Empire the 9th Age

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2336
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Empire the 9th Age

Post autor: Okoń »

Blaesus pisze:Trafianie na 2+ z działa? How?
Dokładnie tak jak napisał - działo z inżynierem strzelające na krótki zasięg w large targeta. :wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Osz w mordę... jak mi to mogło umknąć :) po prostu jedna maszyna ma +1 do trafienia w LT :D W takim razie nie jest tak źle :) Zwiększa to specjalizację dział, jako zwalczacz LT, ale to jest ok :)

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Blaesus pisze: Trafianie na 2+ z działa? How?
.
Normalnie trafia na 4+ +1 za inżyniera +1 za duży cel!?

c.d. do połączonego profilu lord + pegaz - zgodnie z zasadami profilu połączonego (poza atakami strzeleckimi i w walce wręcz) używa się wyższego z współczynników połączonego profilu. Zakładamy w jednej turze lord + pegaz otrzymuje 2 obrażenia, jak one są rozdzielane?

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2336
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Ma jedną pulę woundów, czyli cały model ma w sumie 3W. Nie ma żadnego rozdzielania. Jak dostanie za 2 woundy, to zostanie mu 1.
Obrazek

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Okoń pisze:Ma jedną pulę woundów, czyli cały model ma w sumie 3W. Nie ma żadnego rozdzielania. Jak dostanie za 2 woundy, to zostanie mu 1.
Będąc bardziej dokładnym - nie ma w tej grze ani jednego modelu z więcej, niż 1 pulą Woundów.
Nawet Ridden Monster :) Moim zdaniem do duży plus.

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Okoń pisze:Ma jedną pulę woundów, czyli cały model ma w sumie 3W. Nie ma żadnego rozdzielania. Jak dostanie za 2 woundy, to zostanie mu 1.
Jak to możliwe?
Bohater na koniu = bohater na pegazie = (prawie) bohater na gryfie (4 obrażenia). (pod względem żywotności)
w księdze zasad:

[...]Modele z przynajmniej dwoma Profilami Współczynników (takie jak jeźdźcy i ich wierzchowce) są
znane jako Modele Wieloczęściowe. Każda część takiego modelu posiada własny Profil
Współczynników
i może być określona jako "część modelu".
[...]
W pozostałych sytuacjach wieloczęściowy model jest uznawany jako Pojedynczy Model z jednym
zestawem współczynników ustalanych następująco (ignoruj wszystkie inne współczynniki):
[...]
Użyj największej liczby punktów Żywotności spośród wszystkich części.
Kiedy spadnie ona do '0', usuń cały model jako poległy.


W walce model otrzymał 2 obrażenia więc oznaczam, że model otrzymał słownie: dwa obrażenia, i teraz skąd wiadomo (poza znacznikiem) ile punktów żywotności pozostało modelowi skoro jeździec ma 3 pkt, pegaz ma 3 pkt i bierze się najwyższy współczynnik z części połączonego modelu (równy w tym wypadku 3) - a modelowi został 1 pkt żywotności zgodnie z oznaczeniem. Brak logiki - takie rozwiązanie nie jest spójne.

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Cały czas masz największy, czyli 3... oberwał 2 woundy, to nie oznacza, że zmieniła się wartość w profilu, ona nadal pozostaje 3.
Po prostu dodatkowa informacja jest taka, że oberwał 2 rany, została 1. - to jest wersja, którą rozumieją starzy gracze :D

Ale w Rule booku napisane jest tak jak wspomniałeś.... faktycznie można to tak zrozumieć...
"Use the highest number of Wounds among all parts. When the model reaches 0
Wounds, remove all parts of the combined model as a casualty."

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Blaesus pisze:Cały czas masz największy, czyli 3... oberwał 2 woundy, to nie oznacza, że zmieniła się wartość w profilu, ona nadal pozostaje 3.
Po prostu dodatkowa informacja jest taka, że oberwał 2 rany, została 1. - to jest wersja, którą rozumieją starzy gracze :D

Ale w Rule booku napisane jest tak jak wspomniałeś.... faktycznie można to tak zrozumieć...
"Use the highest number of Wounds among all parts. When the model reaches 0
Wounds, remove all parts of the combined model as a casualty."
Dokładnie tak,
Stąd moje pytanie czy lord pieszo=lord konno=lord na pegazie=lord (prawie) na gryfie=(hipotetycznie) piechur na gryfie z 1 woundem- pod względem żywotności modelu. Oczywiście przez wzgląd na rodzaj "pojazdu" na którym porusza się lord - posiada on taką samą żywotność - więc 3 obrażenia go kilim ale koń/pegaz/gryf posiadają różne wartości współczynnika żywotność, stąd powinno być jakieś "rozróżnienie" w ilości ran - i o tym właśnie mówią zasady modelu wieloczęściowego - bierze się wartość wyższego współczynnika. Natomiast wydaje mi się, że nie jest w zasadach doprecyzowane rozdzielenie obrażeń w modelu wieloczęściowym.

