
Elves of Darkness czyli DE w 9th Age
Moderator: Yudokuno
Re: Elves of Darkness czyli DE w 9th Age
Temat był juz poruszony na forum odkąd pojawił sie beastmaster , członek RT powiedział ,że smoczur nie moze miec hate'a bo to za mocne połączenie. Ja osobiście nie widze w tym nic mocnego 


''If you show your teeth, bite''
Odnosi się to tylko do modelu będącego Ridden Monster. Wiadomo że lord na górze nie dostaje hate ale smok nadal jest monsterem więc - TAK smok może mieć hate i NIE lord na smoku mieć go nie może.Królik pisze:A model mounted on a Monster becomes Ridden Monster.
Zasada BM wyraźnie mówi o Monst, MC i Cav. Czyli RM nie może dostać hate z tej zasady. I tyle w temacie.
No to powodzenia w dalszej grze 
Teraz zasada brzmi tak:
At the beginning of every Close Combat Round, one Monster, Monstrous Cavalry, or Cavalry unit within 6” of a model with this special rule may gain Hatred special rule for the remainder of the round. If a Cavalry or Monstrous Cavalry unit is chosen, only the mounts are affected.
Żaby smok mógł mieć hate, to zasada musiałaby brzmieć tak:
At the beginning of every Close Combat Round, one Monster, Ridden Monster, Monstrous Cavalry, or Cavalry unit within 6” of a model with this special rule may gain Hatred special rule for the remainder of the round. If a Ridden Monster, Cavalry or Monstrous Cavalry unit is chosen, only the mounts are affected.
Może ktoś to zmieni w kolejnej edycji AB, ale póki co jest, jak jest.

Teraz zasada brzmi tak:
At the beginning of every Close Combat Round, one Monster, Monstrous Cavalry, or Cavalry unit within 6” of a model with this special rule may gain Hatred special rule for the remainder of the round. If a Cavalry or Monstrous Cavalry unit is chosen, only the mounts are affected.
Żaby smok mógł mieć hate, to zasada musiałaby brzmieć tak:
At the beginning of every Close Combat Round, one Monster, Ridden Monster, Monstrous Cavalry, or Cavalry unit within 6” of a model with this special rule may gain Hatred special rule for the remainder of the round. If a Ridden Monster, Cavalry or Monstrous Cavalry unit is chosen, only the mounts are affected.
Może ktoś to zmieni w kolejnej edycji AB, ale póki co jest, jak jest.
No to powalczymy o tego "missclicka" co by grało się bez zbędnych zgrzytówKrólik pisze:No to powodzenia w dalszej grze
Teraz zasada brzmi tak:
At the beginning of every Close Combat Round, one Monster, Monstrous Cavalry, or Cavalry unit within 6” of a model with this special rule may gain Hatred special rule for the remainder of the round. If a Cavalry or Monstrous Cavalry unit is chosen, only the mounts are affected.
Żaby smok mógł mieć hate, to zasada musiałaby brzmieć tak:
At the beginning of every Close Combat Round, one Monster, Ridden Monster, Monstrous Cavalry, or Cavalry unit within 6” of a model with this special rule may gain Hatred special rule for the remainder of the round. If a Ridden Monster, Cavalry or Monstrous Cavalry unit is chosen, only the mounts are affected.
Może ktoś to zmieni w kolejnej edycji AB, ale póki co jest, jak jest.

