beginning of every Close Combat Round, one Monster, Ridden Monster, Monstrous Cavalry, or Cavalry unit within 6” of a model with this special rule may gain Hatred special rule for the remainder of the round. If a Ridden Monster, Cavalry or Monstrous Cavalry unit is chosen, only the mounts are affected.

Może ktoś to zmieni w kolejnej edycji AB, ale póki co jest, jak jest.

Awatar użytkownika
kangur
Masakrator
Posty: 2974
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: kangur »

Dobrze widze i mantysia nie daje wogóle as teraz?
Obrazek

''If you show your teeth, bite''

Kozioł
Chuck Norris
Posty: 484

Post autor: Kozioł »

W 9ed nigdy nie dawała

Awatar użytkownika
kangur
Masakrator
Posty: 2974
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: kangur »

Wydaje mi sie ,że przez jakiś czas był zapis iż large target dawał mount protection , ale moge sie mylić
Obrazek

''If you show your teeth, bite''

Awatar użytkownika
Glegut
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3916
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Glegut »

Królik pisze:No to powodzenia w dalszej grze :)

Teraz zasada brzmi tak:

At the beginning of every Close Combat Round, one Monster, Monstrous Cavalry, or Cavalry unit within 6” of a model with this special rule may gain Hatred special rule for the remainder of the round. If a Cavalry or Monstrous Cavalry unit is chosen, only the mounts are affected.

Żaby smok mógł mieć hate, to zasada musiałaby brzmieć tak:

At the beginning of every Close Combat Round, one Monster, Ridden Monster, Monstrous Cavalry, or Cavalry unit within 6” of a model with this special rule may gain Hatred special rule for the remainder of the round. If a Ridden Monster, Cavalry or Monstrous Cavalry unit is chosen, only the mounts are affected.

Może ktoś to zmieni w kolejnej edycji AB, ale póki co jest, jak jest.
No to powalczymy o tego "missclicka" co by grało się bez zbędnych zgrzytów ;)

Awatar użytkownika
kangur
Masakrator
Posty: 2974
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: kangur »

Hehe , a panowie nadal swoje :D
Obrazek

''If you show your teeth, bite''

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1075
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

Taki manewrowy napór bym widział w obecnej wersji:
- generał czarka , cult of yema, 3 lvl black, pegaz, midnight cloak, gem of fortune, wand of stability
- bsb na mantikorze, beast master, lanca, 4+, 4++
- captain na mantikorze j.w.
- 29 korsarzy fcg, yema, ahw, flaming
- 10 dr fcg, yema
- 10 locków, champion, yema
- 10 locków, yema
- 3 x 5 harpii

Czyli all slaves to Slaaanesh!

Nie ma ds, ale dzieki temu czarka jest lepiej chroniona. Może w razie potrzeby wchodzić do oddziałów (ma free reform!) i dawać im ochronę z gem of fortune.
Zresztą teraz trudniej rzucić czar, więc magia będzie odrobinę słabsza.
Locki wciąż robią dobrą robotę imo. A z ap(1) tym bardziej. Dodatkowo 1 champion do czarowania i channelowania (doombolt i soulblight to wciąż topowe czary).
Korsarze przede wszystkim do robienia secondary objectives.
Manticory z hatred są w stanie pokroić prawie każdego. Jak dostaną 0wkę z blacka, to nawet lepiej :)
Ostatnio zmieniony 28 gru 2015, o 23:42 przez Klaudel, łącznie zmieniany 1 raz.
We can't stop here. This is bat country.

konan
Wałkarz
Posty: 79
Lokalizacja: Jaworzyn

Post autor: konan »

O co chodzi z free reformem na czarodziejce?

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1075
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

może wchodzić do dr albo locków i nie tracą przez to free reforma
We can't stop here. This is bat country.

Awatar użytkownika
Talladil
Falubaz
Posty: 1490
Lokalizacja: Czarne Wrony - Białystok/Warszawa

Post autor: Talladil »

Rowniez nie kumam tego free reforma na czarce... Z czego ona ma feree reforma i w jakim celu czarka z buta mialaby wchodzic do lockow lub dr... ? Inny troop type i oddzial traci 4 ruchu...
Obrazek

Dread Elves 2.0 - W/R/P - 18/10/15

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1075
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

o kurde, sorry, zapomnialem dopisac, ze siedzi na pegazie :)
poszedl edit
We can't stop here. This is bat country.