Ps. może zróbcie wrzutkę autorom 9th o doprecyzowanie zasad lub przyjęcie takiego oto wzoru:
Ż=Ż1+Ż2+Ż3+...Żn-n
gdzie:
Ż-żywotność modelu wieloczęściowego
Ż1,Ż2,Żn - żywotność 1,2,n'tej części modelu
n- liczba części modelu wieloczęściowego.
Byłoby to logiczne rozwiązanie problemu :D

Awatar użytkownika
r@fix
Masakrator
Posty: 2385
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: r@fix »

Nie wiem co Ty liczysz sprawa jest prosta wszyscy rozumieją tylko Ty kombinujesz jak koń pod gore. Hero na koniu ma 2w hero na pegazie 3w, Lord na gryfie 4w i5t, na smoku 6w i 6t, papa na altarze 5w i 5t...
Obrazek

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Chodzi tutaj raczej o to, że starzy wyjadacze (czyli niemal wszyscy gracze) wszystko kumają, bo starzy wyjadacze pisali podręcznik :)

Jeśli jednak zerknąć na to z punktu laika, to moim zdaniem, po otrzymaniu ran mogę sobie wziąć Wounds z innej części modelu. Zwyczajnie brak tutaj rozdzielenia między profilem, a tym czym są rany zadane.

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

rafixator pisze:Nie wiem co Ty liczysz sprawa jest prosta wszyscy rozumieją tylko Ty kombinujesz jak koń pod gore. Hero na koniu ma 2w hero na pegazie 3w, Lord na gryfie 4w i5t, na smoku 6w i 6t, papa na altarze 5w i 5t...
Żadne tam kombinowanie... zwyczajnie w podręczniku profil łączony nie jest precyzyjnie wyjaśniony dla osób, które nie posiadają wieloletniego doświadczenia w WFB. Stąd zrodziło się moje pytanie analizując zapisy w księdze zasad mówiące o użyciu najwyższej wartości. Patrząc na ilości W podczas tworzenia rozpiski:
Lord pieszo ma 3W, lord konno ma 3W, lord na pegazie też ma 3W
Bohater pieszo ma 2W, bohater konno ma 2W ale bohater na pegazie ma 3W
Szeregowy ma 1W, szeregowy konno ma 1W a (hipotetycznie) szeregowy na pegazie miałby 3W
czy teraz widzisz różnicę w stopniowaniu?
Model szeregowy dostałby bonus za dosiadanie pegaza a lord nie dostaje - i tutaj: brakuje logiki i zarazem konsekwencji/jest dziura w księdze zasad/albo mam rację? :mrgreen:

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2336
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

SkavenLord pisze:Model szeregowy dostałby bonus za dosiadanie pegaza a lord nie dostaje - i tutaj: brakuje logiki i zarazem konsekwencji/jest dziura w księdze zasad/albo mam rację? :mrgreen:
Nie ma dziury w księdze zasad/jest logika i konsekwencja. Po prostu zasady są inne niż Twoje widzimisię.

Równie dobrze mógłbyś przyczepić się do wielu innych aspektów gry, które Twoim zdaniem wydają się nieprawidłowe, ale szukanie problemów tam gdzie ich tak na prawdę nie ma jest bez sensu.
Obrazek

Awatar użytkownika
r@fix
Masakrator
Posty: 2385
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: r@fix »

lohost pisze:Tam jest jedno fajne zdanie: wez najwyzsza wartosc z dostepnych. Przy koniu bedzie to liczba woundow jezdzca, przy pegazerii roznie, gryfy i smoki beda nadpisywaly statystyki jezdzca.
+1 weź najwyższą z dostępnych, nie ma tam mowy o sumowaniu czy przydzielaniu ran do poszczególnych części modelu, jest jedna wartość najwyzsza z możliwych, proste i czytelne, btw to jedna z fajniejszych zmian w 9edycji np. Taki szarak na dzwonię ma teraz 5t 5w i 4+ ws a nie jak w 8 edycji 3w i 4t, tak samo papa na altarze miał 3w i 4t a teraz 5w 5t i 4+ws.
Obrazek

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Akurat, to że lord coś zyska lub nie jest uwzględnione najczęściej w punktacji. Najlepiej odzwierciedlone to jest u O&G i różnicach kosztów rydwanu dla lord/hero.