Taki manewrowy napór bym widział w obecnej wersji:
- generał czarka , cult of yema, 3 lvl black, pegaz, midnight cloak, gem of fortune, wand of stability
- bsb na mantikorze, beast master, lanca, 4+, 4++
- captain na mantikorze j.w.
- 29 korsarzy fcg, yema, ahw, flaming
- 10 dr fcg, yema
- 10 locków, champion, yema
- 10 locków, yema
- 3 x 5 harpii
Czyli all slaves to Slaaanesh!
Nie ma ds, ale dzieki temu czarka jest lepiej chroniona. Może w razie potrzeby wchodzić do oddziałów (ma free reform!) i dawać im ochronę z gem of fortune.
Zresztą teraz trudniej rzucić czar, więc magia będzie odrobinę słabsza.
Locki wciąż robią dobrą robotę imo. A z ap(1) tym bardziej. Dodatkowo 1 champion do czarowania i channelowania (doombolt i soulblight to wciąż topowe czary).
Korsarze przede wszystkim do robienia secondary objectives.
Manticory z hatred są w stanie pokroić prawie każdego. Jak dostaną 0wkę z blacka, to nawet lepiej
- generał czarka , cult of yema, 3 lvl black, pegaz, midnight cloak, gem of fortune, wand of stability
- bsb na mantikorze, beast master, lanca, 4+, 4++
- captain na mantikorze j.w.
- 29 korsarzy fcg, yema, ahw, flaming
- 10 dr fcg, yema
- 10 locków, champion, yema
- 10 locków, yema
- 3 x 5 harpii
Czyli all slaves to Slaaanesh!
Nie ma ds, ale dzieki temu czarka jest lepiej chroniona. Może w razie potrzeby wchodzić do oddziałów (ma free reform!) i dawać im ochronę z gem of fortune.
Zresztą teraz trudniej rzucić czar, więc magia będzie odrobinę słabsza.
Locki wciąż robią dobrą robotę imo. A z ap(1) tym bardziej. Dodatkowo 1 champion do czarowania i channelowania (doombolt i soulblight to wciąż topowe czary).
Korsarze przede wszystkim do robienia secondary objectives.
Manticory z hatred są w stanie pokroić prawie każdego. Jak dostaną 0wkę z blacka, to nawet lepiej

Ostatnio zmieniony 28 gru 2015, o 23:42 przez Klaudel, łącznie zmieniany 1 raz.
We can't stop here. This is bat country.
Rowniez nie kumam tego free reforma na czarce... Z czego ona ma feree reforma i w jakim celu czarka z buta mialaby wchodzic do lockow lub dr... ? Inny troop type i oddzial traci 4 ruchu...

Dread Elves 2.0 - W/R/P - 18/10/15
Nie chodzi o to, żeby weszli na token i tam stali, tylko żeby się tam znaleźli w 6tej turze. Ewentualnie przetrzymali jedną szarżę, a potem kontra.
Myślę, że do tego 29 wystarczy.
Anyway rozpa jest narazie czysto teoretyczna, bo jeszcze sporo wody w wiśle upłynie, zanim będę miał 2 mantikory i 20 locków. Także jak ktoś chce popróbować, to z chęcią posłucham/poczytam o wrażeniach z grania.
W ogóle w tym momencie opcja na dwóch mantysiach wydaje mi się auto-includem przy wszystkich naporach. No ewentualni smoczuś, ale to już słabiej.
@Talladil a ty na czym grałeś w Paradoxie? Bo przyznam się, że mam teraz spore problemy ze złożeniem czegos ciekawego. Widzieliście nowe zasady dotyczące scoutów? Wystawiasz >18 cali od przeciwnika. To nawet na szejdach już nie za bardzo da się pograć.
Myślę, że do tego 29 wystarczy.
Anyway rozpa jest narazie czysto teoretyczna, bo jeszcze sporo wody w wiśle upłynie, zanim będę miał 2 mantikory i 20 locków. Także jak ktoś chce popróbować, to z chęcią posłucham/poczytam o wrażeniach z grania.
W ogóle w tym momencie opcja na dwóch mantysiach wydaje mi się auto-includem przy wszystkich naporach. No ewentualni smoczuś, ale to już słabiej.
@Talladil a ty na czym grałeś w Paradoxie? Bo przyznam się, że mam teraz spore problemy ze złożeniem czegos ciekawego. Widzieliście nowe zasady dotyczące scoutów? Wystawiasz >18 cali od przeciwnika. To nawet na szejdach już nie za bardzo da się pograć.
We can't stop here. This is bat country.
Mówiłem napór jest bez zmian tak naprawdę od pierwszych moich testów z 9th czyli od wrzesnia
Pomóz mi Klaudel przeforsować hate na smoku i będzie git - w końcu to dla dobra nas wszystkich
moja rozmkinka skupia sie na jednej rzeczy: 3 charioty vs 11 coków FCG ciężko podjąć decyzje

Pomóz mi Klaudel przeforsować hate na smoku i będzie git - w końcu to dla dobra nas wszystkich

moja rozmkinka skupia sie na jednej rzeczy: 3 charioty vs 11 coków FCG ciężko podjąć decyzje