Awatar użytkownika
kangur
Masakrator
Posty: 2974
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: kangur »

To wszystko wyjaśnia, moze wymień coś w rozpie i dodaj korsarzy więcej ? 29 moze być za mało jednak aby utrzymac cel.
Obrazek

''If you show your teeth, bite''

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1075
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

Nie chodzi o to, żeby weszli na token i tam stali, tylko żeby się tam znaleźli w 6tej turze. Ewentualnie przetrzymali jedną szarżę, a potem kontra.
Myślę, że do tego 29 wystarczy.

Anyway rozpa jest narazie czysto teoretyczna, bo jeszcze sporo wody w wiśle upłynie, zanim będę miał 2 mantikory i 20 locków. Także jak ktoś chce popróbować, to z chęcią posłucham/poczytam o wrażeniach z grania.

W ogóle w tym momencie opcja na dwóch mantysiach wydaje mi się auto-includem przy wszystkich naporach. No ewentualni smoczuś, ale to już słabiej.

@Talladil a ty na czym grałeś w Paradoxie? Bo przyznam się, że mam teraz spore problemy ze złożeniem czegos ciekawego. Widzieliście nowe zasady dotyczące scoutów? Wystawiasz >18 cali od przeciwnika. To nawet na szejdach już nie za bardzo da się pograć.
We can't stop here. This is bat country.

Awatar użytkownika
Glegut
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3916
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Glegut »

Mówiłem napór jest bez zmian tak naprawdę od pierwszych moich testów z 9th czyli od wrzesnia 8)

Pomóz mi Klaudel przeforsować hate na smoku i będzie git - w końcu to dla dobra nas wszystkich :)

moja rozmkinka skupia sie na jednej rzeczy: 3 charioty vs 11 coków FCG ciężko podjąć decyzje :(

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1075
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

Na pewno coś się zmieniło, przecież widziałem, że grałeś hydrami parę tygodni temu. Chyba że za 210 pkt wciąż są ok?

Jeżeli chodzi o hate na smoku, to zobaczymy, ale przy obecnej postawie RT słabo to widzę.

No ale też czuję, ze skończy się grą na smoku, z hatred czy bez + COKi.

Chyba żeby wystawić solową high priestess na ołtarzu? Dać jej cloaka i gladiator weapons, toby nieźle biła. Do tego buffy na 12 cali i hatred dla coreow. No ale jednostka za 400 punktów bez latania i marszu - to się może źle skończyć.
We can't stop here. This is bat country.

Awatar użytkownika
Królik
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3739

Post autor: Królik »

Ja miałem okazję grać kilka razy rozpą na 2 hydrach i działała OK, ale bez szału. Trzeba koniecznie jej niańczyć lordem/bsb beastmasterem. Teraz na nowy draft będę testował coś takiego. W wersji na 2400 zamiast hydranta jest więcej exeków.

Unnamed 2500 Pts - Dread Elves Army

1 Lord: Cult of Nabh High Priest @ 285.0 Pts
Executioner's Blade; General
Glitering Cuirass [30.0]
Talisman of Supreme Shielding [50.0]
Potion of Strength [20.0]

1 Lord: Exalted Oracle @ 245.0 Pts
Magic Level 3; Path of Light
Dispel Scroll [35.0]
1 Elven Horse @ [0.0] Pts

1 Hero: Captain @ 190.0 Pts
Battle Standard; Beast Master
Sword of Might [15.0]
Dusk Stone [30.0]
Enchanted Shield [5.0]
1 Elven Horse @ [10.0] Pts

10 Dark Riders @ 220.0 Pts
Nabh Chosen; Light Lance; Repeater Crossbow; Light Armour
1 Champion @ [10.0] Pts

9 Dark Riders @ 220.0 Pts
Nabh Chosen; Light Lance; Repeater Crossbow; Light Armour
1 Champion @ [10.0] Pts

5 Dark Riders @ 85.0 Pts
Light Lance; Light Armour

5 Dark Riders @ 85.0 Pts
Light Lance; Light Armour

22 Executioners @ 465.0 Pts
Executioner's Blade;Nabh Chosen; Heavy Armour;
Standard; Musician
Icon of Relentless Company [15.0]
1 Champion @ [10.0] Pts

8 Dread Knights @ 310.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Banner of Cleansing Fire [20.0]
1 Champion @ [10.0] Pts
Heavy Armour; Shield

8 Dark Acolytes @ 295.0 Pts
Poison Dart
1 Champion @ [70.0] Pts

1 Hydra @ 180.0 Pts

ODPOWIEDZ