U nas Kapitan za 45pkt może kupić pegaza, Archwizard za to za 40 pts.
W przypadku Marshala jest to 60pt, ale to jest podyktowane tym, że swoje rozkazy może rozdzielać w 6", a Kapitan z założenia nie będzie ich dawał (chyba, że ktoś będzie ryzykował trzymanie go w piechocie. (Stąd np. wrzucenie kapitana na konia jest for free).

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Skoro tak piszecie, zapewne tak jest!
Dla mnie, jako początkującego, nie było to takie oczywiste.
Czytając zapisy innych profili łączonych, jak np. dosiadany potwór: użyj W potwora, machiny: użyj W machiny, nie miałem żadnych wątpliwości.
Dziękuję za wytłumaczenie tej kwestii.

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Zamiast gadać o pierdołach powiedzcie mi lepiej co myślicie o moich wypocinach :P
Wracam do emp zażenowany bookiem DE :(
Unnamed2500 Pts - Empire of Sonnstahl Army

1 Lord: Knight Commander @ 235.0 Pts
General; Barding; Plate Armour; Warhorse
The Sonnstahl [85.0]
Lucky Charm [5.0]
Potion of Swiftness [5.0]
Lucky Shield [5.0]

1 Warhorse @ [0.0] Pts

1 Hero: Captain @ 124.0 Pts
Great Weapon; Battle Standard
Blessed Armour of Frederic the Great [35.0]

1 Lord: Archwizard of Heavens @ 235.0 Pts
Magic Level 4; Path of Heavens
Dispel Scroll [35.0]

1 Hero: Artificer @ 55.0 Pts

1 Hero: Preacher @ 147.0 Pts
Barding; Blessings; Heavy Armour; Shield; Warhorse
Locket of Sunna [30.0]
Dragonscale Helm [10.0]
Flaming Lance [10.0]

1 Warhorse @ [0.0] Pts

6 Imperial Cavalry @ 225.0 Pts
Imperial Cavalry; Barding; Lance; Plate Armour; Shield; Veteran Magic
Standard; Musician; Warhorse
Flaming Standard [20.0]

1 Champion @ [10.0] Pts

11 Knightly Orders @ 382.0 Pts
Standard; Musician
Banner of the Stallion [25.0]

1 Knight Champion @ [10.0] Pts

1 Artillery - Rocket Battery @ 130.0 Pts

1 Artillery - Rocket Battery @ 130.0 Pts

1 Artillery - Volley Gun @ 125.0 Pts

6 Reiters @ 114.0 Pts
Brace of Pistols

5 Reiters @ 95.0 Pts
Brace of Pistols

5 Reiters @ 95.0 Pts
Brace of Pistols

41 Heavy Infantry - Halberdiers @ 262.0 Pts
Standard; Musician

1 Champion @ [10.0] Pts

10 State Militia with Pistols Skirmishers @ 70.0 Pts
Pistol; Skirmishers

10 State Militia with Pistols Skirmishers @ 70.0 Pts
Pistol; Skirmishers

Models in Army: 108
Total Army Cost: 2494.0
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Generalnie po "małych testach" w polu przerzuciłem się z kawalerii na piechotę, gdyż koniki jednak wypadały blado. No chyba, że kości były łaskawe.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Pistolety na milicji są za drogie, lepiej bez.
Zamiast jednej rakietnicy przemyśl jednego cannona.
Zamiast szóstki imperialnej kawy wziąłbym piątkę z muzykiem i więcej halabard.

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Jest ich 7 :wink: (jeszcze czempion )
Pistolety wyglądają ciekawie ale jak nic nie będą robić to się je wywali razem z jedną milicja i dopcha knightów do 10
Co do kawy to zawsze mi się sprawdzała a jak teraz będzie powysysać to się ja zamieni razem z kadra na altar i GSów
Rakietnic nie chce wyrzucać. Maja fenomenalne zasady już szybciej hebla bym wywalił za cannona albo jak będą GSy to za wózek :P
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Zasady ma spoko ale ciężko trafić.

ODPOWIEDZ