Na pewno coś się zmieniło, przecież widziałem, że grałeś hydrami parę tygodni temu. Chyba że za 210 pkt wciąż są ok?
Jeżeli chodzi o hate na smoku, to zobaczymy, ale przy obecnej postawie RT słabo to widzę.
No ale też czuję, ze skończy się grą na smoku, z hatred czy bez + COKi.
Chyba żeby wystawić solową high priestess na ołtarzu? Dać jej cloaka i gladiator weapons, toby nieźle biła. Do tego buffy na 12 cali i hatred dla coreow. No ale jednostka za 400 punktów bez latania i marszu - to się może źle skończyć.
Jeżeli chodzi o hate na smoku, to zobaczymy, ale przy obecnej postawie RT słabo to widzę.
No ale też czuję, ze skończy się grą na smoku, z hatred czy bez + COKi.
Chyba żeby wystawić solową high priestess na ołtarzu? Dać jej cloaka i gladiator weapons, toby nieźle biła. Do tego buffy na 12 cali i hatred dla coreow. No ale jednostka za 400 punktów bez latania i marszu - to się może źle skończyć.
We can't stop here. This is bat country.
Ja miałem okazję grać kilka razy rozpą na 2 hydrach i działała OK, ale bez szału. Trzeba koniecznie jej niańczyć lordem/bsb beastmasterem. Teraz na nowy draft będę testował coś takiego. W wersji na 2400 zamiast hydranta jest więcej exeków.
Unnamed 2500 Pts - Dread Elves Army
1 Lord: Cult of Nabh High Priest @ 285.0 Pts
Executioner's Blade; General
Glitering Cuirass [30.0]
Talisman of Supreme Shielding [50.0]
Potion of Strength [20.0]
1 Lord: Exalted Oracle @ 245.0 Pts
Magic Level 3; Path of Light
Dispel Scroll [35.0]
1 Elven Horse @ [0.0] Pts
1 Hero: Captain @ 190.0 Pts
Battle Standard; Beast Master
Sword of Might [15.0]
Dusk Stone [30.0]
Enchanted Shield [5.0]
1 Elven Horse @ [10.0] Pts
10 Dark Riders @ 220.0 Pts
Nabh Chosen; Light Lance; Repeater Crossbow; Light Armour
1 Champion @ [10.0] Pts
9 Dark Riders @ 220.0 Pts
Nabh Chosen; Light Lance; Repeater Crossbow; Light Armour
1 Champion @ [10.0] Pts
5 Dark Riders @ 85.0 Pts
Light Lance; Light Armour
5 Dark Riders @ 85.0 Pts
Light Lance; Light Armour
22 Executioners @ 465.0 Pts
Executioner's Blade;Nabh Chosen; Heavy Armour;
Standard; Musician
Icon of Relentless Company [15.0]
1 Champion @ [10.0] Pts
8 Dread Knights @ 310.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Banner of Cleansing Fire [20.0]
1 Champion @ [10.0] Pts
Heavy Armour; Shield
8 Dark Acolytes @ 295.0 Pts
Poison Dart
1 Champion @ [70.0] Pts
1 Hydra @ 180.0 Pts
Unnamed 2500 Pts - Dread Elves Army
1 Lord: Cult of Nabh High Priest @ 285.0 Pts
Executioner's Blade; General
Glitering Cuirass [30.0]
Talisman of Supreme Shielding [50.0]
Potion of Strength [20.0]
1 Lord: Exalted Oracle @ 245.0 Pts
Magic Level 3; Path of Light
Dispel Scroll [35.0]
1 Elven Horse @ [0.0] Pts
1 Hero: Captain @ 190.0 Pts
Battle Standard; Beast Master
Sword of Might [15.0]
Dusk Stone [30.0]
Enchanted Shield [5.0]
1 Elven Horse @ [10.0] Pts
10 Dark Riders @ 220.0 Pts
Nabh Chosen; Light Lance; Repeater Crossbow; Light Armour
1 Champion @ [10.0] Pts
9 Dark Riders @ 220.0 Pts
Nabh Chosen; Light Lance; Repeater Crossbow; Light Armour
1 Champion @ [10.0] Pts
5 Dark Riders @ 85.0 Pts
Light Lance; Light Armour
5 Dark Riders @ 85.0 Pts
Light Lance; Light Armour
22 Executioners @ 465.0 Pts
Executioner's Blade;Nabh Chosen; Heavy Armour;
Standard; Musician
Icon of Relentless Company [15.0]
1 Champion @ [10.0] Pts
8 Dread Knights @ 310.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Banner of Cleansing Fire [20.0]
1 Champion @ [10.0] Pts
Heavy Armour; Shield
8 Dark Acolytes @ 295.0 Pts
Poison Dart
1 Champion @ [70.0] Pts
1 Hydra @ 180.0 Pts